Даудың түрі: салықтық даулар
Салық төлеуші санаты: заңды тұлға
Салық түрі: КТС және ҚҚС
Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі - уәкілетті орган) «Е» компаниясының аумақтық Мемлекеттік кірістер департаментін (бұдан әрі - салық органы) мұнай секторы ұйымдарынан түсетін түсімдерді (КТС), аумағында өндірілген тауарларға, орындалған жұмыстар мен көрсетілген қызметтерге қосылған құн салығын қоспағанда, заңды тұлғалардан корпоративтік табыс салығын есептеу туралы тексеру нәтижелері туралы хабарламаға апелляциялық шағымын алды (ҚҚС).
Іс материалдарынан көрінгендей, салық органы 01.01.2018ж. бастап салық және (немесе) бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің жекелеген түрлері бойынша салық міндеттемелерін орындау мәселесі бойынша кешенді салықтық тексеру жүргізді. 31.12.202ж., бойынша, оның нәтижелері бойынша 29 522,7 мың теңге сомасындағы КТС және 13 885,7 мың теңге өсімпұл, 17 713,6 мың теңге сомасындағы ҚҚС және 5 611,5 мың теңге өсімпұл есептелгені туралы хабарлама шығарылды.
«Е» компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.
Салық кодексінің 190, 242, 400-баптарын бұзу «О» компаниясымен, «М» компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша шығыстар мен ҚҚС шегерімге жатқызылды.
Салық органының осы қорытындысымен «Е» Компаниясы «О» компаниясымен, «М» компаниясымен өзара есеп айырысу жеткізу шарттарымен және электрондық шот-фактуралармен расталғандықтан келіспейді.
Аталған компаниялар «Е» компаниясы үшін құрылыс материалдарын өткізді. Алынған құрылыс материалдарын «Е» компаниясы мемлекеттік сатып алу туралы шарттар бойынша объектілерді салу үшін пайдаланды.
«Е» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган мынадай тұжырымдарға келді.
Салық кодексінің 242-бабының 1, 3 және 4-тармақтарына сәйкес салық төлеушінің кірістер алуға бағытталған қызметті жүзеге асыруға байланысты шығыстары осы бапта белгіленген және осы бапта белгіленген ережелер ескеріле отырып, салық салынатын табысты айқындау кезінде шегерімге жатады. Салық кодексіне сәйкес шегерімге жатпайтын шығыстарды қоспағанда, Салық кодексінің 243 - 263-баптары.
Салық төлеуші шегерімдерді оның кіріс алуға бағытталған қызметіне байланысты осындай шығыстарды растайтын құжаттар болған кезде нақты шеккен шығыстар бойынша жүргізеді.
Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес айқындалған кейінге қалдырылған шығыстар олар жататын салық кезеңінде шегерімге жатады.
Егер осы бапта және Салық кодексінің 243 - 263-баптарында өзгеше белгіленбесе, осы бөлімнің мақсаттары үшін шығыстарды тану, оның ішінде оларды мойындау күні халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және заңнаманың талаптарына сәйкес жүзеге асырылады. Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есеп беру туралы.
Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес шығыстарды тану тәртібі Салық кодексіне сәйкес шегерімдерді айқындау тәртібінен өзгеше болған жағдайда, бұл шығыстар есепке алынады. Салық кодексінде белгіленген тәртіппен салық салу мақсатында есепке алынады.
Салық кодексінің 400-бабының 1-тармағына сәйкес қосылған құн салығын төлеуші болып табылатын тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді алушының есепке жатқызылған ҚҚС сомасы Салық кодексінің 367-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес есептеледі. Салық кодексi, егер олар салық салынатын өткiзу айналымы мақсаттары үшiн пайдаланылса немесе пайдаланылатын болса, сондай-ақ 1) -4 тармақшаларында көзделген шарттар орындалса, алынған тауарлар, жұмыстар, қызметтер үшiн төленуге жататын қосылған құн салығының сомасы деп танылады. ) осы тармақтың талаптары орындалады.
Айта кету керек, ҚҚС есепке алу үшін Салық кодексінің 400-бабына сәйкес шот-фактура негіз болып табылады.
Бұл ретте, барлық ҚҚС төлеушілер үшін міндетті құжат болып табылатын шот-фактураны беру Салық кодексінің 412-бабының талаптарына сәйкес жүзеге асырылады.
Салық кодексінің осы бабының 12-тармағына сәйкес шот-фактура салық төлеушінің бұйрығымен уәкілеттік берілген қызметкердің қолымен куәландырылуы мүмкін. Бұл ретте тапсырыстың көшiрмесi тауарларды, жұмыстарды, қызметтердi алушылардың көзбен қарауы үшiн қолында болуы тиiс.
Салық кодексінің 190-бабының 2 және 3-тармақтарында бухгалтерлік құжаттамаға мыналар жатады деп белгіленген: бухгалтерлік құжаттама – «Бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы» Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі – Бухгалтерлік есеп туралы заң) сәйкес , оны басқару жүктеледі; стандартты тексеру файлы – осы файлды өз еркімен тапсырған тұлғалар үшін; бастапқы есепке алу құжаттары – осы баптың 4-тармағында көрсетілген тұлғалар үшін; салық нысандары; салықтық есеп саясаты; салық салу объектілерін және (немесе) салық салуға байланысты объектілерді айқындау үшін, сондай-ақ салық міндеттемесін есептеу үшін негіз болып табылатын өзге де құжаттар.
Егер осы баптың 4-тармағында өзгеше белгіленбесе, салықтық есепке алу бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.
«Бухгалтерлік есеп туралы» Заңның 6-бабының 1-тармағына сәйкес бухгалтерлік есеп – Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасымен реттелетін дара кәсіпкерлер мен ұйымдардың операциялары мен оқиғалары туралы ақпаратты жинаудың, тіркеудің және қорытындылаудың реттелген жүйесі. , сондай-ақ есеп саясаты.
«Бухгалтерлік есеп туралы» Заңның 7-бабының 1-тармағына сәйкес бухгалтерлік құжаттамаға бастапқы құжаттарды, есеп регистрлерін, қаржылық есептілікті және есеп саясатын қамтиды.
Бухгалтерлік есеп бастапқы құжаттар негізінде жүргізіледі. Бастапқы құжаттар мәмілені немесе оқиғаны жасау кезінде немесе ол аяқталғаннан кейін бірден жасалуы керек.
Сонымен қатар, «Бухгалтерлік есеп туралы» Заңның 7-бабының 6) тармақшасына сәйкес қағаз және электрондық жеткізгіштегі бастапқы құжаттар басқалармен қатар лауазымдардың атауын, тегі, аты-жөні мен қолтаңбасын көздейтін міндетті реквизиттерді қамтуға тиіс. мәмілеге жауапты тұлғалардың.операция (оқиғаны растау) және оның (оның) жасалуының дұрыстығы.
Осылайша, тауарларға, жұмыстарға, қызметтерге шығыстар кіріс алуға бағытталған және салық салынатын айналым үшін пайдаланылуы тиіс, сондай-ақ басшы мен бас бухгалтер қол қойған тиісті құжаттармен расталған жағдайда салық төлеушінің шығыстары ҚҚС бойынша шегерімге және есепке жатқызуға жатады. салық төлеушінің өкімі бойынша уәкілетті қызметкер. Сонымен бірге Салық кодексінің нормаларына сәйкес салықтық есеп бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.
Қарастырылып отырған іс бойынша салықтық тексеру нәтижелері бойынша «О» және «М» серіктестіктерімен өзара есеп айырысу бойынша шығыстар шегерімдерден алынып тасталды.
1. «О» компаниясы.
Салық тексеруінің нәтижелері бойынша 2019 жылдың 1 тоқсанындағы шегерімдерден 2019 жылға 121 648,8 мың теңге сомасында тауарларды (құбырларды) сатып алуға шығыстар және ҚҚС алып тасталды. 2019 жылғы 2-тоқсанға 184,6 мың теңге сомасында. «О» компаниясынан 14 413,2 мың теңге сомасында.
«О» компаниясының негізгі қызметі «Басқа өнімдерді өндіру».
«О» компаниясы 2019 жылдың 20 маусымында ҚҚС бойынша тіркеуден шығарылды. орнында болмауына байланысты.
Сонымен қатар, ИС СОНО компаниясы «O» сәйкес:
- 2019 жылға арналған мүлік салығы, көлік құралдары салығы, жер салығы бойынша декларация (700.00 нысаны) ұсынылмаған;
- 2019 жылға КТС декларациясы (100.00-нысан) нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған;
- жеке табыс салығы бойынша декларацияда (200.00 нысаны) ең төменгі жалақысы бар 8 қызметкер көрсетіледі.
Жоғарыда айтылғандардан «О» серіктестігінің негізгі құралдары, көлік құралдары және жер учаскелері жоқ екендігі шығады.
«О» компаниясының ЭСФ ақпараттық жүйесіне сәйкес: тауарларды (құбырларды) жеткізушілер келесі ұйымдар болып табылады: «С» компаниясы, «Л» компаниясы, «Q» компаниясы, «Н» компаниясы, «F» компаниясы.
«С» компаниясына қатысты айта кететін жайт, «О» компаниясы ЭСФ АЖ деректері бойынша 48 634,1 мың теңге сомасына тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді), 5 836,1 мың теңгеге ҚҚС сатып алды.
Бұл ретте Мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының (бұдан әрі - МАЭС) 2022 жылғы 18 қаңтардағы шешімімен «О» және «С» компаниясы арасында 48 828,3 мың теңге, ҚҚС 5 859,4 мың теңге сомасында жасалған мәмілелер жарамсыз деп танылды.
МАЭС-тің 2022 жылғы 18 қаңтардағы жоғарыдағы шешімінен. Бұдан шығатыны, сот үкімі мен ұйғарымында азамат А.-ның «С» серіктестігімен тікелей қатысы бар екендігі, өйткені ол «С» серіктестігінің атынан нақты орындалмаған жұмыссыз шот-фактураларды рәсімдеген.
Сондай-ақ, 2022 жылғы 18 қаңтардағы МАЭС шешімінде «С» компаниясы бастапқыда кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру үшін құрылмағаны көрсетілген.
Сонымен қатар, МАЭС шешімімен 2021 жылғы 17 қаңтардағы атап өткен жөн. «С» серіктестігін мемлекеттік қайта тіркеу 05.12.2016ж. жарамсыз деп танылды.
«Л» компаниясына қатысты, «О» компаниясы ЭСФ АЖ деректері бойынша 39 462,3 мың теңге сомасына тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) сатып алғанын, 4 735,5 мың теңгеге ҚҚС сатып алғанын атап өткен жөн.
15.02.2021 жылғы А. азаматы Үкіммен Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің (бұдан әрі - ҚР ҚК) 216-бабында көзделген қылмысты жасағаны үшін кінәлі деп танылды және коммерциялық кәсіпорындарда 5 (бес) жыл мерзімге материалдық жауапты лауазымдарды атқару құқығынан айыра отырып, 3 (үш) жылға бас бостандығынан айырылды.
Сот А. азаматы сотталушының қылмыс жасаудағы кінәсін анықтады және сотқа дейінгі тергеп-тексеру барысында алынған дәлелдемелер олардың дұрыстығына күмән тудырмайтынын анықтады.
Бұл ретте, азаматша А. өзінің қылмыстық жоспарларын іске асыру мақсатында өзінің қылмыстық ниетін енгізбей және қылмыстық жоспарларына қатыстырмай, бірқатар кәсіпорындардың жақын туыстары мен таныстары, оның ішінде «L» компаниясын Е ұлының атына тіркеді.
Осылайша, сот А. азаматшасы жеке кәсіпкерлік субъектісі бола отырып, кәсіпорындардың атынан, оның ішінде «L» Компаниясы шот-фактуралар жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасағанын, мүліктік пайда табу мақсатында тауарларды тиеп-жөнелту қызметін көрсетпей, мемлекетке аса ірі залал келтіргенін анықтады.
«Q» компаниясына қатысты «О» компаниясы АЖ деректеріне сәйкес 30 991,7 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер), 3 719,0 мың теңге сомасында ҚҚС сатып алынғанын атап өткен жөн.
«Q» компаниясы 06.12.2019ж. ҚҚС бойынша есептен шығарылды. МАЭС 24.11.202ж. (бұдан әрі - МАЭС 24.11.202ж., шешімі) 27.04.2017 ж.
МАЭС 24.11.2021ж. соттың 15.02.2021ж. азамат А. ҚР ҚК 216-бабының 3-бөлігі бойынша мемлекетке аса ірі залал келтіре отырып, мүліктік пайда табу мақсатында тауарларды нақты жөнелтусіз және қызмет көрсетусіз шот-фактураларды жазып бергені үшін сотталған.
Бұл ретте, сот үкімінде: А. азаматшаның 2014 - 2019жж. бірқатар жауапкершілігі шектеулі серіктестіктерді өз атына және туыстарының арасынан тұлғаларға тіркеді, оның ішінде «Q» Компаниясы шот-фактураларды тауарларды нақты жөнелтпей және қызмет көрсетпей жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасады, түсетін ақша қаражатын қолма-қол ақшаға айналдырды, осылайша салық төлеуден жалтарды.
Осылайша, сот А. азаматшасы жеке кәсіпкерлік субъектісі бола отырып, кәсіпорындар атынан, оның ішінде «Q» Компаниясы шот-фактуралар жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасағанын, мүліктік пайда табу мақсатында тауарларды тиеп-жөнелту қызметін көрсетпей, мемлекетке аса ірі залал келтіргенін анықтады.
«N» компаниясына қатысты «О» компаниясы АЖ деректеріне сәйкес 16 308,6 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер), 1 957,0 мың теңге сомасында ҚҚС сатып алынғанын атап өткен жөн.
Жоғарыда көрсетілгендей, азаматша А. өзі бақылайтын жеке кәсіпкерлік субъектісінің (өнім берушінің) атынан нақты контрагент-сатып алушының атына шот-фактуралар жазып беру бойынша қылмыстық схеманы әзірлеген.
Бұл ретте, сот үкімінде: А. Азаматшаның 2014 - 2019жж. бірқатар жауапкершілігі шектеулі серіктестікті, оның ішінде «N» компаниясын өз атына және туыстарының арасынан тұлғаларды тіркеді және тауарларды нақты жөнелтусіз және қызмет көрсетусіз шот-фактураларды жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасады, түсетін ақша қаражатын қолма-қол ақшаға айналдырды, осылайша салық төлеуден жалтарды.
Осылайша, сот А. азаматшасы жеке кәсіпкерлік субъектісі бола отырып, кәсіпорындардың атынан, оның ішінде «N» Компаниясы шот-фактуралар жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасағанын, мүліктік пайда табу мақсатында тауарларды тиеп-жөнелту қызметін көрсетпей, мемлекетке аса ірі залал келтіргенін анықтады.
«F» компаниясына қатысты «О» компаниясы АЖ деректеріне сәйкес 14 590,8 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер), 1 750,9 мың теңге сомасына ҚҚС сатып алынғанын атап өткен жөн.
«F» компаниясы 11.02.2020ж. ҚҚС бойынша есептен шығарылды. МАЭС 20.01.2022ж. шешімімен танылуына байланысты 02.12.2016ж. мемлекеттік қайта тіркеу туралы жарамсыз деп танылады.
20.01.202ж., шешімнен Е. азаматы азамат А. ҚР ҚК-нің 3-бөлімінің 216-бабында көзделген қылмысты жасағаны үшін кінәлі деп танылды және коммерциялық кәсіпорындарда 5 (бес) жыл мерзімге материалдық жауапты лауазымдарды атқару құқығынан айыра отырып, 3 (үш) жылға бас бостандығынан айырылды.
Бұл ретте, азаматша А. «F» компаниясынан басқа, ұлының атына және жақын туыстары қатарындағы адамдарға тіркелген, оның ойы бойынша әртүрлі шаруашылық субъектілері-сатып алушыларға (контрагенттерге) жалған шот-фактураларды және басқа да бухгалтерлік құжаттарды іс жүзінде жұмыстарды орындамай-ақ жазып беру, тауарларды жеткізу, өз әрекеттерімен қызметтер көрсету жолымен қылмыстық схемаға қатысатын бірқатар компаниялар өз іске асырылуын жасанды түрде ұлғайтты
Осылайша, сот А. азаматшасы жеке кәсіпкерлік субъектісі бола отырып, кәсіпорындар атынан, оның ішінде «F» Компаниясы шот-фактуралар жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасағанын, мүліктік пайда табу мақсатында тауарларды тиеп-жөнелту қызметін көрсетпей, мемлекетке аса ірі залал келтіргенін анықтады.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, «C» компаниясы, «L» компаниясы, «Q» компаниясы, «N» компаниясы, «F» компаниясы тауарларды іс жүзінде жеткізбей «О» компаниясының атына шот-фактуралар жазып беруді жүзеге асырды, тиісінше «О» компаниясы «Е» компаниясының атына тауарларды жеткізуді жүзеге асырмады. Демек, «О» компаниясының құжаттары операциялардың жасалғаны туралы шынайы куәландыра алмайды және олардың бухгалтерлік есепте барабар көрсетілуін қамтамасыз ете алмайды және тиісінше шығыстарды Қазақстан Республикасы заңнамаларының талаптарына сәйкес шегерімге және ҚҚС есепке жатқызу үшін негіз болып танылмайды.
2. «M» компаниясы.
Салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2019 жылғы 25 964 мың теңге сомасында тауарларды (құбырларды және VUS оқшаулау) сатып алу бойынша шығындар шегерімнен алынып тасталды. «M» компаниясынан 3 115,8 мың теңге сомасында.
«M» компаниясы қызметінің негізгі түрі «Қандай да бір нақтылаусыз тауарлардың кең ассортиментімен көтерме сауда» болып табылады.
«М» компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, бұл салықтық зерттеу актілерімен расталады 30.10.2019ж., 10.07.202ж., 20.12.202ж., 23.11.202ж., 21.10.202ж., 23.11.202ж., 19.01.2023ж., 02.05.2023ж., 13.06.202ж.
«M» компаниясы 28.02.2023ж. ҚҚС бойынша есептен шығарылды. орналасқан жері бойынша болмауына байланысты.
«Тәуекелдің жоғары дәрежесі» белгісі бойынша санаты.
«M» Компаниясы ИС СОНО АЖ сәйкес:
- көлік құралдары салығы, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларация (ф.700.00) 2019 жылы табыс етілмеген;
- 2019 жылғы КТС (ф.100.00) бойынша декларация нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған;
- 2019ж. 4-тоқсандағы IPN бойынша декларация (ф.200.00) нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған;
- 4 жылғы 2019 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларация (ф.300.00) нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған.
Жоғарыда келтірілгендерден «М» компаниясында «Е» компаниясының атына тауарларды жеткізу бойынша жұмыстарды жүзеге асыру үшін негізгі құралдар, көлік құралдары, қызметкерлер жоқ.
«M» компаниясының АЖ деректеріне сәйкес тауарларды (құбырларды және оқшаулау) жеткізушілер «E» компаниясы, «A» компаниясы, «S» компаниясы, «Z» компаниясы, «К» компаниясы болып табылады.
«E» компаниясына қатысты «M» компаниясы АЖ деректеріне сәйкес 32 442,2 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер), 3 893,1 мың теңге сомасына ҚҚС сатып алынғанын атап өткен жөн.
«Е» компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, бұл салықтық зерттеу актілерімен расталады 24.12.2019ж., 11.06.202ж., 01.07.202ж., 28.07.2020ж., 29.12.202ж., 28.04.202ж.
«Е» компаниясының АЖ сәйкес КТС, көлік құралдары салығы, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларация (ф.700.00) бұл ретте, жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларациялар (ф.200.00) және ҚҚС бойынша 2019ж. нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған.
МАЭС 13.07.2021ж. шешімімен бекітілгенін көрсету керек. (бұдан әрі - МАЭС 13.07.2021ж. шешімі) «Е» компаниясын мемлекеттік қайта тіркеу 04.12.2019ж. жарамсыз деп танылды.
МАЭС 13.07.2021ж. «Е» компаниясының басшысы Д. сотта жалғыз қатысушысы және құрылтайшысы «Е» компаниясын тіркеу кезінде серіктестікке қатысушының құқықтары мен міндеттерін иелену және кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру жөніндегі ниеті болмағанын түсіндірді. Серіктестіктің тіркеу құжаттарына өзгерістер енгізу және кәсіпорынның үлесін сатып алу-сату шартын жасасу жөніндегі іс-әрекеттер бір-бірінің өтініші бойынша ақшалай сыйақы үшін жасалды.
Осылайша, сот «Е» компаниясының жарғылық капиталының 100% үлесін сатып алу-сату шартын жасасу кезінде азамат Д-да серіктестікке қатысушының құқықтары мен міндеттерін сатып алу және оның кәсіпкерлік қызметін жүзеге асыру жөніндегі ниеті болмағандықтан, ал қудаланатын Д-ның жалғыз мақсаты ақша қаражатын алу болып табылғандықтан, мұндай мәміле соттың жарамсыз деп тануына жатады.
«A» компаниясына қатысты «M» компаниясына АЖ деректеріне сәйкес 29 438,7 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер), 3 532,6 мың теңге сомасына ҚҚС сатып алынғанын атап өткен жөн.
«А» компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, бұл 02.06.2015ж., 04.11.2015ж., 07.10.2019ж., 06.12.2019ж., 26.12.2019ж., 07.08.2020ж., 12.04.2021ж., 22.12.2021ж. салықтық зерттеу актілерімен расталады.
«А» Компаниясы АЖ-ға сәйкес КТС бойынша, көлік құралдары салығы бойынша, жер салығы және мүлік салығы бойынша (ф.700.00), сондай-ақ жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларация (ф.200.00), ҚҚС бойынша 2019ж. ұсынылмаған.
МАЭС 17.05.2021ж. (бұдан әрі - МАЭС 17.05.202ж. шешімі) 03.03.2018 ж. жарамсыз деп танылды.
20.04.202ж., шешімнен «А» компаниясы тіркеу деректерінде көрсетілген орналасқан жері бойынша жоқ, тиісінше сот тұрақты жұмыс істейтін орган басшының және оларсыз заңды тұлға жұмыс істей алмайтын басқа тұлғалардың жоқ екендігі туралы қорытынды шығарған жөн.
Азамат К-нің жазбаша түсіндірмесіне сәйкес, «А» компаниясына қатысы жоқ, осы кәсіпорынның атынан кәсіпкерлік қызметпен айналыспаған және бастапқыда айналысуға ниет білдірмеген, яғни таза табыс табу үшін өз еркі болмаған.
Сондай-ақ, «А» компаниясында 18.11.2019ж. № 620761100038, 24.12.2019ж. № 62079C100118 орындалмаған хабарламалар бар, банк шоттары бойынша шығыс операциялары тоқтатылған және ESF үзіндісіне қол жеткізуге тыйым салынған.
Осылайша, сот К. азаматының серіктестікке қатысушының құқықтары мен міндеттерін сатып алу және «A» компаниясының атынан кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру жөніндегі ниеті болмағанын анықтады, сәйкесінше, осы кәсіпорын «M» компаниясының атына тауарлар жеткізілмеген шот-фактуралар жазып берді.
«S» компаниясына қатысты «M» компаниясы АЖ деректеріне сәйкес 26 988,7 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер), 3 238,6 мың теңге сомасына ҚҚС сатып алынғанын атап өткен жөн.
«А» компаниясының АЖ сәйкес КТС, көлік құралдары салығы, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларация (ф.700.00) бұл ретте, жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларациялар (ф.200.00), ҚҚС бойынша 2019ж. нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған.
МАЭС 20.04.2022ж. шешімімен бекітілгенін көрсету керек. (бұдан әрі - SMES 20.04.202ж. шешімі) 19.03.2013ж. жарамсыз деп танылды.
20.04.202ж., шешімнен «А» компаниясының басшысы азамат С. тұлғасында кәсіпкерлік қызметпен айналыспаған және бастапқыда айналыспаған, яғни оның табыс табу үшін бастамашыл және дербес еркі болмаған.
Осылайша, С. азаматының серіктестікке қатысушының құқықтары мен міндеттерін сатып алу және «А» компаниясының атынан кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру жөніндегі ниеті болмағанын сот анық анықтады, сәйкесінше, осы кәсіпорын «M» компаниясының атына тауарлар жеткізілмеген шот-фактуралар жазып берді.
«Z» компаниясына қатысты «M» компаниясына АЖ деректеріне сәйкес 26 929,0 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер), 3 231,5 мың теңге сомасына ҚҚС сатып алынғанын атап өткен жөн.
«Z» компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, бұл салықтық зерттеу актілерімен расталады 24.12.2019ж., 11.06.202ж., 01.07.202ж., 18.08.202ж., 29.12.202ж., 26.04.202ж., 25.07.202ж.
«Z» компаниясының АЖ сәйкес КТС, көлік құралдары салығы, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларация (ф.700.00) және 4 жылдың 2019 тоқсанындағы ҚҚС декларациясы бұл ретте жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларация (ф.200.00) нөлдік көрсеткіштермен ұсынылмаған.
МАЭС 10.08.2021ж. (бұдан әрі - МАЭС 10.08.202ж. шешімі) 03.12.2019 ж. жарамсыз деп танылды.
МАЭС 10.08.202ж. Д. Компанияның «Z» басшысының айтуынша, серіктестіктің нақты жұмысы туралы оған белгісіз екені анықталған. Кәсiпкерлiк қызметтi Компания атынан бастапқыда жүзеге асырмаған және ниеттенбеген.
Осылайша, сот азамат Д-да серіктестікке қатысушының құқықтары мен міндеттерін сатып алу және «Z» компаниясының атынан кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру жөніндегі ниеті болмағанын анық анықтады, сәйкесінше, осы кәсіпорын «Z» компаниясының атына тауарлар жеткізілмеген шот-фактуралар жазып берді.
«К» компаниясына қатысты «M» компаниясы АЖ деректеріне сәйкес 25 081,3 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер), 3009,8 мың теңге сомасына ҚҚС сатып алынғанын атап өткен жөн.
«К» компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, бұл 24.02.2019ж., 04.06.202ж., 24.07.202ж., 11.11.202ж., 13.01.2021ж., 26.03.2021ж., 12.04.2021ж., 24.06.2021ж., 03.12.2021ж. салықтық зерттеу актілерімен расталады 24.01.202ж., 25.04.202ж., 28.06.202ж.
«К» компаниясының АЖ сәйкес КТС, көлік құралдары салығы, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларация (ф.700.00) бұл ретте, ҚҚС бойынша және жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларациялар (ф.200.00) ұсынылмаған. нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған
МАЭС 28.02.2022ж. шешімімен бекітілгенін көрсету керек. (бұдан әрі - SMES 28.02.202ж. шешімі) «К» компаниясын мемлекеттік қайта тіркеу 28.11.2019ж. жарамсыз деп танылды.
МАЭС 28.02.202ж. «К» компаниясы 15.11.2019ж. тіркелді, құрылтайшысы және басшысы А. және Ч. азаматтары арасында жарғылық капиталдағы үлесті сатып алу-сату шарты жасалды 20.11.2019ж.
Бұдан әрі құрылтайшы және басшы 20.11.2019ж. бастап болатынын көрсеткен жөн. бүгінгі күні Ч. азаматы болып табылады, бұл ретте уәкілетті органға осы азаматтан «К» компаниясының қаржы-шаруашылық қызметіне қатысы жоқтығы фактісі бойынша өтініш келіп түсті.
Сондай-ақ, МАЭС 28.02.202ж. жинақталған және зерттелген дәлелдемелер жиынтығындағы талдау Компанияның кәсіпкерлік қызмет үшін сатып алынбағанын анық растайтыны көрсетілген.
Осылайша, сот азамат Ч.-ның серіктестікке қатысушының құқықтары мен міндеттерін сатып алу және «К» компаниясының атынан кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру жөніндегі ниеті болмағанын анықтады, сәйкесінше, осы кәсіпорын «M» компаниясының атына тауарларды жеткізбей шот-фактуралар жазып берген.
Экономикалық тергеу департаменті 26.07.2023ж. ҚР ҚК 236-б. 3-б. бойынша сотқа дейінгі тергеп-тексеру шеңберінде шығарылған «M» компаниясына қатысты маманның қорытындысын ұсынуды сұрайды.
Экономикалық тергеу департаменті тергеу-жедел тобы мемлекетке аса ірі залал келтірген мүліктік пайда табу мақсатында «S» компаниясының және басқа да кәсіпорындардың атынан жалған шот-фактуралар жазумен айналысатын адамдар тобына қатысты, яғни қылмыстық құқық бұзушылық құрамының белгілері бойынша ERDR тіркелген сотқа дейінгі тергеп-тексеру жүргізіп жатқанын атап өтті ҚК.
Сотқа дейінгі тергеп-тексеру материалдарын зерделеу кезінде бір топ адамның деректемелерді және басқа да кәсіпорындарды, оның ішінде «M» компаниясын пайдалана отырып, жалған шот-фактураларды жазып берумен айналысуға мүмкіндігі болғаны анықталды.
Жоғарыда айтылған фактілерді, сондай-ақ жеткізушілерді ескере отырып, «E» компаниясы, «A» компаниясы, «S» компаниясы, «Z» компаниясы, «К» компаниясы тауарларды нақты жеткізусіз «M» компаниясының атына шот-фактуралар жазып беруді жүзеге асырды. тиісінше, «M» компаниясы «Е» компаниясының атына тауарларды жеткізуді жүзеге асырмаса, тиісінше, осы кәсіпорынның құжаттары операциялардың жасалғаны туралы шынайы куәландыра алмайды және олардың бухгалтерлік есепте барабар көрсетілуін қамтамасыз ете алмайды және, тиісінше шығыстарды Қазақстан Республикасы заңнамаларының талаптарына сәйкес шегерімге және ҚҚС есепке жатқызу үшін негіз деп танылмайды.
Осылайша, шегерімдер мен ҚҚС шығыстарын «О» компаниясымен, «M» компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша есептен алып тастау және салықтық тексеру нәтижелері бойынша көрсетілген бөлікте КТС мен ҚҚС тиісті есептеу негізді болып табылады.
Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша - тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаны өзгеріссіз, ал шағымды қанағаттандырусыз қалдыру туралы шешім қабылданды.