Учёт

ҚҚС қайтару, «Пирамида» талдамалық есебін талдау бойынша анықталған бұзушылықтарға байланысты расталмады

264

Дау түрі: салық даулары

Салық төлеушілер санаты: заңды тұлға

Салық түрі: ҚҚС қайтару

Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі – уәкілетті орган) ҚР аумағында өндірілген тауарларға, орындалған жұмыстарға және көрсетілген қызметтерге ҚҚС есептеу туралы, есепке жатқызылатын ҚҚС есептелген сомадан асып кету сомасы туралы Мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі-салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «А» компаниясының апелляциялық шағымын алды қайтаруға расталмаған, бюджетке төлеуге жатпайтын салық.

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 2022ж.01.04. бастап 2022ж.30.06. дейінгі кезеңде қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы (ҚҚС) сомаларының дұрыстығын растау мәселелері бойынша тақырыптық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша ҚР аумағында өндірілген тауарларға, орындалған жұмыстарға және көрсетілген қызметтерге 10 806,8 сомасында ҚҚС есептеу туралы хабарлама шығарылды есепке жатқызылатын ҚҚС бюджетке төлеуге жатпайтын қайтаруға расталмаған есептелген салық сомасынан 99 794,1 мың теңге мөлшерінде асып кеткен сомасы туралы.

«А» компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының 72 952,8 мың теңге мөлшеріндегі ҚҚС сомасын қайтаруға растамау бөлігінде шешімінің күшін жоюды сұрайды және мынадай дәлелдер келтіреді.

Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының 1) тармақшасын бұзу 2022 жылғы 2 тоқсанда «Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарға байланысты 72 952,8 мың теңге сомасында ҚҚС қайтарылғаны расталмады.

Салық органының осы тұжырымдарымен «А» компаниясы «Пирамида» Талдамалық есебінің нәтижелері бойынша заңсыз және күшін жоюға жататын бұзушылықтарды жою туралы сұрау салуларды жіберу қорытындылары бойынша 72 952,8 мың теңге сомасында ҚҚС қайтарудан бас тарту бөлігінде келіспейді.

«А» компаниясы шағымда тексеру нәтижелері бойынша жазып берілген ЭШФ бойынша жеткізушілердің әрқайсысының ҚҚС бойынша салық салынатын айналымдарын салыстыру бойынша «Пирамида» есебі қалыптастырылғанын, бұл ретте жеткізушілердің салық декларациясы бойынша ҚҚС сомасы мен жеткізушілер жазып берген барлық электрондық шот-фактуралар (бұдан әрі - ЭШФ) бойынша сомасы арасындағы айырма ҚҚС асып кетуін қайтаруға кедергі келтіретін бұзушылық болып табылады.

«А» компаниясының пікірінше, мұндай тәсіл қате болып табылады, өйткені Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018ж.19.03. №391 бұйрығымен (бұдан әрі – 2018ж.19.03. Ережесі) бекітілген ҚҚС-тан асып кетуді қайтару және тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидаларының 46, 52-тармақтарында көрсетілген бұзушылықтар тізбесі. №391) «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) 2017ж.25.12. тақырыптық тексеру жүргізу және «Пирамида» есебін қолдану тәртібін реттейтін 152-бабының ережелеріне қайшы келеді. Бұл ретте, Салық кодексінің 152-бабының 11-тармағында «Пирамида» есебін қалыптастыру кезінде салық төлеуші ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігі және өнім беруші ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігі емес, ақпараттық жүйелердің мәліметтері талданатыны көзделген.

Сондай-ақ, «А» компаниясының жеңілдетілген тәртіпті қолдануға құқығы бар екендігі ескерілмеген, өйткені ол ірі салық төлеушілердің мониторингінен тұрады.

Бұдан басқа, шағымда «А» компаниясы салықтық тексеру актісінде анықталған бұзушылықтардың егжей-тегжейлі сипаттамасы жоқ екенін және ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тартуға негіз болған құжаттар (сұраулар, жауаптар және «Пирамида» талдамалық есебі) қоса берілмегенін көрсетеді.

«А» компаниясының шағымында тексеру нәтижелері бойынша «А» компаниясының өнім берушісіне «Т» компаниясы (салықтық тексеру актісінде «А» компаниясының бақылауындағы өзара байланысты Тарап деп танылған), сондай-ақ «Пирамида» есебі қалыптастырылғаны және жеткізушілер бойынша бұзушылықтар анықталғаны және «А» компаниясына бас тартылғаны көрсетілген ҚҚС сомасын қайтару.

Сондай-ақ, «А» компаниясының пікірі бойынша салықтық тексеру нәтижелері бойынша «Н» компаниясының, «К» компаниясының, «L» компаниясының, «К» компаниясының, «Е» компаниясының жеткізушілері бойынша бұзушылықтардың сомасы 2 968,2 мың теңге сомасына ҚҚС асып кетуін қайтарудан екі рет бас тартылды «А» компаниясы және «Т» компаниясы бойынша 37,9 мың теңге сомасында арифметикалық қателік жіберілді.

Бұл ретте, «А» компаниясына бұзушылықтар бойынша нақты мән-жайларды анықтау бойынша жұмыс жүргізілген үшінші тұлғалардың бұзушылықтары бойынша ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тартылды және жеткізушілер өз міндеттемелерін заңнамада белгіленген тиісінше және мерзімдерде орындайтыны анықталды.

Салықтық тексеру актісінен Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының 1) тармақшасына сәйкес «Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарға байланысты 2022 жылғы 2 тоқсанда 72 952,8 мың теңге сомасында ҚҚС қайтару расталмағаны шығады.

Шағымды қарау барысында мыналар анықталды.

Салық Кодексінің 429-бабының 5-тармағына сәйкес қосылған құн салығын оңайлатылған қайтару тәртібіне құқығы бар қосылған құн салығын төлеушіде қалыптасқан осы баптың 1-тармағында көрсетілген қосылған құн салығының асып кетуі қайтарылуға жатады.

Осы тармақта белгіленген қосылған құн салығының асып кетуі салық төлеушінің таңдауы бойынша осы Кодекстің 431 және (немесе) 433 және (немесе) 434-баптарында белгіленген тәртіп пен мерзімдер бойынша қайтарылады.

Осы Кодекстің 434-бабын қосылған құн салығының асып кетуінің қалған бөлігіне таңдаған жағдайда, салық төлеуші осы Кодекстің 431 және (немесе) 433-баптарын қолдануға құқылы.

Салық кодексінің 434-бабының 1 және 2-тармақтарына сәйкес қосылған құн салығының асып кетуін қайтарудың оңайлатылған тәртібі салықтық тексеру жүргізбестен қосылған құн салығының асып кетуін қайтаруды жүзеге асыру болып табылады.

Қосылған құн салығының асып кетуін қайтарудың оңайлатылған тәртібін қолдануға құқығы қосылған құн салығы бойынша декларацияларды табыс еткен, қосылған құн салығының асып кету сомасын қайтару туралы талап көрсетілген, салық мониторингінде қатарынан кемінде он екі ай тұрған және декларацияны табыс ету күніне салық есептілігін табыс ету бойынша орындалмаған салық міндеттемесі жоқ қосылған құн салығын төлеушілердің құқығы бар қосылған құн салығы бойынша.

Бұл ретте оңайлатылған тәртіппен қайтаруға қосылған құн салығының асып кетуі жатады:

ірі салық төлеушілердің мониторингіне жататын салық төлеушілер үшін-есепті салық кезеңінде қалыптасқан қосылған құн салығының асып кету сомасының 70 пайызынан аспайтын мөлшерде;

көлденең мониторингте тұрған салық төлеушілер үшін-есепті салық кезеңінде қалыптасқан қосылған құн салығының асып кету сомасының 90 пайызынан аспайтын мөлшерде.

Салық кодексінің 431-бабының 2-тармағына сәйкес ҚҚС асып кетуін қайтару үшін оған шағымдану нәтижелерін ескере отырып (салық төлеуші шағым жасаған кезде) қайтаруға ұсынылған ҚҚС сомасының дұрыстығын растау жөніндегі салықтық тексеру актісі негіз болып табылады.

Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2020ж.28.12. №1241 бұйрығына сәйкес «А» компаниясы мониторингке жататын ірі салық төлеушілердің тізбесінен тұрады.

Қарастырылып отырған жағдайда «А» компаниясына салықтық тексеру 2022 жылғы 2 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияда көрсетілген ҚҚС асып кетуін қайтару туралы талап негізінде жүргізілді.

«А» компаниясы 2020ж.01.04. бастап 2020ж.30.06.2022 дейінгі кезеңде ҚҚС асып кетуін қайтару туралы талапта көрсеткен ҚҚС сомасы 4 805 611,6 мың теңгені құрайды, оның ішінде:

- Салық кодексінің 434-бабына сәйкес оңайлатылған қайтару тәртібін қолдануға байланысты 3 363 928,1 мың теңге;

- Салық Кодексінің 429 - бабының 5-тармағын қолдануға байланысты 1 441 683,4 мың теңге.

Салықтық тексеру нәтижелері бойынша қайтаруға 72 952,8 мың теңге сомасы расталмады, себебі салықтық тексеру аяқталған күні 30 өнім беруші «Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жойған жоқ.

Салық кодексінің 152-бабында қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексерулер жүргізу ерекшеліктері көзделгенін атап өткен жөн.

Салық кодексінің 152 - бабының 11-тармағына сәйкес салық төлеуші (салық агенті) ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) Ақпараттық жүйелер мәліметтерін зерделеу және талдау негізінде салық органдары жүзеге асыратын бақылау нәтижелері "Пирамида" талдамалық есебі болып табылады.

Салық кодексінің 1-бабы 1-тармағының 75-тармағына сәйкес электрондық шот-фактуралардың ақпараттық жүйесі-электрондық нысанда жазылған шот-фактураларды қабылдау, өңдеу, тіркеу, беру және сақтау жүзеге асырылатын уәкілетті органның ақпараттық жүйесі.

Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің бірінші орынбасары - Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2019 жылғы 22 сәуірдегі №370 бұйрығымен электрондық шот-фактуралардың ақпараттық жүйесінде электрондық нысанда шот-фактураны жазып беру Қағидалары және оның нысандары бекітілді.

Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының 2-тармақшасына сәйкес тексерілетін салық төлеушінің өнім берушілері бойынша тақырыптық тексеру аяқталған күні «Пирамида» есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған сомалар шегінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүргізілмейтінін атап өткен жөн.

Бұл ретте Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының 2) тармақшасының көрсетілген ережелері «Пирамида» Талдамалық есебінің нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар қосылған құн салығының асып кету сомасын қайтарудың оңайлатылған тәртібін қолдануға құқығы бар салық төлеушілердің тікелей өнім берушілері жойған жағдайда қолданылмайды.

Бұдан басқа, 2018ж.19.03. №391 қағидалар Салық кодексінің 137-бабының 2-тармағына және 429-бабының 10-тармағына және «Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 10-бабының 1) тармақшасына сәйкес әзірленгенін және ТБЖ қолдана отырып, ҚҚС асып кеткен сомаларды қайтару тәртібін белгілейтінін атап өткен жөн.

Мәселен, 2018ж.19.03. №391 Қағидалардың 11 және 45-тармақтарына сәйкес қайтаруға ұсынылған ҚҚС асып кеткен сомалардың дұрыстығын, сондай-ақ бюджеттен қайтарылған, оған қатысты оңайлатылған қайтару тәртібі қолданылған ҚҚС сомаларының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексеру жүргізу кезінде Мемлекеттік кірістер органы тексерілетін қызмет алушы бойынша тексерілетін адам үшін ақпараттық жүйені қолдана отырып қалыптастырады. салық кезеңі провайдерлер бойынша «Пирамида» аналитикалық есебі.

«Пирамида» есебі Салық төлеуші ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) АЖ мәліметтерін, сондай-ақ уәкілетті мемлекеттік органдардан, жергілікті атқарушы органдардан, уәкілетті тұлғалардан алынған мәліметтерді, сондай-ақ салық төлеушінің қызметі туралы басқа да құжаттарды және (немесе) мәліметтерді зерделеу және талдау негізінде көрсетілетін қызметті беруші жүзеге асыратын бақылау нәтижелері болып табылады.

2018ж.19.03. №391 Қағидалардың 52-тармағына сәйкес тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді берушілерде «Пирамида» есебінің нәтижелері бойынша салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған кезде, ҚҚС асып кету сомасының дұрыстығын растау талапта және (немесе) салық өтінішінде көрсетілген, тауар берушілерге тиесілі ҚҚС асып кету сомасына азайтылған сомалар шегінде жүргізіледі, мынадай фактілерді ескере отырып, бірақ олармен шектелмей, салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді:

1) Өнім берушідегі ҚҚС бойынша салық есептілігінде көрсетілген мәліметтер және (немесе) электрондық шот – фактуралардың (бұдан әрі-ЭШФ) АЖ және МҚҚ-ның басқа да АЖ мәліметтері арасындағы алшақтықтар;

2) өнім берушіде ҚҚС бойынша салық есептілігінде көрсетілген мәліметтер және (немесе) сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша шот-фактуралар тізілімінде көрсетілген мәліметтер мен сатып алушының өзі сатып алған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша шот-фактуралар тізіліміндегі мәліметтер арасындағы сәйкессіздіктер.

2018ж.19.03. №391 Қағидалардың 67-тармағында салық кодексінің 152-бабының 12-тармағына сәйкес тақырыптық тексеру аяқталған күні олар бойынша сомалар шегінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүргізілмейтіні көзделген:

1) Өнім берушімен өзара есеп айырысулардың дұрыстығын растау бойынша қарсы тексерулер жүргізуге сұрау салуларға жауаптар алынбаған;

2) тексерілетін көрсетілетін қызметті алушының жеткізушілері бойынша «Пирамида» есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталды;

3) ҚҚС сомаларының дұрыстығы расталмаған;

4) қарсы тексеру жүргізу мүмкін болмауына байланысты ҚҚС сомаларының дұрыстығы расталмаса.

Сондай-ақ, Салық кодексінің 158-бабы 1-тармағының 10) тармақшасына сәйкес салықтық тексеру аяқталғаннан кейін салық органының лауазымды адамы талаптары бұзылған Қазақстан Республикасы заңнамасының тиісті ережелерін көрсете отырып, анықталған бұзушылықтардың толық сипаттамасын көрсете отырып, салықтық тексеру актісін жасайтынын атап өткен жөн.

Қаралып отырған жағдайда, салықтық тексеру актісінің 2.11-тармағынан 2022ж.01.04. бастап 2022ж.30.06. аралығындағы кезең үшін өнім берушілер бойынша қалыптастырылған «Пирамида» Талдамалық есебіне сәйкес. ЭШФ АЖ-да 72 952,8 мың теңге мөлшерінде көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС сомаларымен ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС сомасын төмендету белгіленген 30 тікелей өнім берушіде бұзушылықтар анықталды, олар бойынша бұзушылықтарды жоюға сұрау салулар жіберілді осы өнім берушілер бойынша аумақтық мемлекеттік кірістер басқармаларына ҚҚС растау бойынша.

Бұл ретте, шағымды қарау барысында салықтық тексеру аяқталған сәтте 72 914,9 мың теңге сомаға 30 тікелей ҚҚС берушіге қалыптастырылған «Пирамида» талдамалық есебі бойынша анықталған бұзушылықтар жойылмағаны анықталды, оның ішінде:

- салықтық тексеру нәтижелері бойынша өзара байланысты Тарап деп танылған «Т» компаниясының 11 өнім берушісі бойынша 69 081,0 мың теңге сомаға;

- «А» компаниясының 19 тікелей жеткізушісі бойынша 3 833,9 мың теңге сомаға.

«Т» компаниясына қатысты Салық кодексінің 1-бабы 2-тармағының 5) тармақшасына сәйкес өзара байланысты тараптар бір заңды тұлғаның ірі акционері, ірі қатысушысы немесе лауазымды тұлғасы болып табылатын өзара қатынастары бар жеке және (немесе) заңды тұлғалар басқа заңды тұлғаның ірі акционері, ірі қатысушысы не лауазымды тұлғасы болып табылатынын көрсету қажет.

Бұл ретте, ҚР БСАЖ деректері бойынша «А» компаниясы мен «Т» компаниясының басшысы (лауазымды тұлғасы) С.

2018ж.19.03. № 391 Қағидалардың 54-тармағына сәйкес тікелей немесе өзара байланысты тараптар және (немесе) тексерілетін көрсетілетін қызметті алушыға қатысты бақылаудағы адамдар арқылы тауарлар жеткізген, жұмыстарды орындаған немесе қызметтер көрсеткен делдалдар (агенттер, комиссионерлер немесе сенім білдірілген адамдар) арқылы өнім берушілер тікелей өнім берушілер деп танылады.

Осылайша, «Т» компаниясының Салық кодексінің 1-бабы 2-тармағының 5) тармақшасына сәйкес «А» компаниясына қатысты өзара байланысты Тарап деп танылады, сондай-ақ "Т" компаниясының жеткізушілері «А» компаниясының тікелей жеткізушілері болып танылады, 19.03.2018 ж. №391 Қағидалардың 54-тармағына сәйкес.

Бұл ретте, шағымда көрсетілгендей, «А» компаниясы 69 081,0 мың теңге сомаға «Т» компаниясының 11 өнім берушісі бойынша дербес талдау жүргізді, салықтық тексеру аяқталған кезде «Пирамида» Талдамалық есебінде ҚҚС бойынша анықталған бұзушылықтар не болмаған, не өнім берушілер жойған («О», «В», «В», «М», «Р», «G», «S», «N», «S», «C», «R» компаниялары).

Сондай-ақ, «А» компаниясы шағымға 2023ж.06.01. «O» компаниясының, 2023ж.09.01. «В» компаниясының, 2022ж.20.12. «В» компаниясының жауаптарын қоса берді.

Сонымен қатар, шағымды қарау барысында «Т» компаниясының есебіне жатқызылған сомаларға талдау және жоғарыда көрсетілген жеткізушілер бойынша анықталған бұзушылықтарды жою талдауы жүргізілді:

- «О» компаниясы бойынша ҚҚС есебіне 92 319,4 мың теңге сомасында жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен жазылған ЭШФ бойынша ҚҚС сомасы арасында 64 079,3 мың теңге мөлшерінде алшақтық анықталды. Осыған байланысты, «Пирамида» есебін қалыптастыру нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жоюға сұрау салу (бұдан әрі – сұрау салу) Мемлекеттік кірістер басқармасына жіберілді.

Бұл ретте осы кәсіпорынның «Т» компаниясының атына жіберілген 2023ж.06.01. №16 жауабынан ЭШФ АЖ-ға 300.00.001 жолында және 300.00.001 I жолында ҚҚС бойынша декларацияны өткізу бойынша айналым құрамында көрсетілген «Т» компаниясының атына ресімделген ЭШФ тиелгені (300.00 т.) 2022 жылғы 2 тоқсанда ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен барлық сатып алушыларға берілген ЭШФ деректері арасында ҚҚС алшақтығы анықталды. Демек, осы кәсіпорынның 2023ж.06.01. жауабында келтірілген дәлелдер. анықталған бұзушылықтарды жою растау болып табылмайды.

Сондай-ақ, «О» компаниясы 2020ж.11.12. және 2023ж.24.01. 2022 ж. 2 тоқсанына, яғни салықтық тексеру аяқталғаннан кейін ҚҚС (300.00-нысан) бойынша қосымша декларациялар ұсынылғанын атап өткен жөн.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 64 079,3 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «В» компаниясы бойынша 12 067,3 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, салықтық тексеру нәтижелері бойынша ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен ҚҚС сомасы арасында сәйкессіздік анықталды, сәйкесінше 2 593,4 мың теңге мөлшерінде ЭШФ жазып берген, салықтық тексеру нәтижелері бойынша қайтаруға негізді расталмаған Осыған байланысты 2 593,4 мың теңге сомасында ҚҚС Мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Бұл ретте, «Т» компаниясының атына жіберілген 2023ж.09.01. «В» компаниясының жауабынан 2 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияның 300.00.001 жолында (300.00 т.) сату бойынша айналым құрамында көрсетілген «Т» компаниясының атына ресімделген ЭШФ АЖ-ға ЭШФ жүктелгені шығады 2022 ж., ал ҚҚС сәйкессіздігі 2022 ж.2 тоқсанындағы ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен барлық сатып алушыларға берілген ЭШФ деректері арасында анықталды. Демек, осы кәсіпорынның 2023ж.09.01. жауабында келтірілген дәлелдер анықталған бұзушылықтарды жоюдың дәлелі болып табылмайды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 10.11.2022 ж.сұрауға берген жауабынан компанияның «В» бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2 593,4 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «В» компаниясы бойынша 4 965,2 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, салықтық тексеру нәтижелері бойынша ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен ЭШФ бойынша 2 174,3 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды, осыған байланысты Мемлекеттік кірістер басқармасына сұрау салу жіберілді.

Бұл ретте, «А» компаниясының атына жіберілген 2022ж.20.12. «В» компаниясының жауабынан жасалған энергиямен жабдықтау шарты бойынша электр энергиясын өткізу жүзеге асырылатыны, сондай-ақ тауар мен ЭШФ босатуға жүкқұжаттар уақтылы және дұрыс жазылып берілетіні шығады. ЭШФ негізінде өткізу туралы деректер айналым жасалған күн бойынша ұсынылған кезеңдер үшін ҚҚС бойынша декларацияда (300.00-нысан) толық көлемде көрсетілген.

Сонымен қатар, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.11. сұрауға берген жауабынан компанияның «В» бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Сондай-ақ, 2023ж.26.01. «В» компаниясы 2022 ж.2 тоқсанына, яғни салықтық тексеру аяқталғаннан кейін ҚҚС (300.00-нысан) бойынша қосымша декларация ұсынғанын атап өткен жөн.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2 174,3 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «М» компаниясы бойынша 161,5 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен ЭШФ бойынша 95,8 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген сатылған тауарлар (жұмыстар, қызметтер) бойынша ҚҚС-ты 645 000,0 мың теңге сомасында ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 645 095,8 мың теңге сомасында салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды, осыған байланысты ЭШФ АЖ-да көрсетілген 2022ж.09.11. Мемлекеттік кірістер басқармасына.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.14.12. сұрауға берген жауабынан «М» компаниясының бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 95,8 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «Р» компаниясы бойынша 137,3 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен ЭШФ бойынша 97,2 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, 13 346,2 мың теңге сомасында ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 13 249,0 мың теңге сомасында декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген сатылған тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша ҚҚС-ты салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды. Осыған байланысты, 09.11.2022 ж. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Атырау қаласы бойынша Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.11. жауабынан «Р» компаниясының бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 97,2 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «G» компаниясы бойынша 19,1 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен 11,9 мың теңге мөлшерінде ЭШФ жазып берген ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, ЭШФ АЖ-да көрсетілген 48 013,7 мың теңге сомаға жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 48 008,8 мың теңге сомасында декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген өткізілген тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша ҚҚС-ты салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды. Осыған байланысты, 2022ж.09.11. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.30.12. жауабынан Comanitq «G» бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 11,9 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «S» компаниясы бойынша 5,4 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен 5,4 мың теңге мөлшерінде ЭШФ жазып берген ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген сатылған тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша ҚҚС-ты ЭШФ АЖ-да Көрсетілген 4 020,2 мың теңге сомаға жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 3 771,2 мың теңге сомасында салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды. Осыған байланысты, 2022ж.09.11. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.11. жауабынан «S» компаниясының бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 5,4 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «N» компаниясы бойынша 2,4 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен 2,4 мың теңге мөлшерінде ЭШФ жазып берген ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, 25 905,0 мың теңге сомасында ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 25 815,1 мың теңге сомасында декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген өткізілген тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша ҚҚС-ты салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды. Осыған байланысты, 2022ж.09.11. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.11. жауабынан «N» компаниясының бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2,4 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «S» компаниясы бойынша 1,1 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен 1,1 мың теңге мөлшерінде ЭШФ жазып берген ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, 21 167,0 мың теңге сомасында ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 21 160,6 мың теңге сомасында декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген өткізілген тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша ҚҚС-ты салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды. Осыған байланысты, 2022ж.09.11. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.11. жауабынан «S» компаниясының бұзылуы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 1,1 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «С» компаниясы бойынша 0,5 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен ЭШФ бойынша 0,5 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, 10 129,8 мың теңге сомасына ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 8 636,4 мың теңге сомасында декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген өткізілген тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша ҚҚС-ты салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды. Осыған байланысты, салықтық тексеру нәтижелері бойынша қайтаруға ҚҚС сомасының ең азы 0,5 мың теңге негізді түрде расталмады. Осыған байланысты, 2022ж.09.11. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 0,5 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «R» компаниясы бойынша 19,4 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен 19,4 мың теңге мөлшерінде ЭШФ жазып берген ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. "R" компаниясының заңды мекенжайы бойынша тексеру актісі жоқ, 2022ж.19.11. №20687. Осыған байланысты, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 19,4 мың теңге сомаға ҚҚС қайтарудан негізді түрде бас тартылды.

Осылайша, «T» компаниясының жоғарыда аталған жеткізушілері анықталған бұзушылықтарды жойған жоқ, тиісінше салықтық тексеру нәтижелері бойынша 69 081,0 мың теңге сомасында ҚҚС қайтарудан негізді түрде бас тартылды.

3 833,9 мың теңге сомасына «А» компаниясының 19 тікелей жеткізушісіне қатысты «Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижесінде анықталған бұзушылықтарға қатысты атап өткен жөн.

Шағымда көрсетілгендей, «А» компаниясы 3 440,4 мың теңге сомаға 7 тікелей өнім беруші бойынша дербес талдау жүргізді, салықтық тексеру аяқталған кезде «Пирамида» Талдамалық есебінде ҚҚС бойынша анықталған бұзушылықтар не жоқ, не өнім берушілер жойған («В», «S», «J», «M», «P», «V». «E».

Шағымды қарау барысында жоғарыда аталған жеті тікелей жеткізуші бойынша анықталған бұзушылықтарды жоюға талдау жүргізілді:

- «В» компаниясы бойынша 2 944,2 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен 2 174,3 мың теңге көлемінде ЭШФ бойынша ҚҚС сомасы арасындағы алшақтық салықтық тексеруге жатқызылды, осыған байланысты 2022ж.10.10. бастап мемлекеттік басқару басқармасына сұраныс жолданды. кірістер.

Бұл ретте, «А» компаниясының атына жіберілген 2022ж.20.12. «В» компаниясының жауабынан жасалған энергиямен жабдықтау шарты бойынша электр энергиясын өткізу жүзеге асырылатыны, сондай-ақ тауар мен ЭШФ босатуға жүкқұжаттар уақтылы және дұрыс жазылып берілетіні шығады. ЭШФ негізінде өткізу туралы деректер айналым жасалған күн бойынша ұсынылған кезеңдер үшін ҚҚС бойынша декларацияда (300.00-нысан) толық көлемде көрсетілген.

Сонымен қатар, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.10. сұрауға берген жауабынан компанияның «В» бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Сондай-ақ, 2023ж.26.01. «В» компаниясы 2022 ж.2 тоқсанына, яғни салықтық тексеру аяқталғаннан кейін ҚҚС (300.00-нысан) бойынша қосымша декларация ұсынғанын атап өткен жөн.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2 174,3 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «S» компаниясы бойынша ҚҚС есебіне 3 029,1 мың теңге сомасында жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен ЭШФ бойынша 249,0 мың теңге мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген сатылған тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша ҚҚС-ты ЭШФ АЖ-да Көрсетілген 4 020,2 мың теңге сомаға жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 3 771,2 мың теңге сомасында салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды. Осыған байланысты, 2022ж.10.10. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.10. жауабынан «S» компаниясының бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 249,0 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «J» компаниясы бойынша 691,9 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен ЭШФ бойынша 691,9 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Осыған байланысты, 2022ж.10.10. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.10. жауабынан «J» компаниясының бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 691,9 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады.

- «V» компаниясы бойынша 598,4 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен ЭШФ бойынша 95,8 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Осыған байланысты, 2022ж.10.10. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.28.11. жауабынан Comanitq «J» бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 95,8 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «P» компаниясы бойынша ҚҚС есебіне 127,8 мың теңге сомасында жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен ЭШФ бойынша 97,2 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. Бұл ретте, 13 346,2 мың теңге сомасында ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС-пен 13 249,0 мың теңге сомасында декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген сатылған тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша ҚҚС-ты салыстыру кезінде ҚҚС-ты төмендету анықталды. Осыған байланысты, 2022ж.10.10. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сауал жолданды.

Сондай-ақ, Мемлекеттік кірістер басқармасының 2022ж.10.10. жауабынан «P» компаниясының бұзушылығы жойылмағаны шығады.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 97,2 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады;

- «V» компаниясы бойынша 75,8 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, бұл ретте салықтық тексеру барысында ҚҚС бойынша декларацияның деректері (300.00-нысан) мен 75,8 мың теңге мөлшерінде ЭШФ жазып берген ҚҚС сомасы арасында алшақтық анықталды. "V" компаниясы заңды мекенжайы бойынша жоқ, тексеру актісі 2022ж.06.10. №18908. Осыған байланысты, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 75,8 мың теңге сомаға ҚҚС қайтаруға негізді расталмаған;

- «Е» компаниясы бойынша 56,2 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылды, "Е" компаниясының салықтық тексеру нәтижелері бойынша ҚҚС бойынша декларация деректері (300.00-нысан) мен ҚҚС сомасы арасындағы алшақтық, ЭШФ бойынша 56,2 мың теңге мөлшерінде жазып берілген, осыған байланысты 2022ж.10.10. бастап ҚҚС-қа Мемлекеттік кірістер басқармасы.

Бұл ретте осы кәсіпорынның «А» компаниясының атына жіберілген 2022ж.21.22. жауабынан Серіктестікпен өткізу бойынша айналымға 2022 жылғы 2 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияның 300.00.001 жолында және 300.00.001 I жолында (300.00 т.) өткізу бойынша айналым құрамында ескерілгені шығады.

Сонымен қатар, 2022ж.01.12. бастап мемлекеттік кірістер басқармасынан "Е" компаниясының бұзушылығы жойылған жоқ.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 56,2 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау негізді болып табылады

Осылайша, жоғарыда аталған «А» компаниясының жеткізушілері «Пирамида» аналитикалық есебі бойынша анықталған бұзушылықтар тексеру аяқталған кезде жойылған жоқ (02.12.2022 ж.), тиісінше, тексеру нәтижелері бойынша ҚҚС асып кетуін қайтаруда дәлелденбеген.

Арифметикалық қатеге қатысты 37,9 мың теңгені атап өткен жөн.

Жоғарыда көрсетілгендей, салықтық тексеру актісінің 2.14-тармағына сәйкес 30 тікелей өнім беруші бойынша «Пирамида» Талдамалық есебінде анықталған бұзушылықтарға байланысты 72 952,8 мың теңге мөлшерінде ҚҚС сомасы қайтаруға расталмады, ал жоғарыда көрсетілгендей, осы өнім берушілер бойынша анықталған бұзушылықтардың нақты сомасы 72 914,9 мың теңгені құрады немесе артық расталмаған 37,9 мың теңге көлемінде ҚҚС.

Осылайша, Салық кодексінің 152 - бабы 12-тармағы 2) тармақшасының нормасын ескере отырып, салықтық тексеру нәтижелері бойынша «Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарға байланысты 37,9 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кету сомасын қайтаруға растамау негізсіз болып табылады.

Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша 37,9 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау бөлігінде тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаның күшін жою, ал қалған бөлігінде өзгеріссіз қалдыру туралы шешім қабылданды.

Теги: ҚҚС