Учёт

ҚҚС Қайтару

294

Даулар түрі: салықтық даулар

Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға

Салық түрі: ҚҚС қайтару


Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі-уәкілетті орган) Мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі - Салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «T» Компаниясының апелляциялық шағымын алды.

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 2018ж.01.01.-2022ж.30.09. кезеңінде қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы (ҚҚС) сомаларының дұрыстығын растау мәселелері бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 564 332,6 мың теңге сомасында есепке жатқызылатын ҚҚС-тың қайтаруға расталмаған, бюджетке төлеуге жатпайтын есептелген салық сомасынан асып кету сомасы туралы, 39 571,4 мың теңге мөлшерінде бюджеттен қайтарылған және қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кету сомасы және 22 062,7 мың теңге сомасында өсімпұл туралы, 2018ж.01.01.-2022ж.30.09. кезеңінде қайтаруға ұсынылған 75 946,2 мың теңге сомасында бюджетке төленуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған есептелген салық сомасынан есепке жатқызылатын ҚҚС асып кеткен сомасы туралы хабарлама шығарылды.

«T» Компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, бюджеттен қайтарылған және 39 571,4 мың теңге сомасында қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кету сомасы және 22 062,7 мың теңге сомасында өсімпұл есептеу бөлігінде апелляциялық шағыммен жүгінді және мынадай дәлелдер келтіреді.

«T» Компаниясының шағымынан тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша бұрын 2019ж.15.05. №45 салықтық тексеру актісіне сәйкес «S» Компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша 39 571,4 мың теңге сомасында ҚҚС асып кеткен бюджеттен қайтару жүргізілгені анықталды. Бұл ретте, 2019ж.05.08., 2019ж.12.11. және 2020ж.14.02. нұсқамалар негізінде бұрын жүргізілген тексерулер бойынша Мемлекеттік кіріс органы бұзушылықтар анықтаған жоқ.

Сондай-ақ, «T» Компаниясы шағымда 2018 жылдың қараша және желтоқсан айларында «S» Компаниясы техникалық қызмет көрсету, көлік және энергетикалық зерттеу қызметтерін көрсеткенін көрсетеді. Шарттар бойынша барлық міндеттемелерді тараптар толық, уақтылы және тиісінше орындады.

Бұдан басқа, «T» Компаниясы шағымда Алматы қаласының мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының 2020ж.14.12. (бұдан әрі - Алматы қаласының 2020ж.14.12. МАЭС) шешімімен «S» Компаниясын тіркеу жарамсыз деп танылғанын және заңды тұлғаны тіркеу және қайта тіркеу кезінде бұзушылық үшін жауапкершілік осы кәсіпорынға жүктелгенін көрсетеді.

Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, «T» Компаниясы «S» Компаниясымен өзара есеп айырысулар бойынша қайтаруға расталмаған, бұрын бюджеттен 39 571,4 мың теңге сомасында қайтарылған ҚҚС асып кету сомасы бөлігінде тексеру нәтижелері туралы хабарламаның күшін жоюды сұрайды.

Салықтық тексеру актісінен бұрын бюджеттен 39 571,4 мың теңге сомаға қайтарылған және 2017ж.25.12. «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) 431-бабының 5-тармағына сәйкес «S» Компаниясымен өзара есеп айырысулар бойынша қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кету сомасы шығады. бюджетке қайтарылуға жатады.

«T» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.

Салық кодексінің 431-бабы 5-тармағына сәйкес салық төлеуші декларацияда бюджеттен қайтарылған, бірақ кейіннен салықтық бақылау нәтижелері бойынша расталмаған қосылған құн салығының асып кету сомасын қайтару туралы талап көрсетілген қосылған құн салығының асып кету сомасын 1) тармақшаға сәйкес келіскен жағдайда салық төлеуші бюджетке төлеуге тиіс Салық кодексінің 96-бабы 2-тармағының екінші бөлігі камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы хабарлама негізінде, немесе тексеру нәтижелері туралы хабарламалар.

Егер салық төлеушіге қосылған құн салығының асып кету сомасын қайтару бұрын Салық кодексінің 104-бабының 4-тармағына сәйкес осы салық төлеушінің пайдасына өсімпұл есептеліп және аударыла отырып жүргізілсе, бұрын салық төлеушіге аударылған және салықтық бақылау нәтижелері бойынша расталмаған қосылған құн салығының артуының қайтарылған сомасына келетін өсімпұл бюджетке төленуге жатады. бұзушылықтарды жою туралы хабарлама негізінде Салық кодексінің 96-бабы 2-тармағының екінші бөлігінің 1) тармақшасына сәйкес оның келісімі, камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған немесе тексеру нәтижелері туралы хабарлама.

Салық кодексінің 431-бабының 6-тармағына сәйкес осы баптың 5-тармағында көрсетілген сомалар Салық кодексінің 104-бабының 4-тармағында көрсетілген мөлшерде бюджеттен қайтарылған күннен бастап әрбір күн үшін өсімпұл есептеле отырып, бюджетке төленуге жатады.

Қаралып отырған жағдайда, салықтық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, 2019ж.15.05. №45 тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша 2018 ж.01.01. бастап 2018ж.31.12. дейінгі кезеңде «T» Компаниясының талабы бойынша қайтаруға ұсынылған ҚҚС сомасының 291 099,4 мың теңге сомасында, оның ішінде 39 571,4 мың теңге сомасында асып кетуін қайтару жүргізілді бойынша «S» Компаниясымен өзара есеп айырысу.

Сонымен қатар, салықтық тексеру барысында Алматы қ. МАЭС-тың 2020ж.14.12. шешімімен «S» Компаниясын мемлекеттік тіркеу 2018ж.09.07. жарамсыз деп танылғаны анықталды.

Алматы қ. МАЭС-тың 2020жылғы 14.12. осы шешімінде Заңды мекенжай бойынша «S» Компаниясының болмауы басшының тұрақты жұмыс істейтін органының және онсыз заңды тұлға жұмыс істей алмайтын басқа да тұлғалардың жоқтығын куәландырады.

Сондай-ақ, Алматы қ. МАЭС-тың 14.12.2020 жылғы шешімінде сот салық төлеушінің тіркелген жері бойынша өз қызметін жүзеге асыру ниетінің жоқтығын сенімді түрде анықтағанын, бұл мемлекеттік кірістер органдарының серіктестік қызметін салықтық бақылауды жүзеге асыру мүмкіндігін көрсетеді.

Осыған байланысты, Салық кодексінің 85-бабы 4-тармағы 4) тармақшасының нормаларын ескере отырып, салық органының шешімімен «S» Компаниясы 2018ж.13.11. бастап, яғни тіркелген күнінен бастап ҚҚС бойынша тіркеу есебінен алынды.

Салық кодексінің 403-бабының 4) тармақшасына сәйкес бұрын есепке жатқызылатын қосылған құн салығы ретінде танылған қосылған құн салығы салық шешімінің негізінде қосылған құн салығы бойынша тіркеу есебінен алынған салық төлеушімен жұмыстарды нақты орындамай, қызметтер көрсетпей, тауарларды тиеп-жөнелтпей жасалған мәмілелер бойынша алып тасталуға жатады Салық кодексінің 85-бабы 6-тармағының 2) және 3) тармақшаларына сәйкес, сот осындай салық төлеушіден тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді нақты алуды белгілеген мәмілелерді қоспағанда, осындай заңды тұлғаның заңды күшіне енген сот шешімімен белгіленген Қаржы-шаруашылық қызметін тіркеуге (қайта тіркеуге) және (немесе) жүзеге асыруға қатысы жоқ басшы және (немесе) құрылтайшы (қатысушы).

Қаралып отырған жағдайда, Салық кодексінің 403-бабының 4) тармақшасына сәйкес салық органы 2021ж.08.23 №25 салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2018 жылғы 4 тоқсандағы есептен ҚҚС алып тасталды, тиісінше «S» Компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша 39 664,3 мың теңге сомасында көрсетілген сомадағы ҚҚС асып кетуі қайтарылуға жатпайды.

Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018ж.19.03. бұйрығымен бекітілген қосылған құн салығының асып кету сомасының, сондай-ақ тәуекел дәрежесінің өлшемшарттарының дұрыстығын растау мақсатында ҚҚС асып кетуін қайтару және тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидаларының 19-тармағына сәйкес көрсетілуге тиіс. №391 көрсетілетін қызметті алушы декларацияда бюджеттен қайтарылған, бірақ кейіннен салықтық бақылау нәтижелері бойынша расталмаған талапты көрсеткен ҚҚС асып кеткен соманы көрсетілетін қызметті алушы Салық кодексінің 96-бабы 2-тармағы екінші бөлігінің 1) тармақшасына сәйкес оның келісімімен, нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы хабарлама негізінде бюджетке төлеуге тиіс камералдық бақылау немесе тексеру нәтижелері туралы хабарламалар.

Егер ҚҚС асып кеткен соманы көрсетілетін қызметті алушыға қайтару бұрын осы көрсетілетін қызметті алушының пайдасына салық кодексінің 104-бабының 4-тармағына сәйкес өсімпұл есептеліп және аударыла отырып жүргізілсе, бұрын көрсетілетін қызметті алушыға аударылған және салықтық бақылау нәтижелері бойынша расталмаған ҚҚС асып кеткен қайтарылған сомаға келетін өсімпұл 1-тармақшаға сәйкес келісілген кезде бюджетке төленуге тиіс) камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы хабарлама негізінде Салық кодексінің 96-бабы 2-тармағының екінші бөлігі, немесе тексеру нәтижелері туралы хабарламалар.

Жоғарыда баяндалғанның негізінде Салық кодексінің 431-бабының 5-тармағына сәйкес бюджеттен қайтарылған және 39 571,4 мың теңге мөлшерінде қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кету сомасын есептеу және салықтық тексеру нәтижелері бойынша 22 062,8 мың теңге сомасында өсімпұл есептеу негізді болып табылады.

Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша – тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаны өзгеріссіз, ал шағымды қанағаттандырмай қалдыру туралы шешім қабылданды.

Теги: ҚҚС