Учёт

КТС у ИВ, консультациялық қызметтер мен сыйақылардан түскен кірістерден

546

Даудың түрі: салықтық даулар

Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға

Салық түрі: КТС


Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі-уәкілетті орган) ірі кәсіпкерлік субъектілерінен және мұнай секторы ұйымдарынан (КТС) түсетін түсімдерді қоспағанда, заңды тұлғалардан корпоративтік табыс салығын есептеу туралы аумақтық мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі – салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «R» компаниясының апелляциялық шағымын алды.

Іс материалдарына сәйкес көрініп тұрғандай, салық органы «А» компаниясына (бұдан әрі-Компания) 2016ж.01.01 бастап 2016ж.31.12. дейін салықтарды және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдерді есептеудің дұрыстығы мен уақтылы төлеу мәселесі бойынша кешенді салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша мұнай секторы ұйымдарынан түсетін 3 583,5 мың теңге салық және 799,4 мың теңге өсімпұл сомасындағы түсімдерді қоспағанда, заңды тұлғалардан алынатын корпоративтік табыс салығы, Қазақстан Республикасының аумағында өндірілген тауарларға, орындалған жұмыстарға және көрсетілген қызметтерге салық сомасы 5 588,3 мың теңге және өсімпұл 808,8 мың теңге.

«R» компаниясы салық органының тұжырымдарымен келіспей, салық органы шешімінің күшін жоюды сұрап, апелляциялық шағыммен жүгінді.

1. 2016 жылғы 2, 4 тоқсандар үшін КТС есептеуге қатысты 412,5 мың теңге сомасында.

Салық кодексінің 193, 194-бұзушылықтары шағымдалатын салық сомасын және тиісті өсімпұл сомасын есептеу үшін негіз болып табылады, резидент емес-заңды тұлғадан «қызметкердің қанағаттану сауалнамасы» тақырыбына талдау бөлігінде сатып алынған зерттеу жұмыстары үшін төлемдер роялти деп танылады және төлем көзінен КТС 15% ставка бойынша салық салынады.

Салық органының осы қорытындысымен «R» компаниясы қызметтер көрсету шарты бойынша резидент емес заңды тұлғаның атына жүргізілген төлемдер роялти болып табылмайтындықтан, бірақ қызметтер көрсетуден түсетін кірістер болып табылатындығымен келіспейді, өйткені осы қызметтер көрсету шартында зияткерлік меншік объектілерін пайдалануға құқық беру элементтері жоқ.

«R» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган келесі қорытындыға келді.

«Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» 2008 жылғы 10 желтоқсандағы Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық Кодексі) 192-бабы 1-тармағының 12) тармақшасына сәйкес роялти нысанындағы кірістер резидент еместің Қазақстан Республикасындағы көздерден кірістері болып табылады.

Салық кодексінің 12-бабының 30) тармақшасына сәйкес роялти - бұл:

пайдалы қазбаларды өндіру және техногендік түзілімдерді қайта өңдеу процесінде жер қойнауын пайдалану құқығы;

авторлық құқықтарды, бағдарламалық қамтылымды, патенттерді, сызбаларды немесе модельдерді, тауар белгілерін немесе басқа да осыған ұқсас құқық түрлерін пайдалану немесе пайдалану құқығы; өнеркәсіптік жабдықтарды, оның ішінде бербоут-чартер немесе димайз-чартер шарттары бойынша жалға алынатын теңіз кемелерін және димайз-чартер шарттары бойынша жалға алынатын әуе кемелерін пайдалану немесе пайдалану құқығы; өнеркәсіптік жабдықты, оның ішінде бербоут-чартер немесе димайз-чартер шарттары жабдықтарды пайдалану; «ноу-хауды» пайдалану; кинофильмдерді, бейнефильмдерді, дыбыс жазбаларын немесе өзге де жазу құралдарын пайдалану немесе пайдалану құқығы.

Салық Конвенциясының 12-бабының 3-тармағына сәйкес «роялти» термині осы бапта пайдаланылған кезде радио мен теледидарға арналған кинофильмдер мен пленкаларды қоса алғанда, әдебиет, өнер немесе ғылым туындыларына, кез келген патентке, сауда маркасына, дизайнға немесе модельге, схемаға, құпия туындыларға кез келген авторлық құқықты пайдаланғаны үшін сыйақы ретінде алынған кез келген түрдегі төлемдерді білдіреді. немесе өнеркәсіптік, коммерциялық немесе ғылыми тәжірибеге қатысты ақпарат үшін немесе өнеркәсіптік, коммерциялық немесе ғылыми жабдықты пайдалану немесе пайдалану құқығы үшін.

Салық кодексінің 12 – бабы 1-тармағының 23) тармақшасына сәйкес консультациялық көрсетілетін қызметтер-басқарушылық, экономикалық, қаржылық, инвестициялық мәселелерді, оның ішінде стратегиялық жоспарлау мәселелерін шешу мақсатында проблемаларды және (немесе) тұлға мүмкіндіктерін айқындауды және (немесе) бағалауды қоса алғанда, түсіндірмелер, ұсынымдар, кеңестер және өзге де нысандағы консультациялар беру жөніндегі көрсетілетін қызметтер, кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыру және жүзеге асыру, персоналды басқару.

Қаралып отырған жағдайда «R» компаниясы мен «I» резидент еместер арасында 2016 жылғы 15 қазандағы №1988-ОК және 2016 жылғы 15 ақпандағы №1655-ОК консультациялық қызметтер көрсету шарты жасалды.

«R» компаниясы мен «I» резидент емесі арасында жасалған 2016 жылғы 15 қазандағы №1988-ОК консультациялық қызметтер көрсету шартының (бұдан әрі - қызметтер көрсету шарты) 2-тармағына сәйкес нысанасы: консультант 2016 жылы жүргізген «R» компаниясы клиенті жұмыскерлерінің тартылуын және қанағаттануын зерттеу туралы қолдану және есеп беру болып табылады, кадр бөлімімен және егер қаласа, жоғары буын басшыларымен жүргізілген жұмыстың нәтижелерімен алмасу бойынша жұмыстардың орындалуын зерттеуді жалғастыру. Жоба төменде көрсетілген кезеңдерді қамтиды. Жақшада көрсетілген мерзімдер консультантқа тәуелсіз ықтимал кідірістерді ескерместен жасалған болжамдардың негізінде салынған».

2016 жылғы 15 ақпандағы №1655-ОК консультациялық қызметтер көрсету шарты бойынша серіктестікке 2015 жылға қатысты да осындай қызметтер көрсетілді.

2.2-тармаққа сәйкес. Қызметтер көрсету шартына 1-қосымшаның ақпаратқа меншік құқығына Клиент («R» компаниясы) ие болады және мәліметтерді пайдалану кезінде консультант («I» резидент емес) конфендициалдылық қағидаларына барынша мұқият қарайтын болады.

Қызметтер көрсету шартына 1-қосымшаның 3.1-тармағымен Консультант («I» резидент емес) өз пікірін және оның жұмыстарының нәтижелерін жазбаша түрде ұсынады.

2016 жылғы 23 қарашадағы орындалған жұмыстар актісіне сәйкес орындалған жұмыстардың сипаттамасында 2016 жылы консультант жүргізген Рамстор Қазақстан клиенті жұмыскерлерінің тартылуын және қанағаттануын зерттеу туралы қолдану және есеп беру кадрлар бөлімімен және, егер қаласа, жоғары буын басшыларымен жүргізілген жұмыс нәтижелерімен алмасу бойынша жұмыстарды орындауды зерттеуді жалғастыру көрсетілген.

Жүргізілген зерттеу жұмыстарының нәтижелері бойынша «I» резидент емесі мынадай ақпаратты қамтитын «қызметкерлердің бейілділігі мен қанағаттанушылығын зерттеу» есебін (бұдан әрі - есеп) шығарды:

- Компанияның күшті және әлсіз жақтарына қатысты егжей-тегжейлі талдау.

- Міндеттеме қабылдау және міндеттемелерге әсер ететін салалар.

- Қызметкерлердің мінез-құлқын көрсететін мәселелер негізінде міндеттемелердің алты деңгейі бойынша талдамалық деректер.

- Қызметкерлердің жұмыс ортасының әртүрлі аспектілерін қалай қабылдайтынын көрсететін жауапкершілік категориялары.

- Басым іс-қимыл бағыттарының тізімі (міндеттеме бағдарларын талдау).

-Бизнес-бірліктердің нәтижелерін және әртүрлі демографиялық деректерді (мысалы, еңбек өтілі, лауазымы, жынысы және жасы) егжей-тегжейлі талдау.

- Зерттеу әдіснамасы.

Осылайша, шарттардың талаптары бойынша және орындалған жұмыстардың актілерінен көрініп отырғандай, серіктестікке «қызметкердің қанағаттану сауалнамасы» тақырыбына талдау жасау бөлігінде зерттеу жұмыстарын көрсету үшін пайдаланылатын зерттеу жұмыстарына және басқа да қызметтерге меншік құқығы берілмейді және қандай да бір авторлық құқықтарды, зияткерлік меншікті пайдалану құқығын не пайдалану құқығын беру жоқ. Сондай-ақ қаралатын жағдайда, «Рамстор Қазақстан қызметкерлерінің адалдығы мен қанағаттанушылығын зерттеу» есебі бойынша қызметтер әдебиет, өнер немесе ғылым туындыларына, радио мен теледидарға арналған кинофильмдер мен пленкаларды қоса алғанда, кез келген патентке, сауда маркасына, дизайнға немесе модельге, схемаға, құпия формулаға немесе процеске, немесе радио мен теледидарға арналған кинофильмдер мен пленкаларға кез келген авторлық құқықтарды пайдалануды көздемейді. өнеркәсіптік, коммерциялық немесе ғылыми тәжірибеге немесе өнеркәсіптік, коммерциялық немесе ғылыми жабдықты пайдалану немесе пайдалану құқығына қатысты ақпарат.

Сонымен қатар, салықтық тексеру актісі бойынша төлем көзінен ұсталатын резидент емес заңды тұлғалардан КТС (төлем көзінен КТС) 2016 жылғы 2-тоқсан үшін 214,1 мың теңге сомасында, 4-тоқсан үшін 198,4 мың теңге сомасында есептелді.

Салық кодексінің 192-бабы 1-тармағының 2), 3) тармақшаларына сәйкес резидент еместің Қазақстан Республикасындағы көздерден кірістері мынадай кіріс түрлері болып танылады: Қазақстан Республикасының аумағында жұмыстарды орындаудан, қызметтерді көрсетуден түсетін кірістер; басқарушылық, қаржылық, консультациялық, аудиторлық, заңгерлік (өкілдік ету және құқықтарды қорғау бойынша көрсетілетін қызметтерді қоспағанда) Қызмет көрсетуден түсетін кірістер сондай-ақ нотариаттық қызметтер) Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерлерде көрсетілетін қызметтерді сатып алуға құқылы.

Салық кодексінің 212-бабы 1-3-тармақтарына сәйкес, егер резидент емес халықаралық шарт жасасқан елдің резиденті болып табылса, салық агентінің резидент емеске табыс төлеу кезінде немесе резидент еместің есептелген, бірақ төленбеген табысын шегерімге жатқызу кезінде салық салудан босатуды дербес қолдануға құқығы бар.

Салық Конвенциясының 7-бабына сәйкес Уағдаласушы Мемлекет кәсіпорнының пайдасына, егер мұндай кәсіпорын екінші Уағдаласушы Мемлекетте сонда орналасқан тұрақты мекеме арқылы кәсіпкерлік қызметті жүзеге асырмаса, тек осы Мемлекетте ғана салық салынады. Егер кәсіпорын жоғарыда айтылғандай кәсіпкерлік қызметті жүзеге асырса, онда кәсіпорынның пайдасына басқа Мемлекетте салық салынуы мүмкін, бірақ оған қатысты бөлігінде ғана:

а) осы тұрақты мекемеге;

б) осы басқа Мемлекетте осы тұрақты мекеме арқылы сатылатын тауарлар мен бұйымдарды сатуға; немесе

в) өзінің сипаты бойынша осы тұрақты мекеме жүзеге асыратын қызметке ұқсас басқа Мемлекетте жүзеге асырылатын басқа кәсіпкерлік қызметке қолданылмайды.

Қаралып отырған жағдайда 18.10.2016ж.резиденттік сертификаты бар, тиісінше, «R» компаниясы резидент еместің атына «I» төленген консультациялық қызметтер үшін кірістер бойынша Салық кодексінің 212-бабына және Конвенцияның 7-бабына сәйкес салық салудан босату көзделген.

Осылайша, жоғарыда көрсетілген шарттардың ережелері, орындалған жұмыстар актісі және есеп негізінде роялти ретінде танылмайтын консультациялық қызметтер көрсетілді, өйткені қандай да бір авторлық құқықтарды, зияткерлік меншікті пайдалану құқығын не пайдалану құқығын беру жоқ.

Резидент еместің көрсетілген консультациялық қызметтер үшін «I» кірістері Конвенцияның 7-бабына сәйкес төлем көзінен КТС-тен босатылуға жатады, осыған байланысты Салық кодексінің 212-бабының нормасын ескере отырып және 2016 жылғы 2-тоқсан үшін төлем көзінен КТС-ті 214,1 мың теңге сомасында, 4-тоқсан үшін салықтық тексеру нәтижелері бойынша 198,4 мың теңге сомасында есептеу негізсіз деп танылды.

2. 2016 жылдың 4 тоқсанына КТС есептеуге қатысты 3 171,1 мың теңге мөлшерінде.

Салық кодексінің 192-194-баптарының бұзылуы шағымдалатын салық сомасын және тиісті өсімпұл сомасын есептеу үшін негіз болып табылады, кредиттік желі беру туралы келісім бойынша «банктен» қарыз бөлу кезінде елтаңбалық алым төлеу бойынша «М» резидент емес заңды тұлғаның шығындарын өтеу қызметтері үшін 2016 жылғы 4-тоқсандағы төлемдер сыйақы ретінде танылады, себебі «М» резидент емес заңды тұлғасының келісімнің шарттарын қарыз алушы «R» компаниясы «М»компаниясымен бірлесіп жасады.

Салық органының осы қорытындысымен «R» компаниясы елтаңбалық алымды өтеу бойынша «М» резидент емес заңды тұлғаның атына жүргізілген төлемдер сыйақы болып табылмайтындықтан, бірақ салықты өтеу болып табылатындығымен келіспейді.

«R» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган келесі қорытындыға келді.

Салық кодексінің 194-бабының 6) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасындағы көздерден қызметін тұрақты мекеме құрмай жүзеге асыратын резидент еместің табыстары төлем көзінен мынадай мөлшерлеме бойынша салық салуға жатады: құн өсімінен түсетін кірістер, дивидендтер, сыйақылар, роялти -15%.

Салық кодексінің 2-бабының 5-тармағында, егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта Салық кодексіндегі ережелерден басқа ережелер белгіленсе, көрсетілген шарттың ережелері қолданылады.

Қаралып отырған жағдайда, «R» компаниясы мен банк арасында 2016 жылғы 31 қазандағы №471 кредиттік желі туралы келісімге (бұдан әрі - кредиттік желі туралы шарт) қол қойылды.

Кредиттік желі туралы шарттың 2-бөлімінің 2.1-тармағына сәйкес Қарыз алушының («R» компаниясы) өз міндеттемелерін тиісінше орындауын қамтамасыз ету міндеттемелердің барлық сомасына «Компания «М» корпоративтік кепілдігі (бұдан әрі - қамтамасыз ету) болып табылады. Еуразиялық банк өз таңдауы бойынша кредиттік желі туралы шарт бойынша қамтамасыз ету ретінде берілген кез келген қамтамасыз етуді іске асыруға және/немесе кепілдік (кепілдеме және/немесе ақшалай нысанда орындауды көздейтін өзге де міндеттеме) бойынша талаптар қоюға және/немесе кез келген компания орындамаған немесе тиісінше орындамаған кезде банкке қамтамасыз ету бойынша берілген өзге де құқықтарды пайдалануға құқылы Қолданыстағы заңнамаға сәйкес кредиттік желі туралы шарт бойынша міндеттемелер.

Осыған байланысты, «М» компаниясы мен «R» компаниясы (пайдаланушы) арасында 2018 жылғы 19 қаңтардағы №2892-ФО шарт (бұдан әрі - №2892-ФО шарт) жасалды.

№2892-ФО шартының 2-тармағына сәйкес «R» компаниясы «М» компаниясына осы Шарттың 3-тармағында көрсетілген қызметтер үшін төлеуге ұсынылған шоттардың сомаларын төлейді.

4.1. тармақ №2892-ФО келісімшартында пайдаланушы («R» компаниясы) қызметтерді сатып алғаны қарастырылған (кепілдік шарттардан туындайтын елтаңбалық алым; механикалық, Инженерлік жүйелер жобасының құны; электр, Инженерлік жүйелер жобасының құны; консультациялық қызметтердің құны).

Бұдан әрі, жоғарыда көрсетілген Шарттың 4.2-тармағына сәйкес пайдаланушы шарттың қолданылу мерзімі ішінде көрсетілген қызметтерді сатып алатын болады, олардың құнын алдымен кәсіпорын («М» компаниясы) төлейтін болады, ал кәсіпорын одан әрі пайдаланушыға оның шеккен шығыстары үшін төлеуге арналған шоттарды: ықтимал туындайтын салықтарды; техникалық жобалардың құнын; консультациялық қызметтердің құнын; өзгелерін қайта ұсынатын болады.

«R» компаниясының 2016 жылғы 24 қарашадағы №А012016000020538 негізгі шотына сәйкес «R» компаниясының атына банк қарыздарын бөлу кезінде елтаңбалық алымды төлеу бойынша «М» компаниясының шығындарын өтеу бойынша сома қойылды (2016 жылғы 31 қазандағы №147 кредит желісін беру туралы келісімнің шарттары бойынша).

Шарттың қолданылу мерзімі 2016 жылғы қыркүйектен бастап айқындалған және пайдаланушы өзіне қойылған төлем шоттарын төлеу жөніндегі өз міндеттемелерін толық орындағанға дейін өзара есеп айырысу бөлігінде 2018 жылғы қыркүйекке дейін қолданылады.

Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің (бұдан әрі-ҚР АК) 386-бабының 1-тармағына сәйкес шарт жасалған сәттен бастап күшіне енеді және тараптар үшін міндетті болады (осы Кодекстің 393-бабы).

Салық конвенциясының 11-бабына сәйкес «проценттер» термині борышкердің пайдасына кепілхат және жүзеге асырылған немесе жүзеге асырылмаған қатысу құқығының көмегімен қамтамасыз етілген немесе қамтамасыз етілмеген кез келген түрдегі борыштық талаптардан алынатын табысты, атап айтқанда, мемлекеттік бағалы қағаздардан алынатын табысты және облигациялардан немесе борыштық міндеттемелерден алынатын табысты, сондай-ақ берілген табыстардан алынатын табысқа теңестірілген кез келген табысты білдіреді. табыс пайда болған Уағдаласушы Мемлекеттің салық заңнамасында көзделгендей ақша қарызына.

Алайда, мұндай проценттерге, сондай-ақ олар пайда болатын Уағдаласушы Мемлекетте де осы мемлекеттің заңына сәйкес салық салынуы мүмкін, бірақ, егер алушы проценттердің нақты иесі болып табылса, осылайша алынатын салық проценттердің жалпы сомасының 10 процентінен аспауға тиіс.

Өз кезегінде, салық кодексінің 12-бабы 1-тармағының 39) тармақшасында сыйақы ұғымы кредиттің (қарыздың, микрокредиттің) алынған (берілген) сомасын, банктердің ақша аударғаны үшін комиссияларды және қарыз алушы үшін болып табылмайтын тұлғаға өзге де төлемдерді қоспағанда, кредитке (қарызға, микрокредитке) байланысты барлық төлемдерді білдіреді қарыз беруші, өзара байланысты тарап.

Осы анықтамадан өзара байланысты тарап пен Қарыз берушіге төленетін барлық төлемдер сыйақыларға жатады және салық салынуға жатады.

Бұдан басқа, Салық кодексінің 192-бабы 1-тармағының 3) және 29) тармақшаларына сәйкес резидент еместің Қазақстан Республикасындағы көздерден кірістері, оның ішінде табыстың мынадай түрлері танылады:

Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерлерде басқарушылық, қаржылық, консультациялық, аудиторлық, заңдық (соттарда, төрелікте өкілдік ету және құқықтар мен заңды мүдделерді қорғау жөніндегі көрсетілетін қызметтерді, сондай-ақ нотариаттық көрсетілетін қызметтерді қоспағанда) қызметтерді көрсетуден түсетін кірістер;

Қазақстан Республикасының аумағында қызмет нәтижесінде туындайтын басқа да кірістер.

Сонымен бірге елтаңбалық алым бойынша шығыстарды өтеуге Қазақстан Республикасындағы көздерден резидент еместің кірістері деп танылатын жоғарыда санамаланған кірістер жатпайды, тиісінше Конвенцияның 21-бабы бойынша салық салу объектісі ретінде қаралмайды.

Осылайша, кредитке (қарызға, микрокредитке) байланысты барлық төлемдер сыйақыларға жататындықтан және «пайыздар» 11-бабының 4-тармағының қолданысына жататындықтан, тиісінше, Банк «R» компаниясының атына қарыз бөлген кезде елтаңбалық алымды төлеу бойынша «М» компаниясының шығындарды өтеу сомасы да сыйақыларға жатады. Бұл ретте елтаңбалық алымды төлеу бойынша шығыстарды өтеу сомасы «М» компаниясының резидент емесінің Қазақстан Республикасындағы көздерден сыйақылар түріндегі кірістері ретінде танылады және 10% ставка бойынша төлем көзінен КТС салуға жатады. Осыған байланысты салық тексеруінің нәтижелері бойынша төлем көзінен 3 171,1 мың теңге сомасында КТС есептеу негізді деп танылды.

3. 2016 жылдың 4 тоқсанына ҚҚС есептеуге қатысты 3 024,0 мың теңге сомасында.

2016 жылғы 4-тоқсан үшін ҚҚС бойынша декларацияда (ф.300.00) Салық кодексінің 256-бабын бұзу 2016 жылғы 3-тоқсанда жазып берілген, ҚР-да сатып алынған тауарлар, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС сомасы құқыққа сыйымсыз есепке жатқызылды, 2016 жылдың 4 тоқсанында есепке жатқызылуы тиіс.

Салық органының осы қорытындысымен «R» компаниясы шығыстар бойынша 2016 жылғы 4-тоқсан үшін ҚҚС есепке жатқызудан алып тасталғанды 2016 жылғы 3-тоқсан үшін ҚҚС бойынша есепке қосуға тура келгендігімен келіспейді «R» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган келесі қорытындыға келді.

Салық кодексінің 258-бабының 2-тармағына сәйкес есепке жатқызылатын қосылған құн салығының сомаларын түзету осы баптың 1 және 2-тармақтарында көрсетілген жағдайлар басталған салық кезеңінде жүргізіледі.

Қаралып отырған жағдайда, 2016 жылғы 4-тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияда 2016 жылғы 3-тоқсанда жазып берілген шот-фактураларға сәйкес сатып алынған тауарлар (жұмыстар, қызметтер) бойынша ҚҚС сомасы 25 200,0 мың теңге, ҚҚС сомасы 3 024,0 мың теңге есепке жатқызылған.

Сонымен қатар, 2016 жылдың 4 тоқсанында «R» компаниясы аударылған шот-фактуралар бойынша ҚҚС сомасын «ҚҚС бойынша декларацияның барлық сатып алынған тауарлары (жұмыстары, қызметтері) (ф.300.00)» жолы бойынша көрсетті, алайда 2016 жылдың 4 тоқсан үшін ф.300.08 қосымшасында көрсетілмеген.

Айта кету керек, «R» компаниясы өзінің шағымында көрсетілген ҚҚС сомасы 2016 жылғы 3-тоқсанда есепке жатқызылуға жататынын жоққа шығармайды, бұл ретте 3-тоқсандағы шот-фактуралар тізілімінде (ф.300.08) көрсетілген, бірақ ҚҚС бойынша декларацияға енгізілмеген, өйткені шот-фактуралар мынадай болған 2016 жылдың 4 тоқсанында ұсынылды.

Мемлекеттік кірістер органының ақпаратына сәйкес, Салық кодексінің 48-бабына сәйкес талап қою мерзімінің өтуіне байланысты, аталған кезең тексерумен қамтылмағандықтан, жоғарыда көрсетілген сома ҚҚС бойынша есепке 2016 жылдың 3 тоқсанында енгізілмеген. Осылайша, ұйғарым бойынша 2016.01.01.- 2016ж.31.12. тексерілетін кезең 2022ж.1-тоқсанында аяқталды, осыған байланысты талап қою мерзімі бойынша 2016ж. 3-тоқсанына ҚҚС бойынша тексерілетін кезең аяқталды.

Осылайша, ҚҚС сомасы дұрыс емес салық кезеңіне жатқызылғандықтан, тиісінше 2016 жылғы 4-тоқсанда есепке жатқызудан ҚҚС-ты алып тастау салықтық тексеру нәтижелері бойынша 3 024,0 мың теңге сомасында негізделген деп танылды.

4. 2016 жылдың 4 тоқсанына ҚҚС бойынша есептеуге қатысты 2 564,3 мың теңге сомасында.

Салық кодексінің 256-бабын бұзу кейіннен ҚҚС мақсаттары үшін салық салынатын айналымда көрсетілмеген оларды өтеусіз беру жүзеге асырылғандықтан, сатып алынған пакеттер («R» компаниясының логотипі бар пакеттер) бойынша кіріс ҚҚС сомасын есепке алуға заңсыз жатқызылғаны шағымдалатын салық сомасын және өсімпұлдың тиісті сомасын есептеу үшін негіз болып табылды.

Салық органының бұл тұжырымымен «R» компаниясы тауарды жарнамалық мақсатта өтеусіз беру өткізу бойынша айналым болып табылмайтындығына және ҚҚС бойынша есепке жатқызуды түзету жүргізілмегендігіне байланысты келіспейді.

«R» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган келесі қорытындыға келді.

Салық кодексінің 257-бабына сәйкес, егер салық салынатын айналым мақсатында пайдаланылмайтын тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді алуға байланысты төленуге жататын болса, қосылған құн салығы есептелмейді.

2016 жылдың 4 тоқсанында 23 933,6 мың теңге сомасына сатып алынған және тегін сатылған пакеттер бойынша ҚҚС сомасы, оның ішінде 2 564,3 мың теңге сомасында ҚҚС есепке жатқызылды.

Салық кодексінің 230-бабының 1-тармағына сәйкес ҚҚС төлеуші жасайтын айналым салық салынатын айналым болып табылады:

1) осы Кодекстің 232-бабында көрсетілген салық салынбайтын айналымды қоспағанда, Қазақстан Республикасында тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу бойынша жүзеге асырылады;

2) осы кодекстің 241-бабында белгіленген жағдайда резидент еместен жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алу бойынша жүргізіледі.

Салық кодексінің 231-бабының 1-тармағына сәйкес тауарларды өткізу бойынша айналым:

1) тауарға меншік құқығын беруді, оның ішінде:

- тауарды сату;

- жалпы кәсіпорынды мүліктік кешен ретінде сату;

- тауарды тиеп жөнелту, оның ішінде басқа тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге айырбастау;

- тауарды өтеусіз беру.

Салық кодексінің 231-бабы 3-тармағының 3) тармақшасы тауарды: егер мұндай тауар бірлігінің құны республикалық бюджет туралы заңда тиісті қаржы жылына белгіленген және осы күні қолданыста болатын айлық есептік көрсеткіштің 5 еселенген мөлшерінен аспайтын жағдайда, тауарды жарнамалық мақсаттарда өтеусіз беру (оның ішінде сыйға тарту түрінде) өткізу бойынша айналым болып табылмайды мұндай трансмиссия.

«Жарнама туралы» 2003 жылғы 19 желтоқсандағы №508-II Қазақстан Республикасы Заңының 3 - бабының 1-2), 3) тармақшасына сәйкес жарнама-кез келген құралдың көмегімен кез келген нысанда таратылатын және (немесе) орналастырылатын, тұлғалардың белгісіз тобына арналған және жеке немесе заңды тұлғаға қызығушылықты қалыптастыруға немесе қолдауға арналған ақпарат, тауар таңбаларын, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алуға жәрдемдеседі және оларды өткізуге ықпал етеді.

Жарнама беруші-жарнама жасау, тарату және орналастыру үшін жарнамалық ақпарат көзі болып табылатын жеке немесе заңды тұлға.

«R» компаниясы 2013ж.01.01. салықтық есепке алу саясатын 2-бөлімнің 1-тармағымен «R» компаниясының дүкендер желісінің имиджін ілгерілету, сондай-ақ тұтынушылардың адалдығын қолдау үшін көзделген логотипі бар пакеттерді буып-түю және сатып алушыларға беру шығыстары» бекітті, Компания компанияның тауарлық өнімдерін сатып алушылар сатып алған одан әрі буып-түю үшін логотипі бар пакеттерді сатып алады.

2-секцияның 2-тармағына сәйкес «R» компаниясының логотипі бар пакеттерді орау және сатып алушыларға беру бойынша шығындар Салық есебі саясаты, лого типі бар пакеттерді сатып алушыларға ұсыну компанияның сауда маркасын көрнекі түрде бөлуге қол жеткізуге мүмкіндік береді, оған соңғы тұтынушылардың қосымша назарын аударады, сонымен қатар дүкендер желісінің танылуын арттырады.

Сатып алу пакеттерін ұсыну клиенттерге қызмет көрсету сапасын жақсартуға бағытталған, бұл компанияның имиджіне, тұтынушылардың адалдығына жағымды әсер етеді және нәтижесінде кірістің өсуіне әкеледі (КТС мақсаттары үшін салық салынатын кіріс және ҚҚС мақсаттары үшін сату айналымы).

Қаралып отырған жағдайда, шот-фактуралардан көрініп тұрғандай, пакет бірлігінің құны 1,07 теңгеден 3,84 теңгеге дейін құрайды, бұл айлық есептік көрсеткіштің 5 еселенген мөлшерінен аспайды (10,6 мың теңге). Бұл ретте тексеру актісінде өтеусіз беру жарнама мақсатында жүргізілмегені туралы дәлелдер келтірілмеген.

Осы Кодекстің 231-бабы 3-тармағының 1) және 6) тармақшаларында көрсетілгендерді қоспағанда, осы Кодекстің 231-бабының 3-тармағында көрсетілген жағдайларда салық кодексінің 257-бабының 5-тармағына сәйкес осы бапта көзделген түзету жүргізілмейді.

Қаралып отырған жағдайда, жарнамалық мақсатта №7110 «өнімді өткізу және қызметтерді көрсету бойынша шығыстар» шотынан 23 933,6 мың теңге сомасына логотипі бар пакеттерді сатып алу бойынша шығыстарды есептен шығару жүргізілді, тиісінше жоғарыда көрсетілген нормаларды ескере отырып, тауарларды өтеусіз беру (логотипі бар пакеттер) ҚҚС бойынша салық салынатын айналымда көрсетілмейді. бұл Салық кодексінің 231-бабы 5-тармағына сәйкес 2 564,3 мың теңге сомасында есепке жатқызудан ҚҚС түзетуге жатпайды.

Осылайша, салық кодексінің 231-бабы 3-тармағына сәйкес жарнамалық мақсатта тауарды өтеусіз беру өткізу бойынша айналым болып табылмайтындықтан, сондай-ақ Салық кодексінің 257-бабы 5-тармағына сәйкес ҚҚС бойынша есепке жатқызуды түзету жүргізілмейді, тиісінше, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2 564,3 мың теңге сомасында есепке жатқызудан ҚҚС түзету негізсіз деп танылды.

2022ж.28.04. өткен апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша консультациялық қызметтер бойынша төлем көзінен КТС есептеу және жарнамалық өнім бойынша есепке жатқызудан ҚҚС түзету бөлігінде тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаны жою туралы шешім қабылданды.

Теги: КТС