Дау түрі: салық даулары
Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға
Салықтың түрі: КТС
Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі – уәкілетті орган) КТС есептеудің аумақтық Мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі-Мемлекеттік кірістер органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «Е» Компаниясының апелляциялық шағымын алды.
Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, Мемлекеттік кірістер органы 2018ж.01.01. бастап 2019ж.31.12. дейінгі кезеңде салық міндеттемелерін орындау мәселесі бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 27 988,3 мың теңге салық сомасындағы мұнай секторы ұйымдарынан (КТС) түсетін түсімдерді қоспағанда, заңды тұлғалардан корпоративтік табыс салығын есептеу туралы хабарлама шығарылды өсімақы 9 916,5 мың теңге, 248 371,4 мың теңге сомасына азайтылған шығын сомасы туралы.
«Е» Компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.
- 2019 жылы тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) сатудан түсетін кірісті 241 613,7 мың теңгеге ұлғайтуға қатысты.
2017 жылғы 25.12. Қазақстан Республикасының «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Кодексінің (Салық кодексі) 226-бабының 1-тармағын бұзу, 2019ж. тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізуден түскен табыс өткізілген тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің құны арасындағы айырмаға төмендетілді. 2019 жылғы 1-4 тоқсан үшін ҚҚС бойынша өткізу айналымы 241 613,7 мың теңге сомасына (8 901 137,3 - 9 142 751,0).
Салық органының осы тұжырымымен «Е» Компаниясы тексеру актісі бойынша 2019 жылғы тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізуден түсетін табыс дұрыс анықталмағандықтан келіспейді, бұл ретте 2019 жылғы 1-4 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларациядан өткізу бойынша айналымдар қате алынды, ал осы декларациялар қабылдануға тиіс 2019 жылғы КТС (ф.100.00) бойынша.
«Е» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, Мемлекеттік кірістер органы ұсынған материалдарды зерттегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.
Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі Салық кодексінің 186-бабы 1-тармағының негізінде 2018-2019жж. КТС есептеудің дұрыстығы мәселесі бойынша серіктестікке тақырыптық салықтық тексеру тағайындады.
Тақырыптық тексеру актісінен мыналар шығады.
«Е» Компаниясы 2018 жылы тіркелген, «Қазақстан Республикасының аумағында көмір өнімдерін өткізу», «Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттерден және Еуразиялық экономикалық одаққа мүше емес мемлекеттерден елдерге өнімдерді экспорттау»қызметінің түрі.
Салық кодексінің 225 - бабының 1-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасының резиденті - заңды тұлғаның жиынтық жылдық табысы осы тұлғаның салық кезеңі ішінде Қазақстан Республикасындағы және одан тысқары жерлердегі көздерден алуға жататын (алған) табыстарынан тұрады.
Салық кодексінің 226-бабының 1-тармағымен жылдық жиынтық табысқа салық төлеушінің қосылған құн салығы мен акциздің, оның ішінде сатудан түскен табыстың сомасын қоспай-ақ табысының барлық түрлері енгізілетіні айқындалған.
Салық кодексінің 227 – бабының 1-тармағына сәйкес Салық кодексінің 228-240-баптарына сәйкес жылдық жиынтық табысқа енгізілетін табыстардан, сондай-ақ Салық кодексінің 258-бабының 4-тармағында көрсетілген табыстардан басқа, тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу кезінде туындайтын табыстың сомасы Салық кодексінің сомасынан аспайтын бөлігінде сатудан түсетін табыс деп танылады Салық кодексінің 258-бабының 1-тармағында көрсетілген шығыстар.
Салық кодексінің 379-бабы 8-тармағының 1) тармақшасына сәйкес тауарларды экспорттың кедендік рәсіміне орналастыра отырып әкеткен жағдайда, Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік заңнамасына және (немесе) Қазақстан Республикасының кеден заңнамасына сәйкес айқындалатын өткізу пунктінде Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік шекарасын іс жүзінде кесіп өткен күн тауарды өткізу бойынша айналым жасалған күн болып табылады;
Салық кодексінің 379-бабы 8-тармағының 2) тармақшасына сәйкес кедендік декларациялауды жүргізген кеден органының белгілері бар тауарларға арналған толық декларацияны тіркеу күні, тауарларды мерзімді кедендік декларациялауды пайдалана отырып, экспорттың кедендік рәсіміне орналастыра отырып әкеткен жағдайда, тауарларды уақытша кедендік декларациялауды пайдалана отырып, экспорттың кедендік рәсіміне орналастыра отырып әкеткен жағдайда.
Қаралып отырған жағдайда, тақырыптық тексеру актісінде көрсетілгендей, «Е» Компаниясы экспортқа өткізу кезінде көмір өнімін тиеп жөнелту жөніндегі шамамен деректер көрсетілетін, онда Елі, алушының мекенжайы, өнім түрі, саны мен құны көрсетілетін Уақытша кедендік декларацияны (бұдан әрі - ЖІӨ) ресімдеу рәсімі пайдаланылды. Бұдан әрі №3-2 нысан бойынша жүкқұжаттар, теміржол жүкқұжаттары, шот-фактуралар жазылып, тауарлар жөнелтіледі. ЖІӨ бойынша жөнелту аяқталғаннан кейін 90 күн ішінде құбыржол көлігімен өткізілетін тауарлардың нақты әкетілгенін растайтын құжат шығарылады - мұндай тауарларды кедендік декларациялауды жүргізген кеден органының белгілері бар тауарларға толық декларация (бұдан әрі - ЖІӨ).
Бухгалтерлік есеп деректері бойынша тауар-материалдық қорларды (ТМҚ) тиеп-жөнелту кезінде 5 659 026,5 мың теңгеге жүкқұжаттар жазылды, бұл ретте құбыржол көлігімен өткізілетін тауарларды әкету кезінде нақты тиеп-жөнелтілгеннен кейін тауарларды кедендік декларациялауды тек 2 779 334,6 мың теңге сомасына жүргізген шекарадан өткен күні кеден органының белгілерімен ЖІӨ ресімделді, тауарларды кедендік декларациялауды жүргізген кеден органының 2 879 691,9 мың теңге сомасына (5 659 026,5 - 2 779 334,6).
Сондай-ақ, «Е» Компаниясы Қазақстан Республикасының аумағында 1 893 670,6 мың теңге сомасына тауарлар (жұмыстар, қызметтер) сатты. Тиісінше, тақырыптық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, «Е» Компаниясы 7 552 697,1 мың теңге сомасына 193 шот-фактура жазып берді (5 659 026,5+1 893 670,6) және 227 240,5 мың теңге сомасындағы ҚҚС, оның ішінде AWM, HRL, NL, «Г» ЖШС, «К» ЖШС.
Бұл ретте, 2 879 691,9 мың теңге сомасына жоғарыда көрсетілген айырмашылықтар бойынша кедендік декларациялар (ЖІӨ) 2019 жылы жабылды, оның ішінде 2019ж.08.02. ПАК, 2019ж.11.02. HRL; 2019ж.13.02. AWMPC; 2019ж.13.02. AWMPC; 2019ж.13.02., 2019ж.22.02. HRL; 2019ж.28.02. HRL; 2019ж.28.02. HRL; 2019ж.30.01. ПАК; 2019ж.30.01. HRL жалпы сомасы 2 861 308,7 мың теңге. 18 383,2 мың теңге сомасындағы айырмашылық (2 879 691,9 - 2 861 308,7) АҚШ доллары бағамының өзгеруіне байланысты қалыптасты.
Сондай-ақ, тақырыптық тексеру актісінде бухгалтерлік есеп деректері бойынша (айналым-сальдо ведомосі, карточка және шотты талдау: 6010 «Сатудан түскен табыс») 2 879 691,9 мың теңге (2018 жылғы жиынтық жылдық табыс) сомасында ұқсас алшақтық белгіленгені көрсетілген. 7 552 697,1 мың теңге сомасында, ҚҚС салынатын айналым 4 673 005,2 мың теңге сомасында).
2019 жылғы тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) өткізуден түскен табысқа қатысты тақырыптық тексеру актісінде бухгалтерлік есеп деректері (айналым-сальдо ведомостары, №6010, №6290 шоттардың карточкалары мен талдаулары) бойынша тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) өткізуден түскен табыс 8 874 271,0 мың теңгені құрағаны көрсетілген, оның ішінде саны:
- Қазақстан Республикасының аумағында тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) сатудан түскен табыс «А» ЖШС, «T» ЖШС, «Г» ЖШС, «Ж» ЖШС, «К» ЖШС, «КП» ЖШС, «КА» ЖШС, АҚ сатып алушылары бойынша 1 779 596,2 мың теңгені құрады «К», «КЦ» ЖШС, «КГ» ЖШС, «ЛК» ЖШС, «Ш» ЖШС;
- ММК ЖШҚ, «С» ЖАҚ, AWM, XATC, HRL сатып алушылары бойынша 7 094 674,8 мың теңге сомасында тауарларды экспортқа сатудан түскен табыс.
Сондай-ақ, тақырыптық тексеру актісінде №6290 шоттың карточкалары мен талдауларына сәйкес өзге де кірістер 43 680,4 мың теңге соманы құрайтыны, оның ішінде: 1 999,1 мың теңге сомасында валюта айырбастау кезіндегі кірістер, 698,5 мың теңге сомасында тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) сатудан түскен кіріс, бағамдық айырмадан түскен кіріс сомасы 39 998,7 мың теңге және сыйақылар бойынша кіріс 984,1 мың теңге.
Осылайша, тақырыптық тексеру актісі бойынша бухгалтерлік есеп деректерінің негізінде 2019 жылғы жиынтық жылдық табыс жалпы сомасы 8 917 951,4 мың теңге болып айқындалды (8 874 271,0 + 43 680,4), бұл ретте КТС бойынша декларация деректеріне сәйкес жылдық жиынтық табыс (100.00-нысан) 8 917 951,4 соманы құрады мың теңге, алшақтық анықталған жоқ.
Сондай-ақ, тақырыптық тексеру актісінде бухгалтерлік есеп (айналым-сальдо ведомосі, карточка және шотты талдау: 6010 «сатудан түскен табыс») деректері бойынша 2 712 622,1 мың теңге сомасында (2019 жылғы жиынтық жылдық табыс) сәйкессіздік белгіленгені көрсетілген. 8 917 951,4 мың теңге сомасында, 2019 жылғы 1-4 тоқсанда ҚҚС салынатын айналым 11 630 573,7 мың теңге сомасында).
Тақырыптық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, 2019 жылғы жылдық жиынтық табыс пен 2019 жылғы 1-4 тоқсанда ҚҚС салынатын айналым арасындағы алшақтықтың себебі 2 712 622,1 мың теңге сомасында мынадай негіздер бойынша туындады:
- 2 861 308,7 мың теңге-2019 жылы жабылған кедендік декларацияларға (ЖІӨ) сәйкес 0 ставка бойынша салық салынатын ҚҚС бойынша айналым, бұл ретте 2018 жылы тарапқа қорларды босатуға арналған жүкқұжаттар жазылды;
- 110 152,9 мың теңге-2020 жылы жабылған кедендік декларацияларға (ЖІӨ) сәйкес 0 ставка бойынша салық салынатын ҚҚС бойынша айналым, бұл ретте 2019 жылы тарапқа қорларды босатуға арналған жүкқұжаттар жазылды;
- 43 680,4 мың теңге – ҚҚС бойынша айналымға енгізілмейтін өзге де кірістер;
– 5 146,9 мың теңге-АҚШ доллары бағамының өзгеруіне байланысты қалыптасқан алшақтық.
Демек, тақырыптық тексеру барысында 2019 жылы тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) сатудан түскен табыс 8 874 271,0 мың теңге сомасында айқындалды, бұл ретте ҚҚС салынатын айналым 8 879 417,9 мың теңгені құрады(11 630 573,7 - 2 861 308,7 +110 152,9) немесе сәйкессіздік 5 құрады АҚШ доллары бағамының өзгеруіне байланысты құрылған 146,9 мың теңге. Бұл ретте 2019 жылғы КТС (100.00-нысан) бойынша тақырыптық тексеру және декларация деректері арасында тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізуден түсетін табыс бойынша алшақтық белгіленбеген.
Ал, салықтық тексеру актісі бойынша тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) өткізуден түскен табыс 9 115 884,8 мың теңге сомасында айқындалып, 241 613,7 мың теңге сомасына ұлғайтылды.
Осылайша, тақырыптық тексеру актісі бойынша 241 613,7 мың теңге сомаға тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) өткізуден түсетін кірісті ұлғайту бөлігінде салықтық тексеру актісінің нәтижелері расталмады.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, тақырыптық тексеру нәтижелерін ескере отырып, тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатудан түсетін кірісті 241 613,7 мың теңге сомаға ұлғайту салықтық тексеру актісі негізсіз болып табылады.
- 2018 жылдың аяғында және 2019 жылдың басында қорлардың қалдығын азайтуға қатысты.
Салық кодексінің 242, 300-баптарын бұзу Салық кодексінің 2018 жылдың аяғында және 2019 жылдың басында қорлардың қалдықтарын дұрыс анықтамау нәтижесінде 2018 жыл үшін 41 153,5 мың теңге сомасында және 2019 жыл үшін өткізілген тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша шығыстар негізсіз шегерімге жатқызылды. 87 497,6 мың теңге сомасында.
Салық органының осы тұжырымымен «Е» компаниясы салықтық тексеру барысында Мемлекеттік кірістер органы 2018 жылғы КТС бойынша қосымша декларацияларды назарға алмағанына байланысты келіспейді, бұл 2018 жылдың аяғындағы қорлардың қалдығына, 2019 жылдың басындағы қорлардың қалдығына және көрсетілген бөліктегі КТС есептелуіне тікелей әсер етті.
«Е» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, Мемлекеттік кірістер органы ұсынған материалдарды зерттегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.
Салық кодексіне сәйкес шегеруге жатпайтын шығыстарды қоспағанда, салық кодексінің 242-бабының 1, 3-4-тармақтарына сәйкес салық төлеушінің табыс алуға бағытталған қызметті жүзеге асыруға байланысты шығыстары салық кодексінің осы бабында және 243-263-баптарында белгіленген ережелер ескеріле отырып, салық салынатын табысты айқындау кезінде шегеруге жатады.
Шегерімдерді салық төлеуші өзінің табыс алуға бағытталған қызметіне байланысты осындай шығыстарды растайтын құжаттар болған кезде іс жүзінде жүргізілген шығыстар бойынша жүргізеді.
Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес айқындалатын болашақ кезеңдердің шығыстары олар жататын салық кезеңінде шегерілуге тиіс.
Егер осы бапта және Салық кодексінің 243-263-баптарында өзгеше белгіленбесе, осы бөлімнің мақсаттары үшін шығыстарды тану күнін қоса алғанда, оларды Тану халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес жүзеге асырылады.
Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес шығыстарды тану тәртібі Салық кодексіне сәйкес шегерімдерді айқындау тәртібінен өзгеше болған жағдайда, көрсетілген шығыстар Салық кодексінде айқындалған тәртіппен салық салу мақсаттары үшін ескеріледі.
Салық кодексінің 190-бабының 2-3-тармақтарында есепке алу құжаттамасы мыналарды қамтиды: бухгалтерлік құжаттама - «Бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы» Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі – Бухгалтерлік есеп туралы Заң) сәйкес оны жүргізу бойынша міндет жүктелген адамдар үшін; тексерудің стандартты файлы - өз еркімен ұсынатын тұлғалар үшін осы файл; бастапқы есепке алу құжаттары – осы баптың 4-тармағында көрсетілген тұлғалар үшін; салықтық нысандар; салықтық есепке алу саясаты; салық салу объектілерін және (немесе) салық салуға байланысты объектілерді айқындау үшін, сондай-ақ салық міндеттемесін есептеу үшін негіз болып табылатын өзге де құжаттар.
Егер осы баптың 4-тармағында өзгеше белгіленбесе, салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.
Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 6-бабының 1-тармағына сәйкес Бухгалтерлік есеп Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасымен, сондай-ақ есеп саясатымен регламенттелген дара кәсіпкерлер мен ұйымдардың операциялары мен оқиғалары туралы ақпаратты жинаудың, тіркеудің және жинақтаудың реттелген жүйесін білдіреді.
Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 1-тармағына сәйкес бухгалтерлік құжаттама бастапқы құжаттарды, бухгалтерлік есеп регистрлерін, қаржылық есептілікті және есеп саясатын қамтиды.
Бухгалтерлік жазбалар бастапқы құжаттар негізінде жүргізіледі. Бастапқы құжаттар операция немесе оқиға жасалған сәтте не олар аяқталғаннан кейін тікелей жасалуы тиіс.
Салық кодексінің 192-бабының 5-тармағына сәйкес қорларды есепке алу халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және (немесе) Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес жүзеге асырылады. Бұл ретте салық салу мақсатында қорлардың құны қорлар құнының өзгеруін есепке алмай, оны сатудың таза ықтимал бағасына дейін есептен шығару және сатудың таза ықтимал бағасының ұлғаюынан туындаған қорларды бұрын жүргізілген есептен шығаруға қатысты қалпына келтіру жолымен айқындалады.
Осылайша, тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша шығыстарды шегерімге жатқызу операцияны не оқиғаны жасау фактісін тіркейтін растайтын бастапқы құжаттар болған кезде, Егер бұл шығыстар табыс алуға бағытталған болса, сондай-ақ егер олар салық салынатын айналым мақсатында пайдаланылса немесе пайдаланылса, осындай шығыстар бойынша ҚҚС есепке жатқызылады. Бұл ретте бастапқы есепке алу құжаттамасын жүргізу бухгалтерлік есеп туралы Заңның талаптарына сәйкес, оның ішінде операцияны не оқиғаны жасау фактісін тіркеу бойынша жүзеге асырылады.
Айта кету керек, халықаралық қаржылық есептілік стандартының (бұдан әрі - ХҚЕС) (IAS) 6-тармағына сәйкес 2 «Қорлар» қорлар-бұл активтер:
а) кәдімгі қызмет барысында сатуға арналған;
(b) осындай сату үшін өндіріс процесінде; немесе
(c) өндіріс немесе қызмет көрсету процесінде тұтынылатын шикізат немесе материалдар түрінде болады.
Сондай-ақ, ХҚЕС (IAS) 2-тармағына сәйкес қорларға өндіріс процесінде пайдалануға арналған шикізат пен материалдарды қоса алғанда, ұйымның дайын өнімі немесе аяқталмаған өндірісі де жатады. Егер біз қызмет көрсетуші туралы айтатын болсақ, қорлар 19-тармақта сипатталғандай қызмет көрсету шығындарын қамтиды, кейбіреулеріне қатысты ұйым тиісті кірісті әлі мойындаған жоқ (ХҚЕС (IAS) 18 «Кіріс»).
КТС (100.00 - нысан) бойынша салық есептілігін (декларацияны) жасау қағидаларының (бұдан әрі-қағидалар) 16-тармағына сәйкес 100.00.009 I жолында салық кезеңінің басындағы қорлардың баланстық құны көрсетілетінін және «Салық кезеңінің соңындағы қорлар, барлығы» 100.00.009 II жолы салық кезеңінің соңындағы бухгалтерлік баланс деректеріне сәйкес толтырылатынын көрсету қажет. Салық төлеуші салық кезеңі ішінде табыс ететін тарату декларациясында 100.00.009 II жолы тарату балансының деректері негізінде толтырылады.
Қарастырылып отырған жағдайда, 2018 жылдың аяғындағы қорлар қалдығының азаюына қатысты 41 153,5 мың теңге сомасында бухгалтерлік есеп деректері бойынша тақырыптық тексеру барысында №1300 «Салық кезеңінің аяғындағы қорлар» шоты бойынша 2 137 966,0 мың теңге соманы құрайтыны анықталды, олар мынадай бухгалтерлік есеп шоттары бойынша қосылады: №1300 шотты талдау1310 «Шикізат пен материалдар» 1 598 334,8 мың теңге соманы, №1320 «Дайын өнім» шотын талдау 385 050,0 мың теңге соманы, №1320 «Қайта өңдеуге берілген материалдар» шотын талдау 154 581,2 мың теңге соманы құрады.
Бұл ретте, 2018 жылғы КТС (100.00 т.) бойынша тақырыптық тексеру мен декларацияның деректері арасында алшақтық белгіленбеген (100.00.019 II «Салық кезеңінің соңындағы қорлар» жолы 2 137 966,0 мың теңге сомасында).
Ал, салықтық тексеру деректері бойынша салық кезеңінің соңындағы қорлар 2018 жылғы 08.08.2021 жылғы КТС (100.00-нысан) бойынша қосымша декларацияны есепке алмағанда 2 096 812,5 мың теңге соманы құрады.
Тақырыптық тексеру барысында Мемлекеттік кірістер органы 30.05.2023ж. түсініктеме берді, оның ішінде «Е» Компаниясы бұдан бұрын 08.08.2021ж. КТС (100.00-нысан) бойынша қосымша декларация тапсырды, онда бұл қалдық 46 344,1 мың теңге сомасына ұлғайтылды және 2018ж. қорытындысы бойынша 2 137 966,0 соманы құрады салықтық тексеріспен есепке алынбаған мың теңге.
Жоғарыда баяндалғанның негізінде тақырыптық тексеру актісі бойынша сатылған тауарлар (жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер) бойынша шығыстарды азайту бөлігінде 41 153,5 мың теңге сомасында салықтық тексеру нәтижелері расталмады.
2019 жылдың басындағы қорлар қалдығының 87 497,6 мың теңге сомасына азаюына қатысты бухгалтерлік есеп деректері бойынша тақырыптық тексеру барысында №1300 «Салық кезеңінің басындағы қорлар» шоты бойынша 2 137 966,0 мың теңге соманы құрағаны анықталды, олар мынадай бухгалтерлік есеп шоттары бойынша қосылады: №1310 «Шикізат және материалдар» шотын талдау»1 598 334,8 мың теңге сомасында, №1320 «Дайын өнім» шотына 385 050,0 мың теңге сомасында талдау, №1320 «Қайта өңдеуге берілген материалдар» шотына 154 581,2 мың теңге сомасында талдау.
Бұл ретте, 2019 жылғы КТС (100.00-нысан) бойынша тақырыптық тексеру мен декларацияның деректері арасында алшақтық белгіленбеген (100.00.019 I «Салық кезеңінің басындағы қорлар» жолы 2 137 966,0 мың теңге сомасында). Ал, салықтық тексеру деректері бойынша 2019 жылғы салық кезеңінің басындағы қорлар 2 050 467,4 мың теңге сомасында айқындалғаны анықталды.
Айта кету керек, тақырыптық тексеру барысында Мемлекеттік кірістер органы 2023ж.30.05. түсініктеме берді, оның ішінде 2019 ж.салықтық тексеру 2018 жылғы ТМҚ қалдықтарының және 2019 жылдың басындағы соманың дұрыс көшірілмеуіне байланысты салық кезеңінің басындағы қорлар бойынша 87 497,6 мың теңге сомасын азайтты.
Демек, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша 2019 жылдың басында 87 497,6 мың теңге сомаға қорлар қалдығын азайту бөлігінде салықтық тексеру нәтижелері расталмады(2 137 966,0 - 2 050 467,4).
Сондай-ақ, 2019 жылғы КТС бойынша декларацияның деректері бойынша түзетуді ескере отырып, шығын 210 715,9 мың теңге соманы құрайтынын, 2019 жылға ауыстыруға жататын шығын 113 404,3 мың теңгені құрайтынын, яғни 97 311,6 мың теңгеге кем екенін атап өткен жөн, бұл ретте шағым жасалған тексеру актісінің нәтижелерін ескере отырып, ауыстыруға жататын шығын 71 016,9 мың теңге сомасында анықталды (168 318,5-97 311,6), тиісінше, тақырыптық тексеру нәтижелерін ескере отырып, ауыстыруға жататын шығын 112 170,4 мың теңге соманы құрауы тиіс (209 482,0-97 311,6).
Жоғарыда баяндалғандарды ескере отырып, тақырыптық тексеру нәтижелерін ескере отырып, 2018 жылы өткізілген тауарлар (жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер) бойынша шығыстарды шегеруден 41 153,5 мың теңге сомасында және 2019 жылы 87 497,6 мың теңге сомасында алып тастау негізсіз болып табылады.
2017 жылғы 25.12. Салық Кодексінің 182-бабының 1-тармағына және 186-бабының 5-тармағына сәйкес шағымды қарау аяқталғаннан кейін уәкілетті орган апелляциялық комиссияның шешімін және тақырыптық тексеру нәтижелерін ескере отырып, дәлелді шешім шығарады.
Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша тексеру нәтижелері туралы шағымданған хабарламаның толық күшін жою туралы шешім қабылданды.