Учёт

КТС - ұзақ мерзімді келісім-шарттар бойынша ЖЖТ ұлғайту

105

Даудың түрі: салықтық даулар

Салық төлеуші ​​санаты: заңды тұлға

Салық түрі: КТС

Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігіне (бұдан әрі – уәкілетті орган) «S» компаниясы аумақтық мемлекеттік кірістер департаментіне (бұдан әрі – салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламасына шағым түсті. ) мұнай саласындағы ұйымдардан түсетін түсімдерді (КТС) қоспағанда, заңды тұлғалардан алынатын корпоративтік табыс салығын есептеу туралы.

Іс материалдарынан анықталғандай, салық органымен 01.01.2016 жылғы кезеңге салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің дұрыс есептелуі мен уақтылы төленуі мәселесі бойынша тақырыптық тексеру жүргізілді. 2020 жылдың 31 желтоқсанына дейін, оның қорытындысы бойынша КТС пен өсімпұлды есептеу туралы хабарлама шығарылды.

«S» компаниясы салық органының қорытындысымен келіспей, апелляциялық шағым түсіріп, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.

  1. Жылдық жиынтық табыстың басқа да кірістер сомасына ұлғаюына қатысты

Шағымданған салық сомасын және тиісті өсімпұл сомасын есептеу үшін жобаны басқарудан 2018 жылға алынған басқа кірістерді кем көрсету негіз болды. 2019 жылға 191 761,1 мың теңге сомасында. 1 092 892,3 мың теңге сомасында және 2020 жылға. 1 133 708,9 мың теңге сомасында.

«S» компаниясы 2018-2020 жылдардағы жиынтық жылдық кіріс негізсіз ұлғайтылуына байланысты салық органының бұл тұжырымдарымен келіспейді. жобаларды басқарудан 2 418 362,4 мың теңге сомасында кіріс сомасына, атап айтқанда шарттар бойынша:

- «Z» республикалық маңызы бар автомобиль жолының құрылысы бойынша жұмыстар;

- «М» республикалық маңызы бар автомобиль жолының құрылысы бойынша жұмыстар;

- «K» республикалық маңызы бар автомобиль жолының құрылысы бойынша жұмыстар.

Бұл ретте жобаларды іске асыру мақсатында G корпорациясы заңды тұлғалар үшін әрбір келісімшарт бойынша консорциумдар құрды: «А» ЖШС; «B» ЖШС; «Д» ЖШС.

Консорциум келісімдерінің талаптары бойынша консорциумдардың көшбасшысы консорциумға қатысушылардан 4% табыс алатын корпорация G болып табылады.

Консорциумдық келісімдерді жасау ұзақ мерзімді шарттарды орындаумен шартталды, бұл S компаниясының пікірінше, ұзақ мерзімді келісімшарт мақсаттар үшін себеп-салдарлық байланыстарды анықтау шеңберінде негіз болып табылатынын растайды бөлек бухгалтерлік есепті жүргізу.

Осылайша, «S» компаниясы компаниясының алған кірістері мен ұзақ мерзімді келісімшарттар арасында себеп-салдарлық байланыс бар екенін дәлелдейді:

-жобаны басқарудан түсетін кіріс консорциум шартында қарастырылған;

-консорциалдық шарттарды жасасудың айрықша мақсаты шарттарды орындау болып табылады;

-салық салу мақсатында ұзақ мерзімді деп танылған келісім-шарттар бөлек бухгалтерлік есепті жүргізу үшін негіз болып табылады және бөлек бухгалтерлік есепті жүргізу принциптеріне сәйкес таңдалған санатпен тікелей себеп-салдарлық байланысы бар кірістер мен шегерімдер болуы тиіс. осындай таңдалған санатта ескерілген.

«S» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерделей келе, уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.

Салық кодексінің 186-бабына сәйкес дәлелді шешім қабылдау үшін Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігімен 2016-2016 жылдар кезеңіне КТС есептеудің дұрыстығы мәселесі бойынша «S» компаниясына тақырыптық аудит тағайындалды. 2020.

«S» серіктестігіне тақырыптық тексеру жүргізілді, оның нәтижелері бойынша тақырыптық тексеру актісі (бұдан әрі – тақырыптық тексеру актісі) жасалды.

Бұл тақырыптық тексеру актісінен туындайды.

Салық кодексінің 225-бабының 1-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасы резидент-заңды тұлғасының жылдық жиынтық табысы осы тұлға Қазақстан Республикасындағы және оның шегінен тысқары жерлердегі көздерден алатын (алатын) табыстарынан тұрады. салық кезеңі.

Осы бөлімнің мақсаттары үшін төлеу орнына қарамастан Қазақстан Республикасынан тысқары жерлердегі көздерден алынатын кірістер Қазақстан Республикасындағы көздерден алынатын кірістер болып табылмайтын кірістердің барлық түрлері болып танылады.

Салық кодексінің 226-бабының 1-тармағында жылдық жиынтық табысқа Салық кодексінің осы тармағының 1) - 25) тармақшаларында көзделген қосылған құн салығының және акциздің сомасын қоспай салық төлеушінің кірістерінің барлық түрлері кіретінін айқындайды. .

Осылайша, жиынтық жылдық табысқа осы тұлғаның салық кезеңінде Қазақстан Республикасындағы және одан тыс жерлердегі көздерден алуға жататын (алынған) кірістерінің барлық түрлері кіреді.

Айта кетейік, Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің 233-бабына сәйкес консорциум – бірлескен экономикалық қызмет туралы шартқа негізделген, онда заңды тұлғалар белгілі бір ресурстарды біріктіретін және өзара іс-қимылды үйлестіретін уақытша ерікті тең құқылы одақ (бірлестік) болып табылады. нақты экономикалық мәселелерді шешуге күш салу.

«H» АҚ мен «G» корпорациясы келесі шарттарды жасасты:

- «Z» республикалық маңызы бар автомобиль жолының құрылысы бойынша жұмыстар;

- «М» республикалық маңызы бар автомобиль жолының құрылысы бойынша жұмыстар;

- «K» республикалық маңызы бар автомобиль жолының құрылысы бойынша жұмыстар.

Жоғарыда аталған келісімдердің шарттары оның «S» компаниясының қарым-қатынаста G корпорациясының атынан әрекет ете алатынын қарастырады.

Қарастырылып отырған жағдайда «G» корпорациясы келесі заңды тұлғалармен Консорциум келісімдерін жасады: «А» ЖШС; «B» ЖШС; «Д» ЖШС.

Консорциум келісімдерінің 1.1 тармақтарына сәйкес:

 «Көшбасшы» - жобаны кешенді басқаруға және бұл жағдайда Шарттың орындалуына жауапты қатысушының тарапы, Көшбасшы Г болып табылады;

«Жобаны басқару» - Жобаны іске асыру/Келісімшартты орындау, ақша ағындарын басқару, Жобаның сапасын, жұмыс кестесін және қауіпсіздік шараларын басқару, сондай-ақ орындауға байланысты басқа да операцияларды жүзеге асыру үшін барлық қажетті іс-шараларды жүзеге асыруды қамтамасыз ету. Шарттың міндеттемелері туралы.

Сонымен бірге, Консорциум келісімдерінің мазмұнынан бұл келісімдер республикалық маңызы бар автомобиль жолдарының учаскелерін реконструкциялау жобаларын іске асыру мақсатында жасалғаны шығады: «Z»; «М» «К».

Салық кодексінің 282-бабына сәйкес ұзақ мерзімді мердігер шартта көзделген өндіру, монтаждау және құрылыс басталған салық кезеңінде аяқталмаған өндіруге, монтаждауға, құрылысқа арналған шарт (шарт) болып табылады. .

Салық есебі әрбір ұзақ мерзімді келісімшарт бойынша жеке жүргізіледі.

«Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 1-бабының 31) тармақшасына сәйкес құрылыс қызметі (бұдан әрі – құрылыс) өндіріске арналған негізгі қорларды құру жөніндегі қызмет болып табылады. жаңа және (немесе) өзгерту (кеңейту, жаңғырту) салу, техникалық қайта жарақтандыру, реконструкциялау, қалпына келтіру, күрделі жөндеу) жолымен және өндірістік емес мақсаттағы
қолданыстағы объектілерді (ғимараттар, құрылыстар және олардың кешендері, коммуникациялар), монтаждау (демонтаждау), олармен байланысты технологиялық және инженерлік жабдықтар, құрылыс материалдарын, бұйымдары мен конструкцияларын өндіру (өндіріс), сондай-ақ аяқталмаған объектілердің құрылысын консервациялау бойынша жұмыстарды жүргізу және объектілерді пайдаланудан кейінгі, олардың ресурстарын таусылған.

«Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 1-бабының 16-3) тармақшасына сәйкес жобаны басқару – жобалауды ұйымдастыру, жоспарлау, үйлестіру, бақылау жөніндегі қызмет. , берілген бюджет пен мерзімде инвестициялық жобаның мақсаттарына қол жеткізу үшін тапсырыс берушімен немесе инвестормен жасалған шарттарға сәйкес объектілерді салу және пайдалануға беру.

Осылайша, жобаны басқару ұйымдастыру, жоспарлау, үйлестіру және бақылау әрекеттерін қамтиды.

Консорциум келісімдерінің 2.7-тармақтарының г) тармақшаларына сәйкес басшы 4% мөлшерінде басқару шығыстарын шегеріп, Шартта көзделген төлем валютасы мен әдісіне сәйкес қатысушылардың шоттарына төлемдерді жүзеге асырады. тапсырыс берушіден басшының шотына қаражат түскеннен кейін күнтізбелік 21 күннен кешіктірмей.

Тиісінше, жобаны басқару Жобаны іске асыру/Келісімшартты орындау, ақша ағындарын басқару, Жобаның сапасын, жұмыс кестесін және қауіпсіздік шараларын, сондай-ақ орындауға байланысты басқа да операцияларды жүзеге асыру үшін барлық қажетті іс-шаралардың орындалуын қамтамасыз етуді қамтиды. Шарт бойынша міндеттемелер.

Ал, 2.1-тармаққа сәйкес. Келісімшарттың нысанасы «М» республикалық автомобиль жолының учаскесін «кілтке тапсыру» тәртібімен реконструкциялау бойынша жұмыстарды жүзеге асыру болып табылады.

Осыған ұқсас шарттар басқа келісімдерде де қарастырылған.

Осылайша, жоғарыда аталған келісімдердің талаптары республикалық маңызы бар автомобиль жолдарын реконструкциялау бойынша жұмыстарды жүзеге асыруды көздейді, ал Консорциум келісімдерінің талаптары Жобаны іске асыру/Келісімшартты орындау және жобаларға қатысты басқа да қызметтер.

6010 «Өнімдерді өткізуден және қызметтерді көрсетуден түскен кірістер» шотының балансынан «S» серіктестігі 2018 жылға басқа да кірістер алғаны шығады. 2019 жылға 191 761,1 мың теңге сомасында. 1 092 892,3 мың теңге сомасында және 2020 жылға. «Басқару қызметтері 4%» 1 133 708,9 мың теңге сомасына. Сондай-ақ, жоғарыда аталған сомалар «S» компаниясының 2018-2020 жылдарға арналған салық регистрлерінде 4% басқару кірісі ретінде көрсетілген.

Осылайша, салықтық тексеру нәтижелері бойынша «S» компаниясының жобаны басқарудан алған кірісі анықталады:

- 2018 жылға 191 761,1 мың теңге сомасында;

- 2019 жылға 1 092 892,3 мың теңге сомасында;

- 2020 жылға 1 133 708,9 мың теңге сомасында.

Бұл ретте, «S» компаниясының жобаларын басқарудан түскен кірістердің жоғарыда көрсетілген сомалары салық тіркелімдерінде көрсетілген.

Осылайша, тақырыптық аудит актісіне сәйкес ұзақ мерзімді шарттар бойынша ұсынылатын тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) өткізуден түскен кірістің азаюы және басқа кірістердің алынған кірістер сомасына ұлғаюы туралы шағым жасалған салықтық тексеру актісі нәтижелері жобаларды басқарудан 2018-2020 жж. Жалпы сомасы 2 418 362,4 мың теңгеге Консорциум келісімдерінде көзделген және осы бөлікте КТС-тің тиісті есептелуі расталды.

Жоғарыда айтылғандардың негізінде, тақырыптық аудит нәтижелерін ескере отырып, ұзақ мерзімді шарттар бойынша ұсынылған тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) өткізуден түсетін кірістің азаюы және табыс сомасына басқа кірістердің ұлғаюы. 2018-2020 жылдарға арналған жобаларды басқарудан алынған, Консорциум келісімдерінде көзделген жалпы сомасы 2 418 362,4 мың теңге сомасына және шағым жасалған салықтық тексеру актісінің нәтижелері бойынша осы бөлікте КТС тиісті есептеу негізделген.

  1. Ұзақ мерзімді келісім-шарт бойынша кірісті ұлғайту туралы «Z»

2020 жылға арналған ұзақ мерзімді «Z» шарты бойынша кірістерді айқындау кезінде Салық кодексінің 283-бабының бұзылуы шағым жасалған салық сомасын және тиісті өсімпұл сомасын есептеуге негіз болды. табыс ұзақ мерзімді келісімшарт бойынша осындай кезеңдегі кірістер мен шығыстар арасындағы ең аз сома негізінде есепке алынды. Бұл ретте 2018-2019 жж. Кірістер кірістер мен шығыстар арасындағы айырмашылықтың неғұрлым жоғары болғанына қарай танылды.

«S» компаниясы 2020 жылға жиынтық жылдық кіріс негізсіз ұлғайтылуына байланысты салық органының бұл тұжырымдарымен келіспейді. «Z» ұзақ мерзімді келісімшарты (бұдан әрі – «Z» шарты) бойынша шығыстардың кірістерден асып кетуіне байланысты.

«S» компаниясының шағымында салықтық тексеру барысында ұсынылған растайтын құжаттарға сәйкес 2020 жылғы табысы көрсетілген. «Z» шарты бойынша 3 683 105,7 мың теңгені құрайды.

Бұл ретте «S» компаниясы 2017 ж. 2019 жылға салық салу мақсатында сатудан түскен табыс сомасы ХҚЕС бойынша табыс пен әрбір тиісті келісімшарт бойынша салық есебіне арналған келісімшарт шығыстары арасындағы ең үлкен сома негізінде анықталды. 2018-2019 жж жалпы жылдық табыс сондай-ақ сатудан түскен табыстан басқа салықтық есепке алу үшін басқа да кірістерді қамтиды. Осыған байланысты S компаниясы келісім-шарт бойынша шығындарды салық салу мақсатында кіріс ретінде таныды.

«S» компаниясы өз шағымында аудит барысында 2017-2019 жылдарға арналған «Z» шарты бойынша кірістерді тануға қатысты сұрақтар туындамағанын атап өтеді.

Осыған байланысты «S» компаниясы салықтық есепке алу мақсаттары үшін кірісті және құрылыс келісімшарттары бойынша танылған кірісті әрбір келісімшарт бойынша, соның ішінде «Z» шарты бойынша келісімшарттық шығындар сомасында тану тәсілін өзгертпеді.

Шағымдан «S» серіктестігінің кіріс сомасының 1 032 026,9 мың теңгеге ұлғаюы және таза табыс бойынша КТС пен КТС тиісті есептеулері бойынша жүргізілген салықтық тексеру нәтижелерімен келіспейтіні анықталды.

«S» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерделей келе, уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.

Бұл тақырыптық тексеру актісінен туындайды.

Салық кодексінің 282-бабына сәйкес ұзақ мерзімді мердігер шартта көзделген өндіру, монтаждау және құрылыс басталған салық кезеңінде аяқталмаған өндіруге, монтаждауға, құрылысқа арналған шарт (шарт) болып табылады. .

Салық есебі әрбір ұзақ мерзімді келісімшарт бойынша жеке жүргізіледі.
          Ұзақ мерзімді келісім-шарт бойынша кіріс салық төлеушінің таңдауы бойынша әрбір ұзақ мерзімді келісімшарт бойынша нақты әдісті немесе аяқтау әдісін пайдалана отырып айқындалады. Табысты анықтаудың таңдалған әдісі әрбір ұзақ мерзімді шарт бойынша қолданылатын әдістерді көрсетуге арналған салық тіркелімінде көрсетіледі және ұзақ мерзімді шарттың қолданылу мерзімі ішінде өзгертуге болмайды. Егер мұндай салық тіркелімі немесе онда таңдалған әдіс туралы ақпарат болмаса, нақты әдіс осындай деп танылады.

Ұзақ мерзімді келісімшарт бойынша салық кезеңі ішінде жүргізілген шығыстардың сомасы осы бөлімнің 2, 3 және 4-тармақтарына сәйкес шегерімдерге жатады.

Салық кодексінің 283-бабына сәйкес нақты әдіске сәйкес есепті салық кезеңі үшін ұзақ мерзімді шарт бойынша кіріс есепті салық кезеңі үшін алынуға жататын (алынған), бірақ сомасынан кем емес кіріс деп танылады. ұзақ мерзімді келісім-шарт бойынша осындай кезең ішінде жұмсалған шығындар.

Егер ұзақ мерзімді шарттың қолданылу мерзімі ішінде осы баптың 1-тармағына сәйкес айқындалған осындай шарт бойынша кіріс оның қолданылу мерзімінің бүкіл кезеңіне айқындалған ұзақ мерзімді шарт бойынша табыстың жалпы сомасынан асып кетсе, табыс ұзақ мерзімді шарт бойынша мыналар танылады:

1) мұндай асып кету орын алған салық кезеңінде - ұзақ мерзімді шарт бойынша оның қолданылу мерзімінің бүкіл кезеңі үшін айқындалған кірістің жалпы сомасы мен осындай табыс сомасы арасындағы оң айырма сомасындағы кіріс; ұзақ мерзімді шарттың әрекет етуінің алдыңғы салық кезеңдеріндегі жиынтық жылдық табысқа қосылған шарт;

2) ұзақ мерзімді шарттың келесі салық кезеңдерінде – нөлге тең сома.

Қарастырылып отырған жағдайда 2020 жылға арналған салықтық есепке алу саясатының 3.1.8 «Нақты әдісті қолдану кезінде ұзақ мерзімді шарт бойынша кірісті анықтау тәртібі (Салық кодексінің 283-бабы)» тармағына сәйкес. (бұдан әрі - НҰП) «S» компаниясы ұзақ мерзімді келісімшарт бойынша нақты әдісті қолданады.

Сондай-ақ НҰП нақты әдіске сәйкес есепті салық кезеңі үшін ұзақ мерзімді келісімшарт бойынша кіріс есепті салық кезеңі үшін алынуға жататын (алынған) кіріс ретінде танылатынын, бірақ осы кезең ішінде шеккен шығыстар сомасынан кем болмайтынын қарастырады. ұзақ мерзімді келісімшарт бойынша осындай кезең.

6010 «Өнімдерді өткізуден және қызметтерді көрсетуден түскен кірістер» шотының 2020 жылғы баланстық деректері бойынша. 2020 жылға арналған ұзақ мерзімді «Z» келісім-шартынан кірістер. 4 715 132,7 мың теңге сомасында айқындалды. Бұл ретте, осы келісімшарт бойынша салық кезеңінде жүргізілген шығыстар сомасы 3 683 105,7 мың теңгені құрайды.

Демек, 2020 жылға арналған «Z» ұзақ мерзімді келісім-шарт бойынша кіріс сомасынан бастап. осы шарт бойынша осындай кезеңге жұмсалған шығыстар сомасынан асып кетсе, сәйкесінше Салық кодексінің 283-бабына сәйкес ұзақ мерзімді «Z» шарты бойынша кіріс 4 715 132,7 мың теңге сомасында кіріс ретінде танылады.

2020 жылға арналған салық тізіліміне сәйкес, «Z» шарты бойынша «S» компаниясының кірісі 3 683 105,7 мың теңге сомасында, яғни осы Шарт бойынша келтірілген шығыстар шегінде анықталған, бұл жағдайда бұзушылық болып табылады. талаптарының Салық кодексінің 283-бабы.

Жоғарыда айтылғандардың негізінде, Салық кодексінің 283-бабының нормасын ескере отырып, 2020 жылға арналған ұзақ мерзімді «Z» шарты бойынша сатудан түсетін табыс сомасын ұлғайту. 1 032 027,0 мың теңге сомасында (4 715 132,7 - 3 683 105,7) және салықтық тексеру нәтижелері бойынша КТС тиісті есептеу негізделген.

Осылайша, тақырыптық аудит актісіне сәйкес, 2020 жылға арналған ұзақ мерзімді «Z» шарты бойынша сатудан түсетін кіріс көлемін арттыру бойынша шағымданған салықтық тексеру актісін қорытындылады. 1 032 027,0 мың теңге сомасында (4 715 132,7 - 3 683 105,7) және КТС сәйкес есептелуі расталды.

Жоғарыда айтылғандарға сүйене отырып, тақырыптық аудит нәтижелерін ескере отырып, 2020 жылға арналған ұзақ мерзімді «Z» шарты бойынша сатудан түскен кірістің ұлғаюы туралы қорытынды шығады 1 032 027,0 мың теңге сомасында (4 715 132,7 - 3 683 105,7) және шағымданған салықтық тексеру актісі бойынша КТС тиісті есептеу дәлелді.

Салық кодексінің 182-бабының 1-тармағына және 186-бабының 5-тармағына сәйкес уәкілетті орган шағымды қарау аяқталғаннан кейін тақырыптық және (немесе) қайталама тақырыптық тексерулер мен тексерулердің нәтижелерін ескере отырып, дәлелді шешім қабылдайды. апелляциялық комиссияның шешімі.

Апелляциялық комиссия отырысының қорытындысы бойынша тексеру нәтижелері туралы хабарламаға берілген шағымды өзгеріссіз, ал шағымды қанағаттандырусыз қалдыру туралы шешім қабылданды.


Теги: КТС