Дау түрі: салықтық даулар
Салық төлеуші санаты: заңды тұлға
Салық түрі: ҚҚС
Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігімен (бұдан әрі – уәкілетті орган) «Б» Компаниясының қосылған құн салығы (ҚҚС) есептеу және бюджетке төленуге жатпайтын есепке жатқызылатын ҚҚС қайтарылуға расталмаған, есепке жазылған салық сомасынан асып кету сомасы туралы аумақтық Мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі – мемлекеттік кірістер органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға апелляциялық шағымын алынды.
Іс материалдарынан 01.01.2020 ж. - 30.09.2022 ж. кезеңдегі қайтаруға ұсынылған ҚҚС сомаларының дұрыстығын растау мәселелері бойынша, сондай-ақ ҚҚС бойынша салық міндеттемесін орындау мәселелері бойынша «Б» Компаниясына тақырыптық салықтық тексеру жүргізілгені, оның нәтижелері бойынша 12 017,3 мың теңге сомасында ҚҚС есептеу және 7 198,5 мың теңге мөлшерінде бюджетке төлеуге жатпайтын есепке жатқызылатын ҚҚС қайтаруға расталмаған, есепке жазылған салық сомасынан асып кету сомасы туралы хабарлама шығарылғаны келіп шығады.
«Б» Компаниясы тексеру нәтижелері туралы хабарламамен келіспей, мемлекеттік кірістер органының шешімін жою туралы өтінішпен апелляциялық шағыммен жүгінді.
2020 жылғы 2, 3 тоқсандар үшін, 2021 жылғы 3, 4 тоқсандар үшін және 2022 жылғы 1-3 тоқсандар үшін ҚҚС есептеуге қатысты 12 017,3 мың теңге сомасында
Шағымданған салық сомасын және өсімақының сәйкес сомасын есептеуге 2017ж.25.12. «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасының Кодексінің (Салық кодексі) 400 және 452-баптарын бұза отырып, 2020 жылғы 2, 3 тоқсандар үшін, 2021 жылғы 3, 4 тоқсандар үшін, 2022 жылғы 1-3 тоқсандар үшін растайтын құжаттарсыз 12 017,3 мың теңге сомасында ҚҚС есепке жатқызылғаны негіз болды.
«Б» Компаниясы мемлекеттік кірістер органының аталған шешімімен ҚҚС және өсімпұл негізсіз есептелген деп санап, келіспейді.
«Б» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, мемлекеттік кірістер органымен ұсынылған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган келесі шешімге келді.
Салық кодексінің 400-бабының 1-тармағына сәйкес Салық кодексінің 367-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес қосылған құн салығын төлеуші болып табылатын тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді алушының есепке жатқызылатын қосылған құн салығының сомасы алынған тауарлар, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер үшін төленуге жататын қосылған құн салығының сомасы, егер олар сату бойынша салық салынатын айналым мақсатында пайдаланылса немесе пайдаланылса, сондай-ақ осы тармақтың 1)-4) тармақшаларында көрсетілген шарттар орындалса.
Шот-фактура Салық кодексінің 400-бабына сәйкес қосылған құн салығын есепке жатқызу үшін негіз болып табылады.
Салық кодексінің 412-бабының 12 - тармағында шот-фактура заңды тұлғалар үшін-атауы мен ұйымдық-құқықтық нысанын көрсететін мөрмен, сондай-ақ басшы мен бас бухгалтердің қолдарымен куәландырылатыны көзделген.
Шот-фактура салық төлеушінің шешімімен уәкілеттік берілген қызметкердің қолымен куәландырылуы мүмкін.
Салық кодексінің 190-бабының 1-тармағына сәйкес салық төлеушінің (салық агентінің) осы Кодекстің талаптарына сәйкес салық салу объектілері және (немесе) салық салуға байланысты объектілер туралы ақпаратты жинақтау және жүйелеу, сондай-ақ бюджетке салықтар мен төлемдерді есептеу және салық есептілігін жасау мақсатында есепке алу құжаттамасын жүргізу процесі Салық есебі болып табылады.
Салық кодексінің 190-бабының 3-тармағына сәйкес салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.
Бухгалтерлік есеп туралы заңның 6-бабының 1-тармағына сәйкес, Бухгалтерлік есеп Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасымен, сондай-ақ есеп саясатымен регламенттелген дара кәсіпкерлер мен ұйымдардың операциялары мен оқиғалары туралы ақпаратты жинаудың, тіркеудің және жинақтаудың реттелген жүйесі болып табылады.
Бухгалтерлік есеп туралы заңның 7-бабының 1 және 4-тармақтарына сәйкес бухгалтерлік құжаттама бастапқы құжаттарды, бухгалтерлік есеп регистрлерін, қаржылық есептілікті және есеп саясатын қамтиды.
Бухгалтерлік жазбалар бастапқы құжаттар негізінде жүргізіледі. Бастапқы құжаттар операция немесе оқиға жасалған сәтте не олар аяқталғаннан кейін тікелей жасалуы тиіс.
Бұдан басқа, Бухгалтерлік есеп туралы заңның 7-бабының 6) тармақшасына сәйкес қағаз және электрондық жеткізгіштердегі бастапқы құжаттарда міндетті деректемелер болуға тиіс, мұнда басқалармен қатар операция жасауға (оқиғаны растауға) жауапты адамдардың лауазымдарының атауын, тегін, аты-жөнін және қолын көрсету және оның дұрыстығы көзделген (оның) ресімдеу.
Осылайша, ҚҚС салық салынатын айналым мақсатында пайдаланылған (пайдаланылатын) кезде есепке жатқызылуға жатады. Бұл ретте бастапқы есепке алу құжаттамасын жүргізу Бухгалтерлік есеп туралы заңның талаптарына сәйкес, оның ішінде операцияны не оқиғаны жасау фактісін тіркеу бойынша жүзеге асырылады.
Қаралып отырған жағдайда, салықтық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, «Б» Компаниясымен растайтын құжаттарсыз жалпы сомасы 11 482,4 мың теңге ҚҚС есепке жатқызылды, оның ішінде:
- 2020 жылдың 1 тоқсанында 179,9 мың теңге сомасына;
- 2020 жылдың 2 тоқсанында 596,5 мың теңге сомасына;
- 2020 жылдың 3 тоқсанында 10 252,7 мың теңге сомасына;
- 2021 жылғы 3 тоқсанда 173,2 мың теңге сомаға;
- 2022 жылғы 3 тоқсанда 280,1 мың теңге сомаға.
Бұл ретте мемлекеттік кірістер органының ақпаратынан жоғарыда көрсетілген сәйкессіздіктер ЭШФ АЖ деректерін және жоғарыда көрсетілген салық кезеңдері үшін салық есептілігін салыстыру нәтижесінде белгіленгені (300.00-нысан).
Бұдан әрі, Салық кодексінің 401-бабы 2-тармағына сәйкес Салық кодексінің 400-бабы 1-тармағының 2) тармақшасында көзделген жағдайда есепке жатқызылатын қосылған құн салығы келесі күндердің ең кеші жататын салық кезеңінде есепке алынады:
1) бюджетке төлемді жүзеге асыру күні, оның ішінде осы Кодекстің 102 және 103-баптарында айқындалған тәртіппен салық төлеу есебіне есептеулер жүргізу арқылы;
2) Еуразиялық экономикалық одақтың кеден заңнамасына және (немесе) Қазақстан Республикасының кеден заңнамасына сәйкес жүргізілген кедендік ресімдеу күні немесе импортталған тауарлар бойынша жанама салықтар бойынша декларацияда осындай салық есептелген салық кезеңінің соңғы күні.
Сонымен қатар, өтінішті қарау барысында ҚҚС бойынша декларация деректеріне сәйкес (300.00 т.) 2021 жылғы 4 тоқсан, 2022 жылғы 1, 2 тоқсан үшін 300.00.016 II А жолында Еуразиялық экономикалық союға (бұдан әрі-ЕАЭО) мүше мемлекеттерден енгізілген тауарлар бойынша ҚҚС сомалары бөлінгені анықталды. көлемі 8 101,7 мың теңге, 4 660,3 мың теңге, 2 200,6 мың теңге, тиісінше.
Ал, салықтық тексеру нәтижелері бойынша ЕАЭО-ға мүше мемлекеттерден енгізілген, 2021 жылғы 4 тоқсанда есепке жатқызуға жататын тауарлар бойынша 7 998,0 мың теңге, 2022 жылғы 1 тоқсанда - 4 393,4 мың теңге және 2022 жылғы 2 тоқсанда - 2 116,8 мың теңге мөлшерінде сомалар айқындалды.
Тиісінше, «Б» Компаниясы жоғарыда көрсетілген салық кезеңдері үшін ЕАЭО-ға мүше мемлекеттерден әкелінген тауарлар бойынша ҚҚС сомасын артық есепке жатқызғандықтан, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 454,4 мың теңге мөлшерінде ҚҚС есептелді.
Сондай-ақ, Салық кодексінің 408-бабының 1-тармағына сәйкес пропорционалды әдіс бойынша салық кезеңі үшін есепке жатқызуға рұқсат етілген қосылған құн салығының сомасы мынадай формула бойынша айқындалатынын көрсету қажет:
ҚҚСер = ҚҚСеж х А сс/ А жал, мұнда:
ҚҚСер – есепке жатқызуға рұқсат етілген қосылған құн салығының сомасы. Бұл сома теріс мәнге ие болуы мүмкін;
ҚҚСеж – түзету ескеріле отырып, есепке жатқызылатын қосылған құн салығының сомасы. Бұл сома теріс мәнге ие болуы мүмкін;
А сс – салық салынатын айналымның сомасы;
А жал – салық салынатын және салық салынбайтын айналымдардың сомасы ретінде айқындалатын айналымның жалпы сомасы.
Бұл ретте Салық кодексінің 407-бабының 2-тармағында көрсетілген тұлғалар облыс және жалпы туралы мәндерді айқындау кезінде Салық кодексінің 409-бабына сәйкес бөлек есепке алуды жүргізу жүзеге асырылатын айналымдарды есепке алмайды.
Салық кезеңінде өткізу бойынша айналым болмаған кезде есепке жатқызуға рұқсат етілген қосылған құн салығының сомасы түзетуді ескере отырып, есепке жатқызылатын қосылған құн салығының сомасы мөлшерінде айқындалады.
Салықтық тексеру актісінде көрсетілгендей, салықтық тексеру нәтижелері бойынша «Б» Компаниясы Салық кодексінің 408-бабының 1-тармағын бұза отырып, 80,2 мың теңге мөлшерінде пропорционалды әдіспен есепке жатқызылған ҚҚС сомаларын қате есептегенін анықтады.
Салық кодексінің 179 - бабының 5-тармағына сәйкес шағымда шағым беруші тұлға өзінің талаптары мен осы мән-жайларды растайтын дәлелдемелерді негіздейтін мән-жайлар көрсетіледі.
Сонымен қатар, «Б» Компаниясы шағымға 2020 жылғы 2, 3 тоқсандар үшін, 2021 жылғы 3, 4 тоқсандар үшін, 2022 жылғы 1-3 тоқсандар үшін ҚҚС есептеуге қатысты 12 017,3 мың теңге сомасында дәлелдер келтірмеген және осы мән–жайларды растайтын құжаттар (шарттар, шот-фактуралар, қорларды босатуға арналған жүкқұжаттар, салықтық есепке алу тіркелімдері, айналым-сальдо ведомосы, шот карточкалары, тауар-материалдық қорларды есептен шығару актілері және өзге де құжаттар) қоса бермеген.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, 2020 жылғы 2, 3 тоқсандар үшін, 2021 жылғы 3, 4 тоқсандар үшін және 2022 жылғы 1-3 тоқсандар үшін салықтық тексеру нәтижелері бойынша 12 017,3 мың теңге сомасында ҚҚС есептеу негізді болып табылады.
7 198,5 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тартуға қатысты
ТБЖ қолданудың нәтижесінде анықталған бұзушылықтардың, 12 402,7 мың теңгеге ЭШФ АЖ деректері мен әртүрлі деңгейлерде сатып алу бойынша ҚҚС бойынша салық есептілігі деректері арасындағы алшақтық анықталуына байланысты ҚҚС асып түсу қайтарылуға расталмауына негіз болды.
«Б» Компаниясы салықтық тексеру нәтижелері бойынша салық салынатын айналымның 2022 жылғы жалпы айналымдағы нөлдік ставка бойынша үлесі 50,81% -. Құрайтыны себебімен мемлекеттік кірістер органының бұл шешімімен келіспейді. Осыған байланысты, «Б» Компаниясының пікірінше, ҚҚС сомасы Салық кодексінің 429-бабының 3-тармағына сәйкес нөлдік ставка бойынша салық салынатын өткізу жөніндегі айналым мақсаттары үшін пайдаланылған тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша есепке жатқызылған салық сомасы бөлігінде қайтарылуға жатады.
Сондай-ақ, «Б» Компаниясының шағымынан тікелей жеткізушілерден сатып алынған тауарлар Ресей Федерациясының аумағына экспортталады, бұл Салық кодексінің 447-бабының 1-тармағына сәйкес тиісті құжаттармен расталады: тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы өтініштер.
«Б» Компаниясы сатып алу-сату мәмілелері салық заңнамасына сәйкес жүзеге асырылғанын, тәуекел дәрежесі критерийлерін (350 балл) пайдалана отырып, бағалау нәтижелері бойынша балдардың жиынтық қорытындысы Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018ж.03.19 №391 бұйрығымен бекітілген Қосылған құн салығының асып кетуін қайтару және қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау мақсатында тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидаларының (бұдан әрі – №391 қағидалар) 43-тармағына сәйкес белгіленген шектен аспағанын атап өтеді.
«Б» Компаниясы жеткізушілер бұзушылықтың сипатын және сот шешімін көрсетпестен салық заңнамасын бұзушы деп танылды деп санайды.
«Б» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, мемлекеттік кірістер органымен ұсынылған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган келесі шешімге келді.
Салық кодексінің 152-бабына сәйкес қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексерулер жүргізу ерекшеліктері көзделген.
Салық кодексінің 152-бабының 11-тармағына сәйкес салық төлеуші (салық агенті) ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) ақпараттық жүйелер мәліметтерін зерделеу және талдау негізінде салық органдары жүзеге асыратын бақылау нәтижелері «Пирамида» талдамалық есебі болып табылады.
Бұл ретте, Салық кодексінің 152 - бабы 12-тармағының 2) тармақшасына сәйкес тексерілетін салық төлеушінің өнім берушілері бойынша тақырыптық тексеру аяқталған күні «Пирамида» есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған сомалар шегінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүргізілмейді.
Тәуекелдерді басқару жүйесін қолдана отырып, ҚҚС асып кеткен сомаларды қайтару тәртібін Салық кодексінің 137-бабының 2-тармағына және 429-бабының 10-тармағына және «Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 10-бабының 1) тармақшасына сәйкес әзірленген №391 қағидалар белгілейтінін атап өткен жөн.
№391 қағидалардың 38-тармағына сәйкес тәуекелдерді басқару жүйесі осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес тәуекел дәрежесінің өлшемшарттары бойынша балл берудің автоматтандырылған есебі негізінде тәуекел дәрежесін айқындайды, олар бойынша талдамалық есеп қалыптастырылатын тәуекел аймағындағы салық төлеушілер санатына жатқызылған салық төлеушілерді айқындау мақсатында тақырыптық тексерулер жүргізу кезінде АЖ-ны пайдалана отырып, ҚҚС асып кетуін растау мақсатында «Пирамида» және оңайлатылған тәртіппен қайтаруға жататын ҚҚС асып кету сомасын анықтау кезінде.
Бұл ретте №391 қағидалардың 39-тармағында салық төлеушінің салық пайдасын (салық үнемдеуін) алу және салық төлемдерін азайту мақсатында өзінің заңсыз әрекеттерінен пайда алу тәуекелін айқындау үшін жария етуге жатпайтын құпия ақпарат болып табылатын, оның ішінде тәуекел дәрежесін (деңгейін) бағалау жүргізілген салық төлеушіге критерийлер қолданылатыны белгіленген.
№391 қағидалардың 43-тармағына сәйкес, егер тәуекел дәрежесінің өлшемшарттарын пайдалана отырып бағалау нәтижелері бойынша балдардың жиынтық қорытындысы мемлекеттік кірістер комитеті белгілеген баллдар шегінен (350 балл) аспаса, онда мұндай салық төлеушілер бойынша «Пирамида» талдамалық есебі қалыптастырылады.
Бұл ретте, №391 қағидалардың 45-тармағына сәйкес «Пирамида» талдамалық есебі салық төлеуші ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) АЖ мәліметтерін, сондай-ақ уәкілетті мемлекеттік органдардан, жергілікті атқарушы органдардан, уәкілетті тұлғалардан алынған мәліметтерді зерделеу және талдау негізінде көрсетілетін қызметті беруші жүзеге асыратын бақылау нәтижелері болып табылады. (немесе) салық төлеушінің қызметі туралы мәліметтер.
«Пирамида» аналитикалық есебі мыналарды ескере отырып қалыптастырылады:
салық міндеттемелерін орындамау тәуекелі және
№391 қғидалардың 47-тармағында көрсетілген, оның ішінде жалған (бестоварлық) операцияларды пайдалана отырып жасалған тәуекелдер.
Бұл ретте, №391 Қағидалардың 46-тармағына сәйкес өнім берушінің салық есептілігі мәліметтерін және АЖ мәліметтерін салыстыру нәтижесінде анықталған сәйкессіздіктер, сондай-ақ бюджетке ҚҚС есептеу және төлеу бойынша салық міндеттемелерінің орындалмағанын көрсететін басқа да мәліметтер салық міндеттемелерін орындамау тәуекелі деп танылады.
№391 қағидалардың 52-тармағына сәйкес тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді берушілерде «Пирамида» талдамалық есебінің нәтижелері бойынша салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған кезде, ҚҚС асып кету сомасының дұрыстығын растау талапта және (немесе) салық өтінішінде көрсетілген, тауарларды, жұмыстарды жеткізушілерге тиесілі ҚҚС асып кету сомасына азайтылған сомалар шегінде жүргізіледі, салық заңнамасын бұзушылықтар, оның ішінде өнім берушідегі ҚҚС бойынша салық есептілігінде көрсетілген мәліметтер және (немесе) ЭШФ АЖ және басқа да МҚҚ АЖ мәліметтері арасындағы алшақтықтар анықталған қызметтер.
Қарастырылып отырған жағдайда, салықтық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, тәуекел дәрежесінің критерийлері бойынша балдарды автоматтандырылған есептеу жүргізілді, бұл ретте балдардың жиынтық қорытындысы 56,852 балды құрады, бұл баллдар шегінен (350 балл) аспады, тиісінше «Пирамида» талдамалық есебі қалыптастырылды.
Тексерілетін кезеңде қалыптастырылған «Пирамида» талдамалық есебіне сәйкес ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, қызметтер бойынша ҚҚС сомасын төмендету белгіленген ҚҚС сомасы 12 402,7 мың теңге ҚҚС сомасына тікелей жеткізушілер мен кейінгі деңгейдегі жеткізушілер бойынша бұзушылықтар анықталды (300.00-нысан), ҚҚС сомалары жазылған шоттар бойынша -оның ішінде:
- «А» Компаниясы ЭШФ деректері бойынша ҚҚС 10 759,6 мың теңге сомасында есепке жатқызылды, алшақтық 4 178,6 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасына белгіленді, сондай-ақ бересінің сомасы 9 521,1 мың теңгені құрады, 2023ж.09.02. тіркеу есебі бойынша мемлекеттік кірістер органына сұрау салу жіберілді.
Тиісінше, 10 759,6 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуі қайтаруға жатпайды;
- «Т» Компаниясы ҚҚС ЭШФ деректері бойынша 21 627,3 мың теңге сомасында есепке жатқызылды, алшақтық 353,6 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасына белгіленді, 2023ж.09.02. тіркеу есебі бойынша мемлекеттік кірістер органына сұрау салу жіберілді.
Тиісінше, 353,6 мың теңге сомадағы ҚҚС асып кетуі қайтаруға жатпайды;
- «Г» Компаниясы ЭШФ деректері бойынша ҚҚС 1 876,6 мың теңге сомасында есепке жатқызылды, алшақтық 349,1 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасына белгіленді, тиісінше, қайтаруға жатпайды 349,1 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетті, 2023ж.09.02. тіркеу есебі бойынша мемлекеттік кірістер органына сұрау салу жіберілді;
- «В» Компаниясы ЭШФ деректері бойынша ҚҚС 3 564,8 теңге сомасында есепке жатқызылды, алшақтық 940,3 мың теңге ҚҚС сомасына белгіленді, бұдан басқа «Д» Компаниясынан 1 336,7 мың теңге сомаға ҚҚС есепке жатқызылды, 2023ж.09.02. тіркеу есебі бойынша мемлекеттік кірістер органына сұрау салу жіберілді.
Тиісінше, 940,3 мың теңге сомадағы ҚҚС асып кетуі қайтаруға жатпайды.
Осылайша, Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының және №391 қағидалардың нормаларын ескере отырып, ҚҚС бойынша декларацияларда (300.00-нысан) көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС сомасының жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС сомаларымен алшақтығы, сондай-ақ есептелген сомаларды төлеу бойынша салық міндеттемесі орындалмаған өнім берушілер бөлігінде салық заңнамасының анықталған бұзушылықтарына байланысты 12 402,7 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуі қайтаруға жатпайды.
Салық кодексінің 447-бабының 1-тармағына сәйкес тауарлардың экспортын растайтын құжаттар:
өзгерістерді, толықтыруларды және оларға қосымшаларды ескере отырып, шарттар (келісімшарттар) (бұдан әрі – тауарлар экспорты жүзеге асырылатын шарттар (келісімшарттар), ал тауарлар лизингі немесе заттар түрінде қарыз берілген жағдайда-лизинг шарттары (келісімшарттары), заттар түрінде қарыз беруді көздейтін шарттар (келісімшарттар), тауарларды дайындауға арналған шарттар (келісімшарттар) ;
2) аумағына тауарлар импортталған Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттің салық органының белгісі бар тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы, жанама салықтарды төлеу және (немесе) босату және (немесе)төлеудің өзге де тәсілі туралы өтініш (қағаз жеткізгіште түпнұсқада немесе көшірмеде не электрондық нысанда);
3) тауарлардың Еуразиялық экономикалық одаққа мүше бір мемлекеттің аумағынан Еуразиялық экономикалық одаққа мүше екінші Мемлекеттің аумағына өткізілуін растайтын тауарға ілеспе құжаттардың көшірмелері.
Тауарларды магистральдық құбырлар жүйесі бойынша немесе электр беру желілері бойынша экспорттаған жағдайда тауарға ілеспе құжаттардың көшірмелерінің орнына тауарларды қабылдау-тапсыру актісі ұсынылады;
4) зияткерлік меншік құқықтарын қорғау саласындағы уәкілетті мемлекеттік органның зияткерлік меншік объектісіне құқық туралы, сондай – ақ оның құны-зияткерлік меншік объектісі экспортталған жағдайда расталуы.
Қарастырылып отырған жағдайда, салықтық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, «В» Компаниясы «Е» Компаниясымен мәмілелер бойынша салықтық тексеруге тауарлардың ЕАЭО-ға мүше бір мемлекеттің аумағынан ЕАЭО-ға мүше екінші мемлекеттің аумағына өткізілуін растайтын тауарға ілеспе құжаттарды ұсынбаған.
Жоғарыда көрсетілгендей, Салық кодексінің 179-бабының 5-тармағына сәйкес шағымда шағым беруші тұлға өзінің талаптары мен осы мән-жайларды растайтын дәлелдемелерді негіздейтін мән-жайлар көрсетіледі.
Сонымен қатар, «Б» Компаниясымен шағымға тауарлардың ЕАЭО-ға мүше бір мемлекеттің аумағынан ЕАЭО-ға мүше екінші мемлекеттің аумағына өткізілгенін растайтын тауарға ілеспе құжаттар қоса берілмеген.
Осылайша, Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының және №391 қағидалардың нормаларын ескере отырып, тауарлар экспортының расталмауына байланысты 4 141,1 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуі қайтаруға жатпайды.
Жоғарыда баяндалғанның негізінде 2022 жылғы 3 тоқсандағы ҚҚС асып кеткен соманы қайтару туралы талапта көрсетілген 7 198,5 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау салықтық тексеру нәтижелері бойынша негізделген болып табылады.