Даулар түрі: салықтық даулар
Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға
Салық түрі: ҚҚС қайтару
Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі - уәкілетті орган) Қазақстан Республикасының аумағында өндірілген тауарларға, орындалған жұмыстарға және көрсетілген қызметтерге ҚҚС есептеу туралы, есепке жатқызылатын ҚҚС есептелген сомадан асып кету сомасы қайтаруға расталмаған, бюджетке төлеуге жатпайтын салық туралы Мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі-салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламасына «J» Компаниясының апелляциялық шағымын алды.
Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 01.04.2022 ж. бастап 30.09.2022 ж. дейінгі кезеңде қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы (ҚҚС) сомаларының дұрыстығын растау мәселесі бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша ҚР аумағында өндірілген тауарларға, орындалған жұмыстарға және көрсетілген қызметтерге ҚҚС есептеу туралы 65,4 сомасында хабарлама шығарылды есепке жатқызылатын ҚҚС-тың бюджетке төлеуге жатпайтын қайтаруға расталмаған есептелген салық сомасынан 178 716,5 мың теңге мөлшерінде асып кету сомасы туралы.
«J» Компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, ТБЖ қолдану нәтижесінде ҚҚС қайтаруға растамау және тауарлар экспорты бойынша ҚҚС сомаларын қайтаруға жатпайтын бөлігінде апелляциялық шағыммен жүгінді.
- Тәуекелдерді басқару жүйесін қолдануға байланысты қайтаруға ҚҚС асып кеткенін растамауға қатысты
2017ж. 25.12. «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) 152-бабының 1-тармағын бұза отырып, ҚҚС қайтару үшін негіздемемен «Өнім берушілер бойынша Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар бойынша қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кету сомасы 142 828,8 мың теңгені құрады.
Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018ж.19.03. №391 бұйрығымен бекітілген қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау мақсатында ҚҚС асып кетуін қайтару және тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидаларының (бұдан әрі - №391 қағидалар) 46-тармағының талаптарын бұза отырып, «Пирамида» талдамалық есебі қалыптастырылды жеткізушілер бойынша бірінші деңгейдегі жеткізушілер бойынша «M» Компаниясы және «B» Компаниясы.
Бұл ретте, «J» Компаниясының пікірінше, салық органы аталған өнім берушілер бойынша «Өнім берушілер бойынша Пирамида» талдамалық есебін одан әрі қалыптастыруды тоқтатуы тиіс еді, осыған байланысты келесі деңгейдегі өнім берушілер бойынша анықталған бұзушылықтар бойынша ҚҚС асып кетуін қайтарудан негізсіз бас тартылды.
Салықтық тексеру актісінен «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасының 2017ж.25.12. Кодексінің (Салық кодексі) 152-бабының 1-тармағын бұза отырып, «өнім берушілер бойынша Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар бойынша қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кету сомасы 142 828,8 мың теңгені құрағаны шығады.
«J» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зертегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қортындыға келді.
ҚҚС асып кеткен сомалардың дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексерулер жүргізу ерекшеліктері Салық кодексінің 152-бабында айқындалған.
Салық кодексінің 152-бабының 11-тармағына сәйкес салық төлеуші (салық агенті) ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) ақпараттық жүйелер мәліметтерін зерделеу және талдау негізінде салық органдары жүзеге асыратын бақылау нәтижелері «Пирамида» талдамалық есебі болып табылады.
Салық кодексінің 152 - бабының 1-тармағына сәйкес ҚҚС асып кету сомасының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексеру салық төлеушіге қатысты ТБЖ қолдану арқылы жүргізілетіні анықталды:
Салық кодексінің 432 бабының 1 және 2 тармақтарын қолдануға байланысты салықтық өтініш;
ҚҚС бойынша декларацияда көрсетілген ҚҚС асып кеткен соманы қайтару туралы талап.
Салық кодексінің 136-бабы 5-тармағының 3) тармақшасы бойынша ТБЖ қолдану саласы ҚҚС асып кеткен соманың дұрыстығын растау болып табылады.
Салық кодексінің 137-бабы 2-тармағына, 429-бабы 10-тармағына сәйкес Салық кодексінің 136-бабы 5-тармағының мақсаттарында тәуекел критерийлері мен ТБЖ қолдану тәртібін уәкілетті орган айқындайды. ҚҚС асып кетуін қайтару қағидаларын уәкілетті орган бекітеді.
№391 қағидалар Салық кодексінің 137-бабының 2-тармағына және 429-бабының 10-тармағына және «Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 10-бабының 1) тармақшасына сәйкес әзірленгенін және ТБЖ қолдана отырып, ҚҚС асып кеткен сомаларды қайтару тәртібін белгілейтінін көрсету қажет.
ТБЖ №391 қағидаларының 37 және 38-тармақтарына сәйкес көрсетілетін қызметті беруші Салық кодексінің 152-бабына сәйкес тақырыптық тексерулер жүргізу кезінде ҚҚС асып кету сомасының дұрыстығын растау мақсатында және Салық кодексінің 434-бабына сәйкес оңайлатылған тәртіппен ҚҚС асып кетуін қайтару сомасын айқындау кезінде қолданады.
№391 қағидалардың 45-тармағына сәйкес «Пирамида» есебі Салық төлеуші ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) АЖ мәліметтерін, сондай-ақ уәкілетті мемлекеттік органдардан, жергілікті атқарушы органдардан, уәкілетті тұлғалардан алынған мәліметтерді, сондай-ақ басқа да құжаттарды және (немесе) мәліметтерді зерделеу және талдау негізінде көрсетілетін қызметті беруші жүзеге асыратын бақылау нәтижелері болып табылады салық төлеушінің қызметі туралы.
Бұл ретте №391 қағидалардың 46-тармағында, егер «Пирамида» есебін қалыптастыру кезінде салық төлеуші болып табылатын өнім беруші белгіленген жағдайларда, көрсетілетін қызметті беруші салық міндеттемелерін орындамау тәуекелі бойынша өнім берушілер бойынша «Пирамида» есебін одан әрі қалыптастыруды тоқтататыны анықталды:
1) көлденең мониторингте тұрған;
2) өз өндірісінің тауарларын өндірушілердің тізбесіне енгізілген өз өндірісінің тауарларын өндіретін, оның ішінде салық төлеуші-ауыл шаруашылығы тауарын өндіруші (ірі және ұсақ мүйізді малдың терісін өндірушілерді және түсті және қара металдардың сынықтарын қайта өңдейтін адамдарды қоспағанда).
Осы Қағидалар шеңберінде өз өндірісінің тауарларын өндіруші көрсетілетін қызметті алушының барлық тексерілетін кезеңі ішінде өндіруші деп танылған өнім беруші болып табылады;
3) Қазақстан Республикасының Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнамасына сәйкес жасалған жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарт шеңберінде қызметті жүзеге асыратын және талап қойылған салық кезеңінің алдындағы соңғы 5 (бес) жыл үшін есептелген кемінде 20 (жиырма) проценттің орташа салық жүктемесінің коэффициенті бар;
4) болашақта оларды сатып алушы экспорттайтын электр және жылу энергиясын, суды және (немесе) газды қоспағанда, электр және жылу энергиясын, суды және (немесе) газды жеткізуді жүзеге асыратын;
5) байланыс қызметтерін жеткізуді жүзеге асыратын;
6) есепке жатқызылған ҚҚС сомасы мыналардан аспайды «Пирамида» есебін қалыптастыру күніне республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарына (бұдан әрі – АЕК) қолданыста болатын айлық есептік көрсеткіштің 10 еселенген мөлшері. Егер тікелей өнім берушілер өздеріне қатысты тақырыптық тексеру жүргізілетін көрсетілетін қызметті алушыға қатысты өзара байланысты тараптар және (немесе) бақылаудағы адамдар болып табылса, осы тармақтың ережелері қолданылмайды.
Жоғарыда баяндалғандарды ескере отырып, «Пирамида» есебі Салық төлеуші ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) ақпараттық жүйелер мәліметтерін зерделеу және талдау негізінде көрсетілетін қызметті беруші жүзеге асыратын бақылаудың нәтижесі болып табылады.
Бұдан әрі, Салық кодексінің 152-бабының 12-тармағына сәйкес салықтық тексеру аяқталған күні олар бойынша сомалар шегінде қосылған құн салығын қайтару жүргізілмейтінін көрсету қажет:
1) Өнім берушімен өзара есеп айырысулардың дұрыстығын растау үшін қарсы тексерулер жүргізуге сұрау салуларға жауаптар алынбаған;
2) тексерілетін салық төлеушінің жеткізушілері бойынша «Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталды;
3) қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығы расталмаған;
4) қарсы тексеру жүргізу мүмкін болмауына байланысты, оның ішінде себеппен қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығы расталмаса:
орналасқан жері бойынша жеткізушінің болмауы;
өнім берушінің есептік құжаттамасының жоғалуы.
Демек, тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді жеткізушілерде «Пирамида» есебінің нәтижелері бойынша салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған кезде, ҚҚС асып кету сомасының дұрыстығын растау талапта және (немесе) салық өтінішінде көрсетілген, тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді жеткізушілерге тиесілі ҚҚС асып кету сомасына азайтылған сомалар шегінде жүргізіледі. салық заңнамасын бұзушылықтар анықталды.
Бұрын көрсетілгендей, қағидалардың 46-тармағына сәйкес, егер өнім беруші өз өндірісінің тауарларын өндіретін, оның ішінде салық төлеуші-ауыл шаруашылығы тауарын өндіруші болып табылса (ірі және ұсақ мүйізді малдың терісін өндірушілерді және түсті және қара металдардың сынықтарын өңдейтін адамдарды қоспағанда), өз өндірісінің тауарларын өндірушілердің тізбесіне енгізілген болса, көрсетілетін қызметті беруші «Пирамида» есебін одан әрі қалыптастыруды тоқтатады жеткізушілерге.
Алайда, егер тікелей өнім берушілер өздеріне қатысты тақырыптық тексеру жүргізілетін көрсетілетін қызметті алушыға қатысты өзара байланысты тараптар және (немесе) бақылаудағы адамдар болып табылса, осы тармақтың ережелері қолданылмайды.
Салық кодексінің 1 - бабының 2-тармағына сәйкес осы Кодекстің мақсатында өзара байланысты тараптар деп мынадай шарттардың біріне не бірнешеуіне сәйкес келетін өзара қатынастары бар жеке және (немесе) заңды тұлғалар танылады:
1) бір адам Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес басқа тұлғаның үлестес тұлғасы болып танылады;
2) бір адам басқа тұлғаның ірі қатысушысы болып табылады;
3) тұлғалар шартпен байланысты, оған сәйкес олардың біреуі басқасы қабылдайтын шешімдерді айқындауға құқылы;
4) заңды тұлға басқа заңды тұлғаның ірі қатысушысының немесе лауазымды адамының бақылауында болады;
5) бір заңды тұлғаның ірі акционері, ірі қатысушысы немесе лауазымды тұлғасы басқа заңды тұлғаның ірі акционері, ірі қатысушысы не лауазымды тұлғасы болып табылады;
6) заңды тұлға басқа заңды тұлғамен бірлесіп үшінші тұлғаның бақылауында болады;
7) тұлға өзінің үлестес тұлғаларымен бірлесіп осы тармақтың 2) - 6) тармақшаларында көрсетілген заңды тұлғаның не заңды тұлғалардың қатысу үлестерінің 10 және одан да көп пайызын иеленеді, пайдаланады, билік етеді;
8) акционерлік қоғамның тәуелсіз директорын қоспағанда, жеке тұлға осы тармақтың 2) - 7) тармақшаларында көрсетілген заңды тұлғаның лауазымды адамы болып табылады;
9) жеке тұлға ірі қатысушының не заңды тұлғаның лауазымды адамының жұбайының (зайыбының) жақын туысы не жекжаты (ағасы, әпкесі, ата-анасы, ұлы немесе қызы) болып табылады.
Осы тармақтың мақсатында ірі қатысушы деп акционерлік қоғамдарды қоспағанда, заңды тұлғаның мүлкіндегі үлесі 10 және одан да көп пайызды құрайтын қатысушы түсініледі.
Заңды тұлғаның бақылауымен заңды тұлға қабылдаған шешімдерді анықтау мүмкіндігі түсініледі.
Қаралып отырған жағдайда, «J» Компаниясының басшысы С болып табылады, ол сондай-ақ «M» Компаниясының қызметкері болып табылады, ол 2022 жылғы 2 тоқсандағы жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларацияға №5 қосымшамен расталады, оған сәйкес 2022 жылғы 3 тоқсанда 696,3 сомасында 817,3 мың теңге сомасында кірістер есептелді мың теңге, 2022 жылғы 4 тоқсанда 705,9 мың теңге сомасында.
Сондай-ақ, «M» Компаниясының 2 деңгейлі жеткізушісі «B» компаниясы болып табылады, оның құрылтайшысы 21.05.2012 ж. бастап 2020ж.08.10. С. аралығында болды.
Сонымен қатар, «E» Компаниясы бойынша басшы М болып табылады, ол сонымен бірге «M» Компаниясының құрылтайшысы болып табылады.
Мемлекеттік кірістер департаментінің ақпаратынан көрініп тұрғандай, салық төлеушінің кабинетінен түсіру деректеріне сәйкес тексерілетін кезеңде «J» Компаниясы, «M» Компаниясы, «B» Компаниясы бірдей IP - мекенжайлардан салық есептілігін жіберу фактілері бар екенін атап өткен жөн (95.57.222.29, 5.76.124.218, 212.13.178.180, 178.88.126.123, 5.76.206.164, 212.13.162.217).
Демек, Салық кодексінің 1-бабының 2-тармағына сәйкес «J» Компаниясы, «M» Компаниясы, «B» Компаниясы өзара байланысты Тараптар болып табылады, тиісінше, салықтық тексеру нәтижелері бойынша кейінгі деңгейлерді жеткізушілерге қатысты «Пирамида» есебінің нәтижелері негізді түрде қолданылды.
Осылайша, Салық кодексінің 152-бабының және №391 қағидалардың ережелерін ескере отырып, «Пирамида» Талдамалық есебінің нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтардың болуына байланысты ҚҚС асып кетуін қайтаруға растамау салықтық тексеру нәтижелері бойынша негізделген болып табылады.
- Тауар экспорты бойынша ҚҚС асып кеткенін растамауға қатысты
«J» Компаниясы ҚҚС қайтарылғанын растамауға сәйкес келмейді, өйткені тауарлардың барлық жөнелтілімдері бастапқы бухгалтерлік және кедендік құжаттармен, атап айтқанда, расталады:
- ЭШФ №50 2022ж.19.09., тауарларға арналған декларация №51712/260722/0003960, теміржол жүкқұжаттары (кеден органдарының белгілерімен);
- ЭШФ 2022ж.20.07. №32 тауарларға арналған декларация №51712/200722/0003799, теміржол жүкқұжаттары (кеден органдарының белгілерімен);
- ЭШФ №33 2022ж.19.07. тауарларға арналған декларация №51712/260722/0003803, теміржол жүкқұжаттары (кеден органдарының белгілерімен);
- ЭШФ №29 2022ж.13.07. тауарларға арналған декларация №51712/260722/0003648, теміржол жүкқұжаттары (кеден органдарының белгілерімен);
- ЭШФ 2022ж.19.07. №30, 2022ж.21.07. №31 тауарларға арналған декларация №51712/210722/0003847, теміржол жүкқұжаттары (кеден органдарының белгілерімен).
Салықтық тексеру актісінен Салық кодексінің 152-бабының 5-тармағына сәйкес жоғарыда көрсетілген ЭШФ бойынша тауарлар экспортының расталмауына байланысты кеден органының мәліметтеріне сәйкес 57 041,6 мың теңге сомасында қайтаруға ҚҚС расталмағаны шығады.
«J» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зертегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қортындыға келді.
Салық кодексінің 152-бабының 5-тармағына сәйкес, тауарлар экспорты жағдайында Салық кодексіне сәйкес қайтарылуға жататын ҚҚС сомасын айқындау кезінде тауарларды Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағынан әкету фактісін растайтын кеден органының мәліметтері экспорттың кедендік рәсімінде ескеріледі.
Қазақстан Республикасының аумағынан Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттің аумағына тауарлар экспортталған жағдайда осы Кодекске сәйкес қайтарылуға жататын қосылған құн салығының сомасын айқындау кезінде осы Кодекстің 447-бабында көрсетілген құжаттардан мәліметтер ескеріледі.
Қарастырылып отырған жағдайда, салықтық тексеру барысында Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағынан тауарларды әкету фактісін растау мақсатында 2022ж.20.12. бастап кеден органына сұрау салу жіберілді.
2023ж.09.01. Қазақстан Республикасының кедендік аумағынан тауарларды экспорттау фактісін кеден органдарының растауы туралы мәліметтер бойынша жауапқа сәйкес (бұдан әрі – кеден органының мәліметтері):
1) №51712/130722/0003648 тауарларға арналған декларацияның деректеріне сәйкес 96 356,7 мың теңге сомаға 129 650 кг мөлшерінде тазартылмаған күнбағыс майының экспорты жүргізілді, бұл ретте осы тауарларға арналған декларацияның 44 «Қосымша мәліметтер» бағанында 2022ж.13.07. №29 шот-фактура көрсетілген.
Ал, кеден органының мәліметтерінде «Шот-фактуралардың нөмірі мен күні» 8-бағанында 2022 ж.21.06. №1, «кету орнының кедендік шекарасын кесіп өту күні» 15-бағанында 2022ж.24.07. және 18-бағанда кедендік аумақтан іс жүзінде әкетілген тауардың салмағы 129 650 кг көрсетілген.
Тиісінше, кеден органы мәліметтерде шот-фактураның деректері дұрыс көрсетілмеген, яғни 2022ж.13.07. №29 орнына 2022ж.21.06. №1 шот-фактура қате көрсетілген, бұл ретте 2022ж.24.07. тауарлардың кедендік шекарасынан өту фактісі 129 650 кг көлемінде расталған.
2) №51712/200722/0003799 тауарларға арналған декларацияның деректеріне сәйкес 146 496,6 мың теңге сомаға 194 250 кг мөлшерінде тазартылмаған күнбағыс майының экспорты жүргізілді, бұл ретте осы тауарларға арналған декларацияның 44 «Қосымша мәліметтер» бағанында 2022ж.20.07. №32 шот-фактура көрсетілген.
Ал, кеден органының мәліметтерінде «Шот-фактуралардың нөмірі мен күні» 8-бағанында 2022ж.13.07. №29, «Кету орнының кедендік шекарасын кесіп өту күні» 15-бағанында 2022ж.28.07. және 18-бағанда кедендік аумақтан іс жүзінде әкетілген тауардың салмағы 194 250 кг көрсетілген.
Тиісінше, кеден органы мәліметтерде шот-фактураның деректері дұрыс көрсетілмеген, яғни 2022ж.20.07. №32 орнына 13.07.2022 ж. №29 шот-фактура қате көрсетілген, бұл ретте 2022ж.28.07. тауарлардың кедендік шекарасынан өту фактісі 194 250 кг көлемінде расталған.
3) №51712/210722/0003847 тауарларға арналған декларацияның деректеріне сәйкес 148 372,5 мың теңге сомаға 205 350 кг мөлшерінде тазартылмаған күнбағыс майының экспорты жүргізілді, бұл ретте осы тауарларға арналған декларацияға «Қосымша мәліметтер» деген 44-бағанда 2022ж.19.07. №30 және 2022ж.21.07. №31 шот-фактура көрсетілген.
Ал, кеден органының мәліметінде «Шот-фактуралардың нөмірі мен күні» 8-бағанында 2022ж.19.07. №33, «Кету орнының кедендік шекарасын кесіп өту күні» 15-бағанында 2022ж.28.07. және 18-бағанда кедендік аумақтан іс жүзінде әкетілген тауардың салмағы 205 350 кг көрсетілген.
Тиісінше, кеден органы мәліметтерде шот-фактуралардың деректері дұрыс көрсетілмеген, яғни 2022ж.19.07. №30 және 2022ж.21.07. №31 орнына, 2022 ж.19.07. №33 шот-фактура қате көрсетілген, бұл ретте 205 350 кг мөлшерінде тауарлардың 2022ж.28.07. кедендік шекарасын кесіп өту фактісі расталған.
4) №51712/190922/0005832 тауарларға арналған декларацияның деректеріне сәйкес 84 121,0 мың теңге сомаға 130 600 кг мөлшерінде тазартылмаған күнбағыс майының экспорты жүргізілді, бұл ретте осы тауарларға арналған декларацияға «Қосымша мәліметтер» деген 44-бағанда 2022ж.08.09. №50 шот-фактура көрсетілген.
Бұл ретте, кеден органының мәліметінде «Шот-фактуралардың нөмірі мен күні» 8-бағанында 2022ж.08.09. №50, «Кету орнының кедендік шекарасын кесіп өту күні» 15-бағанында 2022ж.26.09. және 18-бағанда кедендік аумақтан іс жүзінде әкетілген тауардың салмағы 130 600 кг көрсетілген.
Тиісінше, кеден органы 2022ж.26.09. 130 600 кг тауарлардың кедендік шекарасын кесіп өту фактісін растады.
Сондай-ақ, кеден органының шағымды қарау барысында ұсынылған 15.05.2023 жылғы мәліметтеріне сәйкес тауарларға арналған жоғарыда көрсетілген декларацияларда көрсетілген шот-фактуралардың деректері, сондай-ақ тауарлардың Еуразиялық экономикалық одақтың (ЕАЭО) кедендік шекарасынан өту фактісі расталғанын атап өткен жөн.
Бұдан басқа, № 391 Қағидалардың 64-тармағына сәйкес ЕАЭО кедендік аумағынан тауарларды экспорттау кезінде Салық кодексінің 152-бабының 5-тармағына сәйкес қайтарылуға жататын ҚҚС сомасын айқындау кезінде тауарларды ЕАЭО кедендік аумағынан әкету фактісін растайтын ЕАЭО-ға мүше мемлекеттің кеден органының экспорттың кедендік рәсімінде мәліметтері ескерілетінін көрсету қажет.
Тауарларды ЕАЭО-ның басқа мемлекетінің аумағына экспорттау кезінде аумағына тауарлар импортталған ЕАЭО-ға мүше мемлекеттің салық органының белгісі бар тауарларды әкелу және жанама салықтарды төлеу туралы өтініш қағаз жеткізгіште (түпнұсқа немесе көшірме) және (немесе) электрондық нысанда ескеріледі.
Тауарды әкету фактісі расталмаған кезде тауарлар экспортының расталмауына байланысты қайтарылуға жатпайтын ҚҚС асып кету сомасын есептеу №391 қағидалардың осы тармағында көзделген есеп бойынша жүргізіледі.
Бұл ретте есептеу тауардың әрбір түрі бойынша және әрбір келісімшарт бойынша жүргізіледі. Нәтижелер жинақталады және тауарлар экспортының расталмауына байланысты қайтарылуға жатпайтын ҚҚС асып кету сомасы айқындалады.
Алайда, №391 қағидалардың 64-тармағын бұза отырып, салықтық тексеру актісінде тауарлардың экспорты расталмауына байланысты қайтарылуға жатпайтын тауардың әрбір түрі және әрбір келісімшарт бойынша ҚҚС асып кеткен соманың есебі жүргізілмеген.
Осылайша, ұсынылған құжаттарды (тауарларға арналған декларация, тарапқа арналған қорларды босатуға арналған шот-фактура, ҚТЖ-БП ақ жүкқұжатының телнұсқасы), сондай-ақ кеден органының 2023ж.09.01. мәліметтерін ескере отырып, жоғарыда аталған тауарларды ЕАЭО кедендік шекарасынан әкету фактісі, тиісінше салықтық тексеру нәтижелері бойынша расталды 57 041,6 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтарудан негізсіз бас тартылды.
Сонымен қатар, салықтық тексеру актісіне сәйкес қайтарылуға жатпайтын ҚҚС асып кеткен сома 214 918,0 мың теңгені құрады, оның ішінде мынадай негіздер бойынша:
валюталық түсім түспеген тауарлардың экспорты бойынша ҚҚС сомасы 12 308,9 мың теңге мөлшерінде;
ТБЖ қолдануға байланысты қайтарылуға жатпайтын ҚҚС сомасы 142 828,8 мың теңге мөлшерінде;
әкелу туралы өтініштің болмауы себебінен қайтарылуға жатпайтын ҚҚС сомасы 2 673, 2 мың теңге;
басқа себептер бойынша қайтарылуға жатпайтын ҚҚС сомасы 57 107,0 мың теңге (тауарлардың экспорты бойынша 57 041,6 мың теңге және есептің артуы 65,4 мың теңге).
Шағымды қарау нәтижелері бойынша қайтарылуға жатпайтын ҚҚС асып кеткен сома 157 876,4 мың теңгені құрайды (214 918,0 - 57 041,6), бұл ретте 2022 жылғы 3 тоқсанда ҚҚС бойынша декларацияда көрсетілген ҚҚС асып кетуін қайтарудағы талапқа сәйкес (300.00-нысан) 178 716,5 мың теңгені құрады, тиісінше, 20 840,1 мың теңге сомасында ҚҚС асып кеткенін қайтаруға растамау (178 716,5 - 157 876,4) салықтық тексеру нәтижелері бойынша негізсіз болып табылады.
Апелляциялық комиссия отырысының қорытындысы бойынша 20 840,1 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуін қайтаруды растамау бөлігінде тексеру нәтижелері туралы шағымданған хабарламаның күшін жою, ал қалған бөлігінде өзгеріссіз қалдыру туралы шешім қабылданды.