Учёт

Решение апелляционной комиссии МФ РК. Возврата НДС, исковая давность, СУР, неподтверждение экспорта

265


Министерством финансов Республики Казахстан (далее – уполномоченный орган) получена апелляционная жалоба Компании «Т» на уведомление о результатах проверки территориального департамента государственных доходов (далее – налоговый орган) о начислении корпоративного подоходного налога с юридических лиц – резидентов, за исключением поступлений от организаций нефтяного сектора (КПН), налога на добавленную стоимость на произведенные товары, выполненные работы и оказанные услуги на территории Республики Казахстан (НДС).

Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі – уәкілетті орган) мұнай секторы ұйымдарынан (КТС) түсетін түсімдерді, Қазақстан Республикасының аумағында өндірілген тауарларға, орындалған жұмыстарға және көрсетілген қызметтерге қосылған құн салығын (ҚҚС) қоспағанда, резидент заңды тұлғалардан алынатын корпоративтік табыс салығын есептеу туралы аумақтық мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі – салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға "Т" компаниясының апелляциялық шағымын алды.

Как следует из материалов дела, налоговым органом проведена тематическая налоговая проверка Компании «T» по вопросу подтверждения достоверности сумм налога на добавленную стоимость, предъявленных к возврату за период (далее – превышение по НДС) с 01.10.2017г. по 31.12.2020г., по результатам которой вынесено уведомление о сумме превышения НДС, относимого в зачет, над суммой начисленного налога, не подтвержденная к возврату, не подлежащей уплате в бюджет в сумме 373 060,6 тыс.тенге.

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы "T" компаниясына 01.10.2017 жылдан бастап 31.12.2020 жылға дейінгі кезең ішінде қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растау (бұдан әрі – ҚҚС бойынша асып кету) мәселесі бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 373 060,6 мың теңге сомасында бюджетке төленуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған есептелген салық сомасынан есепке жатқызылатын ҚҚС асып кету сомасы туралы хабарлама шығарылды.

Основанием для начисления обжалуемой суммы налога и соответствующей суммы пени явилось, то, что Компанией «T» в нарушении статьи 136, подпункта 1) пункта 12 статьи 152 Налогового кодекса не подтверждена к возврату сумма превышения НДС в размере 373 060,6 тыс.тенге, в связи с выявленными нарушениями по результатам анализа аналитического отчета «Пирамида» и по другим причинам.

"T" компаниясының Салық кодексінің 136-бабын, 152-бабы 12-тармағының 1) тармақшасын бұзғаны үшін "Пирамида" талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша және басқа да себептер бойынша анықталған бұзушылықтарға байланысты ҚҚС-ның 373 060,6 мың теңге мөлшеріндегі асып кеткен сомасын қайтаруға расталмағаны шағымдалатын салық сомасын және өсімпұлдың тиісті сомасын есептеу үшін негіз болып табылды.

Компания «T», не согласившись с выводами налогового органа, обратилась с апелляционной жалобой, в которой просит отменить решение налогового органа в в части отказа в возврате сумм превышения НДС.

"T" компаниясы салық органының тұжырымдарымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының ҚҚС асып кеткен сомасын қайтарудан бас тарту бөлігіндегі шешімінің күшін жоюды сұрайды.

В жалобе указано, что в целях пункта 2 статьи 429 Кодекса Республики Казахстан «О налогах и других обязательных платежах в бюджет» (Налоговый кодекс) от 25.12.2017г., Компанией «T» первый раз было представлено требование о возврате превышения сумм НДС в налоговой отчетности за 1 квартал 2019г.

Шағымда " салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы "(Салық кодексі) Қазақстан Республикасының 25.12.2017 ж.Кодексінің 429-бабы 2-тармағының мақсатында" T "компаниясы алғаш рет 2019 жылғы 1-тоқсан үшін салық есептілігіндегі ҚҚС артық сомасын қайтару туралы талап ұсынған болатын.

По результатам прошедших налоговых проверок за период с 01.10.2017г. по 31.03.2020г. Компании «T» был возвращен НДС на сумму 654 313,5 тыс.тенге. При этом, по состоянию на 17.03.2021г. (на момент начала обжалуемой налоговой проверки) превышение НДС на лицевом счете составляло сумму 498 089,0 тыс.тенге. Компанией «T» заявлено требование на возврат НДС в размере 373 060,6 тыс.тенге, то есть в установленном налоговым законодательством пределе.

01.10.2017 ж. бастап 31.03.2020 ж. аралығындағы кезеңде өткен салықтық тексерулердің нәтижелері бойынша "T" компаниясына 654 313,5 мың теңге сомасында ҚҚС қайтарылды. Бұл ретте, 17.03.2021 ж.жағдай бойынша (шағымдалған салықтық тексеру басталған сәтте) дербес шоттағы ҚҚС-ның артуы 498 089,0 мың теңгені құрады. "T" компаниясы 373 060,6 мың теңге мөлшерінде, яғни салық заңнамасында белгіленген шекте ҚҚС қайтаруға талап қойды.

Как утверждает Компания «T», одна из причин отказа в возврате НДС на сумму 131 583,9 тыс.тенге, указанная в подпункте 5) пункта 2.14 Акта налоговой проверки, это отсутствие превышения на лицевом счете, которая по мнению компании, является необоснованной и противоречит пункту 2 статьи 429 Налогового кодекса.

"T" компаниясының пікірінше, салықтық тексеру актісінің 2.14-тармағының 5) тармақшасында көрсетілген 131 583,9 мың теңге сомаға ҚҚС қайтарудан бас тарту себептерінің бірі-бұл компанияның пікірі бойынша негізсіз болып табылатын және Салық Кодексінің 429-бабының 2-тармағына қайшы келетін дербес шотта асып кетудің болмауы.

Из жалобы следует, что согласно статье 48 Налогового кодекса налогоплательщик, (налоговый агент) вправе потребовать зачет и (или) возврат налогов и платежей в бюджет, пени. Так, как Компания «T» является недропользователем, срок исковой давности составляет пять лет. Требование на возврат превышения сумм НДС подано за период с 01.10.2017г., что соответствует норме налогового законодательства.

Шағымнан келіп шығатыны, Салық кодексінің 48-бабына сәйкес салық төлеуші (салық агенті) салықтар мен бюджетке төленетін төлемдерді, өсімпұлды есепке жатқызуды және (немесе) қайтаруды талап етуге құқылы. "T" компаниясы жер қойнауын пайдаланушы болғандықтан, талап қою мерзімі бес жылды құрайды. ҚҚС артық сомасын қайтару талабы 01.10.2017 ж. бастап берілген, бұл салық заңнамасының нормасына сәйкес келеді.

Соответственно, как указывает Компания «T», причина отказа в возврате НДС на сумму 57 659, 4 тыс.тенге, указанная в подпункте 4) пункта 2.14 Акта проверки, является неправомерной и несоответствующей подпункту 3) пункта 1 и пункта 3 статьи 48 Налогового кодекса.

Тиісінше, "T" компаниясы көрсетіп отырғандай, тексеру актісінің 2.14-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген 57 659, 4 мың теңге сомасына ҚҚС қайтарудан бас тарту себебі салық кодексінің 48-бабы 1-тармағының 3) тармақшасына және 3-тармағына сәйкес келмейді және заңсыз болып табылады.

Как отмечает Компания в жалобе, в соответствии с пунктом 5 статьи 152 Налогового кодекса в случае экспорта товаров при определении суммы НДС, подлежащей возврату в соответствии с настоящим Кодексом, учитываются сведения таможенного органа, подтверждающие факт вывоза товаров с таможенной территории Евразийского экономического союза, в таможенной процедуре экспорта.

Компания шағымда атап өткендей, салық кодексінің 152-бабының 5-тармағына сәйкес тауарлар экспорты жағдайында осы Кодекске сәйкес қайтаруға жататын ҚҚС сомасын айқындау кезінде кеден органының тауарларды Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағынан әкету фактісін растайтын мәліметтері экспорттың кедендік рәсімінде ескеріледі.

Так, по Контракту от 25.04.2019г. по не подтвержден таможенным органом экспорт товара в объеме 44 тонны кремния, неподтвержденная сумма НДС 3 338,6 тыс.тенге = (44*632313,18 (средняя цена за тонну) *12%). Вместе с тем, Компанией при проведении налоговой проверки также направлялся запрос в таможенный орган о подтверждении фактического вывоза товаров с таможенной территории, ответом от 16.03.2021г. подтверждена дата пересечения товара по таможенным декларациям от 01.07.2019г. и 02.07.2019г.

Мәселен, 25.04.2019 жылғы келісім-шарт бойынша кеден органы 44 тонна кремний көлемінде тауар экспортын растамады, ҚҚС расталмаған сомасы 3 338,6 мың теңге = (44*632313,18 (бір тоннаның орташа бағасы) *12%). Сонымен қатар, компания салықтық тексеру жүргізу кезінде кеден органына тауарларды кедендік аумақтан нақты әкетуді растау туралы сұрау жіберді, 16.03.2021 Ж. берілген жауап 01.07.2019 Ж. және 02.07.2019 ж. кедендік декларациялар бойынша тауарды кесіп өту күнін растады.

Соответственно, по мнению Компании «T», отказ в возврате НДС на сумму 3 375,0 тыс.тенге (курс по дате экспорта) налоговой проверкой по причине отсутствия подтверждения факта вывоза товаров с таможенной территории по мнению Компании «T» является неправомерным.

Тиісінше, "T" компаниясының пікірі бойынша 3 375,0 мың теңге сомаға ҚҚС қайтарудан бас тарту (экспорт күні бойынша бағам) "T" компаниясының пікірі бойынша тауарларды кедендік аумақтан әкету фактісін растаудың болмауы себебінен салықтық тексерумен заңсыз болып табылады.

Компания «T» отмечает, что одна из причин отказа в возврате НДС на сумму 50 409,8 тыс.тенге – отсутствие сформированного аналитического отчета «Пирамида» и наличие признаков уклонения от уплаты налогов, которое идет в разрез с нормами законодательства Республики Казахстан.

"T" компаниясы 50 409,8 мың теңге сомасына ҚҚС қайтарудан бас тарту себептерінің бірі – "Пирамида" қалыптастырылған Талдамалық есебінің болмауы және Қазақстан Республикасы заңнамасының нормаларына қайшы келетін салық төлеуден жалтару белгілерінің болуы екенін атап өтті.

Из жалобы следует, что в пункте 2.11. Акта указано, что по результатам аналитического отчета выявлены нарушения по 2 поставщикам на сумму 6 811,1 тыс.тенге по направленным запросам на проведение встречных проверок поставщиков товаров, работ, услуг. Однако к акту не прилагается ответ налогового органа, не дано разъяснение в каких налоговых периодах и суммах имеются данные нарушения у непосредственного поставщика Компании «T».

Шағымнан 2.11-тармақта айтылған. Актіде аналитикалық есеп нәтижелері бойынша 2 жеткізуші бойынша 6 811,1 мың теңге сомасына тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді жеткізушілерге қарсы тексеру жүргізуге жіберілген сұрау салулар бойынша бұзушылықтар анықталғаны көрсетілген. Алайда, актіге салық органының жауабы қоса берілмейді, "T"компаниясының тікелей жеткізушісінде қандай салық кезеңдерінде және сомаларда осы бұзушылықтар бар екендігі түсіндірілмеген.

С указанной причиной отказа в возврате НДС Компания «T» не согласна, так как с данными поставщиками проведены акты сверок, нарушений в расхождениях взаиморасчетов не выявлено.

ҚҚС қайтарудан бас тартудың көрсетілген себебімен "T" компаниясы келіспейді, өйткені осы жеткізушілермен салыстыру актілері жүргізілді, өзара есеп айырысуларда бұзушылықтар анықталған жоқ.

Компанией «T» в жалобе отмечено, что в акте указаны нарушения на сумму 50 283,6 тыс.тенге у поставщиков, а начиная со 2 уровня аналитического отчета Пирамида у 12 непосредственных поставщиков, то есть без нарушений на 1 уровне Пирамиды. Также По мнению Компании «T», актом неверно определен возврат НДС, в части формирования аналитического отчета «Пирамида», не правильно произведен переход на нарушения последующих поставщиков со 2 уровня данного отчета и так далее.

"T" компаниясы шағымда актіде жеткізушілерде 50 283,6 мың теңге сомасына бұзушылықтар, ал аналитикалық есептің 2 деңгейінен бастап 12 тікелей жеткізушіде Пирамида, яғни 1 деңгейдегі бұзушылықсыз бұзушылықтар көрсетілгенін атап өтті. Сондай-ақ, "T" компаниясының пікірі бойынша, "Пирамида" аналитикалық есебін қалыптастыру бөлігінде ҚҚС қайтару актімен дұрыс айқындалмаған, осы есептің 2 деңгейінен кейінгі жеткізушілерді бұзушылықтарға көшу дұрыс жүргізілмеген және т.б.

Проверив доводы Компании «T», исследовав представленные налоговым органом материалы, уполномоченный орган пришел к следующим выводам.

"T" компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган келесі қорытындыға келді.

В целях вынесения мотивированного решения по жалобе, уполномченным органом. в соответствии со статьями 181, 186 Налогового кодекса от 25.12.2017г. назначена тематическая проверка Компании «T» по вопросу правильности подтверждения достоверности сумм налога на добавленную стоимость, предъявленных к возврату.

Уәкілетті орган шағым бойынша дәлелді шешім шығару мақсатында. 25.12.2017 жылғы Салық кодексінің 181, 186-баптарына сәйкес "T" компаниясына қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растау дұрыстығы мәселесі бойынша тақырыптық тексеру тағайындалды.

По результатам проверки, проведенной Комитетом государственных доходов, составлен акт тематической проверки. Из акта тематической проверки следует, что по результатам обжалуемой налоговой проверки от 09.06.2021г. за период с 01.10.2017г. по 30.06.2020г., не подлежащая к возврату сумма превышения НДС определена в размере 373 060,6 тыс.тенге.

Мемлекеттік кірістер комитеті жүргізген тексеру нәтижелері бойынша тақырыптық тексеру актісі жасалды. Тақырыптық тексеру актісінен келіп шығатыны, 01.10.2017 ж.бастап 30.06.2020 ж. аралығындағы 09.06.2021 ж. шағымданған салықтық тексеру нәтижелері бойынша қайтаруға жатпайтын ҚҚС асып кеткен сомасы 373 060,6 мың теңге мөлшерінде айқындалды.

1. Относительно срока исковой давности 1. Талап қою мерзіміне қатысты

В соответствии с подпунктом 1) статьи 48 Налогового кодекса исковой давностью по налоговому обязательству и требованию признается период времени, в течение которого налоговый орган вправе исчислить, начислить или пересмотреть исчисленную, начисленную сумму налогов и платежей в бюджет.

Салық кодексінің 48-бабының 1) тармақшасына сәйкес салық органы салықтар мен бюджетке төленетін төлемдердің есептелген, есепке жазылған сомасын есептеуге, есепке жазуға немесе қайта қарауға құқылы уақыт кезеңі салық міндеттемесі мен талабы бойынша талап қою мерзімі болып танылады.

При этом, пунктом 3 статьи 48 Налогового кодекса определено, что срок исковой давности составляет пять лет с учетом особенностей, установленных настоящей статьей, для следующих категорий налогоплательщиков:

1) подлежащих налоговому мониторингу в соответствии с Налоговым кодексом;

2) осуществляющих деятельность в соответствии с контрактом на недропользование.

Бұл ретте, Салық кодексінің 48-бабының 3-тармағында салық төлеушілердің мынадай санаттары үшін осы бапта белгіленген ерекшеліктер ескеріле отырып, талап қою мерзімі бес жылды құрайтыны айқындалған:

1) Салық кодексіне сәйкес салық мониторингіне жататын;

2) қызметін жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшартқа сәйкес жүзеге асыратын заңды тұлғалар жатады.

Согласно пункту 22, 23 и 24 статьи 1 Налогового кодекса (в редакции, действующей с 01.01.2020г.) недропользователи – это физические или юридические лица, обладающие правом проведения операций по недропользованию, включая нефтяные операции, и (или) водопользованию на территории Республики Казахстан в соответствии с законами Республики Казахстан.

Салық кодексінің 1 – бабының 22, 23 және 24-тармақтарына сәйкес (01.01.2020 ж.бастап қолданыста болған редакцияда) жер қойнауын пайдаланушылар-бұл Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес Қазақстан Республикасының аумағында мұнай операцияларын қоса алғанда, жер қойнауын пайдалану және (немесе) су пайдалану жөніндегі операцияларды жүргізу құқығына ие жеке немесе заңды тұлғалар.

В ходе тематической проверки, Компанией «T» представлен контракт на проведение операции по недропользованию и лицензии на разведку твердых полезных ископаемых от 04.02.2015г. Таким образом, поскольку Компания «T» осуществляет деятельность согласно контракту на недропользование, срок исковой давности на пересмотр налоговым органом исчисленных, начисленных сумм налогов и других обязательных платежей в бюджет составляет пять лет.

Тақырыптық тексеру барысында " T "компаниясы 04.02.2015 ж.жер қойнауын пайдалану жөніндегі операцияларды жүргізуге арналған келісімшартты және қатты пайдалы қазбаларды барлауға арналған лицензияны ұсынды, осылайша" T "компаниясы қызметін жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшартқа сәйкес жүзеге асыратындықтан, салық органының салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің есептелген, есептелген сомаларын қайта қарауының талап қою мерзімі бес жылды құрайды.

2. Относительно отказа в возврате сумм превышения НДС по причине отсутствия на лицевом счете превышения и по ранее возвращенной сумме НДС

2. Дербес шотта асып кетудің болмауы себебі бойынша және бұрын қайтарылған ҚҚС сомасы бойынша ҚҚС асып кету сомасын қайтарудан бас тартуға қатысты

Основанием для начисления обжалуемой суммы налога и соответствующей суммы пени явилось, то, что Компанией «T» согласно некорректно заполнено ф.300.09 «Сведения по суммам НДС, предъявленным к возврату» (далее - приложение 9) к декларации по НДС (ф.300.00) за 4 квартал 2019г. и 1 квартал 2020г.

2019 жылғы 4 - тоқсан және 2020 жылғы 1-тоқсан үшін ҚҚС бойынша декларацияға (300.00-нысан) "қайтаруға ұсынылған ҚҚС сомалары бойынша мәліметтер" 300.09-нысанын (бұдан әрі-9-қосымша) "T" компаниясының дұрыс толтырмауы салықтың шағымданған сомасын және өсімпұлдың тиісті сомасын есептеу үшін негіз болып табылды.

Так, согласно данным декларации по НДС (ф.300.00) за 4 квартал 2019г. сумма превышения НДС составила 229 078,1 тыс.тенге, при этом, согласно актов налоговых проверок от 20.05.2020г., от 13.11.2020г. произведен возврат НДС за 4 квартал 2019г. в сумме 199 496,9 тыс.тенге.

Мәселен, 2019 жылғы 4-тоқсандағы ҚҚС декларациясының (300.00 Н.) деректеріне сәйкес. ҚҚС асып кеткен сомасы 229 078,1 мың теңгені құрады, бұл ретте, салықтық тексеру актілерінің деректері бойынша 20.05.2020 жылға, 13.11.2020 жылға 2019 жылдың 4-тоқсанына ҚҚС бойынша дайындалған (сомасы 199 496,9 мың теңге.

Соответственно, тематической проверкой сумма превышения НДС за 4 квартал 2019г., подлежащего отражению в приложение 9 к декларации по НДС (ф.300.00), определена в сумме 29 581,2 тыс.тенге (229 078,1-199 496,9) или Компанией излишне предъявлено к возврату сумма превышения НДС в размере 131 583,9 тыс.тенге (161 165,1 - 29 581,2).

Тиісінше, тақырыптық тексерумен ҚҚС бойынша декларацияға 9-қосымшада (300.00 Н.) көрсетілуге жататын 2019 жылғы 4-тоқсандағы ҚҚС асып кету сомасы 29 581,2 мың теңге (2019 жылғы 24-тоқсан) сомасында айқындалды.229 078,1-199 496,9) немесе компания 131 583,9 мың теңге мөлшеріндегі ҚҚС артық сомасын қайтаруға ұсынды (161 165,1 - 29 581,2).

Также, в акте тематической проверки указано, что согласно данным декларации по НДС (ф.300.00) за 1 квартал 2020г. сумма превышения НДС составила 73 874,7 тыс.тенге, при этом, согласно приложению 9 к декларации по НДС (ф.300.00) за указанный налоговый период предъявлено к возврату сумма превышения НДС в размере 73 872,5 тыс.тенге или меньше на сумму 2,2 тыс.тенге.

Сондай-ақ, тақырыптық тексеру актісінде ҚҚС бойынша декларацияның деректеріне сәйкес (300.00 Н.) 2020 жылдың 1 тоқсаны үшін ҚҚС артық сомасы 73 874,7 мың теңгені құрады, бұл ретте ҚҚС бойынша декларацияға 9-қосымшаға сәйкес (300.00 Н.) көрсетілген салық кезеңі үшін ҚҚС артық сомасы 73 872,5 мың теңге мөлшерінде немесе 2,2 мың теңге сомасына кем қайтарылуға ұсынылды.

Следует отметить, что ранее Компании «T» возвращен НДС в сумме 52 910,9 тыс.тенге за 1 квартал 2020г.

Айта кету керек, бұған дейін "T" компаниясына 2020 жылдың 1 тоқсанына 52 910,9 мың теңге сомасында ҚҚС қайтарылды.

Следовательно, тематической проверкой сумма превышения НДС за 1 квартал 2020г., подлежащего отражению в приложение 9 к декларации по НДС (ф.300.00), определена в сумме 20 963,8 тыс.тенге (73 874,7 - 52 910,9) или Компанией «T» излишне предъявлено к возврату сумма превышения НДС в размере 52 908,7 тыс.тенге (73 872,5 - 20 963,8).

Демек, тақырыптық тексерумен ҚҚС бойынша декларацияға 9-қосымшада (300.00 Н.) көрсетілуге жататын 2020 жылдың 1 тоқсаны үшін ҚҚС асып кету сомасы 20 963,8 мың теңге сомасында айқындалды (73 874,7 - 52 910,9) немесе "T" компаниясы 52 908,7 мың теңге мөлшеріндегі ҚҚС артық сомасын қайтаруға ұсынды (73 872,5 - 20 963,8).

Таким образом, по результатам тематической проверки сумма превышения НДС, не подлежащая возврату в связи с излишним предъявлением, подтверждена в размере 184 492,6 тыс.тенге (131 583,9 + 52 908,7).

Осылайша, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша артық ұсынылуына байланысты қайтаруға жатпайтын ҚҚС асып кеткен сомасы 184 492,6 мың теңге мөлшерінде расталды (131 583,9 + 52 908,7).

3. Относительно суммы превышения НДС, не подлежащей возврату по встречным налоговым проверкам и запросам по налогоплательщикам, подлежащим мониторингу, а также в связи с наличием нарушений, выявленных в результате применения системы управления рисками (далее – СУР)

3. Мониторингке жататын салық төлеушілер бойынша қарсы салықтық тексерулер мен сұрау салулар бойынша қайтарылуға жатпайтын ҚҚС асып кету сомасына, сондай – ақ тәуекелдерді басқару жүйесін (бұдан әрі-ТБЖ)қолдану нәтижесінде анықталған бұзушылықтардың болуына байланысты

Из акта тематической проверки следует, что в соответствии с пунктом 10 Правил применения системы управления рисками в целях подтверждения достоверности сумм превышения налога на добавленную стоимость и критериев степени риска», утвержденным Приказом Министра финансов Республики Казахстан от 2 февраля 2018 г. №118 (далее - Правила СУР) в целях подтверждения суммы превышения НДС, предъявленной к возврату, дальнейшее формирование аналитического отчета прекращается по суммам превышения НДС приходящихся на налогоплательщиков, состоящим на мониторинге крупных налогоплательщиков; производящие товары собственного производства, в том числе налогоплательщиком - сельхоз товаропроизводителем (за исключением производителей муки, шкур крупного и мелкого рогатого скота и лиц, перерабатывающих лом цветных и черных металлов);  осуществляющим деятельность в рамках контракта на недропользование.

Тақырыптық тексеру актісінен Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 2 ақпандағы №118 бұйрығымен бекітілген" қосылған құн салығының асып кеткен сомаларының және тәуекел дәрежесі критерийлерінің дұрыстығын растау мақсатында тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидаларының " (бұдан әрі - ТБЖ қағидалары) 10-тармағына сәйкес қайтаруға ұсынылған ҚҚС асып кеткен сомасын растау мақсатында бұдан әрі талдамалық есепті қалыптастыру ірі салық төлеушілердің мониторингінде тұрған салық төлеушілерге келетін ҚҚС асып кеткен; өз өндірісінің тауарларын өндіретін, оның ішінде салық төлеуші - ауыл шаруашылығы тауарын өндіруші (ұн өндірушілерді, ірі қара және ұсақ малдың терісін және түсті және қара металдардың сынықтарын қайта өңдейтін тұлғаларды қоспағанда); жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарт шеңберінде қызметін жүзеге асыратын тұлғалар жатады.

Как указано в акте тематической проверки, общая сумма превышения НДС, за проверяемый период составляет 978 204,2 тыс.тенге, в том числе в ходе налоговой проверки прекращено дальнейшее формирование аналитического отчета «Пирамида» по поставщикам, сумма НДС по которым составляет 822 054,4 тыс.тенге:

-19 налогоплательщиков, состоящих на мониторинге крупных налогоплательщиков НДС на сумму 5 609,2 тыс.тенге;

-6 предприятий производящие товары собственного производства НДС на сумму 816 364,8 тыс.тенге;

-1 предприятие осуществляющие поставку услуг связи НДС на сумму 80,4 тыс.тенге.

Тақырыптық тексеру актісінде көрсетілгендей, ҚҚС артуының жалпы сомасы тексерілетін кезеңде 978 204,2 мың теңгені құрайды, оның ішінде салықтық тексеру барысында жеткізушілер бойынша "Пирамида" аналитикалық есебін одан әрі қалыптастыру тоқтатылды, олар бойынша ҚҚС сомасы 822 054,4 мың теңгені құрайды:

- 5 609,2 мың теңге сомаға ҚҚС ірі салық төлеушілердің мониторингінде тұрған 19 салық төлеуші;

- 816 364,8 мың теңге сомасына ҚҚС өз өндірісінің тауарларын өндіретін 6 кәсіпорын;

- 80,4 мың теңге сомасына ҚҚС байланыс қызметтерін жеткізуді жүзеге асыратын 1 кәсіпорын.

При этом, в соответствии с пунктом 9 Правила СУР тематической проверкой проанализированы результаты отчета «Пирамида» по 123 налогоплательщикам на сумму НДС 156 149,9 тыс.тенге, по которым выявлены нарушения по 52 налогоплательщикам, где наименьшая сумма НДС составила в размере 117 910,2 тыс.тенге (перечень предприятий указан в акте тематической проверки в разделе 2.11).

Бұл ретте, ТБЖ қағидаларының 9-тармағына сәйкес тақырыптық тексерумен 123 салық төлеуші бойынша ҚҚС сомасы 156 149,9 мың теңгеге "Пирамида" есебінің нәтижелері талданып, олар бойынша ҚҚС ең аз сомасы 117 910,2 мың теңге мөлшерінде 52 салық төлеуші бойынша бұзушылықтар анықталды (кәсіпорындар тізбесі тақырыптық тексеру актісінде 2.11-бөлімде көрсетілген).

Также, из акта тематической проверки следует, что не подлежит возврату сумма превышения НДС по 2 непосредственным поставщикам, где установлены расхождения на сумму 6 811,1 тыс.тенге, между суммой НДС по реализации в декларации по НДС (ф.300.00) и данными ИС «ЭСФ» по выписанным счетам-фактурам.

Сондай-ақ, тақырыптық тексеру актісінен ҚҚС бойынша декларацияда (300.00 Н.) өткізу бойынша ҚҚС сомасы мен жазып берілген шот-фактуралар бойынша "ЭШФ" АЖ деректері арасында 6 811,1 мың теңге сомасына айырмашылықтар анықталған 2 тікелей жеткізуші бойынша ҚҚС асып кеткен сомасы қайтаруға жатпайды.

Таким образом, по результатам тематической проверки сумма превышения НДС, не подлежащая возврату в связи с наличием нарушений, выявленных в результате применения СУР, составляет 124 721,3 тыс.тенге (117 910,2 + 6 811,1).

Осылайша, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша ТБЖ қолдану нәтижесінде анықталған бұзушылықтардың болуына байланысты қайтаруға жатпайтын ҚҚС асып кету сомасы 124 721,3 мың теңгені құрайды (117 910,2 + 6 811,1).

4. Относительно отказа в возврате сумм превышения НДС, в связи с отсутствием подтверждения факта вывоза товаров с таможенной территории

4. Кедендік аумақтан тауарларды әкету фактісін растаудың болмауына байланысты ҚҚС асып кеткен сомаларын қайтарудан бас тартуға қатысты

Как следует из акта тематической проверки по результатам обжалуемой налоговой проверки от 09.06.2021г. определена сумма НДС, не подлежащая возврату в связи с отсутствием подтверждения факта вывоза товаров с таможенной территории в размере 30 027,0 тыс.тенге.

Тақырыптық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, 09.06.2021 ж.шағымданған салықтық тексеру нәтижелері бойынша 30 027,0 мың теңге мөлшерінде тауарларды кедендік аумақтан әкету фактісін растаудың болмауына байланысты қайтаруға жатпайтын ҚҚС сомасы айқындалды.

При этом, Компанией в жалобе изложены обстоятельства относительно факта вывоза товаров с таможенной территории по декларации на товары, по которому не подтверждена к возврату НДС в сумме 3 338,6 тыс.тенге.

Бұл ретте компания шағымда 3 338,6 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға расталмаған тауарларға арналған декларация бойынша тауарларды кедендік аумақтан әкету фактісіне қатысты мән-жайларды баяндады.

Следует отметить, что в ходе тематической проверки направлен запрос в налоговый орган, согласно полученного ответа от 05.11.2021г. подтвержден вывоз товаров в количестве 44 тонн с таможенной территории, дата пересечения 02.07.2019г.

Айта кету керек, тақырыптық тексеру барысында салық органына 05.11.2021 ж. алынған жауапқа сәйкес 44 тонна көлемінде тауарлардың кедендік аумақтан әкетілгені расталды, қиылысу күні 02.07.2019 ж.

Соответственно, актом тематической проверкой не подтверждены результаты акта обжалуемой налоговой проверки от 09.06.2021г. в части отказа в возврате превышения сумм НДС в размере 3 338,6 тыс.тенге по причине подтверждения факта вывоза товаров с таможенной территории.

Тиісінше, кедендік аумақтан тауарларды әкету фактісін растау себебі бойынша 3 338,6 мың теңге мөлшеріндегі ҚҚС сомасының асып кетуін қайтарудан бас тарту бөлігінде 09.06.2021 ж.шағымдалған салықтық тексеру актісінің нәтижелері тақырыптық тексеру актісімен расталмады.

Относительно отказа в возврате сумм превышения НДС по причине непоступления валютной выручки по экспортированным товарам следует отметить, что Компанией «T» в жалобе не приведены обстоятельства и подтверждающие документы, в связи с чем, актом тематической проверкой подтверждены результаты акта обжалуемой налоговой проверки от 09.06.2021г. в части отказа в возврате в сумме 46,6 тыс.тенге.

Экспортталған тауарлар бойынша валюталық түсімнің түспеуі себебінен ҚҚС асып кеткен сомаларын қайтарудан бас тартуға қатысты "T" компаниясы шағымда мән-жайлар мен растайтын құжаттарды келтірмегенін атап өткен жөн, осыған байланысты тақырыптық тексеру актісімен 46,6 мың теңге сомасында қайтарудан бас тарту бөлігінде 09.06.2021 ж.шағымдалған салықтық тексеру актісінің нәтижелері расталды.

Соответственно, по результатам тематической проверкой сумма НДС, не подлежащая возврату в связи с выявленными нарушениями, определена в размере 335 948,9 тыс.тенге (184 492,6 + 124 721,3 + 26 688,4 + 46,6).

Тиісінше, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарға байланысты қайтаруға жатпайтын ҚҚС сомасы 335 948,9 мың теңге мөлшерінде анықталды(184 492,6 + 124 721,3 + 26 688,4 + 46,6).

На основании вышеизложенного, тематической проверкой отказ в возврате сумм превышения НДС в размере 37 111,7 тыс.тенге (373 060,6 - 335 948,9) по результатам налоговой проверки от 09.06.2021г. признан необоснованным.

Жоғарыда баяндалғанның негізінде, тақырыптық тексерумен 37 111,7 мың теңге мөлшерінде ҚҚС артық сомасын қайтарудан бас тарту (373 060,6 - 335 948,9) салықтық тексеру нәтижелері бойынша 09.06.2021 ж.негізсіз деп танылды.

По результатам заседания Апелляционной комиссии, принято решение – отменить обжалуемое уведомление о результатах проверки в части отказа в возврате суммы превышения НДС в размере 37 111,7 тыс.тенге, в остальной части оставить без изменения.

Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша 37 111,7 мың теңге мөлшеріндегі ҚҚС асып кеткен сомасын қайтарудан бас тарту бөлігінде тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаның күшін жою, қалған бөлігінде өзгеріссіз қалдыру туралы шешім қабылданды.