Учёт

ҚҚС - Қызмет көрсету орнын Қазақстан Республикасы деп тану себебімен

87

Дау түрі: салық даулары

Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға

Салық түрі: ҚҚС

Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігіне (бұдан әрі – уәкілетті орган) ҚҚС есептеу туралы Мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі – салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «A» компаниясының апелляциялық шағымын түсті.

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, мемлекеттік кірістер органы 01.01.2022ж.- 30.09.2022ж. мерзімі бойынша салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің дұрыс есептелуі мен уақтылы төленуі мәселесі бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді , оның нәтижелері бойынша 30.11.2023ж. 453 619,1 мың теңге сомасында қосылған құн салығын (ҚҚС) және 102 227,1 мың теңге сомасында өсімпұл есептеу туралы, хабарлама шығарылды.

«A» компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.

Салықты еспетеуде Салық кодексінің 378-бабының 2-тармағының 5) тармақшасына сәйкес тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу орнын анықтаудағы бұзушылықтар негіз болды.

«A» компаниясы салық органының осы қорытындысымен келіспейді, себебі «A» компаниясы тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алушы нерезидент, ал алушы Қазақстан Республикасын әділет органдарында тіркеуі бар құрылымдық бөлімшесі болған жағдайда,   тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу орны Қазақстан Республикасы болуы тиіс деп есептейді.

«A» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган мынадай тұжырымдарға келді.

Тақырыптық тексеру актісінен «D» резидент емес компаниясының мекенжайына көрсетілген 3 780 159,4 мың теңге сомасындағы есептеу операциялары және деректерді өңдеу қызметтері «A» компаниясының ҚҚС бойынша салық салынатын айналымының сомасына енгізілген, оның ішінде:

- 2022 жылғы 1 тоқсанда айналым сомасы 931 951,8 мың теңге, ҚҚС сомасы 111 834,2 мың теңге;

- 2022 жылғы 2 тоқсанда айналым сомасы 1 124 457,3 мың теңге, ҚҚС сомасы 134 934,8 мың теңге;

- 2022 жылғы 3 тоқсанда айналым сомасы 1 723 750,2 мың теңге, ҚҚС сомасы 206 850,0 мың теңге.

Салық Кодексінің 372-бабының 2-тармағына сәйкес жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу жөніндегі айналым кез келген жұмыстарды орындауды немесе қызметтер көрсетуді, оның ішінде өтеусіз, сондай-ақ тауарды өткізуден өзгеше сыйақы үшін кез келген қызметті білдіреді.

Қаралып отырған жағдайда тақырыптық салықтық тексеру камералдық бақылау нәтижелері бойынша Мемлекеттік кіріс органдары анықтаған бұзушылықтарды жою туралы мынадай хабарламаларды орындалмаған деп тану туралы шешімдер бойынша жүргізілді.

- 01.01.2022ж.-31.03.2022ж. кезеңге ЭШФ деректерімен салыстыру кезінде сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС сомаларын төмендету мәселесі бойынша камералдық бақылау нәтижелері бойынша Мемлекеттік кірістер органдары анықтаған сомасы 111 834,2 мың теңге бұзушылықтарды жою туралы хабарлама;

- 01.04.2022ж.-30.06.2022ж. кезеңге ЭШФ деректерімен салыстыру кезінде сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС сомаларын төмендету мәселесі бойынша камералдық бақылау нәтижелері бойынша Мемлекеттік кірістер органдары анықтаған сомасы 134 934,8 мың теңге бұзушылықтарды жою туралы хабарлама;

- 01.07.2022ж.-30.09.2022ж. кезеңге ЭШФ деректерімен салыстыру кезінде сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС сомаларын төмендету мәселесі бойынша камералдық бақылау нәтижелері бойынша Мемлекеттік кіріс органдары анықтаған сомасы 206 850,0 мың теңге бұзушылықтарды жою туралы хабарлама.

Жоғарыда аталған хабарламаларды жолдауға «A» компаниясы «Цифрлық майнингті жүзеге асыру жөніндегі қызмет туралы хабардар ету қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрінің 13.10.2020 ж. №384/НҚ бұйрығына сәйкес Қазақстан Республикасының цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігін өз қызметі туралы хабардар еткені негіз болды.

Демек, «A» компаниясы сандық тау-кен үшін деректер орталығы болып табылады.

Ақпараттандыру туралы Заңның 1-бабының 25) тармақшасына сәйкес Ақпараттық жүйелер, технологиялық платформалар, аппараттық-бағдарламалық кешендер, серверлік үй-жайлар (деректерді өңдеу орталықтары), телекоммуникациялар желілері, сондай-ақ ақпараттық қауіпсіздікті және техникалық құралдардың үздіксіз жұмыс істеуін қамтамасыз ету жүйелері ақпараттық-коммуникациялық инфрақұрылым объектілері болып табылады.

«Қазақстан Республикасындағы цифрлық активтер туралы» Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – цифрлық активтер туралы Заң) 1-бабының 8) тармақшасына сәйкес майнинг – бұл блокчейн арқылы деректер блоктарының тұтастығын растауды қамтамасыз ететін, берілген шифрлау және деректерді өңдеу алгоритмдеріне сәйкес компьютерлік қуаттарды пайдалана отырып есептеу операцияларын жүргізу процесі.

Сонымен қатар, цифрлық активтер туралы Заңның 1-бабының 9) тармақшасына сәйкес «Электр энергетикасы туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес электр энергиясын пайдаланатын, цифрлық майнингке арналған аппараттық-бағдарламалық кешеннен және тұрғын аймақ аумағынан тыс орналасқан өндірістік ғимараттан тұратын ақпараттық-коммуникациялық инфрақұрылым объектісі цифрлық майнинг деректерін өңдеу орталығы болып табылады.

Осылайша, деректерді өңдеу орталығы ақпараттық-коммуникациялық инфрақұрылым объектілерінің кіші түрі болып табылады және тұтастай алғанда есептеу операцияларын жүзеге асыру арқылы деректерді өңдеу бойынша бірдей функцияны жүзеге асырады. Сонымен қатар, ақпараттық-коммуникациялық инфрақұрылым объектілері есептеу операцияларынан басқа ақпараттық жүйелерді, қосымшалар мен қызметтерді қолдау үшін қолданылады.

Ақпараттандыру туралы Заңның 1-бабының 38-2) тармақшасына сәйкес, блокчейн-өзара байланысты деректер блоктарының тізбегі, берілген тұтастықты растау алгоритмдері және шифрлау құралдары негізінде таратылған деректер платформасындағы ақпараттың өзгермейтіндігін қамтамасыз ететін ақпараттық-коммуникациялық технология.

Осылайша, жоғарыда көрсетілген қызметтерді көрсету кезінде өткізу орнын айқындау үшін Салық кодексінің 378-бабы 2-тармағының 5) тармақшасының ережелері қолданылуға жатады, оған сәйкес осы тармақтың бірінші бөлігінің 1), 2), 3) және 4) тармақшаларында көзделмеген жұмыстарды орындайтын, қызметтер көрсететін салық төлеушінің кәсіпкерлік немесе басқа қызметін жүзеге асыру орны, содан кейін егер жұмыстарды орындайтын немесе қызметтер көрсететін адам Қазақстан Республикасы жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу орны болып табылады, Қазақстан Республикасының Әділет органдарында мемлекеттік (есептік) тіркеуі бар немесе дара кәсіпкер ретінде салық органдарында тіркеу есебінде тұрады.

Салық кодексінің 378-бабы 2-тармағының 4) тармақшасының ережелері ақпаратты беру және (немесе) өңдеу жөніндегі қызметтерге қатысты қолданылады.

«A» компаниясы көрсететін қызметтердің қорытындысы бойынша «D» резидент емес компаниясының мекенжайына ақпаратты өңдеу нәтижелері жоқ болғандықтан, көрсетілген қызмет Салық кодексінің 1-бабы 1-тармағының 1) тармақшасында көзделген ақпаратты өңдеу жөніндегі қызмет болып табылмайды.

Осылайша, Салық кодексінің 378 - бабы 2-тармағы 5) тармақшасының нормасын ескере отырып, «A» компаниясы «D» резидент емес компаниясының мекенжайына көрсеткен 3 780 159,4 мың теңге сомасына ҚҚС, есептеу операциялары және деректерді өңдеу бойынша көрсетілетін қызметтерді салық салынатын айналымға енгізу және салықтық тексеру нәтижелері бойынша 453 619,1 мың теңге сомасында ҚҚС тиісті есептеу негізді болып табылады.

2017.12.25ж. Салық кодексінің 182-бабының 1-тармағына және 186-бабының 5-тармағына сәйкес шағымды қарау аяқталғаннан кейін уәкілетті орган Апелляциялық комиссияның шешімін және тақырыптық тексеру нәтижелерін ескере отырып, дәлелді шешім шығарады.

Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша облысты тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаны өзгеріссіз, ал шағымды қанағаттандырусыз қалдыру туралы шешім қабылданды.

Теги: ҚҚС