Учёт

КТС, сенімсіз салық төлеушілермен есеп айырысу

236

Дау түрі: салық даулары

Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға

Салық түрі: КТС


Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі – уәкілетті орган) ірі кәсіпкерлік субъектілері мен мұнай секторы ұйымдарынан (КТС) түскен түсімдерді, қосылған құн салығын қоспағанда, заңды тұлғалардан корпоративтік табыс салығын есептеу туралы Мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі – салық органы) тексеру нәтижелері туралы хабарламаға «L» Компаниясының апелляциялық шағымын алды (ҚҚС), шығынды азайту.

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 2018ж. 01.01. бастап 2019ж. 31.12. дейін салықтарды және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдерді дұрыс есептеу және уақтылы төлеу мәселесі бойынша «L» Компаниясының тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша 2023ж. 24.01. бастап 418 306,6 мың теңге сомасында КТС және 209 614,6 мың теңге, өсімпұлды есептеу туралы хабарлама шығарылды, 55 021,0 мың теңге шығынды сомасында азайту.

Компания салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда ол салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.

2017 жылғы 25 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Кодексінің (Салық кодексі) 242-бабының талаптарын бұза отырып, Компания өнім берушілермен «BT», «I», «IK», «BC», «TN» Компанияларымен өзара есеп айырысу бойынша шығыстарды негізсіз шегерімге жатқызғаны шағымданатын салық сомасын және өсімпұлдың тиісті сомасын есептеу үшін негіз болып табылды.

Салық органының осы қорытындысымен «L» Компаниясы Салық кодексінің 242, 400-баптарына сәйкес «R» Компаниясында жоғарыда аталған компаниялармен компанияның өзара есеп айырысу шегерімдерінен алып тастаудың барлық негіздерінің бірі болғандығына байланысты келіспейді, Мемлекеттік кіріс органы Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының 2016ж. 07.07. №6 нормативтік қаулысына сілтеме жасайды, бірақ бұрын қолданыста болған редакцияда.

Бұл ретте шағымда жоғарыда аталған компаниялармен мәмілелер жарамсыз деп танылмағаны көрсетілген.

Компания шағымда салықтық тексеру актісіндегі Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының 2016ж. 07.07. №6 нормативтік қаулысына сілтеме дәрменсіз болып табылатынын көрсетеді, өйткені ол Қазақстан Республикасының мәмілелердің жарамсыздығы және олардың жарамсыздығының салдарын қолдану туралы заңнамасының кейбір нормаларын сот практикасында біркелкі және дұрыс қолдануға бағытталған. Салық органына тек болжамды фактілер негізінде мәмілелерді жарамсыз, ойдан шығарылған, жалған деп тану өкілеттігі берілмейді.

Сондай-ақ, шағымда Компания «TN» Компаниясына қатысты мемлекеттік кіріс органы СДТБТ-да тіркелген экономикалық тергеу Департаментінің 2020ж. 08.08. қаулысына сілтеме жасайтынын, алайда тексеру актісінде Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің 216-бабының 3-бөлігінде көзделген іс-әрекеттер белгіленген, күшіне енген сот үкіміне сілтеме жоқ екенін атап өтті, өйткені бүгінгі таңда компанияның пікірінше, бұл үкім жоқ.

Бұдан басқа, шағымда Мемлекеттік кірістер органы өнім берушілерде тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді жеткізуді Құжаттамалық растаудың болмауы туралы өз болжамдарын ғана баяндайтыны, олардың мүмкіндігін іс жүзінде жоққа шығаратыны, осыған байланысты тексеру барысында тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді жеткізу фактісі тексерілмегені көрсетілген. Демек, компанияның пікірінше, бұл дәлелдер жарамсыз және заңға негізделмеген, өйткені олар нақты фактілерге емес, болжамдарға негізделген.

Компанияның дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттегеннен кейін уәкілетті орган келесі қорытындыға келді.

Салық кодексінің 242 - бабының 1 және 3-тармақтарына сәйкес салық төлеушінің табыс алуға бағытталған қызметті жүзеге асыруға байланысты шығыстары, осы Кодекске сәйкес шегеруге жатпайтын шығыстарды қоспағанда, осы бапта және осы Кодекстің 243 - 263-баптарында белгіленген ережелер ескеріле отырып, салық салынатын табысты айқындау кезінде шегеруге жатады.

Осы тармақтың ережелері салық төлеушінің Қазақстан Республикасында да, одан тыс жерлерде де шеккен шығыстарына қолданылады.

Шегерімдерді салық төлеуші өзінің табыс алуға бағытталған қызметіне байланысты осындай шығыстарды растайтын құжаттар болған кезде іс жүзінде жүргізілген шығыстар бойынша жүргізеді.

Салық кодексінің 190-бабының 3-тармағына сәйкес, егер осы баптың 4-тармағында өзгеше белгіленбесе, салық есебі Бухгалтерлік есеп деректеріне негізделетінін атап өту қажет. Бухгалтерлік құжаттаманы жүргізу тәртібі Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасында белгіленеді.

Салық кодексінің 190-бабының 2-тармағында есепке алу құжаттамасы: бухгалтерлік құжаттаманы, салық нысандарын, салықтық есепке алу саясатын, салық салу объектілерін және (немесе) салық салуға байланысты объектілерді айқындау үшін, сондай-ақ салық міндеттемесін есептеу үшін негіз болып табылатын өзге де құжаттарды қамтитыны айқындалған.

«Бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы» Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – Бухгалтерлік есеп туралы Заң) 6-бабының 1-тармағына сәйкес Бухгалтерлік есеп Қазақстан Республикасының бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы заңнамасымен, сондай-ақ есеп саясатымен регламенттелген дара кәсіпкерлер мен ұйымдардың операциялары мен оқиғалары туралы ақпаратты жинаудың, тіркеудің және жинақтаудың реттелген жүйесін білдіреді.

Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 1-тармағына сәйкес бухгалтерлік құжаттама бастапқы құжаттарды, бухгалтерлік есеп регистрлерін, қаржылық есептілікті және есеп саясатын қамтиды.

Бухгалтерлік жазбалар бастапқы құжаттар негізінде жүргізіледі. Бастапқы құжаттар операция немесе оқиға жасалған сәтте не олар аяқталғаннан кейін тікелей жасалуы тиіс.

Бұдан басқа, Бухгалтерлік есеп туралы Заңның 7-бабының 6) тармақшасына сәйкес қағаз және электрондық жеткізгіштердегі бастапқы құжаттарда міндетті деректемелер болуға тиіс, мұнда басқалармен қатар операция жасауға (оқиғаны растауға) жауапты адамдардың лауазымдарының атауын, тегін, аты-жөнін және қолын көрсету және оның дұрыстығы көзделген (оның) ресімдеу.

Осылайша, тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша шығыстарды шегерімге жатқызу осы шығыстар табыс алуға бағытталған жағдайда операция не оқиғаны жасау фактісін тіркейтін растайтын бастапқы құжаттар болған кезде жүргізіледі. Бұл ретте бастапқы есепке алу құжаттамасын жүргізу бухгалтерлік есеп туралы Заңның талаптарына сәйкес, оның ішінде операцияны не оқиғаны жасау фактісін тіркеу бойынша жүзеге асырылады.

Қарастырылып отырған жағдайда, салықтық тексеру барысында «BT», «I», «IK», «BC», «TN» Компаниялары өзара есеп айырысу бойынша шегерімдерден шығыстар алып тасталды. Кешенді тексеру 2018ж. 01.01. бастап 2019ж. 31.12. дейінгі кезең үшін Салық кодексінің 2-тармағына сәйкес дәреже мен тәуекелді бағалау негізінде Ерекше тәртіп бойынша жүргізілді.

Бұл ретте тексеру актісінде оларды Экономикалық тергеу департаменті алып қою себебінен тексеруге құжаттар ұсынылмағаны атап өтілді.

«BT» Компаниясына қатысты

Салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2018 жылғы шегерімдерден «BT» - мен өзара есеп айырысулар бойынша 879 554,9 мың теңге сомасында шығыстар алынып тасталды.

Интеграцияланған салық ақпараттық жүйенің (бұдан әрі – ҚР БСАЖ) деректерімен бірауыздан «BT» басшысы 2018ж. 20.04. 20.06.2018ж. А.Н.С. 2018ж. 20.06. 2019ж. 25.01. Л.В.В. 2019ж. 25.01. 2019ж. 10.10. С.А.М. с 2019ж. 10.10. - 2019ж. 05.11. - 2021ж. 16.09. С.М.Ш. 2019ж. 05.11. – Д.М.К. құрылтайшы 2017ж. 11.10. 2021ж. 16.09.  АГ.Е.

Қызмет түрі-қандай да бір нақтылаусыз тауарлардың кең ассортиментімен көтерме сауда.

2018ж. 25.14., 2018ж. 15.08., 2018ж. 02.11., 2018ж. 13.12., 2019ж. 23.01., 2019ж. 07.02. салық зерттеулерінің актілері бойынша «BT» Компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ болып табылады.

ҚҚС бойынша тіркеу есебінен алынды 2019ж. 08.01.

СОНО АЖ сәйкес «BT» Компаниясы көлік құралдарына салынатын салық, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларация (н.700.00) 2018ж. және қоршаған ортаға эмиссиялар үшін төлем бойынша (н.870.00) 2018ж., бұл ретте жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларация (ф.200.00) 2018 жылғы 4 тоқсан үшін, 2018 жылғы КТС бойынша декларация нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған.

Бұл ретте, 2018 жылғы КТС (н.100.00) бойынша декларацияға сәйкес «BT» компаниясы «жылдық қаржылық есептіліктің құрамдас бөліктері туралы мәліметтер2 7-қосымшасының 2негізгі құралдар» 100.07.012 жолында негізгі құралдар түріндегі активтерді көрсетпеген.

Тиісінше, «BT» Компаниясында қызмет көрсету, жүргізілген жұмыстар, компанияның атына тауарларды сату бойынша шарттық міндеттемелерді орындау бойынша материалдық және еңбек ресурстары жоқ.

Сондай-ақ, ҚҚС бойынша декларацияларды талдаудан (н.300.00) Компания 1-4 тоқсандағы барлық декларацияларды кері қайтарып алды, бұл ретте осы декларацияларда жеткізушілер жоқ, 2018 жылғы 4 тоқсанда ҚҚС бойынша тарату декларациясы ұсынылды, онда айналымдар «0» мәнімен ұсынылды.

Сонымен қатар, салықтық тексеру актісінде «BT» Компаниясының жеткізушілері жоқ екендігі көрсетілген.

Дербес шоттардың деректеріне сәйкес, кәсіпорын бюджетке ҚҚС есептеген сомалар төленбегенін атап өткен жөн.

Тиісінше, «BT» Компаниясында 2018 жылы Компанияның атына сату үшін тауарлар болған жоқ.

Бұдан әрі, «BT» Компаниясы 2019ж. 03.12. «B» компаниясына бірігу жолымен қайта ұйымдастырылғанын атап өткен жөн, бұл ретте «B» Компаниясы 2021ж. 20.01. салықтық тексеру актісіне сәйкес заңды мекенжайы бойынша болмаған.

Шағымды қарау барысында Мемлекеттік кірістер департаменті Мамандандырылған ауданаралық экономикалық соттың 2021ж. 19.07. шешімін (бұдан әрі-СМЭС-тің 2021ж. 19.07. шешімі) ұсынды, «B» Компаниясының 2019ж. 03.09. мемлекеттік тіркеуі жарамсыз деп танылды.

СМЭС-тің 2021ж. 19.07. шешімінде «B» Компаниясының құрылтайшысы мен басшысының Ф.В.В. 2020ж. 16.11. жауап алу хаттамасына сәйкес, Ф.В.В. бекітуі бойынша ол заңды тұлғаны тіркеуге және осы компанияның кәсіпкерлік қызметіне қатысы жоқ екендігі атап өтілді.

Сондай-ақ, СМЭС-тің 2021ж. 19.07. шешімінде «салық заңнамасын қолданудың сот практикасы туралы» Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының 2017ж. 29.07. №4 нормативтік қаулысының (бұдан әрі - нормативтік қаулы) 11-тармағына сәйкес заңды тұлғаны оны құруға (қайта тіркеуге) қатысы жоқ жеке тұлғаға тіркеу (қайта тіркеу) фактісі, заңды тұлғаны тіркеуді (қайта тіркеуді) жарамсыз деп тану үшін негіз болып табылады.

Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің 49-бабының 2-тармағына сәйкес, заңды тұлға оны құру кезінде жіберілген, жойылмайтын сипаттағы заң бұзушылықтарға байланысты заңды тұлға жарамсыз деп танылған жағдайда сот шешімі бойынша таратылуы мүмкін.

Осыған байланысты, сот баяндалған мән-жайлар кезінде «B» Компаниясын құру Қазақстан Республикасының салық заңнамасының нормаларын бұзу, «ВС» Компаниясына, «BT» Компаниясына қатысты салықтық бақылауға кедергі жасау ниетімен туындады деп пайымдауға негіз бар деп есептейді.

Осылайша, сот «B» Компаниясының 2019ж. 03.09. №161 мемлекеттік тіркеу туралы бұйрығын жарамсыз деп тану және күшін жою туралы шешім қабылдады.

Баяндалған фактілер мен мән-жайларды ескере отырып, «L» компаниясының «BT» Компаниясымен өзара есеп айырысуы жөніндегі құжаттар ресми түрде жасалғаны және операциялар жасау фактілері туралы нақты куәландыра алмайтыны және осы операциялардың бухгалтерлік есепте барабар көрсетілуін қамтамасыз ете алмайтыны және тиісінше республиканың салық және бухгалтерлік заңнамасының ережелеріне сәйкес шығыстарды шегерімге жатқызу үшін негіз болып табылатыны жөн Қазақстан.

«I» Компаниясына Қатысты

Салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2018 жылғы шегерімдерден «I» Компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша 758 724,7 мың теңге сомасында шығыстар алынып тасталды.

ҚР осы бастамасымен бірауыздан «I» Компанияларының басшыларына 2018ж. 03.03. бастап 2018ж. 09.07. дейін Я.Р.А. 2018ж. 09.07. 2018ж. 13.07. С.А.Г. жыл келді, 2018ж. 13.07. бастап 2022ж. 02.01. дейін С.А.М., 2021ж. 04.06. бастап С.А.М., құрылтайшы 2018ж. 13.07. бастап 2019ж. 28.08. С. А. М.

Қызмет түрі-қандай да бір нақтылаусыз тауарлардың кең ассортиментімен көтерме сауда.

«I» Компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, ол 2018ж. 23.08., 2019ж. 09.11., 2019ж. 27.03., 2019ж. 31.05., 2019ж. 03.07., 2019ж. 10.07., 2019ж. 07.08. салық тексерулерінің актілерімен расталады.

СОНО АЖ сәйкес, «I» Компаниясы көлік құралдарына салынатын салық, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларация (н.700.00) 2018ж. және қоршаған ортаға эмиссиялар үшін төлем (н.870.00) 2018ж., жеке табыс салығы бойынша мәлеуметтік 2018 жылғы 1-4 тоқсан үшін салық (н.200.00) ұсынылмады, бұл ретте 2018 жылғы КТС бойынша декларация нөлдік көрсеткіштермен ұсынылды.

Тиісінше, «I» Компаниясында Компанияның атына жоғарыда аталған жұмыстарды көрсету бойынша шарттық міндеттемелерді орындау бойынша материалдық және еңбек ресурстары жоқ.

2018 жылғы 3-4 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияларды талдаудан (н.300.00) «I» Компаниясының атына тауарларды өткізу жүргізілмегені, өйткені декларацияда тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің түсімі болмағаны шығады.

Бұл ретте, 2018 жылғы 1-тоқсанда «I» Компаниясының негізгі жеткізушісі «RSA» Компаниясы болды, оның басшылары мен құрылтайшылары С.А.М. және С.М.В. («I» Компаниясының, «BT» Компаниясының және «TN» Компаниясының басшысы және құрылтайшысы болып табылады.

Айта кету керек, «I» Компаниясы 2019ж. 11.10. бастап «А» Компаниясына бірігу жолымен қайта ұйымдастырылды, бұл ретте СМЭС - тің 2021ж. 26.03. шешімімен (бұдан әрі-СМЭС-тің 2021ж. 26.03. шешімі) «I» Компаниясының 2019ж. 11.10. мемлекеттік тіркеуі жарамсыз деп танылды.

2021ж. 26.03. СМЭС шешімінде «А» Компаниясының басшысы С.М.В. болып табылатыны, бюджет алдындағы берешек сомасы 179 047,1 мың теңгені құрайтыны атап өтілді.

Бұл ретте, СМЭС-тің 2021ж. 26.03. шешіміне сәйкес Экономикалық тергеп-тексеру департаментінің іс жүргізуінде Қазақстан Республикасы Қылмыстық Кодексінің 3-бөлігінің 216-бабы 3-бөлігі бойынша «А» Компаниясына қатысты жұмыстарды нақты орындамай, қызметтер көрсетпей, тиеп-жөнелтусіз шот-фактураны жазып беру бойынша іс-қимылдар жасауға қатысты 2020ж. 08.08. қылмыстық іс бар екендігі атап өтілді.

Қылмыстық іс шеңберінде «А» Компаниясының қазіргі басшысы мен құрылтайшысы С.М.В. «А» Компаниясын құруға қатысы жоқ, «А» Компаниясын құру туралы шешім қабылдамағаны, сондықтан оларды компанияға біріктіру арқылы үшінші тұлғалардың компанияларын қайта ұйымдастыруға қатысы жоқ екендігі анықталды.

Айта кету керек, С.М.В. сонымен бірге «I», «TN», «RSA» және басқа да бірқатар кәсіпорындардың басшысы және құрылтайшысы болды. Алайда, жауап алу хаттамасынан көрініп тұрғандай, С.М.В. аталған кәсіпорындардың атынан ешқандай шешім қабылдаған жоқ, құжаттар мен мөрлерді көрген жоқ және бұл компаниялардың қаржылық-шаруашылық қызметіне ешқандай қатысы жоқ.

СМЭС-тің 2021ж. 26.03. шешімінде Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің 49-бабының 2-тармағына сәйкес, заңды тұлға заңды тұлғаны тіркеу жарамсыз деп танылған жағдайда, оны құру кезінде жойылмайтын сипаттағы заң бұзушылықтарға байланысты таратылуы мүмкін екендігі көрсетілген.

«Мәмілелердің жарамсыздығының кейбір мәселелері және соттардың олардың жарамсыздығының салдарын қолдануы туралы» 2016ж. 07.07. №6 нормативтік қаулысының 17-тармағында кәсіпкерлік қызметпен айналысу ниетін (ақшалай қаражатты қолма-қол ақшаға айналдыру, делдалдық қызметтер және т. б.) куәландырмайтын нысаны бойынша заңды, бірақ мәміленің мақсаты мен мазмұны бойынша жалған мәмілелердің жарамсыз болып табылатыны түсіндірілді Заңның көрсетілуіне байланысты (шамалы), өйткені олар құқықтық тәртіп немесе мораль негіздеріне көрінеу қайшы келетін мақсатта жасалған.

Сондай-ақ, «салық заңнамасын қолданудың сот практикасы туралы» 2017ж. 29.07. №4 нормативтік қаулысының 11-тармағына сәйкес заңды тұлғаны құруға (қайта тіркеуге) қатысы жоқ жеке тұлғаға тіркеу (қайта тіркеу) фактісі заңды тұлғаны тіркеуді (қайта тіркеуді) жарамсыз деп тану үшін негіз болып табылады.

Баяндалған фактілер мен мән-жайларды ескере отырып, «L» Компаниясының «I» Компаниясымен өзара есеп айырысуы жөніндегі құжаттар ресми түрде жасалғаны және операциялар жасау фактілері туралы нақты куәландыра алмайтыны және осы операциялардың бухгалтерлік есепте барабар көрсетілуін қамтамасыз ете алмайтыны және тиісінше республиканың салық және бухгалтерлік заңнамасының ережелеріне сәйкес шығыстарды шегерімге жатқызу үшін негіз болып табылатыны жөн Қазақстан.

 «BC» Компаниясына қатысты

Салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2018 жылғы шегерімдерден «BC» Компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша 276 960,3 мың теңге сомасында шығыстар алынып тасталды.

ҚР БСАЖ деректеріне сәйкес 2018ж. 21.06. бастап 2019ж. 28.01. дейін «BC» Компаниясының басшысы және құрылтайшысы Д.М.К., 2019ж. 28.01. бастап 2021ж. 16.09. дейін С.А.М., 2021ж. 16.09. бастап Д.М.К. болды.

Қызмет түрі қандай да бір нақтылаусыз тауарлардың кең ассортиментімен көтерме сауда.

СОНО АЖ сәйкес, «BC» Компаниясы 2018 жылғы көлік құралдарына салынатын салық, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларация (н.700.00) және 2018 жылғы қоршаған ортаға эмиссиялар үшін төлем (н.870.00) ұсынылмаған, бұл ретте жеке табыс салығы бойынша декларация және 2018 жылғы 1-4 тоқсандағы әлеуметтік салық (н.200.00) нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған.

Тиісінше, «BC» Компаниясында Компанияның атына жоғарыда аталған жұмыстарды көрсету бойынша шарттық міндеттемелерді орындау бойынша материалдық және еңбек ресурстары жоқ.

Сондай-ақ, 2018 жылғы 1-4 тоқсандағы ҚҚС (н.300.00) бойынша декларацияларды «BC» Компаниясы кері қайтарып алғанын, сәйкесінше компанияның атына сатылған тауарлар болмағанын атап өткен жөн.

Бұдан басқа, салықтық тексеру актісінде 2018 жылы «BC» Компаниясының жеткізушісі «A» Компаниясына бірігу жолымен қайта ұйымдастырылған «AY» Компаниясы болғандығы көрсетілген.

Бұл ретте, СМЭС-тің 2021ж. 26.03. шешімімен «A» Компаниясы мемлекеттік тіркеуі жарамсыз деп танылды.

Қарағанды облысының СМЭС 2021ж. 26.03. шешімінде «А» Компаниясының басшысы С.М.В. болып табылады, ол бір мезгілде «I» Компаниясының, «TN» Компаниясының, «RSA» Компаниясының және басқа да бірқатар кәсіпорындардың басшысы және құрылтайшысы болып табылады. Алайда, жауап алу хаттамасына сәйкес, ол аталған кәсіпорындардың атынан ешқандай шешім қабылдамады, құжаттар мен мөрлерді көрмеді және осы компаниялардың қаржылық-шаруашылық қызметіне ешқандай қатысы жоқ.

Айта кету керек, «BC» Компаниясы 2019ж. 03.12. «Bs 2020» Компаниясына бірігу жолымен қайта құрылды, бұл ретте «Bs 2020» Компаниясы орналасқан жерінде жоқ, бұл 2021ж. 20.01. салықтық зерттеу актісімен расталады.

СМЭС-тің 2021ж. 19.07. шешіміне сәйкес «Bs 2020» компаниясының 2019ж. 03.09. мемлекеттік тіркеуі жарамсыз деп танылды.

Бұл ретте, СМЭС-тің 2021ж. 19.07. шешіміне сәйкес «Bs 2020» Компаниясының құрылтайшысы мен басшысының Ф.В.В. 2020ж. 16.11. жауап алу хаттамасына сәйкес ол заңды тұлғаны тіркеуге және осы Компанияның кәсіпкерлік қызметіне қатысы жоқ екендігі атап өтілді.

Сондай-ақ, СМЭС-тің 2021ж. 19.07. шешімінде «Bs 2020» Компаниясын құру Қазақстан Республикасының салық заңнамасының нормаларын бұзу, «BC», «BT» Компанияларына қатысты салықтық бақылауға кедергі жасау ниетімен туындағаны атап өтілді.

Жоғарыда айтылғандай, «BC» Компаниясында тауарлардың, жұмыстардың, қызметтердің түсімі болмағандықтан, сәйкесінше компанияның атына тауарлар жөнелтілмеген, жұмыстар мен қызметтер де өндірілмеген.

Баяндалған фактілер мен мән-жайларды ескере отырып, компанияның «BC» Компаниясымен өзара есеп айырысу жөніндегі құжаттары ресми түрде жасалғаны және операциялар жасау фактілері туралы нақты куәландыра алмайтыны және осы операциялардың бухгалтерлік есепте барабар көрсетілуін қамтамасыз ете алмайтыны және тиісінше Қазақстан Республикасының Салық және бухгалтерлік заңнамасының ережелеріне сәйкес шығыстарды шегерімге жатқызу үшін негіз болып табылатыны жөн.

«TN» Компаниясына қатысты

Салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2018 жылғы шегерімдерден «TN» Компаниясымен өзара есеп айырысу бойынша 231 314,2 мың теңге сомасында шығыстар алынып тасталды.

ҚР БСАЖ деректеріне сәйкес 2018ж. 13.07. бастап 2019ж. 29.08. дейін «TN» Компаниясының басшысы және құрылтайшысы С.А.М., 2019ж. 29.08. бастап 2021ж. 18.10. дейін құрылтайшысы болды.

Қызмет түрі қандай да бір нақтылаусыз тауарлардың кең ассортиментімен көтерме сауда.

БСАЖ АЖ деректері бойынша «TN» Компаниясы орналасқан жері бойынша жоқ, ол 2018ж. 19.07., 2018ж. 29.08., 2018ж. 07.11., 2019ж. 21.01., 2019ж. 01.04., 2019ж. 31.05., 2019ж. 03.07., 2019ж. 10.07., 2019ж. 30.07., 2019ж. 06.08., 2019ж. 29.11., 2021ж. 29.11., 2022ж. 28.08.

«TN» Компаниясы орналасқан жері бойынша болмауына байланысты 2019ж. 17.10. ҚҚС бойынша есептен шығарылды.

СОНО АЖ сәйкес, «TN» Компаниясы 2018 жылғы көлік құралдарына салық, жер салығы және мүлік салығы бойынша декларациялар (н.700.00) және 2018 жылғы қоршаған ортаға эмиссиялар үшін төлемдер бойынша (н.870.00) ұсынылмаған, бұл ретте КТС бойынша декларация (т.100.00) 2018ж., жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларация (н.200.00) 2018ж. 1-4 тоқсан үшін, нөлдік көрсеткіштермен ұсынылған.

Тиісінше, «TN» Компаниясында Компанияның атына жоғарыда аталған жұмыстарды көрсету бойынша шарттық міндеттемелерді орындау бойынша материалдық және еңбек ресурстары жоқ.

2018 жылғы 2-3 тоқсандағы жалғыз жеткізуші «TN» Компаниясы «I» Компаниясы болғанын атап өткен жөн, бұл ретте 1 және 4 тоқсандар үшін ҚҚС (н.300.00) бойынша декларацияларда жеткізушілер жоқ.

Салықтық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, «I» Компаниясының жеткізушісі «А» Компаниясына бірігу жолымен қайта ұйымдастырылған «RSA» Компаниясы болды.

Бұл ретте, СМЭС-тің 2021ж. 26.03. шешімімен «А» Компаниясын мемлекеттік тіркеу жарамсыз деп танылды.

СМЭС-тің 2021ж. 26.03. шешіміне сәйкес «А» Компаниясының басшысы С.М.В. болып табылады, ол бір мезгілде «I» Компаниясының, «TN» Компаниясының, «RSA» Компаниясының және басқа да бірқатар кәсіпорындардың басшысы және құрылтайшысы болып табылады. Алайда, жауап алу хаттамасына сәйкес, ол аталған кәсіпорындардың атынан ешқандай шешім қабылдамады, құжаттар мен мөрлерді көрмеді және осы компаниялардың қаржылық-шаруашылық қызметіне ешқандай қатысы жоқ.

Салықтық тексеру актісінен көрініп тұрғандай, Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Қаржы мониторингі комитетінің Экономикалық тергеу департаменті «TN» Компаниясына қатысты 2020ж. 08.08. ТДБ Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің 216-бабының бөлігі бойынша жұмыстарды нақты орындамай, қызметтер көрсетпей, тауарларды тиеп-жөнелтпей шот-фактуралар жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасағаны үшін тіркелгенін атап өткен жөн.

Баяндалған фактілер мен мән-жайларды ескере отырып, компанияның «TN» Компаниясымен өзара есеп айырысу жөніндегі құжаттары ресми түрде жасалғаны және операциялар жасау фактілері туралы нақты куәландыра алмайтыны және осы операциялардың бухгалтерлік есепте барабар көрсетілуін қамтамасыз ете алмайтыны және тиісінше Қазақстан Республикасының Салық және бухгалтерлік заңнамасының ережелеріне сәйкес шығыстарды шегерімге жатқызу үшін негіз болып табылатыны жөн.

Осылайша, компанияның «BT», «I», «IK», «BC», «TN» Компанияларымен өзара есеп айырысуы бойынша 2018 жылғы шегерімдерден шығыстарды алып тастау салықтық тексеру нәтижелері бойынша КТС-ті тиісті есептеу негізді болып табылады.

Салық кодексінің 8-бабының 2-тармағына сәйкес салық төлеушінің (салық агентінің) салықтық пайда алу (салықтық үнемдеу) және салық төлемдерін азайту мақсатында өзінің заңсыз әрекеттерінен пайда алуына жол берілмейтінін атап өткен жөн.

Апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша шағым жасалған хабарламаны өзгеріссіз, ал шағымды қанағаттандырмай қалдыру туралы шешім қабылданды

Теги: КТС