Даулардың түрі: салықтық даулар
Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға
Салық түрі: ҚҚС
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігіне (бұдан әрі – уәкілетті орган) «N» Компаниясының аумақтық мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі – салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламасына шағым түсті. ) ҚҚС есептеу үшін.
Іс материалдарынан анықталғандай, салық органымен 2019 жылғы 01.01. кезеңге салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің дұрыс есептелуі мен уақтылы төленуіне кешенді салықтық тексеру жүргізілді. 2021 жылғы 31 желтоқсанға дейін, нәтижесінде 45 776,4 мың теңге сомасында Қазақстан Республикасының аумағында өндірілген тауарлар, орындалған жұмыстар мен көрсетілген қызметтер бойынша қосылған құн салығын (ҚҚС) есептеу туралы хабарлама берілді және 16 125,1 мың теңге өсімпұл, 840,3 мың теңге сомасында Ресей Федерациясы мен Беларусь Республикасының аумағынан әкелінетін тауарларға ҚҚС және 343,1 өсімпұлды қоспағанда, Қазақстан Республикасының аумағына әкелінген тауарларға ҚҚС. мың теңге, азайтылған шығын сомасы бойынша 9 877,7 мың теңге.
«N» Компаниясы салық органының қорытындысымен келіспей, 45 565,6 мың теңге сомасында ҚҚС есептеу туралы салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайтын шағым түсірді.
2019 жылдан 01.01. бастап Салық кодексінің 378-бабының 3-тармағында көзделген бұзушылықтар шағым жасалған салық сомасын есептеуге негіз болды. 2021 жылдың 31 желтоқсанына дейін Қазақстан Республикасының аумағында көрсетілген маркетингтік және жарнамалық қызметтер үшін 45 776,4 мың теңге ҚҚС алынды.
«N» Компаниясы салық органының бұл қорытындысымен келіспейді, себебі ол неміс D Компаниясының ресми дистрибьюторы (бұдан әрі – Жеткізуші) болып табылады.
Бұл ретте, «N» Компаниясы шағымда «N» Компаниясының Жеткізушінің өнімін сатып алуы және Қазақстан Республикасының аумағында одан әрі сатуы дистрибьюторлық келісімдердің мәні болып табылатынын көрсетеді.
Сондай-ақ, «N» Компаниясы шағымда маркетингтік келісімдердің мәні «N» Компаниясының Жеткізушінің нұсқауы бойынша маркетингтік және жарнамалық қызметтерді көрсету болып табылатынын атап өтеді. Маркетингтік келісімдер - бұл жабдықтаушының жеке тапсырмалары бойынша үзік-үзік қызметтер көрсетілетін негіздемелік келісімдер. тармағының 4) тармақшасына сәйкес өнім берушінің Қазақстан Республикасында заңды болуының болмауына және бұл ретте маркетингтік қызметтерді өткізу орны Қазақстан Республикасы болып табылмайтындығына байланысты «N» Компаниясы. Салық кодексінің 378-бабының 2-тармағына сәйкес маркетингтік қызметтерді өткізу кезінде ҚҚС заңды түрде қолданылмаған.
Сонымен қатар, «N» Компаниясы шағымда дистрибьюторлық келісімдер мен маркетингтік келісімдердің бөлек, бір-бірімен байланысы жоқ келісімдер екенін атап өтеді. Бөлу келісімдері бойынша жеткізуші «N» Компаниясына тауарларды сатады.
«N» Компаниясы шағымда жеткізушіге негізгі және қосалқы қызметтерге бөлуге жататын тауарлардың, жұмыстардың немесе қызметтердің бірнеше түрін бір мезгілде сатпайтынын көрсетеді және маркетингтік шарттар бойынша ҚҚС есептеуді заңсыз жүргізілді деп санайды.
«N» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерделей келе, уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.
Салық кодексінің 367-бабының 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасында қосылған құн салығы бойынша есепке тұрған тұлғалар қосылған құн салығын төлеушілер болып табылады.
Салық кодексінің 370-бабына сәйкес салық салынбайтын айналым:
1) осы Кодекске сәйкес қосылған құн салығынан босатылған тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу бойынша айналым;
2) өткiзу орны Қазақстан Республикасы болып табылмайтын тауарларды, жұмыстарды, қызметтердi өткiзу бойынша айналым.
Егер осы бапта өзгеше белгіленбесе, тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу орны осы Кодекстің 378-бабына сәйкес айқындалады.
Салық кодексінің 378-бабының 1-тармағына сәйкес осы бөлімнің мақсаттары үшін тауарларды өткізу орны Қазақстан Республикасы болып танылады, егер:
1) тауарларды тасымалдаудың басы Қазақстан Республикасы болып табылады - жеткізуші, алушы немесе үшінші тұлға тасымалдайтын (жіберетін) тауарлар үшін;
2) тауар алушыға Қазақстан Республикасының аумағында өткiзiлген кезде - басқа жағдайларда.
Салық кодексінің 378-бабы 2-тармағының 4) тармақшасына сәйкес осы бөлімнің мақсаттары үшін жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу орны Қазақстан Республикасы болып танылады, егер: жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алушы кәсіпкерлік қызметті жүзеге асырса немесе Қазақстан Республикасының аумағындағы кез келген басқа қызмет.
Осы тармақшаның мақсаттары үшін жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алушы республика аумағында болған жағдайда, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алушының кәсіпкерлік немесе өзге де қызмет орны Қазақстан Республикасының аумағы болып танылады. Қазақстан Республикасының тiркеушi органда мемлекеттiк (тiркеу) тiркеу негiзiнде немесе салық органдарында жеке кәсiпкер ретiнде тiркеу негiзiнде.
Егер жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алушы резидент емес болса, ал алушы оның есептік тіркеуі тіркеуші органда жүргізілген құрылымдық бөлімшесі болса, онда жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу орны Қазақстан Республикасы болып танылады.
Осы тармақшаның ережелері консалтинг, аудит, инжиниринг, жобалау, маркетинг, заңгерлік, бухгалтерлік, адвокаттық, жарнамалық қызметтерді қоса алғанда, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге, сондай-ақ таратуды қоспағанда, ақпаратты беру және (немесе) өңдеу жөніндегі қызметтерге қолданылады. БАҚ өнімдері, сондай-ақ интернет-ресурста орналастырылған бұқаралық ақпаратқа қолжетімділікті қамтамасыз ету.
Қарастырылып отырған іс бойынша 2013ж.01.01., 2021ж.18.01. Тарату шарттарына сәйкес. (бұдан әрі – Тарату шарты), Ақылы қызметтерді көрсету шарттары 2017ж.01.05. бастап, 2021ж.18.01. «N» Компаниясы мен D Компаниясы (Германия) арасында жасалған (Келісім) «N» Компаниясы (сатып алушы) D (Германия) (жеткізуші) компаниясының ресми дистрибьюторы болып табылады.
Дистрибьюторлық келісімдердің 2.1-бабына сәйкес Дистрибьютор өнімді өз атынан және өз есебінен аумақта сатып алады және қайта сатады.
«N» Компаниясының жүк кедендік декларациясына сәйкес D Компаниясынан (Германия) медициналық бұйымдар (дәрілер, косметика, тіс пастасы, тағамдық қоспалар, Proformas (үлгілер)) сатып алынды. Медициналық бұйымдарды өткізу орны Қазақстан Республикасы болып табылады.
D Компаниясы (Германия) – медициналық өнімдерді (дәрілер, сауықтыру және табиғи косметика) өндіруші.
Дистрибьюторлық келісімдердің 3.1-бабына сәйкес, Дистрибьютор өз қаражаты есебінен Өнімдерді сатуға жәрдемдесу үшін бар күш-жігерін жұмсайды және тиісінше аумақта Өнімдерді жарнамалайды. Дистрибьютор Жеткізушіге тексеру үшін әрбір Өнім үшін жылдық сату және маркетинг жоспарын ұсынуы керек. Мұндай жоспарларды ұсынғаннан кейін Жеткізуші өз қалауы бойынша, егер бар болса, өнімді өткізу үшін барабар және экономикалық негізделген шараларды қабылдауға шешім қабылдайды. Жеткізушіден қолдау алудың маңызды критерийлерінің бірі – Дистрибьютор жылдық маркетингтік жоспардың бөлігі ретінде белгілейтін нарық үлесінің өсу қарқыны.
Дистрибьюторлық келісімдердің 3.2-бабына сәйкес Дистрибьютор өзінің техникалық және қаржылық мүмкіндігін және халықаралық деңгейде танылған маркетинг әдістері мен ережелеріне сәйкес өнімді нарыққа шығаруға дайындығын растайды. Келісімнің шарттарында маркетингке тарату арнасын таңдау, Өнім портфолиосы, баға стратегиясы, ең төменгі физикалық тарату деңгейлері, нарық және маркетингтік зерттеулер, БАҚ жарнамасы, сатуды ынталандыру және сату күшінің ұйымдық құрылымы кіреді, бірақ олармен шектелмейді. аумақтан тыс және келу жиілігімен шектелген.
Дистрибьюторлық келісімдердің 3.4-бабында Дистрибьютор Өнімді тек Жеткізуші ұсынған түпнұсқалық нысанда, сондай-ақ Жеткізушінің атауы және/немесе тауар белгілерімен нарыққа шығаратыны көрсетілген.
Дистрибьюторлық келісімдердің 3.5-бабында дистрибьютор Жеткізушіге әр айдың аяғынан кейін екі (2) апта ішінде электрондық пошта арқылы есеп беруге міндетті:
а) әрбір Өнімді аумақта жеке немесе зауыттан тыс сату туралы;
б) әрбір өнімнің жеке немесе зауыттан шыққан ағымдағы қорлары бойынша;
в) өткен айда Өнімге пайда әкелетін маркетингтік және жарнамалық іс-шаралар туралы.
Шарттардың 2.8-тармағына сәйкес, Тапсырыс беруші Тапсырыс беруші Орындаушыға тауарларды жеткізетін, Тараптар қол қойған Тарату шарттарын ескере отырып, Тараптар Шарт бойынша көрсетілген қызметтер үшін төлемдерді Мердігердің тауарлар бойынша міндеттемелерін есепке алу арқылы жүзеге асыруға болатынына келісті. Тарату келісімдері бойынша алынған.
Осылайша, N компаниясының D Компаниясына (Германия) қарызы және сәйкесінше D Компанияларының (Германия) «N» Компаниясына қарызы өтеледі.
Бұл ретте, Тарату туралы келісімдердің 3.7-тармағына сәйкес, Жеткізуші өз қаражаты есебінен Шарттың бүкіл әрекет ету мерзімі ішінде Дистрибьюторға Өнімдер туралы барлық тиісті техникалық және маркетингтік ақпаратты беруге міндетті екені анықталған. , мысалы, Келісімге сәйкес Дистрибьютордың жарнамалық қызметінің мақсаттарына сәйкес келетін басқа техникалық және ғылыми көмекпен бірге сапа және/немесе қолдану көлемі туралы.
Сонымен қатар, «N» Компаниясы (Мердігер) мен D Компаниясы (Германия) (Тапсырыс беруші) арасында 2021 жылғы 18.01.-2017 жылғы 05.01. ақылы қызметтерді көрсету туралы келісімдер жасалды. Шарттардың 1. «Келісім мәні» 1.1-тармағына сәйкес Орындаушы Тапсырыс берушінің тапсырмасы бойынша Қазақстан Республикасының аумағында маркетингтік және жарнамалық қызметтерді көрсетуге міндеттенеді (Шарттар). осы Шарттың ажырамас бөлігі болып табылатын осы Шарттың тиісті қосымшаларында тараптармен келісілген шарттар және Тапсырыс беруші осы қызметтерді төлеуге міндеттенеді.
Маркетингтік қызметтерге тауар айналымы саласындағы зерттеу, талдау, жоспарлау және болжаумен байланысты қызметтер жатады.
Мердігер үшінші тұлғаларды тарта отырып және Жарнама туралы заңның ережелерін және заңның басқа да қолданылатын ережелерін сақтай отырып, жарнама қызметтерін көрсетеді.
Шарттың 2.6 тармағында екі Тарап Аяқтау сертификатына қол қойғаннан кейін Қызметтер қабылданған болып саналады.
Осылайша, 2020 жылғы 31 желтоқсандағы орындалған жұмыстардың сертификаттарына қол қойылды. сомасы 177 076 евро, 2021ж.31.03. сомасында 215 777 EUR, 2021ж.30.06. 48440 евро сомасында, 2021ж.30.09. сомасында 129518 EUR, 2021ж.31.12. 188329 евро сомасында.
Осылайша, резидент емес D (Германия) «N» компаниясына тауарларды сататын тұлға және бір мезгілде Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс істемейтін «N» Компаниясының жарнамалық және маркетингтік қызметтерін сатып алушы болып табылады.
Тексеру нәтижелері бойынша Салық кодексінің 378-бабының 3-тармағы негізінде «N» Компаниясы көрсеткен маркетингтік және жарнамалық қызметтері үшін ҚҚС 45 776,4 мың теңге сомасында өндіріп алынды, оған сәйкес анықталғаны: егер тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу өзге де негізгі тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізуге қатысты көмекші сипатта болса, мұндай өткізу орны негізгі тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізу орны болып танылады.
Бұл ережеде көмекші және негізгі тауарлар, жұмыстар, қызметтер бір-бірімен тығыз байланысты болуы керек деп белгілейді. Бұл ретте көмекші тауарлар қосалқы сипатта болады, негізгі тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді өткізуге «көмек көрсету үшін» сатылады және егер көмекші тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сату осындай шартта көзделген болса, қолданылады. негізгі тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді сату, содан кейін олар бір-бірімен тығыз байланысты, ал қосалқы және негізгі тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді сатушы мен сатып алушы бір тұлғалар болып табылады.
Қарастырылып отырған жағдайда Қазақстан Республикасының аумағында маркетингтік және жарнамалық қызметтерді сатып алушы резидент емес, ал негізгі тауарды сатушы «N» Компаниясы болғандықтан, 378-баптың 3-тармағының талаптары Салық кодексінің тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді және қосалқы қызметтерді өткізуді бір тұлға жүзеге асыратынын көздейтін салық кодексінің 378-бабы 2-тармағы 4) тармақшасының нормасы қолданылмайды.
Осылайша, Салық кодексінің 378-бабының 3-тармағының нормасын ескере отырып, 2019-2021 жылдарға ҚҚС 45 565,6 мың теңге сомасында алынады. резидент емес – D Компаниясына (Германия) көрсеткен маркетингтік және жарнамалық қызметтері үшін салықтық тексеру нәтижелері бойынша негізсіз болып табылады.
Апелляциялық комиссия отырысының қорытындысы бойынша 2019-2021 жылдарға 45 565,6 мың теңге сомасында Қазақстан Республикасының аумағында көрсетілетін маркетингтік және жарнамалық қызметтер үшін ҚҚС есептелуіне қатысты тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаның күшін жою туралы шешім қабылданды, ал қалғандары өзгеріссіз қалдырылады.