Учёт

ҚТС: сенімсіз жеткізушілермен есеп айырысуда

30

1. Даудың түрі: салықтық даулар

2. Салық төлеуші ​​санаты: заңды тұлға

3. Салық түрі: КТС және ҚҚС


Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі-уәкілетті орган) мұнай секторы ұйымдарынан (КТС) түскен түсімдерді, өндірілген тауарларға қосылған құн салығын қоспағанда, мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі – салық органы) заңды тұлғалардан корпоративтік табыс салығын есептеу туралы тексеру нәтижелері туралы хабарламаға "U" компаниясының апелляциялық шағымын алды, Қазақстан Республикасының аумағында орындалған жұмыстар мен көрсетілген қызметтер (ҚҚС).

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 01.01.2020ж. бастап 31.12.2022ж. дейінгі кезең үшін салықтардың және (немесе) бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің жекелеген түрлері бойынша салық міндеттемесін орындау мәселесі бойынша кешенді салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 17 831,1 мың теңге салық және 5 715,1 мың теңге өсімпұл сомасында КТС есептеу туралы хабарлама шығарылды. Салық сомасындағы ҚҚС 10 116,1 мың теңге және өсімпұл 2 498,7 мың теңге. 665,8 мың теңге сомасында азайтылған шығын.

"U" компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.

"О"компаниясымен өзара есеп айырысуға қатысты.

25.12.2017ж. "салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) 190, 242, 400-баптарын бұзу шағымданатын соманы және өсімпұлдың тиісті сомасын есептеу үшін негіз болып табылды.

Салық органының осы тұжырымымен "U" компаниясы "О" компаниясымен өзара есеп айырысулар бастапқы бухгалтерлік құжаттармен (шарттармен, шот-фактуралармен, қорларды тарапқа босатуға арналған жүкқұжаттармен, орындалған жұмыстардың (көрсетілген қызметтердің) актілерімен) расталғандығына байланысты келіспейді.

"U" компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.

Салық кодексінің 264-бабының 5) тармақшасына сәйкес заңды күшіне енген сот шешімі негізінде жарамсыз деп танылған мәміле бойынша шығыстар шегеруге жатпайды.

Салық кодексінің 403-бабының 2) тармақшасына сәйкес бұрын есепке жатқызылатын қосылған құн салығы ретінде танылған қосылған құн салығы заңды күшіне енген сот шешімі негізінде жарамсыз деп танылған мәміле бойынша алып тасталуға жатады.

Демек, заңды күшіне енген сот шешімі негізінде жарамсыз деп танылған мәміле бойынша шығыстар мен ҚҚС шегерімге жатпайды.

Қаралып отырған жағдайда, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2022 жылғы тауарларды (құрылыс-монтаждау жұмыстары, төсеніш орнату, фронтальды тиегіш, Caterpillar доңғалақты шағын тиегіш) сатып алу жөніндегі шығыстар 2022 жылғы 4 тоқсандағы есептен 36 845,2 мың теңге және ҚҚС сомасында компаниядан 4 421,4 мың теңге сомасында шегерімдерден Алып тасталды "О".

Төлем Қолма-қол есеп айырысу арқылы жүзеге асырылады.

Негізгі қызмет түрі: "қандай да бір нақтылаусыз тауарлардың кең ассортиментімен көтерме сауда".

"О" компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, ол 23.08.2023ж., 21.12.2023ж. салық тексерулерінің актілерімен расталады.

"О" компаниясы салық есептілігін ұсынбауына байланысты 16.08.2023ж. ҚҚС бойынша есептен шығарылды. Тәуекелдің жоғары дәрежесі бар.

СОНО АЖ сәйкес:

- 2022 жылғы мүлік салығы, көлік құралдарына салынатын салық, жер салығы бойынша декларация (700.00-нысан) ұсынылмаған;

- 2022 жылғы КТС бойынша декларация (100.00-нысан) ұсынылмаған;

- 2022 жылғы 4 тоқсандағы жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларация (200.00-нысан) ұсынылмаған;

- 2022 жылғы 4 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларация (300.00-нысан) ұсынылмаған.

Жоғарыда айтылғандардан "О" компаниясының активтері, көлік құралдары, жер учаскелері жоқ екендігі шығады.

31.07.2023ж. мамандандырылған ауданаралық экономикалық соттың шешімімен "о" компаниясының "U" компаниясымен мәмілелері жарамсыз деп танылды.

СМЭС-тің 31.07.2023ж. шешімінен "О" компаниясы "U" компаниясының атына тауарларды (қиыршық тас, құмды қыш қоспасы, саз) және Қызметтерді (құрылыс-монтаждау жұмыстары, төсеніш орнату, автокран, автогрейдер, тиегіш) сатады.

Үшінші елдерден тауар әкелу жоқ. Тіркелген сәттен бастап салық төленбеді. "О" компаниясы үшін жылжымайтын және жылжымалы мүлік тіркелген жоқ.

2022 жылдың кезеңінде сатып алу бойынша ЭШФ АЖ мәліметтеріне сәйкес "О" компаниясының жалғыз жеткізушісі корпоративтік бизнес бойынша Дивизион - "Қазақтелеком" Акционерлік қоғамының филиалы 4 732,1 мың теңге сомасына абоненттік қызмет ақысын, 567,8 мың теңге сомасында ҚҚС сатып алу болып табылады.

Ұсынылған салық есептілігіне сәйкес "О" компаниясында 2022 жылғы кезеңде жеткізушілер жоқ. "О" компаниясында орындалмаған хабарламалар / камералдық бақылау хабарламалары бар.

Осылайша, " О "компаниясы" U "компаниясының атына тауарлар мен қызметтерді сата алмады, өйткені" О " компаниясында жеткізушілер жоқ, материалдық - техникалық жабдықтау және қызметкерлердің штат саны жоқ.

Осылайша, сот жоғарыда айтылғандардың тауарларды іс жүзінде өткізбестен даулы шарттар жасасқанын, жасалған мәміленің формальдылығын және оны салық төлеуден жалтару мақсатында жасағанын куәландыратынын және тауардың шығу тегі мен мәмілелерді жүзеге асырудың дұрыстығына күмән туғызатынын анықтады, бұл ЭШФ АЖ-да расталады. Осыған байланысты шығыстарды шегерімге жатқызу, мәмілелер бойынша есепке жатқызу құқығы Салық кодексінің 190-бабына сәйкес ресімдеу тәртібіне, шынайылық талаптарына жауап беретін тиісті бастапқы бухгалтерлік құжаттармен расталуға тиіс.

Алайда, жүк жөнелтушінің тауарды жөнелтуін, тасымалдауды, тасымалдауды, жүк алушының тауарды алғанын растайтын қандай да бір құжаттар-тапсыру-қабылдау актілері, сондай-ақ бастапқы бухгалтерлік құжаттар болып табылатын жол парақтары жоқ.

Қазақстан Республикасы Азаматтық іс жүргізу кодексінің 21-бабының 2-бөлігіне сәйкес заңды күшіне енген сот шешімдері, ұйғарымдары, қаулылары мен бұйрықтары, сондай-ақ соттар мен судьялардың заңды өкімдері, талаптары, тапсырмалары, шақырулары және басқа да өтініштері барлық мемлекеттік органдар, жергілікті өзін-өзі басқару органдары, қоғамдық бірлестіктер, басқа заңды тұлғалар, лауазымды адамдар мен азаматтар Қазақстан Республикасының бүкіл аумағында мүлтіксіз орындалуға жатады.

Осылайша, Салық кодексінің 264-бабының 5) тармақшасына және 403-бабының 2) тармақшасына сәйкес шығыстар мен ҚҚС "О"компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша есепке жатқызуға жатпайды.

"Е" компаниясымен өзара есеп айырысуға қатысты.

Салық кодексінің 190, 242, 400-баптарын бұзу "E" компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша шығыстар мен ҚҚС шегерімге жатқызылды.

Салық органының осы тұжырымымен "U" компаниясы "Е" компаниясымен өзара есеп айырысулар бастапқы бухгалтерлік құжаттармен (шарттармен, шот-фактуралармен, қорларды тарапқа босатуға арналған жүкқұжаттармен, орындалған жұмыстардың (көрсетілген қызметтердің) актілерімен) расталғандығына байланысты келіспейді.

"U" компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.

Салық кодексіне сәйкес шегеруге жатпайтын шығыстарды қоспағанда, салық кодексінің 242 – бабының 1, 3 және 4-тармақтарына сәйкес салық төлеушінің табыс алуға бағытталған қызметті жүзеге асыруға байланысты шығыстары осы бапта және Салық Кодексінің 243-263-баптарында белгіленген ережелер ескеріле отырып, салық салынатын табысты айқындау кезінде шегерімге жатады.

Шегерімдерді салық төлеуші өзінің табыс алуға бағытталған қызметіне байланысты осындай шығыстарды растайтын құжаттар болған кезде іс жүзінде жүргізілген шығыстар бойынша жүргізеді.

Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес айқындалатын болашақ кезеңдердің шығыстары олар жататын салық кезеңінде шегерілуге жатады.

Егер осы бапта және Салық Кодексінің 243 – 263-баптарында өзгеше белгіленбесе, осы бөлімнің мақсаттары үшін шығыстарды тану күнін қоса алғанда, оларды Тану халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес жүзеге асырылады.

Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес шығыстарды тану тәртібі Салық кодексіне сәйкес шегерімдерді айқындау тәртібінен өзгеше болған жағдайда, көрсетілген шығыстар Салық кодексінде айқындалған тәртіппен салық салу мақсаттары үшін ескеріледі.

Салық кодексінің 400-бабының 1-тармағына сәйкес Салық кодексінің 367-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес қосылған құн салығын төлеуші болып табылатын тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді алушының есепке жатқызылатын ҚҚС сомасы, егер олар өткізу бойынша салық салынатын айналым мақсатында, сондай-ақ егер осы тармақтың 1) -4) тармақшаларында көрсетілген шарттар орындалса пайдаланылады немесе пайдаланылады.

Салық кодексінің 400-бабына сәйкес шот-фактура ҚҚС-ты есепке жатқызу үшін негіз болып табылатынын атап өткен жөн.

Бұл ретте барлық ҚҚС төлеушілер үшін міндетті құжат болып табылатын шот-фактураны жазып беру Салық кодексінің 412-бабының талаптарына сәйкес жүзеге асырылады.

Салық кодексінің 412-бабының 12-тармағына сәйкес шот-фактура салық төлеушінің бұйрығымен оған уәкілеттік берілген қызметкердің қолымен куәландырылуы мүмкін. Бұл ретте бұйрықтың көшірмесі тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді алушыларды көзбен таныстыру үшін қолжетімді болуға тиіс.

Салық кодексінің 190-бабының 2 және 3-тармақтарында есепке алу құжаттамасы: "бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы" Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі - бухгалтерлік есеп туралы Заң) сәйкес оны жүргізу бойынша міндет жүктелген тұлғалар үшін – бухгалтерлік құжаттаманы; тексерудің стандартты файлы - жеке тұлғалар үшін, осы файлды өз еркімен ұсынатын тұлғалар үшін-бастапқы есепке алу құжаттары; салықтық нысандар; салықтық есепке алу саясаты; салық салу объектілерін және (немесе) салық салуға байланысты объектілерді айқындау үшін, сондай-ақ салық міндеттемесін есептеу үшін негіз болып табылатын өзге де құжаттар.

Егер осы баптың 4-тармағында өзгеше белгіленбесе, салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.

Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 6-бабының 1-тармағына сәйкес Бухгалтерлік есеп Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасымен, сондай-ақ есеп саясатымен регламенттелген дара кәсіпкерлер мен ұйымдардың операциялары мен оқиғалары туралы ақпаратты жинаудың, тіркеудің және жинақтаудың реттелген жүйесін білдіреді

Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 1-тармағына сәйкес бухгалтерлік құжаттама бастапқы құжаттарды, бухгалтерлік есеп регистрлерін, қаржылық есептілікті және есеп саясатын қамтиды.

Бухгалтерлік жазбалар бастапқы құжаттар негізінде жүргізіледі. Бастапқы құжаттар операция немесе оқиға жасалған сәтте не олар аяқталғаннан кейін тікелей жасалуы тиіс.

Бұдан басқа, Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 6) тармақшасына сәйкес қағаз және электрондық жеткізгіштердегі бастапқы құжаттарда міндетті деректемелер болуға тиіс, мұнда басқалармен қатар операция жасауға (оқиғаны растауға) жауапты адамдардың лауазымдарының атауын, тегін, аты-жөнін және қолын көрсету және оның дұрыстығы көзделген (оның) ресімдеу.

Осылайша, салық төлеушінің шығыстары тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша шығыстар табыс алуға бағытталуы және салық салынатын айналым мақсатында пайдаланылуы тиіс, сондай-ақ басшы мен бас бухгалтер немесе салық төлеушінің бұйрығымен осыған уәкілеттік берілген қызметкер қол қойған тиісті құжаттармен расталған жағдайда, ҚҚС бойынша шегерімдерге және есепке жатқызылуға жатады. Бұл ретте Салық кодексінің нормаларына сәйкес салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.

Қарастырылып отырған жағдайда, салықтық тексеру нәтижелері бойынша қызметтерді сатып алу бойынша шығыстар (жылу-механикалық бөлікті байлау бойынша дәнекерлеу жұмыстары, ішкі, сыртқы газбен жабдықтау бойынша дәнекерлеу жұмыстары, сыртқы жылу желілерін монтаждау және дәнекерлеу, ішкі жылытуды монтаждау және дәнекерлеу, дәнекерлеу-монтаждау жұмыстары (дренаж жүйесін судан тазарту бойынша)) 2020 жылға шегерімдерден Алып тасталды 2020 жылғы 4 тоқсан үшін 36 189,3 мың теңге сомасында ҚҚС және "Е" компаниясынан 4 342,7 мың теңге сомасында.

Төлем Қолма-қол есеп айырысу арқылы жүзеге асырылады.

"Е" компаниясының негізгі қызметі "Мамандандырылған дүкендерде компьютерлерді, перифериялық жабдықтарды және бағдарламалық қамтамасыз етуді бөлшек саудада сату"болып табылады.

"Е" компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, ол 22.01.2019ж., 17.06.2019ж., 15.07.2019ж., 04.09.2019ж., 06.01.2020ж., 03.06.2020ж., 15.07.2020ж., 17.08.2020ж. салықтық тексеру актілерімен расталады., 22.09.2020ж., 29.12.2020ж., 02.06.2021ж., 15.11.2021ж., 18.02.2022ж., 234.06.2022ж., 28.02.2023ж., 21.12.2023ж. 28.04.2023ж. бастап әрекетсіз салық төлеуші болып танылды.

"Е" компаниясы орналасқан жері бойынша болмауына байланысты 21.02.2021ж. ҚҚС бойынша есептен шығарылды.

СОНО АЖ сәйкес:

- 2020 жылғы мүлік салығы, көлік құралдарына салынатын салық, жер салығы бойынша декларация (700.00-нысан) ұсынылмаған;

- 2020 жылғы 4 тоқсандағы ЖТС бойынша декларацияда (200.00-нысан) 3 қызметкер көрсетілген.

Жоғарыда айтылғандардан "Е" компаниясының активтері, көлік құралдары, жер учаскелері жоқ екендігі шығады.

Салықтық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, "U" компаниясына 07.09.2023 ж.қажетті құжаттарды ұсынуға талап жіберілді, алайда "U" компаниясы талапқа жауап бермеді.

Салық кодексінің 143-бабының 1 және 2-тармақтарына сәйкес салық органы осындай операциялар туралы қосымша ақпарат алу, тексеру барысында туындайтын мәселелер бойынша операциялардың фактісі мен мазмұнын растау мақсатында оған қатысты кешенді немесе тақырыптық тексеру жүргізілетін салық төлеушімен (салық агентімен) операцияларды жүзеге асырған адамдарды тексеру қарсы тексеру болып табылады көрсетілген салық төлеушінің (салық агентінің).

Қарсы тексеру кешенді немесе тақырыптық тексеруге қатысты көмекші болып табылады.

Қаралып отырған жағдайда Мемлекеттік кірістер департаменті 20.12.2023ж. қарсы тексеру жүргізуге сұрау салуды жолдады, бұл ретте орналасқан жері бойынша болмауына байланысты қарсы тексеру жүргізу мүмкін болмады, 21.12.2023ж. салықтық тексеру актісі жасалды.

"Е" компаниясына қатысты экономикалық тергеу департаменті Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің 216-бабы бойынша жұмыстарды нақты орындамай, қызметтер көрсетпей, тауарларды тиеп-жөнелтпей шот-фактуралар жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасау фактісі бойынша қылмыстық іс қозғағанын атап өткен жөн.

"Е" компаниясы басшысының 02.02.2022ж. "B" куәгерінен жауап алу хаттамасында "B" куәгері ретінде жауап алынған адам 2020ж. Шілдеде жұмыссыз болғанын, "С" туысы маған таныс емес адамдардан "Е" компаниясын сатып алғанын және анасының атына "А"компаниясын тіркегенін атап өтті. Сонымен қатар, "Е" компаниясының директоры "B" болды, "С" барлық тапсырмаларын орындады, құжаттарға қол қойды, ештеңеге қызығушылық танытпады, өйткені "С" өзі "Е" компаниясының қызметі бойынша барлық жұмысты жүргізді.

Салық кодексінің 179-бабына сәйкес шағымда шағым беруші тұлға өзінің талаптары мен осы мән-жайларды растайтын дәлелдемелерді негіздейтін мән-жайлар көрсетілетінін атап өткен жөн. Шағымға салық төлеуші (салық агенті) өз талаптарын негіздейтін мән-жайларды растайтын құжаттар қоса беріледі.

Мәселен, "U" компаниясы 10.09.2020ж., 11.09.2020ж., 12.09.2020ж., 14.09.2020ж., 15.09.2020ж., 16.09.2020ж., 17.09.2020ж., 18.09.2020ж., қызмет көрсетуге арналған шарттарды ұсынды. 19.09.2020ж. орындалған жұмыстардың (көрсетілген қызметтердің) актілері.

Жоғарыда көрсетілген шарттардан қызметтер Тапсырыс беруші ("U" компаниясы) және оның уәкілетті өкілі қызметтерді қабылдау-тапсыру актісіне қол қойғаннан кейін көрсетілген болып есептеледі, алайда "U" компаниясы шағымға қызметтерді қабылдау-тапсыру актісін ұсынбаған.

Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 20.12.2012ж. №562 бұйрығымен (бұдан әрі – №562 бұйрық) осы бұйрыққа қосымшаларға сәйкес бастапқы есепке алу құжаттарының нысандары бекітілгенін атап өткен жөн. Бұл ретте, №562 бұйрыққа 50-қосымшаға сәйкес "орындалған жұмыстар (көрсетілген қызметтер) актісі" Р-1 нысаны (бұдан әрі – акт нысаны) бекітілді.

Актінің осы нысаны "жұмыстардың (көрсетілетін қызметтердің) атауы (олар болған кезде жұмыстарды (көрсетілетін қызметтерді) орындау техникалық ерекшелігіне, тапсырмасына, кестесіне сәйкес олардың кіші түрлері бөлінісінде)" 2-бағанды, сондай-ақ "ғылыми зерттеулер, маркетингтік, консультациялық және өзге де көрсетілетін қызметтер туралы есеп туралы мәліметтер (күні, нөмірі)" 4-бағанды көздейді, беттер саны) " толтыруға жатады.

Қарастырылып отырған жағдайда, қызмет көрсету шарттарына орындалған жұмыстардың (көрсетілген қызметтердің) ұсынылған актілерінде "жұмыстардың (көрсетілетін қызметтердің) атауы" бағанында "жылу-механикалық бөлікті байлау бойынша дәнекерлеу жұмыстары, ішкі, сыртқы газбен жабдықтау бойынша дәнекерлеу жұмыстары, сыртқы жылу желілерін монтаждау және дәнекерлеу, ішкі жылытуды монтаждау және дәнекерлеу" деген бір жол көрсетілген, дәнекерлеу-монтаждау жұмыстары (дренаж жүйесін судан тазарту бойынша", қызметтердің есебі туралы мәліметтер жоқ, сондай-ақ жоғарыда көрсетілген қызметтерді алу туралы толық есеп жоқ.

Осылайша, №562 бұйрықтың талаптарын бұза отырып, "U" компаниясы мен "Е" компаниясы арасында жасалған орындалған жұмыстардың (көрсетілген қызметтердің) актілері операцияны (оқиғаны) жасау фактісін және оны жасау құқығын куәландырмайды.

Жоғарыда көрсетілгендей, төлемді "Е" компаниясы қолма-қол ақшамен жүргізді, бұл ретте "U" компаниясы "U" компаниясының атына көрсетілген қызметтер үшін төлем фактісін растайтын төлем құжаттарын ұсынбады.

"Е" компаниясындағы ЭШФ АЖ деректеріне сәйкес жеткізушілер: "А" компаниялары 169 583,7 мың теңге сомасына тауарлар (керамикалық плитка (кафель), өңделген ламинат, қақпаға арналған металдан жасалған бұйымдар), 20 350,0 мың теңге сомасына ҚҚС, 21.12.2021ж. ҚҚС бойынша есептен шығарылды орналасқан жері. Берешегі бар тізімде тұр; "S" компаниясы 146 035,7 мың теңге сомасына тауарлар (арматура 20 А500С, тоқылған сым, тауарлық бетон М350), 17 524,3 мың теңге сомасына ҚҚС, 25.09.2020ж. ҚҚС бойынша есептен алынды.; "Т" компаниясы 17 430,2 мың теңге сомасына қысқаша декларация, 1 474,9 теңге сомасына ҚҚС нөмірін бере отырып, УСҚ-ға/с контейнерлерді орналастыру.

Осылайша, "Е" компаниясының жоғарыда аталған жеткізушілерінде қызметтерді (жылу-механикалық бөлікті байлау бойынша дәнекерлеу жұмыстары, ішкі, сыртқы газбен жабдықтау бойынша дәнекерлеу жұмыстары, сыртқы жылу желілерін монтаждау және дәнекерлеу, ішкі жылытуды монтаждау және дәнекерлеу ,дәнекерлеу-монтаждау жұмыстары (дренаж жүйесін судан тазарту бойынша)), демек, "Е" компаниясы құжаттардың болмауына байланысты "U" компаниясының атына осы қызметтерді көрсете алмады (атқарылған жұмыс туралы есептер, жоғарыда көрсетілген қызметтерді көрсету үшін тартылған қызметкерлердің ведомостары, сондай-ақ олардың дербес деректері (Т.А. Ә., ЖСН) және қызметкерлердің біліктілігін растайтын құжаттар (диплом, куәлік).

Салық кодексінің 179-бабына сәйкес шағымда шағым беруші тұлға өзінің талаптары мен осы мән-жайларды растайтын дәлелдемелерді негіздейтін мән-жайлар көрсетілетінін атап өткен жөн. Шағымға салық төлеуші (салық агенті) өз талаптарын негіздейтін мән-жайларды растайтын құжаттар қоса беріледі.

Қаралып отырған жағдайда "U" компаниясы шағымға операциялардың немесе оқиғаның мазмұны туралы есептерді қоса бермейді, бұл көрсетілген қызметтердің нақты сипатын ашпайды және шығыстардың жылдық жиынтық табыс алуға бағытталған қызметпен байланыстылығын анықтауға мүмкіндік бермейді, сондықтан ұсынылған құжаттар қызметтер көрсетуді растамайды және деректерді жатқызу үшін жеткілікті негіз бола алмайды шегерімдерге және ҚҚС-қа арналған шығыстар.

Көрсетілген фактілер мен мән-жайларды ескере отырып, "Е" компаниясымен өзара есеп айырысу жөніндегі құжаттар (шот-фактуралар, шарттар) операцияларды жасау фактісі туралы анық куәландыра алмайды және осы операциялардың бухгалтерлік есепте барабар көрсетілуін қамтамасыз ете алмайды және тиісінше Қазақстан Республикасы салық заңнамасының ережелеріне сәйкес шығыстарды шегерімге жатқызу үшін негіз болып табылады.

Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша - тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаны өзгеріссіз, ал шағымды қанағаттандырмай қалдыру туралы шешім қабылданды.

Теги: ҚТС