Кедендік даулар
Заңды тұлға
Басқа да кедендік мәселелер
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігіне (бұдан әрі – уәкілетті орган) «К» Компаниясының аумақтық мемлекеттік кірістер департаментіне (бұдан әрі – кеден органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға шағым түсті кедендік төлемдер мен салықтарды есептеуге қатысты.
Іс материалдарынан анықталғандай, кеден органы тауарларды – «шарлы подшипниктерді» декларациялау кезінде демпингке қарсы шараларды сақтау мәселесі бойынша кедендік тексеру жүргізіп, нәтижесінде жалпы сомасы 20 388,2 мың теңгені құрайтын хабарлама берілді.
«R» Компаниясы кеден органының қорытындысымен келіспей, апелляциялық шағым түсіріп, онда кеден органының шешімінің күшін жоюды сұрады.
Осылайша, «К» Компаниясы кедендік тексеру актісі негізінде «К» Компаниясы Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағына әкелінетін тауарлардың шығарылған жерін анықтау қағидаларын (тауарлардың шығарылған жерін анықтаудың преференциялық емес ережелері) бұзғанын түсіндіреді, Еуразиялық экономикалық комиссия Кеңесінің (бұдан әрі – ЕЭК) 13.07.2018ж. шешімімен бекітілген № 49 (бұдан әрі – № 49 Шешім). Атап айтқанда, тауарларға арналған 14 декларация (бұдан әрі – ТД) бойынша тауардың шығу тегі туралы сертификатта тауарды сәйкестендіруге мүмкіндік беретін жазбалар жоқ.
Талаптарға сәйкес, тауардың шығу тегі туралы сертификатта қажетті ақпаратты, оның ішінде шығарылған елдің атауын, сертификат нөмірін, сертификатты берген уәкілетті органның атауын, экспорттаушының және (немесе) өндірушінің атауы мен мекенжайын сәйкестендіруге мүмкіндік беретін тауардың сипаттамасы, жалпы салмағы және т.б. қамтуы тиіс.
13 ТД-ға дейінгі тауардың шығу тегі туралы сертификаттарда шот-фактураға сілтеме, ал 1 ТД-дан төмен тауардың шығу тегі туралы сертификатта өнімнің атауы мен оның тауар нөмірі көрсетіледі.
Бұл ретте «К» Компаниясы Еуразиялық экономикалық одақтың (бұдан әрі – ЕАЭО) Кеден кодексінде, №49 шешімде және оған қосымшада тауардың шығу тегі туралы сертификатта қандай ақпараттың болуы тауарды сәйкестендіруге мүмкіндік беретіні туралы нақты сипаттама жоқ екенін атап көрсетеді. Демек, тауардың шығу тегі туралы сертификатқа оны сәйкестендіруге мүмкіндік беретін кез келген ақпарат енгізілуі мүмкін. Тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардағы инвойстарға көрсетілген сілтеме және инвойстың болуы кеден органына әкелінетін тауарды сәйкестендіруге мүмкіндік береді. Осыған байланысты, «К» Компаниясы тауарды сәйкестендiруге мүмкiндiк беретiн тауарлардың шығу тегi туралы сертификаттарда ақпараттың жоқтығы туралы кеден органының тұжырымдары субъективтi сипатта деп санайды.
Бұл ретте «К» Компаниясы кедендік тазарту кезінде 2 ТД «жасыл дәліз» арқылы өткенін, 10 ТД «сары дәлізге» бағытталғанын, ал 1 ТД «қызыл дәліз» арқылы өткенін және ТД деректерінде кеден органының «шығаруға рұқсат» деген белгісі бар екенін атап көрсетеді. Осыған байланысты, «К» Компаниясы «сары» және «қызыл» дәліздерге жіберілген ТД кеден органы тексерді және «шығаруға рұқсат» белгісі тауардың шығу тегі туралы сертификаттарда кеден органына тауарды сәйкестендіруге және оны еркін айналымға шығаруға мүмкіндік беретін ақпарат бар екенін куәландырады деп есептейді.
Бұдан басқа, кеден органы тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардағы мәліметтердің дұрыстығын, сондай-ақ тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардың түпнұсқалығын тексеру мақсатында сертификаттарды берген елдердің құзыретті органына жүгінген жоқ.
Тауарлардың шығарылуы туралы сертификаттарды ресімдеу кезінде кеден органы анықтаған кемшіліктер ресімдеуге немесе толтыруға қойылатын талаптар ЕАЭО Кеден кодексінің 31 және 314-баптарына сәйкес тауардың шығарылған елін растау үшін негіз ретінде осындай сертификаттарды қараудан бас тартуға әкеп соғатын бұзушылықтарға сәйкес келмейді.
Осыған байланысты, «К» Компаниясы кеден органының тауарлардың шығуы туралы сертификаттарды тексеру фактісі ұсынылған сертификаттардың дұрыстығын куәландырады деп есептейді.
Баяндалғанның негізінде «К» Компаниясы тексеру нәтижелері туралы хабарламаның күшін жоюды сұрайды.
СЭҚ-қа қатысушының дәлелдерін қарап, кеден органы ұсынған материалдарды зерттеп, уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.
Қазақстан Республикасындағы кедендік реттеу туралы Қазақстан Республикасы Кодексінің 397-бабына сәйкес (бұдан әрі – Кодекс) тауарлардың шығарылуына кедендік бақылау жүргізу кезінде тауарлардың шығарылуы туралы құжаттар, кедендік декларацияда мәлімделген тауарлардың шығарылуы туралы мәліметтер тексеріледі және (немесе) кеден органдарына ұсынылған құжаттарда қамтылған, оның ішінде тауарлардың шығу тегі туралы құжаттардағы мәліметтердің дұрыстығы, сондай-ақ тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардың түпнұсқалығы, оларды ресімдеудің және (немесе) толтырудың дұрыстығы.
Бұдан басқа, Кодекстің 398-бабына сәйкес кеден органдары Қазақстан Республикасында төленуге жататын кедендік баждардың, кедендік алымдардың, салықтардың, арнайы, демпингке қарсы, өтемақы баждарының дұрыс есептелуін және бюджетке уақтылы төленуін бақылауды жүзеге асырады.
Қаралып отырған жағдайда «К» компаниясы Канада, Германия, Франция және Италиядан жасалған келісімшарттар негізінде 8482 СЭҚ ТН тауар позициясында мәлімделген «шарлы подшипниктерді» тауарларын әкелуді жүзеге асырды.
ТД-ның 44-бағаны мен 7-бағанында «К» компаниясы «06013» кодымен «А» – CERTIFICATE OF ORIGIN FORM A (GENERALIZED SYSTEM OF PREFERENCES) нысаны бойынша тауардың шығу тегі туралы декларация-сертификат мәлімдеген.
Қалған 7 ТД бойынша 44-бағанда «06014» кодымен «К» компаниясы CERTIFICATE OF ORIGIN, CERTIFICATE OF ORIGIN EUROPEAN COMMUNITY - преференциалдық емес сертификаттарды мәлімдеген.
Бұл ретте ТБЖ ұсынымдарына сәйкес 4 ТД бойынша кедендік тазарту барысында тауардың шығу тегі туралы сертификатты тексеру мәніне кедендік, өзге де құжаттарды және (немесе) мәліметтерді тексеру жүргізілді.
Сондай-ақ, ТБЖ ұсыныстарына сәйкес кедендік тазарту барысында «сары» және «қызыл» дәліздер бойынша өткен 7 ТД қатысты тауарлардың кедендік құнын бақылауға байланысты кедендік бақылау шаралары қолданылды. Осыған байланысты тауарларды кедендік тазарту кезеңінде ТД деректеріне қатысты тауардың шығу тегі туралы сертификатпен байланысты кедендік бақылау жүргізілген жоқ.
Бұдан әрі Еуразиялық экономикалық одақтың және (немесе) Қазақстан Республикасының кеден заңнамасын тұлғалардың сақтауын тексеру мақсатында кеден органы кедендік тексеру жүргізді, оның барысында «К» Компаниясының атына құжаттарды ұсыну туралы талап жіберілді, оны орындау шеңберінде «К» компаниясы тауардың шығу тегі туралы сертификаттарды (CERTIFICATE OF ORIGIN, CERTIFICATE OF ORIGIN EUROPEAN COMMUNITY, CERTIFICATE OF ORIGIN FORM A).
ЕАЭО туралы шарттың 48-бабына сәйкес (Қазақстан Республикасының 14.10.2014ж. №240-V ҚРЗ Заңымен ратификацияланған) Одақта тауар өндірушілердің экономикалық мүдделерін қорғау үшін үшінші елдерден шығарылатын және Одақтың кедендік аумағына әкелінетін тауарларға қатысты арнайы қорғау, демпингке қарсы және өтемақы шаралары түрінде, сондай-ақ Шарттың 50-бабында көзделген жағдайларда өзге де шаралар түрінде ішкі нарықты қорғау шаралары енгізілуі мүмкін.
Арнайы қорғау, демпингке қарсы немесе өтемақы шарасын қолдану туралы, арнайы қорғау, демпингке қарсы немесе өтемақы шарасын өзгерту немесе күшін жою туралы не шараны қолданбау туралы шешімді Комиссия қабылдайды.
ЕЭК Алқасының 21.08.2018ж. №139 «Қытай Халық Республикасында шығарылатын және Еуразиялық экономикалық одақтың кеден аумағына әкелінетін шайқалма мойынтіректерге (инелілерінен басқа) қатысты демпингке қарсы шаралардың қолданылуын ұзарту туралы» (бұдан әрі – № 139 шешім) 8482 10 100 1, 8482 10 100 2, 8482 10 100 9, 8482 10 900 1, 8482 10 900 2, 8482 10 900 3, 8482 10 900 8, 8482 20 000 1, 8482 20 000 2, 8482 20 000 9, 8482 30 000 1, 8482 30 000 9, 8482 50 000 1, 8482 50 000 2, 8482 50 000 9, 8482 80 000 1, ЕАЭО СЭҚ ТН 8482 80 000 2, 8482 80 000 9, 8482 91 100 0, 8482 91 900 0, 8482 99 000 0 тауарлардың кедендік құнының 41,5%-ы мөлшерінде демпингке қарсы баж қолданылады.
Еуразиялық экономикалық одақ туралы шарттың 37-бабына сәйкес кедендік-тарифтік реттеу шараларын қолдану мақсатында (қолдану мақсаттарын қоспағанда тарифтік преференциялар беру), тарифтік емес реттеу шараларын қолдану және ішкі нарықты қорғау, тауардың шығарылған жерін таңбалауға қойылатын талаптарды белгілеу, мемлекеттік (муниципалдық) сатып алуды жүзеге асыру, тауарлардың сыртқы саудасының статистикасын жүргізу, импортталатын тауарлардың шығарылған жерін анықтау қағидалары Еуразиялық экономикалық комиссия белгілеген Одақтың кедендік аумағына (тауардың шығарылған жерін айқындаудың преференциялық емес ережелері) қолданылады.
Осы ережені іске асыру үшін №49 Шешім бекітілді.
№49 Шешімнің 20-тармағында тауардың шығарылған жері тауардың шығарылған жері туралы мынадай құжаттардың бірімен расталатыны белгіленген:
1. тауардың шығу тегі туралы декларация;
2. тауардың шығу тегі туралы сертификат.
Сонымен қатар, №49 шешімнің 23-тармағына сәйкес Одақтың кедендік аумағына әкелінетін тауарлардың шығарылған жері тауардың шығарылған жері туралы декларациямен немесе декларанттың өтініші бойынша тауардың шығарылған жері туралы сертификатпен расталады. осы шешімнің 24 және 25-тармақтарында белгіленген жағдайларды қоспағанда.
Осылайша, №49 шешімнің 25-тармағында Одақ аумағында ішкі нарықты қорғау шаралары қолданылатын тауарларға ұқсас тауарларды импорттау кезінде оның шығарылған жері тауардың шығу тегі туралы сертификатпен расталуға тиіс деп белгілейді. қорғау шарасы сақталса немесе ұқсас тауарлардың жалпы кедендік құны 150 АҚШ доллары баламасынан аспаса.
№49 шешімнің 14-тармағына сәйкес, ұқсас тауарлар деп Еуразиялық экономикалық одақтың Сыртқы экономикалық қызметінің бірыңғай тауар номенклатурасының бір коды бойынша сыныпталған және ішкі нарықты қорғау шаралары қолданылатын тауарлармен бірдей сипаттамасы бар тауарлар түсініледі. қолданылады.
Сонымен қатар, №49 Шешімге қосымшада преференциялық емес мақсаттар үшін тауардың шығу тегі туралы сертификат беруге қойылатын талаптар белгіленеді, онда сертификатта мынадай мәліметтер болуы тиіс:
1) тауардың шығарылған елінің атауы;
2) куәліктің нөмірі, куәлікті берген уәкілетті органның атауы;
3) экспорттаушының және (немесе) өндірушінің атауы мен мекенжайы;
4) межелі елдің атауы немесе жүк алушының атауы мен мекенжайы;
5) оны сәйкестендіруге мүмкіндік беретін тауардың сипаттамасы;
6) тауардың брутто салмағы және (немесе) өзге де сандық сипаттамалары;
7) тауардың шығарылған елінде берілген тауардың шығарылған жері туралы құжаттың деректемелері (егер сертификатты тауарды экспорттау елі берген болса);
8) куәлікті куәландыру туралы мәліметтер (куәлікті берген уәкілетті органның мөрі, осы уәкілетті органның лауазымды адамының қолы, куәліктің берілген күні).
Егер тауардың шығу тегі туралы құжат ретінде преференциялық сауда шеңберінде қолданылатын сертификат пайдаланылған жағдайда, мұндай сертификаттағы қызметтік белгілер үшін бағанда «преференциялық емес мақсаттар үшін», «for non-preferential purposes» немесе «à des fins non préférentielles» деген белгі болуы тиіс.
№139 шешіммен Қытай Халық Республикасынан шығарылатын, оның ішінде ЕАЭО СЭҚ ТН 8482 10 900 8, 8482 20 000 9, 8482 30 000 9, 8482 50 000 9, 8482 99 000 0 кодтарымен жіктелетін тауарларға қатысты демпингке қарсы баж қолданылады.
«К» Компаниясы ұсынған тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарды қарап, кедендік тексеру барысында мыналар анықталды.
Мысалы, «А» – CERTIFICATE OF ORIGIN FORM A (GENERALIZED SYSTEM OF PREFERENCES) нысаны бойынша тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарды Канада 7 ТД-да мәлімделген жекелеген тауарларға қатысты берген. Осы сертификаттардың 11-бағанында тауарлардың әртүрлі елдерде, оның ішінде CHN (Қытай) өндірілгені көрсетілген.
Тауардың шығу тегі туралы сертификаттар – CERTIFICATE OF ORIGIN FORM A (GENERALIZED SYSTEM OF PREFERENCES) преференциялық сауда шеңберінде қолданылатын құжат ретінде берілуіне байланысты, сертификаттың қызметтік белгілеріне арналған бағанда «преференциялық емес мақсаттар үшін», «for non-preferential purposes» немесе «à des fins non préférentielles» деген белгі болуы тиіс.
1 ТД бойынша тауардың шығу тегі туралы сертификатқа (CERTIFICATE OF ORIGIN EUROPEAN COMMUNITY) сәйкес тауарлардың шыққан елі әртүрлі елдер, оның ішінде Қытай болып табылады.
Бұл ретте аталған сертификат бойынша ақталушы «A» Компаниясы (Италия) болып табылады, сертификат берген ел – Еуропалық одақ, тауарлар әртүрлі елдерде, оның ішінде Еуропалық одақ пен Қытайда өндірілген. № 49 шешіммен белгіленген тауардың шығу тегі туралы сертификатқа қойылатын талаптың 5-тармағының 7) тармақшасына сәйкес сертификатта «К» Компаниясы ұсынған тауардың шығу тегі туралы сертификаттарда болмаған тауардың шығу тегі туралы құжаттың деректемелері көрсетілуге тиіс.
Осындай жағдай 1 ТД бойынша ұсынылған тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттар (CERTIFICATE OF ORIGIN EUROPEAN COMMUNITY) бойынша да қалыптасты.
Осы сертификаттар бойынша жөнелтуші «G» Компаниясы (Франция) болып табылатындықтан және сертификаттар Еуропалық одақпен Бразилияда, Жапонияда және АҚШ-та өндірілген тауарларға қатысты берілгендіктен, сертификаттарда тауардың шығарылған елінде, яғни Бразилияда, Жапонияда және АҚШ-та берілген тауардың шығу тегі туралы құжаттың деректемелері көрсетілмеген.
4 ТД тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарда (CERTIFICATE OF ORIGIN) 8-бағанда тауарлардың 3-бағанда көрсетілген елде өндірілгені көрсетілген. Бұл ретте сертификаттардың 3-бағанында әртүрлі елдер, оның ішінде - China көрсетілген, ал 5-бағанда тауарларды әкететін елдің сәйкестендіру нөміріне сілтеме бар.
№49 шешіммен белгіленген тауардың шығу тегі туралы сертификатқа қойылатын талаптың 5-тармағының 7) тармақшасына сәйкес сертификатта тауардың шыққан елінде берілген тауардың шығу тегі туралы құжаттың деректемелері (егер сертификатты тауарды әкететін ел берген жағдайда) көрсетілуі тиіс.
Осылайша, жоғарыда көрсетілген сертификаттарда тауардың шығарылған елінде берілген тауардың шығарылуы туралы құжаттың деректемелері жоқ.
№49 шешімнің 34-тармағының 2) тармақшасына сәйкес тауардың шығу тегі туралы сертификат тауардың шығу тегі туралы құжат ретінде қарастырылмайды және тауарлардың шығу тегі ЕАЭО Кеден кодексіне сәйкес расталмаған болып есептеледі, егер тауарлардың шығарылуына жүргізілген кедендік бақылаудың нәтижелері бойынша тауардың шығарылуы туралы сертификаттың түпнұсқа болып табылмайтыны не мұндай сертификат осы шешімнің қосымшасында көзделген талаптарға сәйкес келмейтіні анықталса.
Қазақстан Республикасы Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексінің 73-бабына сәйкес «К» Компаниясының атына алдын ала шешім жіберілді, оған әкімшілік рәсімге қатысушы жазбаша қарсылық берді.
Шағым бойынша алдын ала шешімге қарсылықта «К» Компаниясы тек 2 ТД бойынша ғана преференциялық емес нысандағы сертификаттар ұсынылғанын көрсетеді. ТБЖ ұсынымдарына сәйкес 4 ТД бойынша кедендік тазарту барысында кедендік, өзге де құжаттарды және (немесе) мәліметтерді тауардың шығу тегі туралы сертификатты тексеру мәніне тексеру жүргізілді, оның нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталмады. 4 ТД қатысты бұрын тауардың шығу тегі туралы сертификатты тексеру жүргізілген, оның нәтижелері бойынша демпингке қарсы бажды есептеу жүргізілмеген.
Алдын ала шешімге қарсылықта көрсетілген дәлелдерді тексеру үшін Министрлік Кодекстің 479-бабы 2-тармағының негізінде шағым жасалған мәселелер бойынша «К» Компаниясының жоспардан тыс көшпелі кедендік тексеруін (бұдан әрі – қосымша кедендік тексеру) тағайындады.
Қосымша кедендік тексеру барысында «К» Компаниясына оның шеңберінде «А» нысанындағы тауардың шығу тегі туралы сертификаттар ұсынылмаған, сондай-ақ тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардың түпнұсқалары ұсынылмаған және тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардың ұсынылған көшірмелерін аудару қамтамасыз етілмеген құжаттарды және (немесе) мәліметтерді ұсыну туралы талап жіберілді.
Қосымша кедендік тексеру нәтижелері бойынша тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардың белгіленген талаптарына сәйкессіздіктер анықталды.
Атап айтқанда, «К» Компаниясы 2 ТД бойынша тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарды (А нысаны) қоса берді, оларда:
– «преференциялық емес мақсаттар үшін», «for non-preferential purposes» немесе «à des fins non préférentielles» деген белгі жоқ;
– «ауыл шаруашылығы техникасының қосалқы бөлшектері» тауарының сипаттамасы оларды жоғарыда көрсетілген ТД-да және ТД деректеріне инвойстарда мәлімделген мәліметтермен салыстыруға мүмкіндік бермейді;
– тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарда көрсетілген брутто салмағы ТД-да мәлімделген брутто салмағынан ерекшеленеді, бұл ретте қаптама парақтарындағы мәліметтер тауарлар бойынша брутто салмағы туралы мәліметтерді қамтымайды;
– бірнеше шығарылған елдері бойынша мәліметтер көрсетілген (9,15 ел), бірақ осы елдер берген тауардың шығу тегі туралы құжаттардың деректемелері жоқ;
– тауардың шығу тегі туралы сертификаттың бірінде (А нысаны) сертификатты берген лауазымды тұлғаның атауы, мөрі, қолы жоқ.
Тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарда (CERTIFICATE OF ORIGIN) 9 ТД бойынша:
– «ауыл шаруашылығы техникасының қосалқы бөлшектері» тауарының сипаттамасы оларды жоғарыда көрсетілген ТД-да және ТД деректеріне инвойстарда мәлімделген мәліметтермен салыстыруға мүмкіндік бермейді;
– тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарда көрсетілген брутто салмағы жоғарыда көрсетілген ТД-да мәлімделген брутто салмағынан ерекшеленеді, бұл ретте қаптама парақтарындағы мәліметтер тауарлар бойынша брутто салмағы туралы мәліметтерді қамтымайды;
– бірнеше шығарылған елдері бойынша мәліметтер көрсетілген (9, 10 13 және одан көп), бірақ осы елдер берген тауардың шығу тегі туралы құжаттардың деректемелері жоқ.
Қосымша кедендік тексеру барысында «К» компаниясы 1 ТД бойынша әртүрлі елдер (Канада, Жапония) көрсетілген бір тіркеу нөмірі және бір күні бар тауардың шығу тегі туралы екі сертификат ұсынғаны анықталды.
Сондай-ақ осы сертификаттарда тауарлардың бірдей атаулары - «N19269 BEARING» көрсетілген, ал ТД 31-бағанында «шарлы подшипниктерді - ауыл шаруашылығы техникасына арналған қосалқы бөлшектер, өндіруші, маркасы - белгісіз, артикулы «N19269», ал инвойста әр түрлі елдермен «ASSY-NTN-2 BOLTFG. (A)» тауары көрсетілген шығу тегі және бірдей артикулмен.
Яғни, шығарылған елдері әртүрлі және артикулының бір нөмірі бар бір тауар бірнеше құжаттарда кездеседі.
Бұл ретте осы сертификаттарда «преференциялық емес мақсаттар үшін», «for non-preferential purposes» немесе «à des fins non préférentielles» деген белгі жоқ.
Бұдан басқа, қосымша кедендік тексеру барысында «К» Компаниясы «N19269 подшипник» тауарын ұсынды, оның көзбен шолып қарауы тауардың «N19269» деген таңбасы және жөнелтушінің деректемелері жазылған, алайда ондағы тауардың «ASSY-NTN-2 BOLTFG. (A)» инвойста көрсетілгендей.
Қосымша кедендік тексеру актісіне сәйкес тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарда (CERTIFICATE OF ORIGIN) 1 ТД бойынша:
– «преференциялық емес мақсаттар үшін», «for non-preferential purposes» немесе «à des fins non préférentielles» деген белгі жоқ;
– «ауыл шаруашылығы техникасының қосалқы бөлшектері» тауарының сипаттамасы оларды ТД-да және инвойста мәлімделген мәліметтермен салыстыруға мүмкіндік бермейді;
– тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарда көрсетілген брутто салмағы ТД-да мәлімделген брутто салмағынан ерекшеленеді, бұл ретте қаптама парақтарындағы мәліметтер тауарлар бойынша брутто салмағы туралы мәліметтерді қамтымайды;
– сертификаттарда үш шығарылған ел көрсетілсе, тауардың шығарылуы туралы құжаттардың деректемелері жоқ;
– «htths ://certificates.iccwbo.org» сайтынан сертификат табылмады.
1 ТД бойынша тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарда тауарларды ресімдеу кезінде ТД-да көрсетілмеген және қосымша кедендік тексеру барысында ұсынылмаған инвойс туралы мәліметтер қамтылады. Бұдан басқа, «ауыл шаруашылығы техникасының қосалқы бөлшектері» тауарының сипаттамасы мәлімделген тауарға сәйкес келмейді, сондай-ақ осы тауар бойынша ТД-да көрсетілген нетто салмағы сертификатта көрсетілген нетто салмағына сәйкес келмейді.
Шағымға толықтыруға сәйкес «К» Компаниясы қосымша кедендік тексеру актісінде жазылған дәлелдермен келіспейді.
«К» Компаниясы құжаттардың түпнұсқалары тексеру жүргізу орны бойынша тексеруші тұлғаға ұсынылғанын және құжаттардың көшірмелері электрондық мекенжайға жіберілгенін, бұл ретте тексеруші тұлғадан ұсынылған құжаттардың аудармасын қамтамасыз ету бойынша талаптар түспегенін түсіндіреді.
14 ТД-ға «А» нысанындағы сертификаттар қоса берілген, алайда кейіннен кеден органы барлық ТД бойынша кедендік тексеруді тағайындағанға және жүргізгенге дейін, 2 ТД-ны қоспағанда, жалпы нысандағы сертификаттар (префренциалды емес сертификаттар) қоса берілген.
Осыған байланысты, «К» Компаниясы жалпы нысандағы сертификаттар №49 шешіммен белгіленген тауарлардың шығу тегі туралы сертификатқа қойылатын талаптардың 5-тармағына сәйкес тексерушімен қабылдануы және қаралуы тиіс деп есептейді. Демек, Компания ұсынған преференциалдық емес сертификаттарда «преференциалдық емес мақсаттар үшін» деген белгі болмауы тиіс.
Сондай-ақ «К» Компаниясы қосымша кедендік тексеру актісінде көрсетілген дәлелдермен сертификаттарда барлық тауардың брутто салмағын көрсету бөлігінде келіспейді, ал ТД-да брутто салмағы позициялық түрде көрсетілген. Сертификаттар экспорт елінде дайындалады, барлық тауарлардың брутто салмағы туралы мәліметтер ҚР УСҚ-ға тауарлар келгеннен кейін ТД-ға енгізіледі. Бұл ретте әр түрлі елдерде өлшеу кезінде таразылардың қателіктерін назарға алу қажет.
Тексеруші 1 ТД бойынша жалпы нысандағы тауардың шығу тегі туралы сертификатта тауарларды ресімдеу кезінде көрсетілмеген инвойс туралы мәліметтер бар екенін көрсетеді. «К» Компаниясының айтуынша, бұл жағдайда № 001 және 002 инвойстардың 2-уі сөз болып отыр.
Интернет-ресурста табылмаған сертификаттарға (Франция) қатысты «К» Компаниясы сертификатты тексеру кезінде тексеруші тұлғаның деректерді дұрыс енгізбегенін хабарлайды және «htths ://certificates.iccwbo.org» сайтында сертификаттың бар екендігі туралы құжаттың «скринін» қоса береді.
№49 шешімнің 29-тармағымен мүше мемлекеттің кеден органы тауардың шығу тегі туралы сертификаттың берілмегенін немесе дұрыс емес мәліметтерді қамтитынын анықтаған кезде, сондай-ақ іріктеп тексеру жүргізу мақсатында мүше мемлекеттің кеден органы осындай сертификатты берген уәкілетті органға немесе органға жіберуге құқылы тауардың шығу тегі туралы сертификаттарды, сертификаттың түпнұсқалығын растау туралы сұрау салуды және (немесе) ондағы мәліметтердің дұрыстығы туралы және (немесе) қосымша не нақтылайтын мәліметтер беру туралы (оның ішінде тауарлардың шығарылуын айқындау критерийінің орындалуы туралы) және (немесе) олардың негізінде осындай сертификат берілген құжаттардың (бұдан әрі - верификация туралы сұрау салу) көшірмелері.
№49 шешімнің 30-тармағына сәйкес верификация туралы сұрау салуға жауап мүше мемлекеттің кеден органына осындай сұрау салу жіберілген күннен бастап 6 айдан аспайтын мерзімде келіп түсуге тиіс.
№49 шешімнің 34-тармағына сәйкес тауарлардың шығарылуы ЕАЭО Кеден кодексіне сәйкес расталмаған болып есептеледі, оның ішінде, егер уәкілетті орган 49 шешімнің 30-тармағында белгіленген мерзімде верификация туралы сұрау салуға жауап бермеген жағдайда.
Кейіннен Комитет №49 Шешімнің нормаларын басшылыққа ала отырып, тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарды беру фактісін растау мақсатында Италияның Кеден және монополия агенттігіне сертификаттардың түпнұсқалылығы және олардағы мәліметтердің дұрыстығы тұрғысынан сұрау жіберді.
Италия кеден әкімшілігінің берген ақпаратына сәйкес, шығу сертификаттарын беру және тексеру жөніндегі жергілікті және сертификатталған орган Болонья Сауда палатасы палата берген 2 сертификаттың шынайы екенін растады.
Тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардың түпнұсқалығын растайтын Италия кеден әкімшілігінің хаттарын назарға ала отырып, 1 ТД бойынша демпингке қарсы бажды есептеу заңсыз болып табылады.
Сонымен қатар, тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарды беру фактісін және олардағы мәліметтердің дұрыстығын тексеру мақсатында «htths ://certificates.iccwbo.org» сайтында Франция берген сертификаттар тексерілді.
Тексеру нәтижелері бойынша аталған сайтта Францияның 2 ТД бойынша мәлімделген тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарды беруі расталды.
Осылайша, жоғарыда көрсетілген ТД 2 бойынша демпингке қарсы бажды есептеу заңсыз болып табылады.
Сондай-ақ, Комитет Канаданың Шекара қызметі агенттігіне және Канаданың Сауда палатасына сауалдар жолдады.
Бұл ретте, Канаданың кеден әкімшілігі мен Сауда-өнеркәсіп палатасы жоғарыда көрсетілген сұрау салуларға № 49 шешіммен белгіленген мерзімде жауап ұсынбаған және сондай-ақ 11 ТД бойынша мәлімделген тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттар «htths ://certificates.iccwbo.org» сайтында жоқ, осыған байланысты тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардың дұрыстығы расталмаған
Жоғарыда баяндалғанның негізінде тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттардың №49 шешімде белгіленген талаптарға сәйкес келмеуіне байланысты кеден органының 11 ТД бойынша кедендік тексеру нәтижелері бойынша демпингке қарсы бажды есептеуі заңды болып табылады.
Апелляциялық комиссияның шешімімен 3 ТД бойынша демпингке қарсы бажды есептеу бөлігінде кедендік тексеру нәтижелері заңсыз, ал қалған 11 ТД бойынша заңды деп танылды.