Учёт

КТС, ҚҚС өзара есеп айырысу сенимсіз салық төлеушілермен

283

Даудың түрі: салықтық даулар

Салық төлеуші ​​санаты: заңды тұлға

Салық түрі: КТС және ҚҚС

Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі-уәкілетті орган) мұнай секторы ұйымдарынан (КТС) түскен түсімдерді, өндірілген тауарларға қосылған құн салығын қоспағанда, мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі – салық органы) заңды тұлғалардан корпоративтік табыс салығын есептеу туралы тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «А» компаниясының апелляциялық шағымын алды, Қазақстан Республикасының аумағында орындалған жұмыстар мен көрсетілген қызметтер (ҚҚС).

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 01.01.2019ж. бастап 31.12.2019ж. дейінгі кезең үшін салықтардың және (немесе) бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің жекелеген түрлері бойынша салық міндеттемесін орындау мәселесі бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 164 083,9 мың теңге салық және 46 334,8 мың теңге өсімпұл сомасында КТС есептеу туралы хабарлама шығарылды. Салық сомасындағы ҚҚС 98 450,3 мың теңге және өсімпұл 33 171,6 мың теңге.

«А» компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.

Салық кодексінің 190, 242, 400-баптарын бұзу «R» компаниясымен, «D» компаниясымен, «Z» компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша шығыстар мен ҚҚС шегерімге жатқызылды.

«А» компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.

Салық кодексінің 2019 жылғы жиынтық жылдық кірісті айқындау кезінде 65 700,2 мың теңге сомаға сәйкессіздіктердің болуы туралы 226,227-бабының бұзылуы шағымданатын салық сомасын және өсімпұлдың тиісті сомасын есептеу үшін негіз болды.

Салық органының осы тұжырымымен «А» компаниясы «R» компаниясымен, «D» компаниясымен, «Z» компаниясымен мәмілелерді сот жарамсыз деп танымағандығына, сондай-ақ жалған кәсіпорындар болып табылмайтындығына байланысты келіспейді.

Экономикалық тергеу департаментінің «R» компаниясымен, «D» компаниясымен, «Z» компаниясымен хатына сәйкес жауапкершілікті «А» компаниясына ауыстыру емес, жауапкершілікке тартылуы тиіс салықтарды төлеуден жалтару мақсатында шот-фактуралардың жалған көшірмелері жүзеге асырылды.

«А» компаниясының дәлелдерін тексере отырып, салық органы ұсынған материалдарды зерттей отырып, уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.

Шағымды қарау барысында мыналар анықталды.

Салық кодексіне сәйкес шегеруге жатпайтын шығыстарды қоспағанда, салық кодексінің 242 – бабының 1, 3 және 4-тармақтарына сәйкес салық төлеушінің табыс алуға бағытталған қызметті жүзеге асыруға байланысты шығыстары осы бапта және Салық Кодексінің 243-263-баптарында белгіленген ережелер ескеріле отырып, салық салынатын табысты айқындау кезінде шегерімге жатады.

Шегерімдерді салық төлеуші өзінің табыс алуға бағытталған қызметіне байланысты осындай шығыстарды растайтын құжаттар болған кезде іс жүзінде жүргізілген шығыстар бойынша жүргізеді.

Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес айқындалатын болашақ кезеңдердің шығыстары олар жататын салық кезеңінде шегерілуге жатады.

Егер осы бапта және Салық Кодексінің 243 – 263-баптарында өзгеше белгіленбесе, осы бөлімнің мақсаттары үшін шығыстарды тану күнін қоса алғанда, оларды Тану халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес жүзеге асырылады.

Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес шығыстарды тану тәртібі Салық кодексіне сәйкес шегерімдерді айқындау тәртібінен өзгеше болған жағдайда, көрсетілген шығыстар Салық кодексінде айқындалған тәртіппен салық салу мақсаттары үшін ескеріледі.

Салық кодексінің 400-бабының 1-тармағына сәйкес Салық кодексінің 367-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес қосылған құн салығын төлеуші болып табылатын тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді алушының есепке жатқызылатын ҚҚС сомасы, егер олар өткізу бойынша салық салынатын айналым мақсатында, сондай-ақ егер осы тармақтың 1) -4) тармақшаларында көрсетілген шарттар орындалса пайдаланылады немесе пайдаланылады

Салық кодексінің 400-бабына сәйкес шот-фактура ҚҚС-ты есепке жатқызу үшін негіз болып табылатынын атап өткен жөн.

Бұл ретте барлық ҚҚС төлеушілер үшін міндетті құжат болып табылатын шот-фактураны жазып беру Салық кодексінің 412-бабының талаптарына сәйкес жүзеге асырылады.

Салық кодексінің осы бабының 12-тармағына сәйкес шот-фактура салық төлеушінің бұйрығымен уәкілеттік берілген қызметкердің қолымен куәландырылуы мүмкін. Бұл ретте бұйрықтың көшірмесі тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді алушыларды көзбен таныстыру үшін қолжетімді болуға тиіс.

Салық кодексінің 190-бабының 2 және 3-тармақтарында есепке алу құжаттамасы: «Бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы» Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі - бухгалтерлік есеп туралы Заң) сәйкес оны жүргізу бойынша міндет жүктелген тұлғалар үшін – бухгалтерлік құжаттаманы; тексерудің стандартты файлы - жеке тұлғалар үшін, осы файлды өз еркімен ұсынатын тұлғалар үшін-бастапқы есепке алу құжаттары; салықтық нысандар; салықтық есепке алу саясаты; салық салу объектілерін және (немесе) салық салуға байланысты объектілерді айқындау үшін, сондай-ақ салық міндеттемесін есептеу үшін негіз болып табылатын өзге де құжаттар

Егер осы баптың 4-тармағында өзгеше белгіленбесе, салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.

Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 6-бабының 1-тармағына сәйкес Бухгалтерлік есеп Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасымен, сондай-ақ есеп саясатымен регламенттелген дара кәсіпкерлер мен ұйымдардың операциялары мен оқиғалары туралы ақпаратты жинаудың, тіркеудің және жинақтаудың реттелген жүйесін білдіреді.

Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 1-тармағына сәйкес бухгалтерлік құжаттама бастапқы құжаттарды, бухгалтерлік есеп регистрлерін, қаржылық есептілікті және есеп саясатын қамтиды.

Бухгалтерлік жазбалар бастапқы құжаттар негізінде жүргізіледі. Бастапқы құжаттар операция немесе оқиға жасалған сәтте не олар аяқталғаннан кейін тікелей жасалуы тиіс.

Бұдан басқа, Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 6) тармақшасына сәйкес қағаз және электрондық жеткізгіштердегі бастапқы құжаттарда міндетті деректемелер болуға тиіс, мұнда басқалармен қатар операция жасауға (оқиғаны растауға) жауапты адамдардың лауазымдарының атауын, тегін, аты-жөнін және қолын көрсету және оның дұрыстығы көзделген (оның) ресімдеу.

Осылайша, салық төлеушінің шығыстары тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша шығыстар табыс алуға бағытталуы және салық салынатын айналым мақсатында пайдаланылуы тиіс, сондай-ақ басшы мен бас бухгалтер немесе салық төлеушінің бұйрығымен осыған уәкілеттік берілген қызметкер қол қойған тиісті құжаттармен расталған жағдайда, ҚҚС бойынша шегерімдерге және есепке жатқызылуға жатады. Бұл ретте Салық кодексінің нормаларына сәйкес салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленед

Қаралып отырған жағдайда, салықтық тексеру нәтижелері бойынша «R» компаниясымен, «D» компаниясымен, «Z» компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша шығыстар шегерімдерден Алып тасталды.

  1. «R» Компаниясы.

Салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2020 жылға 654 455,4 мың теңге сомасында құрылыс-монтаждау жұмыстарын (АӨСШК объектісі бойынша камераларға арналған тірек конструкциялар бойынша құрылыс қызметтерін) сатып алу бойынша шығыстар шегерімдерден Алып тасталды, 2021 жылға 142 928,6 мың теңге сомасында және 2020 жылғы 1 тоқсан үшін есептен ҚҚС 19 242,9 мың теңге сомасында. 2020 жылғы 2 тоқсан үшін 26 316,4 мың теңге сомасында, 2020 жылғы 3 тоқсан үшін 16 968,2 мың теңге сомасында, 2020 жылғы 4 тоқсан үшін 16 007,1 мың теңге сомасында, 2021 жылғы 3 тоқсан үшін 11 820,0 мың теңге сомасында, 2021 жылғы 4 тоқсан үшін 5 691,4 мың теңге сомасында «R» компаниясынан.

«R» Компаниясының негізгі қызметі «тұрғын үй ғимараттарын салу» болып табылады.

«R» компаниясы СОНО АЖ сәйкес:

- ЖТС бойынша декларацияда (200.00 - нысан) 2021 жылғы 4 тоқсанда 3 қызметкер көрсетілген.

ЭШФ АЖ деректеріне сәйкес негізгі жеткізушілер «R» компаниясы, «D» компаниясы, «Z» компаниясы.

Экономикалық тергеп-тексеру департаментінің 19.10.2022ж. хатынан сотқа дейінгі тергеп-тексеру шеңберінде «R» компаниясының, «D» компаниясының, «Z» компаниясының жеке кәсіпкерлік субъектілерінің атынан контрагенттердің бюджетіне салық төлеуден жалтару мақсатында шот-фактураларды жалған жазып беру жүзеге асырылатыны анықталды-сатып алушылар (Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің (бұдан әрі – ҚР ҚК) 216-бабы 3-бөлігі бойынша 18.05.2022ж.ЕҚДБ)).

Экономикалық тергеу департаментінің ұсынылған құжаттарына, атап айтқанда 13.09.2022 ж. куәдан жауап алу хаттамасына сәйкес «М» басшысы мен құрылтайшысынан жауап алынды, «R» компаниясына ешқандай қатысы жоқ және «А» компаниясына ешқандай қызмет пен жұмыс көрсетпегені туралы куәлік берді.

Сонымен қатар, экономикалық тергеу департаментінің криминалистикалық бөлімі маманының 07.11.2022ж. қорытындысына сәйкес, қолжазба сараптамасы «R» компаниясы мен «А» компаниясы арасында жасалған шартта «R» М компаниясының басшыларына емес, басқа тұлғаға орындалғанын көрсетті.

Салық кодексінің 143-бабының 1 және 2-тармақтарына сәйкес салық органы осындай операциялар туралы қосымша ақпарат алу, операциялар фактісі мен мазмұнын растау мақсатында салық органы кешенді немесе тақырыптық тексеру жүргізетін салық төлеушімен (салық агентімен) операцияларды жүзеге асырған тұлғаларды тексеру қарсы тексеру болып табылатынын көрсету қажет, көрсетілген салық төлеушіні (салық агентін) тексеру барысында пайда болады.

Қарсы тексеру кешенді немесе тақырыптық тексеруге қатысты көмекші болып табылады.

Қаралып отырған жағдайда, Мемлекеттік кірістер департаменті 01.01.2019ж. бастап 31.12.2021ж. дейінгі кезеңде «А» компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша «R» компаниясында қарсы тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 23.02.2023ж. қарсы тексеру актісі жасалды.

23.02.2023ж. қарсы тексеру актісінен Экономикалық тергеу департаментінің ұсынылған құжаттарына, атап айтқанда 13.09.2022 ж. куәдан жауап алу хаттамасына сәйкес М жауап алынғаны, ол оған «А» компаниясының «А» есімді бухгалтері арқылы «R» компаниясы ресімделгені және тіркелгені туралы куәлік бергені, ЭЦҚ кілті, АТФ Банк АҚ-да есеп айырысатын мөр «А» есімді бухгалтердің сүйемелдеуімен М қатысуымен ашылды, бұл ретте ол барлық құжаттарды, мөрді алған жоқ, бұдан әрі «R» компаниясына қатысты шарттар, шот-фактуралар және басқа да құжаттарға қол қойған жоқ.

Бұдан әрі, 19.10.2022ж.куәдан жауап алу хаттамасы бойынша М сондай-ақ «R» компаниясының қаржы-шаруашылық қызметіне ешқандай қатысы жоқ екенін және «А» компаниясының атына ешқандай қызмет пен жұмыс көрсетпегенін түсіндірді.

Сондай-ақ экономикалық тергеу департаментінің криминалистикалық бөлімінің 07.11.2022ж. маманының «R» компаниясының бастапқы құжаттарын зерделеген қорытындысы бар, атап айтқанда: 23 шарт, 2019-2021 жж. кезеңінде орындалған жұмыстарды (көрсетілген қызметтерді) қабылдау актілері, М қол қойылған, қорытындыға сәйкес зерттелетін құжаттар М емес, М орындалған, бірақ басқа адамдар. Басшының түсіндірмесі және 1С-бухгалтерияның ақпараттық жүйесіндегі мәліметтер салықтық тексеруге ұсынылмаған.

Көрсетілген мән-жайлар, оның ішінде қызметтер мен жұмыстарды көрсету үшін көлік құралдары мен техниканың, жалдамалы қызметкерлердің, қойма үй-жайларының болмауы себебінен көрсетілген қызметтер мен жұмыстарды растамау, сондай-ақ «R» М компаниясының басшысынан жауап алу хаттамасы «R» компаниясының құрылыс-монтаж жұмыстарын көрсете алмағанын куәландырады.

Осылайша, қарсы тексеру нәтижелері бойынша «R» компаниясы мен «А» компаниясы арасындағы өзара есеп айырысулар расталмады.

Баяндалған фактілер мен мән-жайларды ескере отырып, «R» компаниясымен өзара есеп айырысу жөніндегі бастапқы құжаттар операцияларды көрсету үшін толық және шынайы ақпаратты, сондай-ақ бухгалтерлік жазбаларды барабар күшейтуді қамтамасыз ете алмайтыны, тиісінше Қазақстан Республикасының Салық және бухгалтерлік заңнамасының ережелеріне сәйкес шегерімдер мен ҚҚС-қа шығыстарды есепке жатқызу үшін негіз болып табылатыны жөн.

  1. «D» Компаниясы.

Салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2020 жылға арналған тауарларды (А3 Д 12 арматура, А3 д 10 арматура) сатып алу жөніндегі шығыстар 2 254,5 мың теңге сомасында және 2020 жылғы 3 тоқсандағы есептен ҚҚС «D» компаниясынан 270,5 мың теңге сомасында шегерімдерден алып тасталды.

«D» компаниясы қызметінің негізгі түрі «индустриялық-инновациялық дамудың мемлекеттік саясатын іске асыруға байланысты бас компаниялардың қызметі» болып табылады.

«D» компаниясы орналасқан жері бойынша болмауына байланысты 12.02.2021 ж.ҚҚС бойынша есептен шығарылды.

«D» компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, ол 05.07.2017ж., 02.10.2020ж., 29.12.2020ж., 25.06.2021ж., 24.11.2021ж., 20.04.2022ж. салықтық зерттеулер актілерімен расталады.

«D» компаниясы СОНО АЖ сәйкес:

- мүлік салығы, көлік құралдарына салынатын салық, жер салығы бойынша декларация (700.00-нысан) 2020 жылға ұсынылмаған;

- 2020 жылға арналған КТС (100.00-нысан) бойынша декларация ұсынылмаған;

- ЖТС бойынша декларацияда (200.00-нысан) 2020 жылғы 3 тоқсанда 3-4 қызметкер көрсетілген.

Жоғарыда айтылғандардан «D» Компаниясының негізгі құралдары, көлік құралдары, жер учаскелері жоқ екендігі шығады.

ЭШФ АЖ деректеріне сәйкес негізгі жеткізуші «Z» компаниясы болып табылады.

Экономикалық тергеп-тексеру департаментінің 19.10.2022ж. хатынан сотқа дейінгі тергеп-тексеру шеңберінде «D» компаниясының, «R» компаниясының, «Z» компаниясының жеке кәсіпкерлік субъектілерінің атынан контрагент-сатып алушылардың бюджетіне салық төлеуден жалтару мақсатында (18.05.2022ж. бастап) жалған шот-фактуралар жазып беру жүзеге асырылатыны белгілі болды. ҚР ҚК 216-бабының 3-бөлігі).

Сонымен қатар, «D» компаниясы 2019 жылы «А» компаниясының атына жазылған ЭШФ-ны өз бетінше қайтарып алғанын атап өткен жөн.

Экономикалық тергеу департаментінің ұсынылған құжаттарына, атап айтқанда 13.09.2022ж. куәдан жауап алу хаттамасына сәйкес «Б» басшысы мен құрылтайшысынан жауап алынды, оған контрагенттерді сатып алушылардың атына жалған мәмілелер мен шот-фактуралар жасағаны, оның ішінде «А» компаниясының атына жазбағаны туралы айғақтар берілді.

Жауап алуға сәйкес Б «Z» компаниясының сенімхаты бойынша өкілі болып табылады, ол контрагенттерді сатып алушылардың атына жалған мәмілелер мен шот-фактураларды, оның ішінде «А» компаниясының атына жазбаған.

Салық кодексінің 143-бабының 1 және 2-тармақтарына сәйкес салық органы осындай операциялар туралы қосымша ақпарат алу, операциялар фактісі мен мазмұнын растау мақсатында салық органы кешенді немесе тақырыптық тексеру жүргізетін салық төлеушімен (салық агентімен) операцияларды жүзеге асырған тұлғаларды тексеру қарсы тексеру болып табылатынын көрсету қажет, көрсетілген салық төлеушіні (салық агентін) тексеру барысында пайда болады.

Қарсы тексеру кешенді немесе тақырыптық тексеруге қатысты көмекші болып табылады.

Қаралып отырған жағдайда, тексеру барысында 03.02.2023 ж. бастап мемлекеттік кірістер департаментіне «D» компаниясы мен «А» компаниясы арасындағы өзара есеп айырысулар бойынша қарсы тексеру жүргізуге сұрау жіберілді, оның нәтижелері бойынша 15.03.2023ж. қарсы тексеру актісі жасалды.

15.03.2023ж. қарсы тексеру актісінен B – «D» компаниясының басшысы түсіндірмесіне сәйкес бухгалтерияны және барлық қаржы-шаруашылық қызметті өзі жүргізгені, 2019-2021жж. кезеңінде «А» компаниясымен өзара есеп айырысулар жүргізілмегені, осы кезеңде жазылған электрондық шот-фактуралар жалған болып табылатыны шығады.

Сондай-ақ, 2019 жылы «D» компаниясы ЭШФ жазып берген, өткізу бойынша айналым сомасы 6 582,4 мың теңге және «күші жойылды» мәртебесі бар 789,9 мың теңге сомасындағы ҚҚС. Ұсынылған құжаттардың толықтығы мен дұрыстығына «D» B компаниясының басшысы жауапты болады.

«D» компаниясы басшысының B түсіндірмесіне және 11.10.2022ж. B куәгерінен жауап алудың қосымша хаттамасына сәйкес «D» компаниясы мен «А» компаниясы арасында жүргізілген өзара есеп айырысулар мен мәмілелер жалған болып табылады.

Осылайша, қарсы тексеру нәтижелері бойынша «D» компаниясы мен «А» компаниясы арасындағы өзара есеп айырысулар расталмады.

Баяндалған фактілер мен мән-жайларды ескере отырып, «D» компаниясымен өзара есеп айырысу жөніндегі бастапқы құжаттар операцияларды көрсету үшін толық және шынайы ақпаратты, сондай-ақ бухгалтерлік жазбаларды барабар күшейтуді қамтамасыз ете алмайтыны, тиісінше Қазақстан Республикасының Салық және бухгалтерлік заңнамасының ережелеріне сәйкес шегерімдер мен ҚҚС-қа шығыстарды есепке жатқызу үшін негіз болып табылатыны жөн

  1. «Z» Компаниясы.

Салықтық тексеру нәтижелері бойынша сатып алу бойынша шығыстар шегерімдерден алынып тасталды тауарлар (оқшаулағыш герметик, кесетін дискілер, болат конструкциялары, құрылыс материалдары және басқа да тауарлар) 2020 жылға 17 781,1 мың теңге сомасында және ҚҚС 2020 жылғы 1 тоқсан үшін «Z» компаниясынан 2 133,7 мың теңге сомасында.

«Z» компаниясы қызметінің негізгі түрі «нарықтардағы басқа тауарлардың бөлшек саудасы» болып табылады.

«Z» компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, ол 25.01.2019ж., 10.07.2019ж., 29.12.2020ж. салықтық зерттеулер актілерімен расталады.

«Z» компаниясы орналасқан жері бойынша болмауына байланысты 02.06.2022 ж.ҚҚС бойынша есептен шығарылды.

«Z» компаниясы СОНО АЖ сәйкес:

- мүлік салығы, көлік құралдарына салынатын салық, жер салығы бойынша декларация (700.00-нысан) 2020 жылға ұсынылмаған.

Экономикалық тергеп-тексеру департаментінің 19.10.2022ж. хатынан сотқа дейінгі тергеп-тексеру шеңберінде «D» компаниясының, «R» компаниясының, «R» компаниясының жеке кәсіпкерлік субъектілерінің атынан тұлғалар тобы сатып алушы контрагенттердің бюджетіне салық төлеуден жалтару мақсатында шот-фактураларды жалған жазып беруді жүзеге асыратыны анықталды 18.05.2022ж. ҚР ҚК 216-бабы 3-бөлігі бойынша).

Экономикалық тергеу департаментінің ұсынылған құжаттарына, атап айтқанда 13.09.2022ж. куәдан жауап алу хаттамасына сәйкес «Z» Б компаниясының сенімхаты бойынша өкілі контрагенттерді сатып алушылардың атына жалған мәмілелер мен шот-фактуралар жасағаны, оның ішінде «Z» компаниясының атынан «А» компаниясының атына жазбағаны туралы айғақтар берді.

Салық кодексінің 143-бабының 1 және 2-тармақтарына сәйкес салық органы осындай операциялар туралы қосымша ақпарат алу, операциялар фактісі мен мазмұнын растау мақсатында салық органы кешенді немесе тақырыптық тексеру жүргізетін салық төлеушімен (салық агентімен) операцияларды жүзеге асырған тұлғаларды тексеру қарсы тексеру болып табылатынын көрсету қажет, көрсетілген салық төлеушіні (салық агентін) тексеру барысында пайда болады.

Қарсы тексеру кешенді немесе тақырыптық тексеруге қатысты көмекші болып табылады.

Қаралып отырған жағдайда, тексеру барысында 03.02.2023ж. бастап мемлекеттік кірістер департаментіне «Z» компаниясы мен «А» компаниясы арасындағы өзара есеп айырысулар бойынша қарсы тексеру жүргізуге сұрау жіберілді, оның нәтижелері бойынша 15.03.2023ж. қарсы тексеру актісі жасалды.

15.03.2023ж. қарсы тексеру актісінен «Z» компаниясының сенімхаты бойынша өкілінің Б түсіндірмесіне сәйкес «Z» компаниясының бухгалтері бола отырып, «Z» компаниясының басшысының 2019-2021 жж. Кезеңінде «А» компаниясымен сенімхат бойынша барлық қаржы-шаруашылық қызметін жүргізгені анықталды"өзара есеп айырысулар жүргізілген жоқ осы кезеңде жазылған электрондық шот-фактуралар жалған болып табылады.

B түсіндірмесіне сәйкес, «Z» компаниясының сенімхаты бойынша өкіл және B куәгерінен жауап алудың қосымша хаттамасы, 11.10.2022ж., «Z» компаниясы мен «А» компаниясы арасында жүргізілген өзара есеп айырысулар мен мәмілелер жалған болып табылады.

Осылайша, қарсы тексеру нәтижелері бойынша «Z» компаниясы мен «А» компаниясы арасындағы өзара есеп айырысулар расталмады.

Баяндалған фактілер мен мән-жайларды ескере отырып, «Z» компаниясымен өзара есеп айырысу жөніндегі бастапқы құжаттар операцияларды көрсету үшін толық және шынайы ақпаратты, сондай-ақ бухгалтерлік жазбаларды барабар күшейтуді қамтамасыз ете алмайтыны, тиісінше Қазақстан Республикасының Салық және бухгалтерлік заңнамасының ережелеріне сәйкес шегерімдер мен ҚҚС-қа шығыстарды есепке жатқызу үшін негіз болып табылатыны жөн.

Жоғарыда айтылғандарды негізге ала отырып, «R» компаниясымен, «D» компаниясымен, «Z» компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша шегерімдерден және ҚҚС-тан шығыстарды алып тастау және салықтық тексеру нәтижелері бойынша көрсетілген бөлікте КТС және ҚҚС-ты тиісті есептеу негізді болып табылады.

Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаны өзгеріссіз, ал шағымды қанағаттандырмай қалдыру туралы шешім қабылданды.

Теги: КТС ҚҚС