Даудың түрі: салық даулары
Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға
Салық түрі: КТС
ҚР Қаржы министрлігі (бұдан әрі - уәкілетті орган) ірі кәсіпкерлік субъектілері мен мұнай секторы ұйымдарынан (КТС) түсетін түсімдерді және қосылған салықты қоспағанда, мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі-салық органы) заңды тұлғалардан корпоративтік табыс салығын есептеу туралы сомасы туралы тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «М» Компаниясының апелляциялық шағымын алды құны (ҚҚС).
Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 2014ж.01.01. бастап 2018ж.30.09. дейінгі кезең үшін салықтарды және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдерді дұрыс есептеу және уақтылы төлеу мәселесі бойынша «М» Компаниясына тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 1 557 453,9 мың сомасында КТС есептеу туралы 2020ж.30.12. №1781 хабарлама шығарылды. теңге және өсімпұл 739 468,2 мың теңге, ҚҚС сомасы 13 193,2 мың теңге және өсімпұл 998,5 мың теңге.
«М» Компаниясы КТС есептеу сомасы туралы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда көрсетілген бөліктегі салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.
- «S» Компаниясымен өзара есеп айырысуға қатысты
Шағымданатын салық сомасын есептеу үшін «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасының 2008ж.12.10 №99-IV ҚРЗ Кодексінің (Салық кодексі) «S» Компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша шегерімге жатқызылған шығыстар бойынша жалпы сомасы 6 770 402,5 мың теңгені бұзу негіз болды, оның ішінде. 2015ж. - 3 180 112,3 мың теңге, 2016ж. - 1 592 949,1 мың теңге, 2017ж. - 1 997 341,1 мың теңге.
«М» Компаниясы салық органының осы тұжырымымен келіспейді, өйткені «М» Компаниясының пікірі бойынша өнім берушімен сот мәмілелері жарамсыз деп танылмаған.
«М» Компаниясы тексеру кезінде Сатып алынатын тауарлар бойынша бастапқы құжаттар ұсынылғанын, өз кезегінде «S» Компаниясынан сатып алынған тауар кедендік тазартудан өткенін, тиісінше тауарды «М» Компаниясы іс жүзінде әкелгенін және өткізгенін көрсетеді.
«М» Компаниясы «S» Компаниясы әкелген тауардың басқа сатып алушыларға сатылғанын және осы контрагенттің салық есептілігінде көрсетілгенін атап өтеді.
Сондай-ақ, шағымда қалалық прокуратураның хатына сәйкес шет мемлекеттің уәкілетті органының ұсынған ақпараты негізінде «L» Компаниясы жалған виртуалды мекенжайлармен тіркелгені және іс жүзінде Қазақстан Республикасының аумағында орналасқандығы көрсетілген. Сонымен қатар, «М» Компаниясы шет мемлекеттің уәкілетті органының жауабына сәйкес аударма "қарапайым виртуалды кеңсе" дегенді білдіретінін, өз кезегінде шет мемлекеттің заңнамасы заңды тұлғаларға «қарапайым виртуалды кеңсе» арқылы қызметті жүзеге асыруға тыйым салмайтынын көрсетеді.
Шағымда салық заңнамасында «байланыстылық және үлестестік» себебі бойынша импортталған тауарлар бойынша шығыстарды КТС бойынша шегерімдерден алып тастауға негіз жоқ екендігі атап өтілді.
Шағымды қарау барысында мыналар анықталды.
Уәкілетті орган шағым бойынша дәлелді шешім шығару мақсатында Салық кодексінің 186-бабына сәйкес 2015ж.01.01. бастап 2017ж.31.12. дейінгі кезеңде КТС есептеудің дұрыстығы мәселесі бойынша «М» Компаниясына тақырыптық тексеру тағайындалды.
Осы хатты орындау үшін Мемлекеттік кірістер комитеті 2022ж.18.01. №12 нұсқаманың негізінде «М» Компаниясына тақырыптық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 2023ж.23.05. №12 тақырыптық тексеру актісі (бұдан әрі - тақырыптық тексеру актісі) жасалды.
Тақырыптық тексеру актісінен Салық кодексінің 100-бабының 1 және 3-тармақтарына сәйкес 2008ж.10.12. Салық кодексіне сәйкес шегерілуге жатпайтын шығыстарды қоспағанда, салық төлеушінің табыс алуға бағытталған қызметті жүзеге асыруға байланысты шығыстары салық салынатын табысты айқындау кезінде шегерілуге тиіс.
Шегерімдерді салық төлеуші табыс алуға бағытталған оның қызметіне байланысты шығыстарды растайтын құжаттар болған кезде жүргізеді. Осы шығыстар халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес айқындалатын болашақ кезеңдердің шығыстарын қоспағанда, олар нақты жүргізілген салық кезеңінде шегерілуге жатады.
Осылайша, тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша шығыстарды шегерімге жатқызу, егер олар салық салынатын айналым мақсатында пайдаланылса немесе пайдаланылса, осы шығыстар табыс алуға бағытталған жағдайда, операцияны не оқиғаны жасау фактісін тіркейтін растайтын құжаттар негізінде жүргізіледі.
10.12.2008 жылғы Салық кодексінің 56-бабының 2-тармағына сәйкес салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделетінін атап өткен жөн. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.
«Бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы» Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі - Бухгалтерлік есеп туралы Заң) 6-бабының 3-тармағына сәйкес операциялар мен оқиғалар бухгалтерлік есеп жүйесінде көрсетіледі, бұл ретте бухгалтерлік жазбаларды бастапқы құжаттардың түпнұсқаларымен барабар нығайтуды және бухгалтерлік жазбаларда барлық операциялар мен оқиғалардың көрсетілуін қамтамасыз етуге тиіс.
Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабы 3-тармағының 6) тармақшасына сәйкес нысандары немесе талаптары бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 2-тармағына сәйкес бекітілмеген қағаз және электрондық жеткізгіштердегі бастапқы құжаттар дара кәсіпкерлер мен ұйымдар бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 2-тармағына сәйкес бекітілген нысандарды немесе талаптарды дербес әзірлейді не қолданады міндетті деректемелерді, атап айтқанда лауазымдардың атауын, тұлғалардың тегін, аты-жөнін және қолдарын қамтуы тиіс Қазақстан Республикасының заңнамасымен, операция жасауға (оқиғаны растауға) және оны ресімдеудің дұрыстығына жауапты.
Осылайша, 2008ж.10.12. Салық кодексінің нормаларына сәйкес салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделеді. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.
Тақырыптық салықтық тексеру актісінен 2020ж.30.12. №1781 шағым жасалған салықтық тексеру нәтижелері бойынша жалпы сомасы 6 770 402,5 мың теңгеге «S» Компаниясымен 2015-2017жж.үшін өзара есеп айырысу бойынша шығыстар шегерімдерден алынып тасталғаны шығады.
Шығыстарды шегеруден алып тастауға мыналар негіз болды:
- «S» Компаниясының жеткізушісі жалған виртуалды мекенжайлармен тіркелген «L» Компаниясының резидент Компаниястігі болып табылады;
- шет мемлекеттің уәкілетті органы «L» Компаниясы Қазақстан Республикасының аумағында екенін хабарлайды;
- «L» Компаниясының өкілі Қазақстан Республикасының шекарасынан өтпеді;
- «L» Компаниясының басшысы «М» Компаниясы басшысының туысы болып табылады және "М"компаниясында еңбек қызметін жүзеге асырады;
- «М» Компаниясы Қазақстан Республикасының шекарасын кесіп өткеннен кейін «L» Компаниясынан сатып алған медициналық препараттар "S" компаниясы «М» Компаниясынан жалға алған қойманың үй-жайында болды;
- «L» Компаниясы мен «М» Компаниясы арасында жасалған шарттардың формальды мәні бар, өйткені оларда медициналық препараттардың атауы мен бағасы, жеткізу шарттары, Төлем тәртібі, медициналық препараттарға меншік құқығын беру тәртібі көрсетілмеген;
- «М» Компаниясында медициналық препараттарды жеткізудің едәуір көлемін орындау үшін, сондай-ақ делдал рөлін атқарған «S» Компаниясының қатысуынсыз медициналық препараттарды сатып алу мүмкіндігінің болуы үшін қажетті жеткілікті материалдық-техникалық база бар;
- «L» Компаниясы тиісті тіркеусіз қызметті жүзеге асырды.
Осылайша, «L» Компаниясы өнім беруші ретінде салық салу мақсатында қаралмайды және «L» Компаниясының «М» Компаниясымен байланысы және «М» Компаниясының медициналық препараттарды делдалдарсыз тікелей сатып алу мүмкіндігінің болуы туралы қорытындылар айқындалды.
«М» Компаниясына тақырыптық тексеру барысында 2022ж.02.02. салықтық тексеру жүргізу үшін қажетті құжаттарды ұсыну туралы талап табыс етілді.
Тақырыптық тексеру ұсынылған құжаттар, Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының, сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызметтердің жауаптарынан алынған ақпарат, бастапқы құжаттарды талдау, сондай-ақ 2023ж.03.05. №145 қарсы тексеру актісінің нәтижелері негізінде жүргізілді.
Тақырыптық тексеру барысында заңды тұлғаларды құруға және олардың қызметіне қатысы бар адамдарға қатысты қылмыстық істердің болуы не болмауы туралы мәліметтерді ұсыну туралы, сондай-ақ қалалық прокуратура мен сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің аумақтық департаменті «М» Компаниясына, «S» Компаниясына қатысты қабылдаған шаралар туралы мәліметтерді алуға жәрдемдесу туралы сұрау салулар жіберілді салық тексерулерінің актілерінде көрсетілген мәліметтер.
Нәтижелері бойынша заңды тұлғалардың лауазымды тұлғаларына қатысты қылмыстық істердің жоқтығы туралы, «S» Компаниясы басшысының оны құруға және оның қызметіне қатыстылығын анықтау жөніндегі шаралардың жоқтығы туралы, салықтық тексерулер актілерінде көрсетілген фактілер бойынша шаралардың қолданылмағандығы туралы алынған.
Бұдан басқа, тақырыптық тексеру актісінен «L» фармацевтикалық Компаниясы жалған/виртуалды мекенжайлармен тіркелгені және іс жүзінде Қазақстан Республикасының аумағында орналасқаны туралы шет мемлекеттің құзыретті органдарынан алынған жауапқа қатысты ақпарат тақырыптық тексерумен расталмағаны жөн.
Бұдан әрі, тақырыптық тексеру барысында 2022ж.21.02. бастап аумақтық мемлекеттік кірістер департаментіне «М» Компаниясының импорттық операциялары туралы құжаттар мен мәліметтерді ұсыну туралы сұрау жіберілді.
Мәліметтер 2022ж.24.02. хатпен берілген.
Тақырыптық тексеру барысында «М» Компаниясының «S» Компаниясымен өзара есеп айырысуы бойынша қарсы салықтық тексеру жүргізілді. 2023ж.03.05. № 145 қарсы салықтық тексеру актісімен (бұдан әрі-қарсы тексеру актісі) «М» Компаниясының «S» Компаниясымен өзара есеп айырысуы толық көлемде расталды.
«М» Компаниясымен өзара есеп айырысу мәселесі бойынша қарсы тексеруге: импортталған тауарлар бойынша тауарларға арналған декларациялар; салық тіркелімдері; келісімшарттар, келісім-шарттар, қосымша келісімдер, шарттар; салыстыру актілері; тауарларға арналған декларациялар; авиакомпаниялар; инвойстар; шот-фактуралар; жүкқұжаттар; сенімхаттар; төлем тапсырмалары; кіріс жүкқұжаттары; тауарды қабылдау актілері; тауар-көлік жүкқұжаттары; есеп айырысу шоттарынан үзінді көшірмелер; сенімхаттар; техникалық паспорт; үлгілерді қабылдау-беру актілері; импорт бойынша алымдар түбіртектері; дәрілік заттарды әкелуге арналған лицензиялар/рұқсаттар; үлгілерді іріктеу актілері; қауіпсіздік және сапа туралы қорытындылар; қорытындылар (рұқсат беру құжаты); тіркеу куәліктері; есептен шығару актілері; материалдық ведомостар; Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрлігі Медициналық және фармацевтикалық қызметті бақылау комитетінің умақтықдепартаментінен келісу хаттары.
2015 жылғы 01.01. мен 2018 жылғы 30.09. аралығында. «S» Компаниясы «М» Компаниясының атына 8 610 891,5 мың теңге сомаға 186 шот-фактура қойды, дәрілік препараттарды, гигиена құралдарын және құқықтық көмек көрсету жөніндегі қызметтерді сатуға ресімделді, сондай-ақ дәрілік препараттарды қайтару жүргізілді. «М» Компаниясы қолма-қол ақшасыз төлем жасады.
«S» Компаниясының КТС (100.00-нысан) бойынша декларацияларында «М» Компаниясының атына сатудан түскен табыс көрсетілген.
Жеткізуші «S» Компаниясының 2015-2017ж. 1-4 тоқсан, 2018ж. 1-3 тоқсан кезеңіндегі ҚҚС (300.00-нысан) бойынша декларацияларында сату бойынша айналымдар, оның ішінде қайтарулар мен жеңілдіктерді ескере отырып, қойылған шот-фактураларға сәйкес «М» Компаниясының атына көрсетілген.
«S» Компаниясы «М» Компаниясының атына өткізуді ресімдеген дәрілік препараттардың негізгі көлеміне дәрілік заттарды әкелуге ресімделген тауарларға декларациялар табыс етілді.
Тақырыптық тексеру актісінде барлығы 2015ж.28.01. бастап 2018ж.31.07. дейін ресімделген 154 мөлшеріндегі тауарларға жоғарыда көрсетілген декларациялар көрсетілген.
Жөнелтуші тауарларға арналған декларацияларда «L» Компаниясы бейнеленген, онымен өз кезегінде «S» Компаниясы 2005ж.04.05. бастап дәрілік препараттарды жеткізуге 2012ж.30.10. №ms-4/2012 қосымша келісімдермен келісімшарттар жасасқан.
8.1-тармаққа сәйкес. Келісімшарттар тауарларды жеткізу Сатып алушының өтінімі және келісімшарттардың ажырамас бөлігі болып табылатын ерекшелік негізінде жүзеге асырылады.
Бағасы, Саны, сомасы, өлшем бірлігі келісімшарттардың жалпы сипаттамаларында көрсетілген.
2005ж.04.05. №MS-3/2005 келісімшартқа дәрілік препараттарды көрсете отырып, бас ерекшелікті толықтыру туралы 53 Қосымша келісім ұсынылды.
Дәрілік заттарды әкелуге Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің тауарлар мен көрсетілетін қызметтердің сапасы мен қауіпсіздігін бақылау комитеті рұқсат берді.
Сондай-ақ «S» Компаниясы «S» Компаниясының атына импортталған тауарлардың қауіпсіздігі мен сапасы туралы қорытындылар берілген «дәрілік заттарды, медициналық мақсаттағы бұйымдар мен медициналық техниканы сараптаудың Ұлттық орталығы» ШЖҚ РМК-мен дәрілік заттардың, медициналық мақсаттағы бұйымдардың қауіпсіздігі мен сапасына бағалау жүргізуге шарттар жасасқаны анықталды.
Жоғарыда айтылғандардың негізінде ұсынылған құжаттарға сәйкес 2015ж.01.01. мен 2018ж.30.09. аралығында. «S» Компаниясы 10 624 638,0 мың теңге сомасына «L» Компаниясынан тауарлар импортын ресімдеді
«L» Компаниясымен өзара есеп айырысулар «S» Компаниясының салық есептілігінде КТС бойынша декларацияларда (100.00-нысан) шегерімдерде көрсетілген.
300.00ф. ҚҚС бойынша декларацияларда 2015-2017жж. 1-4 тоқсанында және 2018ж. 1-3 тоқсанында 9 960 220,7 мың теңге сомасына импорт бойынша сатып алу көрсетілген.
Осылайша, тақырыптық тексеру актісінен ұсынылған құжаттарға сәйкес қарсы тексеру барысында 2015ж.01.01бастап 2018ж.30.09. аралығында "S" компаниясы "М" компаниясының атына 2015-2017жж. және 2018ж. 9 ай үшін 7 704 076,4 мың теңге сомасына шот-фактуралар қойғаны шығады.
«М» Компаниясы «S» Компаниясының атына осындай кезеңде 223 036,9 мың теңге сомаға шот-фактуралар қойды.
Өз кезегінде, «М» Ккомпаниясының 2015-2017жж. тауарларын жалпы сатып алуы 255 981 228,8 мың теңгені құрайды, 2015-2017жж. тауарлар импорты 134 886 284,3 мың теңгені құрайды.
Бұл ретте «S» Компаниясының жеткізушісінен сатып алу 6 770 402,5 мың теңге сомасын немесе сатып алудың жалпы сомасының 3% құрайды.
Тақырыптық тексеру барысында мемлекеттік сатып алу шеңберінде өткізілген препараттар құнының өзгеруіне талдау жүргізілді. Оның нәтижелері бойынша препараттарды мемлекеттік сатып алу шеңберінде өткізу кезінде жалпы шығын сомасы 1 928 865,5 мың теңге сомасында айқындалған препараттарды сатып алу құнынан аз сатылғаны анықталды, бұл ретте пайда 333 614,5 мың теңгені құрады.
Тақырыптық тексеру актісінен «М» Компаниясы тақырыптық тексеруге Бухгалтерлік есеп туралы Заңның талаптарына сәйкес ресімделген құжаттар ұсынғаны шығады.
Сонымен қатар, тақырыптық тексеру аяқталған кезде «М» Компаниясы мен «S» Компаниясы арасындағы мәмілелерді жарамсыз деп тану фактілері анықталған жоқ.
Жоғарыда айтылғандардың негізінде тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша «S» Компаниясынан «М» Компаниясының дәрілік препараттарды одан әрі іске асыру мақсатында сатып алуы расталады.
Осылайша, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша "М" компаниясының 2015-2017 жылдар кезеңінде «S» Компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша шығыстарды шегеруге жатқызуының негізділігі расталады.
Жоғарыда баяндалғандардың негізінде тақырыптық тексеру нәтижелерін ескере отырып, «S» Компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша шығыстарды 6 770 402,5 мың теңге сомасында алып тастау, оның ішінде 2015 жылы 3 180 112,3 мың теңге сомасында, 2016 жылы 1 592 949,1 мың теңге сомасында және 2017 жылы 1 997 мың теңге сомасында 30.12.2020 ж. №1781 салықтық тексерудің шағымданған актісінің нәтижелері бойынша 341,1 мың теңге негізсіз болып табылады.
- Шегерімдерден теріс бағамдық айырма сомасының оң бағамдық айырма сомасынан асып кетуін алып тастауға қатысты
Шағымнан «М» Компаниясының негізгі жеткізушілері резидент Нестер болып табылады және 2015 жылы валюта бағамының ұлғаю жағына қарай өзгеруіне байланысты «М» Компаниясы операциялық қызметтен шығынға ұшырады.
Шағымда 2015 жылғы теріс бағамдық айырма бойынша шығыстар 7 474 317,1 мың теңгені құрағаны атап өтілді. 2015 жылғы КТС бойынша декларацияны жасау кезінде импорт бойынша теріс бағамдық айырманың 1 016 867,3 мың теңге сомасындағы бөлігі импорт бойынша алынған тауарлардың құнын ұлғайтуға жатқызылды, ал 6 457 716,9 мың теңге сомасындағы теріс бағамдық айырма бойынша шығыстардың бір бөлігі КТС бойынша декларациядағы 100.00.020 жолы бойынша өзге шегерімдерге жатқызылды.
Осыған байланысты, «М» Компаниясы 1 016 867,3 мың теңге сомасындағы бағамдық айырма екі рет шегерімге жатқызылмағанын, сонымен қатар, бағамдық айырмадан пайда болған барлық залал шегерімге жатқызылған жағдайда, «М» Компаниясы 2015 жылдың қорытындысы бойынша шығынға ұшырайтынын көрсетеді.
Салықтық тексеру актісінен «М» Компаниясы 2008ж.10.12. Салық кодексінің 100-бабының 5-тармағын бұза отырып, бағамдық айырма бойынша шығыстарды екі рет шегерімге жатқызғаны шығады.
Шағымды қарау барысында мыналар анықталды.
Жоғарыда айтылғандай, тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) бойынша шығыстарды шегерімге жатқызу осы шығыстар табыс алуға бағытталған жағдайда операция не оқиғаны жасау фактісін тіркейтін растайтын құжаттар негізінде жүргізіледі. Бұл ретте салық есебі Бухгалтерлік есептің деректеріне негізделеді.
2008 жылғы 10.12. Салық кодексінің 113-бабына сәйкес, егер теріс бағамдық айырманың сомасы оң бағамдық айырманың сомасынан асып кетсе, асып кету шамасы шегерілуге тиіс деп көзделген.
Бағамдық айырма сомасы Халықаралық қаржылық есептілік стандарттарына және Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасының талаптарына сәйкес айқындалады.
Тақырыптық тексеру актісінен 2020ж.30.12. №1781 шағымданатын салықтық тексеру актісінің нәтижелері бойынша 1 016 867,3 мың теңге сомасындағы бағамдық айырма бойынша шығыстар шегерімдерден алынып тасталғаны, өйткені 2015 ж.КТС бойынша декларацияда (100.00 т.) бағандағы 100.00.009 IIIA жолы бойынша көрсетілген шығыстар екі рет жатқызылғандығы "Тауар-материалдық қорлар сатып алынды «және 100.00.020» өзге де шегерімдер» жолы бойынша.
Тақырыптық тексеру барысында «М» Компаниясы салық тіркелімдерін ұсынды, оған сәйкес 2015ж. КТС (100.00т.) бойынша декларацияда 100.00.009 IIIA «тауар-материалдық қорлар сатып алынды» жолы бойынша 73 842 918,6 мың теңге сомасына және 100.00.020 «өзге шегерімдер» жолы бойынша 6 638 сомаға шығыстар көрсетілген 143,9 мың теңге.
Бұл ретте, салық тіркелімдеріне сәйкес 100.00.009 IIIA «тауар-материалдық қорлар сатып алынды» жолы бойынша бағамдық айырма бойынша шығыстар 1 016 867,3 мың теңгені құрайтыны анықталды, 100.00.020 «өзге шегерімдер» жолы бойынша теріс бағамдық айырма сомасының 6 457 716,9 мың теңге сомасындағы оң бағамдық айырма сомасынан асып кетуі көрсетілген.
Осылайша, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша «М» Компаниясының 2015 жылғы КТС (100.00-нысан) бойынша декларациядағы бағамдық айырма бойынша шығыстары 7 474 584,2 мың теңге сомасында көрсетілгені анықталды (6 457 716,9 + 1 016 867,3).
Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2013ж.31.01. №50 бұйрығымен бекітілген Ұлттық қаржылық есептілік стандарттарының (бұдан әрі - ұлттық қаржылық есептілік стандарттары) 3-тармағының 10) тармақшасына сәйкес бағамдық айырмалар деп валюталардың әртүрлі айырбастау бағамдарын пайдалана отырып, бір валютадағы бірліктердің белгілі бір санын басқа валютаға аудару кезінде туындайтын айырмалар түсінілетіні жөн.
Ұлттық қаржылық есептілік стандарттарының 54-тармағына сәйкес монетарлық баптар бойынша есеп айырысулар кезінде немесе монетарлық баптарды кезең ішінде бастапқы тану кезінде немесе алдыңғы қаржылық есептілікте олар аударылған бағамдардан өзгеше бағамдар бойынша әрбір есепті күнге аудару кезінде туындайтын бағамдық айырмалар олар аударылған кезеңдегі пайда немесе залал деп танылады пайда болды.
Ұлттық қаржылық есептілік стандарттарының 61-тармағының 3) тармақшасымен және 69-тармағымен оң бағамдық айырма өзге табыстарға жатқызылатыны, бағамдық айырма бойынша шығыстар Өзге шығыстарға жатқызылатыны анықталды.
Тақырыптық тексеру актісінен "М" компаниясы бағамдық айырма бойынша кірістер мен шығыстарды есепке алуды шоттарда жүргізетіні шығады:
- «6250-01», «6250-02», «6250-03» «бағамдық айырмашылықтан түсетін кірістер»;
- «7420-01», «7420-02», «7420-03» «бағамдық айырмашылық бойынша шығындар».
Тақырыптық тексеру барысында «М» Компаниясы «7420 шотына талдау» ұсынды, оған сәйкес 2015 жылы осы шоттан 1 016 867,3 мың теңге сомасына есептен шығару жүргізілгені, операцияның атауы «Техникалық шот. ММ жете бағалау», бұл ретте көрсетілген сомаға декодтау ұсынылмаған.
Сондай-ақ, «М» Компаниясы 7420 «бағамдық айырма бойынша шығыстар» шотынан 1 016 867,3 мың теңге сомасын есептен шығаруға негіз болған құжаттарды ұсынбағаны, сондай-ақ тауарлардың түрлері мен жеткізу күндері бойынша 1 016 867,3 мың теңге сомасына сатып алынған тауарлардың құнын ұлғайту бойынша негіздемелер ұсынылмағаны көрсетілген.
Тақырыптық тексеру барысында ұсынылған 2015 жылғы айналым-сальдо ведомосіне сәйкес бағамдық айырма бойынша кірістер 790 190,8 мың теңге соманы, бағамдық айырма бойынша шығыстар 7 247 907,7 мың теңге соманы құрайды.
Осылайша, 2015 жылғы бухгалтерлік есеп деректері бойынша оң бағамдық айырма сомасынан теріс бағамдық айырманың асып кетуі 6 457 716,9 мың теңгені құрайды (7 247 907,7 – 790 190,8).
Баяндалғанға байланысты «М» Компаниясы 2015 жылғы оң бағамдық айырма сомасынан теріс бағамдық айырманың 6 457 716,9 мың теңге сомасында асып кетуін шегерімдерге жатқызуға құқылы, бұл ретте «М» Компаниясы бағамдық айырма бойынша көрсетілген мән 7 474 584,2 мың теңге сомасында шегерімдерге жатқызылды.
Жоғарыда баяндалғанның негізінде, тақырыптық тексеру нәтижелері бойынша 2015 жылғы бағамдық айырма бойынша шығыстарды шегерімдерден алып тастау бойынша 30.12.2020 ж. №1781 салық тексеруінің шағымданатын актісінің нәтижелері 1 016 867,3 мың теңге сомасында (7 474 584,2 - 6 457 716,9) расталды.
Осылайша, тақырыптық тексерудің нәтижелерін ескере отырып, 2015 жылғы бағамдық айырма бойынша шығыстарды шегеруден 1 016 867,3 мың теңге сомасында алып тастау салықтық тексерудің 2020ж.30.12. №1781 шағым жасалған актісінің нәтижелері бойынша негізді болып табылады.
Апелляциялық комиссия отырысының қорытындысы бойынша «М» Компаниясының 2015-2017жж. «S» Компаниясымен өзара есеп айырысулары бойынша шығыстарды шегеруден алып тастау бөлігінде тексеру нәтижелері туралы шағым жасалған хабарламаның күшін жою, ал қалған бөлігінде өзгеріссіз қалдыру туралы шешім қабылданды.