Учёт

ҚҚС - ТБЖ нәтижесінде анықталған бұзушылықтарға және туарлар экспорты расталмағанына байланысты ҚҚС асып түсуінің қайтаруға расталмауы

105

Даулардың түрі: салық даулары

Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға

Салық түрі: ҚҚС

Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі - уәкілетті орган) Мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің есепке жатқызылатын қосылған құн салығының (ҚҚС) бюджетке төлеуге жатпайтын қайтаруға расталмаған есептелген салық сомасынан асып кету сомасы туралы тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «K» Компаниясының шағымын алды.

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, Мемлекеттік кіріс органы қайтаруға ұсынылған ҚҚС сомаларының дұрыстығын растау мәселелері бойынша, сондай-ақ 01.07.2022 ж. бастап 30.06.2023 ж. дейінгі кезең үшін ҚҚС бойынша салық міндеттемесін орындау мәселелері бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша есепке жатқызылатын ҚҚС есептелген салық сомасынан асып кеткен сомасы туралы хабарлама шығарылды қайтаруға расталмаған, бюджетке төлеуге жатпайтын мөлшерде 31 434,6 мың теңге.

«К» Компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.

«Пирамида» талдамалық есебін қалыптастыру нәтижесінде анықталған бұзушылықтардың болуы және тауарлар экспортын растамау, сондай-ақ Салық кодексінің 447-бабының талаптарын орындамауына байланысты салықтың шағымданатын сомасын есептеу үшін негіз болды.

Осы тұжырымдармен «К» Компаниясы салықтық тексеру актісінің 2.14-бөлімінің 5-тармағымен қайтаруға 5 186,0 мың теңге сомасында ҚҚС асып кеткені расталмағандығына байланысты келіспейді, бұл ретте қайтармау үшін негіз ретінде ҚҚС асып кетуін қайтару және салықтан асып кету сомасының дұрыстығын растау мақсатында тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидаларының 47-тармағы көрсетілген Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 19.03.2018 ж. №391 бұйрығымен бекітілген қосылған құнға (бұдан әрі – №391 ереже).

«К» Компаниясы келесі деңгейдегі өнім берушілер бойынша, сондай-ақ өзара байланысты өнім берушілер бойынша №391 Қағидалардың 47-тармағы негізінде ҚҚС сомасын қайтаруға растамау бөлігінде салықтық тексеру қорытындылары салық заңнамасының нормаларын дұрыс қолданбауға негізделген және аталған санаттағы істер бойынша қалыптасқан сот практикасына қайшы келеді деп санайды.

Сондай-ақ «К» Компаниясының шағымында «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасының 25.12.2017 жылғы Кодексінің (Салық кодексі) 152-бабының 10-тармағына сәйкес «Пирамида» талдамалық есебі шеңберінде мемлекеттік кірістер органы талапкердің тікелей жеткізушілеріне 114-баптың 2-тармағының 10) тармақшасында көзделген хабарламаны жіберуге тиіс екендігі атап өтілді Бұл ретте осы хабарлама салық кодексінің 96-бабына сәйкес салық төлеушінің хабарламаларды орындауы үшін көзделген мерзімдерді ескере отырып жіберілуге тиіс.

Бұдан әрі «К» Компаниясының шағымынан тексеру аяқталған кезде Мемлекеттік кіріс органы қойылған хабарламаларды тікелей жеткізушілер пысықтағанына көз жеткізуі тиіс, бұл ретте Салық кодексі осы фактіні тексерудің қолданылатын құралдарында мемлекеттік кіріс органдарын шектемейді, «Пирамида»есебін қайта бастауға тыйым салмайды.

Бұдан басқа, «К» Компаниясы шағымда ҚҚС сомаларын қайтарудан бас тартқан кезде Мемлекеттік кіріс органы салықтан жалтару схемаларын қолдану фактісін, ақша қаражатын алуға бағытталған іс-қимылдарды, мәмілелердің жалғандығын дәлелдеуге міндетті екенін көрсетеді.

Сондай-ақ, «К» Компаниясы салықтық тексеру барысында Қазақстан Республикасынан ЕАЭО-ға мүше мемлекеттердің аумағына тауарлардың экспортын растайтын құжаттар ретінде «К» Компаниясы мынадай құжаттарды ұсынғанын атап өтеді:

1) 04.09.2017 ж.бастап «Т» Компаниясының атына тауарды (мұнай өнімдерін) өткізген шетелдік «E» Компаниясымен жасалған шарт, өз кезегінде бұл компания тауарды әкелу туралы өтініш берген және жанама салықтарды төлеген U ЖК түпкілікті тұтынушысына тауарды өткізген.

2) аумағына тауарлар импортталған Қырғыз Республикасының салық органының белгісі бар тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы өтініштер;

3) тауарлардың Қазақстан Республикасының аумағынан ЕАЭО-ға мүше мемлекеттің аумағына өткізілуін растайтын теміржол көлігі жүкқұжаттарының (жөнелтуші үшін) телнұсқалары.

Бұдан басқа, «К» Компаниясының шағымында «К» Компаниясы мен «Е» Компаниясы арасындағы шартта көрсетілген Инкотермс-2010 талаптарына сәйкес «К» Компаниясы тауарды тасымалдаушыға беруге міндеттенетіні көрсетілген.

Сондай-ақ, «К» Компаниясының шағымында теміржол жүкқұжаттары мен тасымалдау шартына сәйкес тасымалдаушы «L» Компаниясы болып табылатыны атап өтілді.

Осыған байланысты, «К» Компаниясы Салық кодексінің 446-бабының 1-тармағына, 152-бабының 5-тармағына және 447-бабына сілтеме жасай отырып, сондай-ақ ұсынылған құжаттарға байланысты салықтық тексеру актісінде көрсетілген негіздер бойынша ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тартуды заңсыз деп санайды.

«К» Компаниясының дәлелдерін тексере отырып, Мемлекеттік кірістер органы ұсынған материалдарды зерттей отырып, уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.

Салық кодексінің 152-бабында қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексерулер жүргізу ерекшеліктері көзделген.

Салық кодексінің 152 - бабының 1-тармағына сәйкес қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексеру салық төлеушіге қатысты тәуекелдерді басқару жүйесін қолдана отырып жүргізіледі:

осы Кодекстің 432 бабының 1 және 2 тармақтарын қолдануға байланысты салықтық өтініш;

қосылған құн салығы бойынша декларацияда көрсетілген қосылған құн салығының асып кету сомасын қайтару туралы талап (бұдан әрі – қосылған құн салығының асып кету сомасын қайтару туралы талап).

Қаралып отырған жағдайда «К» компаниясына 2023 жылғы 2 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияда көрсетілген ҚҚС асып кету сомасын қайтару туралы талап қойылды (300.00 ф.) 01.07.2022 ж.бастап 30.06.2023 ж.дейінгі кезеңде 33 466,8 мың теңге сомасында.

Салық кодексінің 152 - бабының 11-тармағына сәйкес салық төлеуші (салық агенті) ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) Ақпараттық жүйелер мәліметтерін зерделеу және талдау негізінде салық органдары жүзеге асыратын бақылау нәтижелері «Пирамида» талдамалық есебі болып табылады.

Бұл ретте, Салық кодексінің 152 - бабы 12-тармағының 2) тармақшасына сәйкес тексерілетін салық төлеушінің өнім берушілері бойынша тақырыптық тексеру аяқталған күні «Пирамида» есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған сомалар шегінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүргізілмейді.

Тәуекелдерді басқару жүйесін қолдана отырып, ҚҚС асып кеткен сомаларды қайтару тәртібін Салық кодексінің 137-бабының 2-тармағына және 429-бабының 10-тармағына және «мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 10-бабының 1) тармақшасына сәйкес әзірленген №391 Қағидалар белгілейтінін атап өткен жөн.

№391 Қағидалардың 38-тармағына сәйкес тәуекелдерді басқару жүйесі осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес тәуекел дәрежесінің өлшемшарттары бойынша балл берудің автоматтандырылған есебі негізінде тәуекел дәрежесін айқындайды, олар бойынша талдамалық есеп қалыптастырылатын тәуекел аймағындағы салық төлеушілер санатына жатқызылған салық төлеушілерді айқындау мақсатында тақырыптық тексерулер жүргізу кезінде АЖ-ны пайдалана отырып, ҚҚС асып кетуін растау мақсатында «Пирамида» және оңайлатылған тәртіппен қайтаруға жататын ҚҚС асып кету сомасын анықтау кезінде.

Бұл ретте №391 Қағидалардың 39-тармағында салық төлеушінің салық пайдасын (салық үнемдеуін) алу және салық төлемдерін азайту мақсатында өзінің заңсыз әрекеттерінен пайда алу тәуекелін айқындау үшін жария етуге жатпайтын құпия ақпарат болып табылатын, оның ішінде тәуекел дәрежесін (деңгейін) бағалау жүргізілген салық төлеушіге критерийлер қолданылатыны белгіленген.

№391 Қағидалардың 43-тармағына сәйкес, егер тәуекел дәрежесінің өлшемшарттарын пайдалана отырып бағалау нәтижелері бойынша балдардың жиынтық қорытындысы мемлекеттік кірістер комитеті белгілеген баллдар шегінен (350 балл) аспаса, онда мұндай салық төлеушілер бойынша «Пирамида»талдамалық есебі қалыптастырылады.

Бұл ретте, №391 Қағидалардың 45-тармағына сәйкес «Пирамида» талдамалық есебі салық төлеуші ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) АЖ мәліметтерін, сондай-ақ уәкілетті мемлекеттік органдардан, жергілікті атқарушы органдардан, уәкілетті тұлғалардан алынған мәліметтерді зерделеу және талдау негізінде көрсетілетін қызметті беруші жүзеге асыратын бақылау нәтижелері болып табылады. (немесе) салық төлеушінің қызметі туралы мәліметтер.

«Пирамида» аналитикалық есебі мыналарды ескере отырып қалыптастырылады:

салық міндеттемелерін орындамау тәуекелі және

№391 Қағидалардың 47-тармағында көрсетілген тәуекелді, оның ішінде жалған (бестоварлық) операцияларды пайдалана отырып.

Бұл ретте, №391 Қағидалардың 46-тармағына сәйкес өнім берушінің салық есептілігі мәліметтерін және АЖ мәліметтерін салыстыру нәтижесінде анықталған сәйкессіздіктер, сондай-ақ бюджетке ҚҚС есептеу және төлеу бойынша салық міндеттемелерінің орындалмағанын көрсететін басқа да мәліметтер салық міндеттемелерін орындамау тәуекелі деп танылады.

№391 Қағидалардың 52-тармағында тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді берушілерде «Пирамида» есебінің нәтижелері бойынша салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған кезде, ҚҚС асып кету сомасының дұрыстығын растау талапта және (немесе) салық өтінішінде көрсетілген, тауар берушілерге тиесілі ҚҚС асып кету сомасына азайтылған сомалар шегінде жүргізілетіні көзделген, салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің, оның ішінде өзіне қатысты тәуекелдер анықталған өнім берушімен өзара есеп айырысу бойынша есепке жатқызылған ҚҚС сомалары бойынша, №391 Қағидалардың 47-тармағында көзделген.

Салық кодексінің 152-бабының 10-тармағына сәйкес тақырыптық тексеру жүргізу барысында салық органы «Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған жағдайда өнім берушілердің атына салық кодексінің 114-бабы 2-тармағының 10) тармақшасында көзделген хабарламаны жібереді.

Бұл ретте, егер тексерілетін салық төлеушінің тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді берушісі басқа салық органында орналасқан жері бойынша тіркеу есебінде тұрса, тақырыптық тексеруді тағайындаған салық органы тиісті салық органына талдау нәтижелері бойынша анықталған тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді берушілердің бұзушылықтарды жою жөніндегі осы Кодекске сәйкес шаралар қабылдау туралы сұрау салуды жібереді «Пирамида» аналитикалық есебі.

Қарастырылып отырған жағдайда, салықтық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, тәуекел дәрежесінің критерийлері бойынша балдарды автоматтандырылған есептеу жүргізілді, бұл ретте балдардың жиынтық қорытындысы 27,8 балды құрайды, бұл баллдар шегінен (350 балл) аспайды, тиісінше «Пирамида» талдамалық есебі қалыптастырылды.

№391 Қағидалардың 47-тармағына сәйкес көрсетілетін қызметті алушының салықтық пайда алу (салықтық үнемдеу) және салық төлемдерін азайту мақсатында өзінің заңсыз әрекеттерінен пайда алу тәуекелі деп танылатынын атап өту қажет:

1) салықтарды төлеуден жалтару схемаларын қолдану, оның ішінде тауарларды іс жүзінде жеткізбей, жұмыстарды орындамай, қызметтер көрсетпей ҚҚС сомаларын есепке жатқызу құқығын алу мақсатында мәмілелер жасасу және (немесе) тиісінше тауардың қосылған құнын ұлғайту, ҚҚС асып кетуін ұлғайту мақсатында мәмілелер жасасу;

2) ақша қаражатын көлеңкелі экономикаға шығаруға және ақша қаражатын қолма-қол ақшаға айналдыруға бағытталған іс-әрекеттер;

3) басқа мәмілені жабу мақсатында жасалған жалған мәмілелер (мәмілелердің бағасын айтарлықтай төмендету немесе асыра бағалау).

Осы тәуекелдерді белгілеу бөлігінде «Пирамида» есебі осы Қағидалардың 46-тармағының 4), 5) және 6) тармақшаларында көрсетілген өнім берушілерді қоспағанда, өнім берушінің санатына және (немесе) мәртебесіне қарамастан қалыптастырылады.

Салық кодексінің 120-1-бабының 1-тармағына сәйкес тәуекел дәрежесі жоғары бұзушылықтар бойынша салық органдары белгіленген мерзімде орындалмаған және (немесе) камералдық бақылау нәтижелері бойынша салық органдары анықтаған бұзушылықтарды жою туралы хабарлама орындалмаған деп танылған жағдайда электрондық шот-фактуралардың ақпараттық жүйесінде электрондық шот-фактуралардың жазылуын шектеуді жүргізетінін көрсету қажет.

Қарастырылып отырған жағдайда «Пирамида» талдамалық есебіне сәйкес «К» Компаниясы «О» Компаниясынан 5 186,0 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте бұзушылық «I» Компаниясының, «А» Компаниясының, «Р» Компаниясының 6-деңгейдегі жеткізушілерінде анықталды, олар бойынша ЭШФ в үзіндісін шектеу бар ЭШФ АЖ, сондай-ақ «S» Компаниясы бойынша Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің 216, 245-бабы бойынша сотқа дейінгі тергеп-тексерудің бірыңғай тізілімінде қылмыстық істі тіркеу фактісі бар. Бұл ретте, қайтаруға жатпайтын ҚҚС асуының ең аз сомасы 5 186,0 мың теңгені құрайды.

Жоғарыда көрсетілгендей, өнім берушілерде «Пирамида» талдамалық есебінің нәтижелері бойынша салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған кезде, ҚҚС асып кету сомасының дұрыстығын растау талапта көрсетілген, салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған, оның ішінде №391 Қағидалардың 47-тармағында көзделген тәуекелдер анықталған өнім берушілер бойынша ҚҚС асып кету сомасына азайтылған сомалар шегінде жүргізіледі.

Осылайша, Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының және №391 Қағидалардың нормаларын ескере отырып, №391 Қағидалардың 47-тармағында көзделген бұзушылықтар бөлігінде салық заңнамасының анықталған бұзушылықтарына байланысты 5 186,0 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуі қайтарылуға жатпайды.

Салық кодексінің 446-бабының 1-тармағына сәйкес тауарларды Қазақстан Республикасының аумағынан Еуразиялық экономикалық одаққа мүше басқа мемлекеттің аумағына экспорттау кезінде қосылған құн салығының нөлдік ставкасы қолданылады. Егер осы тарауда өзгеше белгіленбесе, тауарларды Қазақстан Республикасының аумағынан Еуразиялық экономикалық одаққа мүше басқа мемлекеттің аумағына экспорттау кезінде қосылған құн салығын төлеушінің осы Кодекстің 46-тарауына сәйкес қосылған құн салығын есепке жатқызуға құқығы бар.

Осы Кодекстің 393-бабының 3-тармағында көзделген жағдайларды қоспағанда, Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің аумағында Қазақстан Республикасының аумағынан Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің аумағына қайта өңдеу үшін бұрын әкетілген алыс-беріс шикізатын қайта өңдеу өнімдерін өткізген жағдайда, Салық кодексінің 447-бабының 2-тармағына сәйкес қайта өңдеу өнімдерінің экспортын растау мыналардың негізінде жүзеге асырылады құжаттар:

1) алыс-беріс шикізатын қайта өңдеуге арналған шарттар (келісімшарттар) ;

2) олардың негізінде қайта өңдеу өнімдерінің экспорты жүзеге асырылатын шарттар (келісімшарттар);

3) алыс-беріс шикізатын қайта өңдеу жөніндегі жұмыстарды орындау фактісін растайтын құжаттар;

4) алыс-беріс шикізатын Қазақстан Республикасының аумағынан Еуразиялық экономикалық одаққа мүше басқа мемлекеттің аумағына әкетуді растайтын тауарға ілеспе құжаттардың көшірмелері.

Магистральдық құбырлар жүйесі бойынша немесе электр беру желілері бойынша алыс-беріс шикізатын әкеткен жағдайда тауарға ілеспе құжаттардың көшірмелерінің орнына тауарларды қабылдау-тапсыру актісі ұсынылады;

5) тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы өтініш (аумағына қайта өңдеу өнімдері импортталған Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттің салық органының белгісімен, жанама салықтарды төлеу және (немесе) босату және (немесе)төлеудің өзге де тәсілі туралы (қағаз жеткізгіште түпнұсқада немесе көшірмеде не электрондық нысанда);

6) Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттің аумағынан қайта өңдеу өнімдерін әкетуді растайтын тауарға ілеспе құжаттардың көшірмелері.

Егер қайта өңдеу өнімдері аумағында алыс-беріс шикізатын қайта өңдеу жөніндегі жұмыстар орындалған Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттің салық төлеушісіне осындай қайта өңдеу өнімдерін жөнелтуді растайтын құжаттар негізінде өткізілген жағдайда.

Қайта өңдеу өнімдерін магистральдық құбырлар жүйесі бойынша немесе электр беру желілері бойынша әкеткен жағдайда тауарға ілеспе құжаттардың көшірмелерінің орнына тауарларды қабылдау-тапсыру актісі ұсынылады;

7) Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалған тәртіппен ашылған Қазақстан Республикасының аумағындағы екінші деңгейдегі банктердегі салық төлеушінің банктік шоттарына валюталық түсімнің түскенін растайтын құжаттар.

Сыртқы сауда тауар алмасу (бартерлік) операциялары бойынша қайта өңдеу өнімдері экспортталған жағдайда қайтарылуға жататын қосылған құн салығының сомасын айқындау кезінде шарттың (келісімшарттың), сондай-ақ көрсетілген операция бойынша алынған тауарлардың импортын (жұмыстарды орындауды, қызметтер көрсетуді) растайтын құжаттардың болуы ескеріледі.

Салық кодексінің 457-бабының 2-тармағында салық төлеушілері тауарларды импорттаған Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің салық органдарынан тауарлардың экспортын жүзеге асырған Қазақстан Республикасының салық төлеушісіне электрондық нысанда тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы өтініш алған жағдайда, Қазақстан Республикасының салық органы осындай өтінішті алғаны туралы хабарлама жіберетіні белгіленген. Осы тармақта көрсетілген хабарлама уәкілетті орган белгілеген нысан бойынша осындай өтініш келіп түскен күннен бастап он жұмыс күні ішінде жіберіледі.

Осылайша, тауарларды Қазақстан Республикасының аумағынан ЕАЭО-ға мүше басқа мемлекеттің аумағына экспорттау кезінде ҚҚС нөлдік ставкасы қолданылады, ҚҚС төлеуші Салық кодексінің 46-тарауына сәйкес ҚҚС есепке жатқызуға құқылы. Бұл ретте, ЕАЭО-ға мүше мемлекеттердің салық органдарынан тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы өтінішті электрондық нысанда алған жағдайда, тауарларды экспорттауды жүзеге асырған Қазақстан Республикасының салық төлеушісіне Қазақстан Республикасының салық органы осындай өтініш келіп түскен күннен бастап он жұмыс күні ішінде осындай өтінішті алғаны туралы хабарлама жібереді.

Қаралып отырған жағдайда «К» Компаниясы «Е» Компаниясымен жасалған 04.09.2017 жылғы келісімшартты (бұдан әрі - Келісімшарт) ұсынды, оған сәйкес «К» Компаниясы «B» Компаниясы өндірген мұнай өнімдерін «Е» Компаниясының атына ай сайынғы партиялармен жеткізуге міндеттенеді. Бұл ретте, шағымда көрсетілгендей, «Е» Компаниясы аталған мұнай өнімдерін «Т» Компаниясының (Қырғыз Республикасының резиденті) мекенжайына сатады.

Сондай–ақ, «К» Компаниясы 02.09.2022ж. бастап Келісімшартқа қосымша Келісім (Бұдан әрі – Келісім) ұсынды, оған сәйкес «К» Компаниясы «Е» Компаниясының темір жол көлігімен тауар – жеткізу шарттарында тікелей айдайтын газойлевая фракциясы FCA (ИНКОТЕРМС 2010) жөнелтуге міндеттенеді.

Келісімнің 7, 8-тармақтарына сәйкес жүк жөнелтуші - «L» Компаниясы, жүк алушы – ЖК U, межелі станция Бішкек-1.

Салықтық тексеру актісінен Қырғыз Республикасына жалпы сомасы 216 495,8 мың теңгеге 622,571 тонна көлемінде тауардың экспорты (тікелей айдау нафтасы, тікелей айдау газойль фракциясы) расталмағаны шығады.

11.10.2022ж. тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы «К» Компаниясының бекітуі бойынша Қырғыз Республикасының Қаржы министрлігі жанындағы Мемлекеттік салық қызметінің Сокулук ауданы бойынша Мемлекеттік салық қызметі басқармасына ұсынылған өтініш бойынша салықтық тексеру және шағымды қарау барысында осы өтінішті алғаны туралы хабарлама ұсынылмағанын атап өту қажет.

Сондай-ақ, СОНО АЖ сәйкес тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы 11.10.2022ж. өтініштің ұсынысы бойынша мәліметтер де жоқ екенін атап өткен жөн.

Осылайша, Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының және №391 Қағидалардың нормаларын ескере отырып, Қырғыз Республикасына тауарлар экспортының расталмауына байланысты 25 979,5 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуі қайтарылуға жатпайды.

Салық кодексінің 179-бабының 5-тармағына сәйкес шағымда шағым беруші тұлға өзінің талаптары мен осы мән-жайларды растайтын дәлелдемелерді негіздейтін мән-жайлар көрсетілетінін атап өту қажет.

Бұл жағдайда «К» Компаниясы шағымда салық міндеттемелерін орындамау тәуекелдері бөлігінде тікелей жеткізушілер мен кейінгі деңгейдегі жеткізушілер бойынша анықталған бұзушылықтарға байланысты 257,8 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуін растамау бөлігінде осы мән-жайларды растайтын мән-жайлар мен дәлелдемелер, сондай-ақ салық міндеттемелерін орындамау тәуекелдері бөлігінде 11,3 мың теңге сомасында ҚҚС келтірмеген нөлдік мөлшерлеме бойынша салық салынатын айналымға байланысты.

Жоғарыда айтылғандардың негізінде Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының нормаларын және №391 қағидаларды ескере отырып, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 31 434,6 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуін қайтаруға растамау негізді болып табылады.

Теги: ҚҚС