Дау түрі: салық даулары
Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға
Салық түрі: ҚҚС қайтару
Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі-уәкілетті орган) «T» компаниясының Мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі-салық органы) 2020ж.10.11. салықтық тексеру нәтижелері туралы хабарламаға шағымын қарады.
Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 2015ж. 01.10. бастап қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растау (бұдан әрі – ҚҚС бойынша асып кету) мәселесі бойынша «Т» компаниясына тақырыптық салықтық тексеру жүргізді. 2020ж. 30.06. бойынша, оның нәтижелері бойынша 2020ж. 10.11. бастап 366,6 мың теңге сомасында ҚҚС есептелгені туралы, есепке жатқызылатын ҚҚС қайтаруға расталмаған, бюджетке төленуге жатпайтын есептелген салық сомасынан 2 238 237,7 мың теңге сомасында асып түскені туралы, ҚҚС асып кеткен сомасы туралы хабарлама шығарылды. қайтарылған 705 517,9 мың теңге сомасында және 245 107,2 мың теңге сомасында өсімпұл қайтарылғаны расталмаған.
Компания салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының 1 345 764, 0 мың теңге сомасындағы валюталық түсімді қайтаруды растамау, 705 517,9 мың теңге сомасын растамау, тауарлар мен көрсетілетін қызметтер есебінен ҚҚС алып тастау, басқа себептер бойынша ҚҚС растамау бөлігінде тексеру шешімінің күшін жоюды сұрайды. бұл жағдайда келесі дәлелдер келтіріледі.
Салықтың шағымданған сомасын және өсімпұлдың тиісті сомасын есептеу үшін компания ұсынған 2 238 237,7 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кету сомасы тауарды (мұнайды) экспортқа өткізу босатылған айналым деп танылуына байланысты расталмағаны негіз болды.
Сондай-ақ, салықтық тексеру актісінде мынадай негіздер бойынша ҚҚС-тан асып кету қайтарылуға жатпайтыны көрсетілген:
- 1 345 764, 0 мың теңге-валюталық түсім түспеген тауарлардың экспорты бойынша ҚҚС сомасы;
- 351 592,3 мың теңге - қарсы салықтық тексерулер бойынша және мониторингке жататын салық төлеушілер бойынша сұрау салулар бойынша салық қызметі органының алған жауаптары негізінде (оның ішінде тоқтатылған сұрау салулар бойынша)қайтарылуға жатпайтын ҚҚС сомасы;
- 131 472,9 мың теңге-салық төлеуші қажетсіз ұсынған ҚҚС сомасы, бұл ретте компания бұл мәселеге шағымданбайды;
- 8 724, 4 мың теңге-Басқа себептер бойынша қайтаруға жатпайтын ҚҚС сомасы.
Бұл ретте, салықтық тексеру актісінде бұрын қайтарылған және қайтаруға расталмаған 705 517,9 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен сома бюджетке қайтарылуға жататыны көрсетілген.
Бұдан басқа, салықтық тексеру нәтижелері бойынша ҚҚС 2019 жылғы 4 тоқсан үшін 249,8 мың теңге сомасында және 2020 жылғы 1 тоқсан үшін 116,8 мың теңге сомасында есептен алынып тасталды.
Салық органының осы тұжырымдарымен «Т» Компаниясы келіп түскен валюталық түсімнің салықтық тексеру нәтижелері бойынша дұрыс есептелмегеніне, 366,6 мың теңге сомасында ҚҚС заңсыз есептелгеніне, 705 517,9 мың теңге сомасына ҚҚС заңсыз есептелгеніне байланысты келіспейді.
Компанияның пікірінше, тексеру барысында түскен валюталық түсім дұрыс есептелмеген, өйткені тексеруші мамандар 2011 жылдан бастап мұнай сату туралы келісімшарттардың бірінің қолданылу мерзімі ішінде түскен валюталық түсімді негізге алды. шағымда компанияның 2015 жылғы 4 тоқсаннан бастап 2020 жылғы 2 тоқсанға дейін қайтару туралы талап қойғаны көрсетілген.
Шағымнан компания жеткізушілерге салық органының сұрауларына жауап бермеуге қатысты өтініштер жібергені, оның ішінде компаниямен байланысты ҚҚС бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы талап қойылған хабарламаларды салық органынан алмағаны («KAZ» Компаниясы, «К» Компаниясы, «D» Компаниясы), бұдан басқа жеткізушілердің бірі 2019 жылдың қаңтарында таратылғанын, ал оның мұрагері «W» Компаниясы хабарлама алмағанын хабарлады.
Компания шағымда 366,6 мың теңге соманың 162,1 мың теңге сомасына дауласатынын, бұл екі смартфон мен ноутбук сатып алуға байланысты екенін атап өтті.
Сондай-ақ, шағымда тексеру нәтижелері бойынша 8 724,4 мың теңге сомаға өзге қызметтер бойынша ҚҚС асып кетуін қайтарудан негізсіз бас тартылғаны атап өтілді.
«Т» Компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.
Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі шағым бойынша дәлелді шешім шығару мақсатында 2021ж. 22.06. хатпен 2017ж. 25.12. Салық кодексінің 181, 186-баптарына сәйкес қайтарылуға жататын ҚҚС сомаларының дұрыстығын растау мәселесі бойынша компанияға тақырыптық тексеру тағайындалды.
Осы хатты орындау үшін қаржы министрлігінің мемлекеттіқ кірістер комитеті 2021ж. 28.06. ұйғарым негізінде компанияға тақырыптық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 2021ж. 23.08. тақырыптық тексеру актісі (бұдан әрі - тақырыптық тексеру актісі) жасалды.
Салық кодексінің 186-бабының 4-тармағына сәйкес, деректердің анықтығы немесе толықтығы жеткіліксіз болған, сондай-ақ тақырыптық тексеру барысында бұрын тексерілген мән-жайлар мен құжаттарға қатысты жаңа мәселелер туындаған кезде уәкілетті орган оны қайта тағайындауға құқылы.
Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитеті 2021ж. 23.11. ұйғарым негізінде компанияға қайта тақырыптық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 2023ж. 31.07. тақырыптық тексеру актісі (бұдан әрі - тақырыптық тексеру актісі) жасалды.
Тақырыптық тексеру актісінен мыналар шығады.
Компания ДДП-ға қол қойылған күнге, яғни 1994ж. 01.05. салық режимінің тұрақтылығы көзделген ДРП негізінде қызметті жүзеге асырады.
Мәселен, 1991ж. 24.12. «қосылған құн салығы туралы» Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі – заң) қатысты Дунг ДРП-ның 10.4 (б) тармағына сәйкес Тараптар Контрактор, оның мердігерлері, қосалқы мердігерлері мен персоналы экспорттық тауарлар үшін немесе осыған байланысты сатып алынатын немесе сатылатын қызметтер үшін төлейтін кез келген ҚҚС алынатынына келісті тауарлар экспорты заңда көзделгендей ҚҚС Төлеген тұлғаға немесе тұлғаларға өтелуге тиіс.
Заңның 5 - бабы 1-бөлігінің а) тармақшасына сәйкес Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығына мүше мемлекеттер шегінен тыс экспортталатын тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер), сондай-ақ экспортталатын тауарларды тасымалдау, тиеу, түсіру, қайта тиеу және шетелдік жүктерді Қазақстан Республикасының аумағы арқылы транзиттеу жөніндегі қызметтер ҚҚС-тан босатылады.
Заңның 6-бабында ҚҚС мөлшерлемелерінің мөлшері айқындалған.
Дунг ДРП-ның 10.5.1-бөліміне сәйкес (2015ж. 28.12. өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы келісімді ескере отырып) шартта тікелей көзделген салықтарға қатысты, егер бұл ставкалардың ұлғаюына не осындай салықтарды есептеу тәртібінің өзгеруіне әкеп соқпаса, Контрактор салықтық әкімшілендіру салықтық әкімшілендіруге сәйкес жүзеге асырылатынына келіседі. келісімшартты қоса алғанда, бірақ онымен шектелмей, міндеттемелер туындаған кезде қолданылатын ҚР заңнамасымен:
а) салық міндеттемесі туындаған кезде қолданыста болатын ҚР салық заңнамасында белгіленген тәртіппен және мерзімдерде салық нысандарын жасайды және ұсынады;
б) оларды төлеу бойынша міндеттемелер туындаған кезде қолданылатын ҚР салық заңнамасында белгіленген тәртіпке және мерзімдерге сәйкес төлейді;
в) міндеттеме туындаған кезде қолданылып жүрген ҚР салық заңнамасында белгіленген тәртіпке және мерзімдерге сәйкес салықтарды және басқа да міндетті төлемдерді қайтаруды және/немесе есепке жатқызуды талап етуге және алуға құқығы бар.
Сонымен қатар, Дунг ДРП-ның 10.4-бөлімінде (2015ж. 28.12. өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы келісімді ескере отырып) :
а) Контрактор, оның мердігерлері, қосалқы мердігерлері және персонал, егер мұндай тауарлар немесе нәтижелер Қазақстан Республикасының шегінде қалатын болса, көрсетілген салық алынуы мүмкін тауарларды немесе көрсетілетін қызметтерді кез келген сату кезінде қолданылатын ҚҚС төлейді;
б) Контрактор, оның мердігерлері, қосалқы мердігерлері және персоналы экспорттық тауарлар үшін немесе тауарлар экспортына байланысты сатып алынатын немесе сатылатын қызметтер үшін төлеген кез келген ҚҚС ҚҚС туралы заңда көзделгендей ҚҚС Төлеген тұлғаға немесе тұлғаларға өтелуге тиіс.
Тақырыптық тексеру актісі бойынша баяндалғанды ескере отырып, тауарды (мұнайды) экспортқа өткізу нөлдік ставка бойынша салық салынатын тауарларды өткізу жөніндегі айналым деп танылды, бұл ретте Компания ҚҚС сомаларын есепке жатқызудың пропорционалды әдісін қолданады, тиісінше компания есепке жатқызылатын ҚҚС-тан есептелген салық сомасынан асып кетуін қайтаруды жүзеге асыру туралы талап берді. 2015ж. 01.10. бастап 2020ж. 30.06. дейін 2 238 237, 7 мың теңге мөлшерінде.
Сонымен қатар, тақырыптық тексеру барысында валюталық түсімнің қол жетімсіздігіне, қарсы салықтық тексерулер бойынша және мониторингке жататын салық төлеушілер бойынша сұраулар бойынша, салық қызметі органының алған жауаптары негізінде (оның ішінде тоқтатылған сұраулар бойынша) және басқа да негіздер бойынша жауаптардың алынбауына байланысты ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тарту бөлігінде мәселелер қаралды. ҚҚС асып кеткен артық соманы қайтарудан бас тартуды қоспағанда.
2017ж. 25.12. «салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасы кодексінің 152-бабының 7-тармағына сәйкес (Салық кодексі), тауарлар экспортталған жағдайда, қайтарылуға жататын ҚҚС сомасын айқындау кезінде Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен ашылған Қазақстан Республикасының аумағындағы екінші деңгейдегі банктердегі салық төлеушінің банктік шоттарына валюталық түсім түскен не төлеушіге жеткізілген тауарларды Қазақстан Республикасының аумағына іс жүзінде әкелу жүзеге асырылған тауарлардың экспорты ескеріледі Сыртқы сауда тауар алмасу (бартерлік) операциялары бойынша экспортталған тауарларды сатып алушының ҚҚС-сы.
Салықтық тексеру барысында (2020ж. 10.11. салықтық тексеру актісі) «валюталық түсімнің түсуі және оны ұсыну тәртібі туралы қорытындының нысанын бекіту туралы» ҚР Қаржы министрінің 2018ж. 21.02. бұйрығына сәйкес 2020 жылғы 2 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияда көрсетілген қайтару туралы талап бойынша сұрау салу жіберілді (2020ж.05.10.) «СК» банкіне. Банктің жауабынан валюталық түсім 349 273,6 мың АҚШ доллары сомасында түскені, валюталық түсім түсімінің үлесі 2015ж. 01.10. дейін өндірілетін экспортқа өткізудің бір бөлігін ғана жабатын 998 483,6 мың АҚШ долларын экспортқа өткізудің жалпы сомасының 34,98% - % құрайды.
Осы тақырыптық тексеру барысында сондай-ақ «СК» банкінде 2022ж. 10.01. сұрау жіберілді, оған алдыңғы жауап бойынша мәліметтерді растайтын 2022ж. 31.01. жауап алынды.
Тақырыптық тексеру актісінен 2020 жылғы 2 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияда көрсетілген қайтару туралы талап бойынша тексеру актісі бойынша 1 345 764,0 мың теңге сомасында валюталық түсімнің толық түспеуіне байланысты қайтарылуға жатпайтын ҚҚС асып кету сомасы айқындалғаны шығады.
Бұл ретте, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша 2020ж. 10.11. тексеру актісінде көрсетілген валюталық түсімнің толық түспегені туралы тұжырымдар расталды.
Салық органының сұрауларына жауаптар ұсынылмауына байланысты және мониторингке жататын салық төлеушілер бойынша сұрау салулар бойынша салық органдарының алған жауаптары негізінде ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тарту сомасына қатысты
Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018ж. 19.03. бұйрығымен бекітілген ҚҚС асып кетуін қайтару қағидаларының 9-тармағына сәйкес №391, егер тексерілетін көрсетілетін қызметті алушының тауарларын, жұмыстарын, көрсетілетін қызметтерін жеткізуші басқа мемлекеттік кіріс органында орналасқан жері бойынша тіркеу есебінде тұрса, тақырыптық тексеруді тағайындаған мемлекеттік кіріс органы қарсы тексеру жүргізу туралы тиісті сұрау салуды және (немесе) Салық кодексінің ережелеріне сәйкес осы Кодексте анықталған бұзушылықтарды жою бойынша шаралар қабылдау туралы «Пирамида» жауабын талдау нәтижелері бойынша тақырыптық тексеру басталған күннен бастап 15 (он бес) жұмыс күні ішінде.
Бұл ретте, тақырыптық тексеру барысында 2020ж. 10.11. актісі бойынша тексеру шеңберінде «Пирамида» талдамалық есебі бойынша анықталған бұзушылықтарды жоюға арналған мемлекеттік кіріс органдарына сұрау салулар уақтылы және толық көлемде, оның ішінде «K», «КТ», «DK» компаниялары бойынша жіберілгені анықталды» және «W», тиісінше, Компанияның аталған бөлімдегі дәлелдері ауқатты емес.
Сонымен қатар, тақырыптық тексеру актісінде «K» Компаниясы 178 502,6 мың теңге сомасына тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатқаны анықталды, бұл ретте 2 916,9 мың теңге сомасына шот-фактураларды салыстыру кезінде анықталған сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС төмендетілгені анықталды. 2020ж. 15.10. бастап мемлекеттік кірістер басқармасына сұрау жіберілді, оған 2020ж. 29.10. бастап белгіленген бұзушылық сомасы расталмады деген жауап алынды. Жауап 2020ж. 10.11. салықтық тексеру аяқталған күнге дейін келіп түсті.
Тиісінше, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша 2 916,9 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тарту бөлігінде 2020ж. 10.11. тексеру актісінің нәтижелері расталмады.
Осыған ұқсас, бұзушылықтар расталмаған, шағымданатын салықтық тексеру аяқталғанға дейін Мемлекеттік кірістер органдарынан сұрауларға жауаптар келіп түсуіне байланысты, тиісінше, тақырыптық тексеру актісінің нәтижелері бойынша өнім берушілер бойынша ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тарту расталмады: «К», «ТАС», «КРА», ДК «П.Е.В», «Е», «IR», «CH», «AVC», «CS», «КN», А.Р.Г., «Zh», «F», «КSU», «CP», «СК», «О», «А», «BK», «DС», «ATS», «BTS», «MAG», «NIP», «EW», «IL», «ТIR», «MANS», «ITT», «ShC», «КIC», «MGR», «AR», «МAK», «UTTS», «ТEl» және «P» Компаниялары, жалпы сомасы 72 106,2 мың теңгеге.
Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының екінші бөлігіне сәйкес «Пирамида» Талдамалық есебінің нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар келесі тексерілетін салық төлеушілердің тікелей жеткізушілері, оның ішінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтарудың оңайлатылған тәртібін қолдануға құқығы бар бұзушылықтар жойылған жағдайда, осы тармақтың бірінші бөлігі 2) тармақшасының ережелері қолданылмайтынын көрсету қажет.
Тақырыптық тексеру актісі бойынша іс жүзінде «Пирамида» талдамалық есебі бойынша ҚҚС бойынша анықталған сәйкессіздіктердің жалпы сомасы, ҚҚС ең аз сомасы 352 756,8 мың теңгені құрағаны анықталды, бұл ретте жоғарыда көрсетілгендей, 2020ж. 10.11. салықтық тексеру аяқталған күнге дейін ҚҚС мөлшерінде анықталған сәйкессіздіктерді растай отырып, Мемлекеттік кірістер органдарынан жауаптар алынды 75 023,1 мың теңге (2 916,9 +72 106,2).
Тиісінше, тақырыптық тексеру актісі бойынша «Пирамида» талдамалық есебінде 277 733,7 мың теңге (352 756,8 -75 023,1) мөлшерінде анықталған бұзушылықтарға байланысты ҚҚС асып кету сомасын қайтаруға растамау бөлігінде 2020ж. 10.11. тексеру актісінің нәтижелері расталды.
- ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тартуға қатысты 8 724,4 мың теңге сомасында
Тақырыптық тексеру актісінде Салық Кодексінің 429-бабының 2-тармағында белгіленген шарттардың орындалмауына байланысты компанияның 202ж. 10.11. салықтық тексеру актісіне сәйкес 8 724,4 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуін қайтарудан бас тартылғаны атап өтілді.
8 724,4 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен сома тізбесі 2020ж. 10.11. актінің мәтінінде және 2.13-тармақта көрсетілген түрлі қызметтерді жеткізушілер (пайдаланушылардың консультациясы, іс-шараларды ұйымдастыру, залды жалға алу, заң қызметтері және т. б.) бойынша қалыптасты. тақырыптық тексеру актісі.
Сонымен қатар, Салық Кодексінің 429-бабының 3-тармағына сәйкес, осы баптың 2-тармағында белгіленген шарттар орындалмаған жағдайда, ҚҚС сомасынан асып кету нөлдік ставка бойынша салық салынатын өткізу жөніндегі айналым мақсаттары үшін пайдаланылған тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша есепке жатқызылған салық сомасы бөлігінде қайтарылуға жатады.
Алайда, Салық Кодексінің 429-бабының 5-тармағына сәйкес осы баптың 1-тармағында көрсетілген ҚҚС-ты оңайлатылған қайтару тәртібіне құқығы бар ҚҚС төлеушіде қалыптасқан ҚҚС-тан асып кету қайтарылуға жатады.
Бұдан басқа, Салық Кодексінің 429-бабы 6-тармағының екінші абзацына сәйкес осы баптың 2, 3 және 4-тармақтарының ережелері, оның ішінде Салық кодексінің 434-бабы 2-тармағының 1) тармақшасында көрсетілген, ҚҚС асып кетуін қайтарудың оңайлатылған тәртібін қолдануға құқығы бар салық төлеушілерге қолданылмайды.
Тақырыптық тексеру актісінде компанияның жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарт шеңберінде қызметті жүзеге асыратыны, ірі салық төлеушілердің мониторингінен тұратыны және Салық Кодексінің 429-бабының 6-тармағына сәйкес ҚҚС асып кету сомасын қайтарудың оңайлатылған тәртібін қолдануға құқығы бар екендігі көрсетілген, тиісінше, 8 724,4 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кету сомасы қайтарылуға жатады.
Осылайша, тақырыптық тексеру актісі бойынша 2020ж. 10.11. тексеру актісінің 8 724,4 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманы қайтаруға растамау бөлігінде нәтижелері расталмады.
705 517,9 мың теңге сомасында ҚҚС есептеуге қатысты
2020ж. 10.11. тексеру актісіне және хабарламаға сәйкес, Салық кодексінің 431-бабының 5-тармағына сәйкес нөлдік ставка бойынша салық салынатын айналымдардың расталмауына байланысты, бұрын бюджеттен қайтарылған, бірақ кейіннен расталмаған ҚҚС асып кеткен сомалар салықтық бақылау нәтижелері бойынша жалпы сомасы 705 517,9 мың теңгеге төленуге жатады. тексеру нәтижелері туралы хабарлама негізінде бюджет.
Атап айтқанда, бұрын қайтаруға расталған және келесі салықтық тексерулердің нәтижелері бойынша бюджеттен қайтарылған 705 517,9 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен сома есептелді:
- 2017ж. 26.06. салықтық тексеру актісі бойынша 380 325,5 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүзеге асырылды.
- 2017ж. 27.10. салықтық тексеру актісі бойынша 84 243,6 мың теңге көлемінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүзеге асырылды.
- 2018ж. 21.02. салықтық тексеру актісі бойынша 116 383,1 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүзеге асырылды.
- 2018ж. 07.08. салықтық тексеру актісі бойынша 119 921,4 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүзеге асырылды.
- 2018ж. 06.11. салықтық тексеру актісі бойынша 4 644,3 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүзеге асырылды.
Тақырыптық тексеру актісінде 10.5.1-тармақтың (в) тармақшасын назарға ала отырып, атап өтілді. 1994ж. 01.05. ДРП-ға өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы келісімдер (2015ж. 28.12. өзгерістер), тексерілетін кезеңде мұнайды өткізу жөніндегі айналымдар нөлдік ставка бойынша салық салынатын айналымдар ретінде қаралады. Осыған байланысты, бұрын қайтаруға расталған және салық тексерулерінің нәтижелері бойынша бюджеттен қайтарылған жалпы сомасы 705 517,9 мың теңге ҚҚС-тан асып кету бюджетке төленуге жатпайды.
Осылайша, тақырыптық тексеру актісі бойынша бюджеттен қайтарылған және қайтаруға 705 517,9 мың теңге мөлшерінде қолдаусыз ҚҚС асып кеткен соманы бюджетке қайтару бөлігінде 2020ж. 10.11. тексеру актісінің нәтижелері расталмады.
- 366,6 мың теңге сомасында ҚҚС есептеуге қатысты
Салық кодексінің 400-бабының 1-тармағына сәйкес, осы Кодекстің 367-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес ҚҚС төлеуші болып табылатын тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді алушы есепке жатқызатын ҚҚС сомасы, егер олар салық салынатын тауарлар, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер үшін пайдаланылса немесе пайдаланылса, төленуге жататын ҚҚС сомасы деп танылады. өткізу бойынша айналым
Тақырыптық тексеру актісінде 2020ж. 10.11. тексеру актісі бойынша 366,6 мың теңге сомасында ҚҚС есептелгені атап өтілді, осы сомадан Компания смартфондар мен ноутбук сатып алуға байланысты 162,1 мың теңге ҚҚС сомасында есептеуге ғана шағымданады, оның ішінде:
- 2019ж. 01.11. шот-фактура бойынша есепке жатқызылған 45,3 мың теңге мөлшеріндегі ҚҚС сомасы (Apple iPhone 11 Pro Max 256GB, 6.5, 2688x1242, RAM 4GB, 12Mp, LTE, Space Gray (MWHJ2RM/A) смартфоны);
- 2020ж. 13.01. есептегенде жойылған 92,1 мың теңге мөлшеріндегі NDS сомасы ((сенсорлық панелі бар Apple MacBook Pro жаңалығы-2,6 ГГц Space Gray 4,5 ГГц Core i7/32 ГБ/256 SSD/Radeon Pro 555X 15 - дюйм);
-2020ж. 13.03. шот-фактура бойынша есепке жатқызылған 24,7 мың теңге мөлшеріндегі ҚҚС сомасы (Apple iPhone смартфоны 11 64 Гб, 6.1, 828x1792, жедел жады 4 ГБ, 12 Мп, LTE, қара (mwlt2rm/A)).
Бұл ретте, тақырыптық тексеру актісі бойынша аталған Apple MacBook Pro ноутбукін компания негізгі құралдарға жатқызғаны, жеке тұлғаның жеке меншігі болып табылмайтыны анықталды. 3 дана Apple iPhone смартфондары корпоративтік нөмірлері бар компания қызметкерлері үшін де сатып алынды. Компания сатып алған осы тауарларды ҚҚС бойынша декларацияда есепке жатқызған, оны компания келісімшарт бойынша ұсынады.
Тиісінше, жоғарыда аталған тауарлар салық салынатын айналым мақсатында пайдаланылады, осыған байланысты 162,1 мың теңге сомасындағы ҚҚС есептен шығаруға жатпайды.
Осылайша, тақырыптық тексеру актісі бойынша 2019 жылғы 4 тоқсан және 2020 жылғы 1 тоқсан үшін есептен ҚҚС алып тастау бөлігінде 2020ж. 10.11. тексеру актісінің нәтижелері 162,1 мың теңге сомаға расталмады.
Жоғарыда баяндалғанның негізінде тақырыптық тексеру актісі бойынша 2020ж. 10.11. салықтық тексеру нәтижелері 1 755 175,1 мың теңге мөлшерінде қайтарылуға жатпайтын ҚҚС асып кету сомасы бөлігінде расталды, оның ішінде:
- 1 345 764,0 мың теңге-валюталық түсім түспеген тауарлардың экспорты бойынша ҚҚС сомасы;
- 277 733,7 мың теңге-салық органының алған жауаптары негізінде мониторингке жататын салық төлеушілер бойынша сұрау салулар бойынша қайтаруға жатпайтын ҚҚС сомасы;
- 131 472,9 мың теңге-салық төлеуші қажетсіз ұсынған ҚҚС сомасы;
- 204,5 мың теңге –2020ж. 10.11. салықтық тексеру нәтижелері бойынша есептелген ҚҚС сомасы.
Бұл ретте, жоғарыда көрсетілгендей, қайтаруға ұсынылған, 2015ж. 01.10. кезең үшін ҚҚС асып кетуін қайтару туралы талапта (өтініште) көрсетілген ҚҚС асып кету сомасы. 2020ж. 30.06. бойынша 2 238 237,7 мың теңге соманы құрады, ол 2020ж. 10.11. тексеру актісінің нәтижелері бойынша толық расталмаған.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, тақырыптық тексеру актісі бойынша 483 062,6 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуін қайтаруға растамау бөлігінде 2020 жылғы 10.11. салықтық тексеру нәтижелері расталмады (2 238 237,7 - 1 755 175,1), 705 517,9 мың теңге сомасында бюджеттен қайтарылған және қайтаруға қолдау көрсетілмеген ҚҚС асып кетуін бюджетке қайтару, сондай-ақ 2019 жылғы 4 тоқсан және 2020 жылғы 1 тоқсан үшін ҚҚС есептеу 162,1 мың теңге сомасында.
Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша шешім қабылданды тексеру нәтижелері туралы 483 062,6 мың теңге сомасында қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кету, бюджеттен қайтарылған және 705 517,9 мың теңге сомасында қайтаруға қолдау көрсетілмеген ҚҚС асып кетуді бюджетке қайтару, сондай-ақ 4 үшін ҚҚС есептеу бөлігінде шағым жасалған хабарламаның күшін жою 2019 жылғы тоқсан және 2020 жылғы 1 тоқсан 162,1 мың теңге сомасында, ал қалған бөлігінде өзгеріссіз қалдырылсын.