Учёт

ҚҚС-ҚҚС қайтару, «Пирамида» талдамалық есебін талдау бойынша анықталған бұзушылықтарға байланысты расталмады

257

Дау түрі: салық даулары

Салық төлеушінің санаты: заңды тұлға

Салық түрі: ҚҚС

Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі (бұдан әрі – уәкілетті орган) «К» компаниясының Мемлекеттік кірістер аумақтық департаментінің (бұдан әрі-салық органы) ҚҚС есептелуін және есепке жатқызылатын ҚҚС бюджетке төлеуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған есептелген салық сомасынан асып кету сомасын тексеру нәтижелері туралы хабарламаға апелляциялық шағым алды.

Іс материалдарынан көрініп тұрғандай, салық органы 01.01.2022ж. бастап 30.06.2022ж. дейінгі кезеңде қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы (ҚҚС) сомаларының дұрыстығын растау мәселелері бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді, оның нәтижелері бойынша Қазақстан Республикасының аумағында өндірілген тауарларға, орындалған жұмыстарға және көрсетілген қызметтерге ҚҚС есептеу туралы хабарлама шығарылды 0,01 мың теңге және есепке жатқызылатын ҚҚС бюджетке төлеуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған есептелген салық сомасынан 21 021,2 мың теңге сомасында асып кеткен сомасы туралы.

«К» компаниясы салық органының қорытындыларымен келіспей, апелляциялық шағыммен жүгінді, онда салық органының шешімінің күшін жоюды сұрайды.

Салық кодексінің 152-бабының 1-тармағын 0,01 мың теңге сомасында есептелген ҚҚС және есепке жатқызылатын ҚҚС бюджетке төленуге жатпайтын қайтаруға расталмаған есептелген салық сомасынан асып кеткен соманы бұзу шағымданатын соманы және тиісті өсімпұл сомасын есептеу үшін негіз болды.

Салық органының осы тұжырымымен «К» компаниясы тексеру актісінде 4 250,9 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуінің артық мәлімделген сомасының артық мәлімделген соманы есептеу бойынша дәлелдер мен есеп айырысудың болмауына байланысты келіспейді. Сондай-ақ, Қазақстан Республикасы салық заңнамасының тиісті нормасына сілтеме жасай отырып, бұзушылықтардың толық сипаттамасы жоқ.

«К» компаниясы тексеру актісі бойынша 16 770,3 мың теңге мөлшерінде тәуекелдерді басқару жүйесін (бұдан әрі – ТБЖ) қолдану нәтижесінде анықталған бұзушылықтарға байланысты ҚҚС сомасының асып кетуін қайтаруды растамау негізсіз деп санайды, өйткені балл сомасы туралы мәліметтер және балдарды айқындау есебі жоқ.

Сондай-ақ, «К» компаниясы шағымда «Пирамида» қалыптастырылған Талдамалық есебінің нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған өнім берушілер Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитетінің ресми сайтындағы сенімсіз салық төлеушілер тізімінде екенін көрсетеді kgd.gov.kz жоқ.

Бұдан басқа, «К» компаниясы шағымда қосылған құн салығының асып кетуін қайтару және қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау мақсатында тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидаларының, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 19 наурыздағы №391 бұйрығымен бекітілген тәуекел дәрежесінің өлшемшарттарының 44-тармағын 28.03.2022 жағдай бойынша жаңа редакцияда келтіреді(бұдан әрі - №391 Ереже) және «Пирамида» талдамалық есебі осы Қағидалардың 44-тармағының 1-3) тармақшаларында көрсетілген мерзімдер өткеннен кейін қалыптастырылды деп есептейді.

Бұл ретте, «К» компаниясының пікірі бойынша №391 Қағидалардың 46-тармағының 6) тармақшасына сәйкес тексеру барысында кірістердің салық органы 0,7 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызылған «О» компаниясының 1-деңгейдегі өнім берушісі бойынша «Пирамида» талдамалық есебін қалыптастыруды тоқтатуға міндетті болды, бұл 10 мың теңгеден кем АЕК.

Сондай-ақ, «К» компаниясы шағымда «S» компаниясы, «А» компаниясы, «N» компаниясы, «B» компаниясы, «V» компаниясы, «T» компаниясы, «C» компаниясы, «Z» компаниясы және «Н» компаниясы сенімсіз жеткізушілер болып табылмайтынын көрсетеді, осы жеткізушілердің хаттарымен сәйкессіздіктер расталмаған және ЭШФ АЖ-да бұғатталмаған.

«К» компаниясының дәлелдерін тексеріп, салық органы ұсынған материалдарды зерттегеннен кейін уәкілетті орган мынадай қорытындыға келді.

Тексеру 2022 жылғы 1-2 тоқсан үшін ҚҚС бойынша декларацияда көрсетілген ҚҚС асып кетуін қайтару туралы талап негізінде жүргізілді (300.00-нысан) 24 148,8 мың теңге сомасында (оның ішінде 2022 жылғы 1 тоқсан үшін 16 017,3 мың теңге сомасында, 2022 жылғы 2 тоқсан үшін 8 131,4 мың теңге сомасында).

Бұл ретте, салықтық тексеру нәтижелері бойынша қайтарылуға жатпайтын ҚҚС 21 021,2 мың теңге сомасында асып кеткені расталмады, оның ішінде:

16 770,3 мың теңге - ТБЖ қолдануға байланысты қайтарылуға жатпайтын ҚҚС сомасы;

4 250,9 мың теңге - салық төлеуші артық ұсынған ҚҚС сомасы.

Салық кодексінің 431-бабының 2-тармағына сәйкес қосылған құн салығының асып кету сомасын қайтару үшін оның шағымдану нәтижелерін ескере отырып (салық төлеуші шағым жасаған кезде) қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау жөніндегі салықтық тексеру актісі негіз болып табылады.

Салық кодексінің 152-бабында қосылған құн салығының асып кету сомасының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексерулер жүргізу ерекшеліктері көзделген.

Салық кодексінің 152 - бабының 11-тармағына сәйкес салық төлеуші (салық агенті) ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) Ақпараттық жүйелер мәліметтерін зерделеу және талдау негізінде салық органдары жүзеге асыратын бақылау нәтижелері "»Пирамида» талдамалық есебі болып табылады.

Салық кодексінің 1-тармағының 75-тармағына сәйкес электрондық шот-фактуралардың ақпараттық жүйесі – электрондық нысанда жазылған шот-фактураларды қабылдау, өңдеу, тіркеу, беру және сақтау жүзеге асырылатын уәкілетті органның ақпараттық жүйесі.

Бұдан басқа, Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің бірінші орынбасары - Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 22.04.2019ж. №370 бұйрығымен электрондық шот-фактуралардың ақпараттық жүйесінде электрондық нысанда шот-фактураны жазып беру Қағидалары және оның нысандары бекітілді.

Салық кодексінің 152 - бабы 12-тармағының 2) тармақшасына сәйкес тексерілетін салық төлеушінің өнім берушілері бойынша тақырыптық тексеру аяқталған күні «Пирамида» есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған сомалар шегінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүргізілмейді.

Бұдан басқа, №391 қағидалар Салық кодексінің 137-бабының 2-тармағына және 429-бабының 10-тармағына және «мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 10-бабының 1) тармақшасына сәйкес әзірленгенін және ТБЖ қолдану арқылы ҚҚС асып кеткен сомаларды қайтару тәртібін белгілейтінін көрсету қажет.

Мәселен, №391 Қағидалардың 43-тармағына сәйкес егер тәуекел дәрежесінің өлшемшарттарын пайдалана отырып бағалау нәтижелері бойынша балдардың жиынтық қорытындысы Комитет белгілеген баллдар шегінен асып кетсе, мұндай салық төлеушілер бойынша "Пирамида" есебі қалыптастырылмайды.

Егер тәуекел дәрежесінің өлшемшарттарын пайдалана отырып бағалау нәтижелері бойынша балдардың жиынтық қорытындысы Комитет белгілеген баллдар шегінен аспаса, онда мұндай салық төлеушілер бойынша «Пирамида» есебі қалыптастырылады.

Бұл ретте, №391 Қағидалардың 39-тармағында салық төлеушінің салық пайдасын (салық үнемдеуін) алу және салық төлемдерін азайту мақсатында өзінің заңсыз әрекеттерінен пайда алу тәуекелін айқындау үшін жария етуге жатпайтын құпия ақпарат болып табылатын, оның ішінде тәуекел дәрежесін (деңгейін) бағалау жүргізілген салық төлеушіге критерийлер қолданылатыны айқындалған.

№391 Қағидалардың 11 және 45-тармақтарына сәйкес қайтаруға ұсынылған ҚҚС асып кеткен сомалардың дұрыстығын, сондай-ақ бюджеттен қайтарылған, оған қатысты оңайлатылған қайтару тәртібі қолданылған ҚҚС сомаларының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексеру жүргізу кезінде кіріс салық органы тексерілетін салық кезеңі үшін ақпараттық жүйені қолдана отырып, тексерілетін көрсетілетін қызметті алушы бойынша талдамалық есепті қалыптастырады «Пирамида» жеткізушілер бойынша.

«Пирамида» есебі Салық төлеуші ұсынған ҚҚС бойынша салық есептілігін және (немесе) АЖ мәліметтерін, сондай-ақ уәкілетті мемлекеттік органдардан, жергілікті атқарушы органдардан, уәкілетті тұлғалардан алынған мәліметтерді, сондай-ақ салық төлеушінің қызметі туралы басқа да құжаттарды және (немесе) мәліметтерді зерделеу және талдау негізінде көрсетілетін қызметті беруші жүзеге асыратын бақылау нәтижелері болып табылады.

№ 391 Қағидалардың 52-тармағына сәйкес тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді берушілерде «Пирамида» есебінің нәтижелері бойынша салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған кезде, ҚҚС асып кету сомасының дұрыстығын растау талапта және (немесе) салық өтінішінде көрсетілген, тауарларды, жұмыстарды жеткізушілерге тиесілі ҚҚС асып кету сомасына азайтылған сомалар шегінде жүргізіледі, мынадай фактілерді ескере отырып, бірақ олармен шектелмей, салық заңнамасын бұзушылықтар анықталған қызметтер:

1) Өнім берушідегі ҚҚС бойынша салық есептілігінде көрсетілген мәліметтер және (немесе) электрондық шот – фактуралардың (бұдан әрі-ЭШФ) АЖ және МҚҚ-ның басқа да АЖ мәліметтері арасындағы алшақтықтар;

2) өнім берушіде ҚҚС бойынша салық есептілігінде көрсетілген мәліметтер және (немесе) сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша шот-фактуралар тізілімінде көрсетілген мәліметтер мен сатып алушының өзі сатып алған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша шот-фактуралар тізіліміндегі мәліметтер арасындағы алшақтықтар;

№391 Қағидалардың 67-тармағында салық кодексінің 152-бабының 12-тармағына сәйкес тақырыптық тексеру аяқталған күні олар бойынша сомалар шегінде ҚҚС асып кетуін қайтару жүргізілмейтіні көзделген:

1) Өнім берушімен өзара есеп айырысулардың дұрыстығын растау бойынша қарсы тексерулер жүргізуге сұрау салуларға жауаптар алынбаған;

2) тексерілетін көрсетілетін қызметті алушының жеткізушілері бойынша «Пирамида» есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталды;

3) ҚҚС сомаларының дұрыстығы расталмаған;

«Тәуекел дәрежесі өлшемшарттарын есептеудің кейбір мәселелері туралы» Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитеті Төрағасының 2022ж.11.25 №693 бұйрығына (бұдан әрі - №693 бұйрық) сәйкес тәуекел дәрежесі өлшемшарттарын есептеу тәртібі бекітілгенін, сондай-ақ тәуекел дәрежесі өлшемшарттарын пайдалана отырып бағалау нәтижелері бойынша 350 (отыз) мөлшерінде балл шегі белгіленгенін атап өткен жөн елу) ұпай.

Бұл ретте, Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитеті ұсынған ақпаратқа сәйкес, шағымды қарау барысында компания бойынша тәуекел дәрежесінің өлшемшарттарын пайдалана отырып, бағалау нәтижелері бойынша балдардың жиынтық қорытындысы 57,13 балды құрады, бұл оның дұрыстығын растау мақсатында, тиісінше, компанияның салықтық тексеруі барысында Комитет белгілеген баллдар шегінен (350) аспайды ҚҚС асып кеткен сомалар «Пирамида» есебі қалыптастырылды.

«Пирамида» есебінің нәтижелері бойынша әртүрлі деңгейдегі тікелей жеткізушілер мен жеткізушілер бойынша жалпы сомасы 16 770,3 мың теңгеге бұзушылықтар анықталды, оның ішінде:

«Пирамида» Талдамалық есебінің нәтижелері бойынша әртүрлі деңгейдегі тікелей жеткізушілер мен жеткізушілер бойынша жалпы сомасы 16 770,3 мың теңгеге бұзушылықтар анықталды, оның ішінде:

  1. «К» компаниясы 1 деңгейдегі жеткізуші бойынша 12 247,4 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне «G» компаниясын жатқызды:

1.1. 2-деңгейдегі өнім беруші «P» компаниясы (4 198,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 3-деңгейдегі өнім беруші «S» компаниясы (4 218,5 мың теңге сомасындағы ҚҚС), онда 04.09.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ үзінді көшірмесі шектелген, ол 05.09.2022ж. алынған.

Сонымен қатар, Мемлекеттік кірістер комитетінің ақпаратынан көрініп тұрғандай, «S» компаниясы 3 деңгейлі жеткізушімен есепке жатқызылды:

4 деңгейдегі өнім беруші «R» компаниясы (8 412,0 мың теңге сомасында ҚҚС), 5 деңгейдегі өнім беруші «А» компаниясы (7 980,7 мың теңге сомасында ҚҚС), 6 деңгейдегі өнім беруші «С» компаниясы (2 192,8 мың теңге сомасында ҚҚС), 7 деңгейдегі өнім беруші «K» компаниясы (ҚҚС 27.07.2022 ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген тәуекел дәрежесі жоғары 9 365, 5 мың теңге сомасында), тиісінше, 2 192,8 мың теңге сомасына ҚҚС-дан асып кету қайтарылуға жатпайды.

4-деңгейдегі өнім беруші «R» компаниясы (3 839,8 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші «С» компаниясы (12 724,7 мың теңге сомасындағы ҚҚС), тәуекел дәрежесі жоғары, 27.07.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген, тиісінше 3 839,8 сомасындағы ҚҚС қайтаруға жатпайды мың теңге.

4-деңгейдегі өнім беруші «D» компаниясы (2 277,0 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші «G» компаниясы (2 397,6 мың теңге сомасында ҚҚС), 6-деңгейдегі өнім беруші «B» компаниясы (717,2 мың теңге сомасында ҚҚС), ЭШФ үзіндісі шектеулі тәуекел дәрежесі жоғары 22.08.2022ж. ЭШФ АЖ тиісінше 717,2 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Сондай-ақ, 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша «P» компаниясы (4 198,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС) 3-деңгейдегі өнім беруші бойынша есепке жатқызылғанын атап өткен жөн, «M» компаниясы (516 672,2 мың теңге сомасындағы ҚҚС), оларға ҚҚС есепке жатқызылды:

4 деңгейдегі өнім беруші «L» компаниясы (528 050,6 мың теңге сомасында ҚҚС), 5 деңгейдегі өнім беруші «А» компаниясы (6 298,5 мың теңге сомасында ҚҚС), тәуекел дәрежесі жоғары, ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген 05.07.2022ж., тиісінше, 4 198,3 сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды мың теңге.

4-деңгейдегі өнім беруші «L» компаниясы (528 050,6 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші «U» компаниясы (342 411,7 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 6-деңгейдегі өнім беруші «N» компаниясы (465 152,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС), көшірмесі шектеулі тәуекел дәрежесі жоғары 05.07.2022 ж. ЭШФ АЖ ЭШФ тиісінше 4 198,3 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

4-деңгейдегі өнім беруші «K» компаниясы (177 447,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші «S» компаниясы (58 265,0 мың теңге сомасында ҚҚС), 6-деңгейдегі өнім беруші «D» компаниясы (32 294,2 мың теңге сомасында ҚҚС), 30.12.2019ж. бастап мемлекеттік салық төлеушісі 30.12.2019ж. қайта тіркеу жарамсыз деп танылды, тиісінше 4 198,3 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

1.2 2 деңгейдегі жеткізуші «P» компаниясы (45 750,4 мың теңге сомасындағы ҚҚС) есепке жатқызылды:

3 деңгейдегі өнім беруші бойынша «А» компаниясы (2 208,3 мың теңге сомасында ҚҚС), онда 31.05.2021ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ үзінді көшірмесі шектелген, ол 21.09.2021ж. алынып тасталған, оған 4 деңгейдегі өнім беруші «V» компаниясы (10 353,4 мың теңге сомасында ҚҚС), 5 деңгейдегі өнім беруші есепке жатқызылған «S» компаниясы (5 857,4 мың теңге сомасында ҚҚС), 6-деңгейдегі өнім беруші «S» компаниясы (40 874,2 мың теңге сомасында ҚҚС), 7-деңгейдегі өнім беруші «P» компаниясы (68 233,2 мың теңге сомасында ҚҚС), 8-деңгейдегі өнім беруші «O» компаниясы (1 сомасында ҚҚС 230,0 мың теңге), 9 деңгейдегі жеткізуші «А» компаниясы (2 931,5 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 22.08.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген жоғары тәуекел дәрежесімен тиісінше 1 230,0 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

3-деңгейдегі өнім беруші «М» компаниясы (27 512,8 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі өнім беруші «А» компаниясы (31 721,8 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші «А» компаниясы (2 818,8 мың теңге сомасында ҚҚС), 6-деңгейдегі өнім беруші «I» компаниясы (ҚҚС 27.07.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген тәуекел дәрежесі жоғары «А» компаниясы (2 073,9 мың теңге сомасында ҚҚС), сондай-ақ «M» компаниясы 7-деңгейдегі өнім беруші (1 028,2 мың теңге сомасында ҚҚС), сәйкесінше 05.07.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген жоғары тәуекел дәрежесімен, 2 073,9 мың теңге және 1 028,2 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

3 деңгейдегі өнім беруші «С» компаниясы (2 205,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 4 деңгейдегі өнім беруші «А» компаниясы (4 411,0 мың теңге сомасында ҚҚС), тәуекел дәрежесі жоғары, ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген 05.07.2022ж., 2 205,5 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

1.3 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша «G» компаниясы (3 278,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС) 3-деңгейдегі өнім берушілер бойынша есепке жатқызылды «S» компаниясы (1 049,1 мың теңге сомасындағы ҚҚС), онда 04.09.2022ж. алынған, 05.09.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ үзінді көшірмесі шектелген, «С» компаниясы (04.09.2022ж. алынған ЭШФ АЖ-да ЭШФ үзіндісі шектелген, «А» компаниясы (75,7 мың теңге сомасында ҚҚС), ол алынып тасталған 04.09.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ үзіндісі шектелген 04.09.2022 ж., «B» компаниясы (ҚҚС в 03.09.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген сомасы 53,6 мың теңге), ол 03.09.2022ж.

Сонымен қатар, 2-деңгейдегі жеткізуші «G» компаниясы (3 278,3 мың теңге сомасында ҚҚС) 3-деңгейдегі жеткізушіден «M» компаниясы (31 459,8 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі жеткізуші «M» компаниясы (528 050,6 мың теңге сомасында ҚҚС), жеткізуші 5-деңгейден есепке жатқызылды 05.07.2022ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазып беруі шектелген «А» компаниясы (6 298,5 мың теңге сомасындағы ҚҚС) сәйкесінше 3 278,3 мың теңге сомасына ҚҚС асып кетуін қайтаруға жатпайды.

Сондай-ақ, 5-деңгейдегі жеткізуші бойынша "U" компаниясы (342 411,7 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 6-деңгейдегі жеткізуші "N" компаниясы (465 152,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС), тәуекел дәрежесі жоғары, ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген 05.07.2022 ж., тиісінше, ҚҚС-қа қайтаруға жатпайды сомасы 3 278,3 мың теңге.

Бұдан басқа, 3-деңгейдегі өнім беруші бойынша «M» компаниясы (31 459,8 мың теңге сомасында ҚҚС) 4-деңгейдегі өнім беруші "K" компаниясы (177 447,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші "S" компаниясы (58 265,0 мың теңге сомасында ҚҚС), 6-өнім беруші есепке жатқызылды "Д" компаниясы (32 294,2 мың теңге сомасында ҚҚС), 30.12.2019 ж. бастап сенімсіз салық төлеуші, 30.12.2019 Ж. мемлекеттік қайта тіркеуі жарамсыз деп танылған, тиісінше 3 278,3 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Бұдан әрі 2-деңгейдегі жеткізуші " G " компаниясы (3 278,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС) жеткізушіден есепке жатқызылды 3-деңгейдегі жеткізуші "С" компаниясы (14 265,5 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 4-деңгейдегі жеткізуші "D" компаниясы (10 317,1 мың теңге сомасындағы ҚҚС), сенімсіз салық төлеуші 30.12.2019 ж., сот 30.12.2019 Ж. мемлекеттік қайта тіркеуді жарамсыз деп таныған, тиісінше 3 278,3 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

1.4 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша "K" компаниясы (5 723,8 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 3-деңгейдегі өнім беруші "S" компаниясы (634,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС), онда 04.09.2022 ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген, ол 05.09.2022 ж. алынған.

Сонымен қатар, "K" компаниясы 3-деңгейдегі жеткізуші "M" компаниясы (30 216,2 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі жеткізуші "M" компаниясы (528 050,6 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі жеткізуші "А" компаниясы (6 298,5 мың теңге сомасында ҚҚС) бойынша есепке жатқызылды.05.07.2022 ж.ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген тәуекел дәрежесі жоғары, тиісінше 5 723,8 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Сондай-ақ, 5-деңгейдегі жеткізуші бойынша "U" компаниясы (342 411,7 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 6-деңгейдегі жеткізуші "N" компаниясы (465 152,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС), тәуекел дәрежесі жоғары, ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген 05.07.2022 ж., тиісінше, ҚҚС-қа қайтаруға жатпайды сомасы 5 723,8 мың теңге.

Бұдан басқа, 3-деңгейдегі өнім беруші бойынша "M" компаниясы (31 459,8 мың теңге сомасында ҚҚС) 4-деңгейдегі өнім беруші "K" компаниясы (177 447,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші "S" компаниясы (58 265,0 мың теңге сомасында ҚҚС), 6-өнім беруші есепке жатқызылды "D" компаниясы (32 294,2 мың теңге сомасында ҚҚС), 30.12.2019 ж. бастап сенімсіз салық төлеуші, 30.12.2019 Ж. мемлекеттік қайта тіркеуі жарамсыз деп танылған, тиісінше 5 723,8 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Бұдан әрі 2-деңгейдегі өнім беруші "К" компаниясы өнім берушіден 3-деңгейдегі өнім беруші "С" компаниясы (14 265,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі өнім беруші "D" компаниясы (10 317,1 мың теңге сомасында ҚҚС), 30.12.2019 ж. бастап сот мемлекеттік қайта тіркеуден өткізген сенімсіз салық төлеуші есепке жатқызылды. 30.12.2019 ж. жарамсыз деп танылды, тиісінше 5 723,8 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

1.4 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша "А" компаниясы (1 614,9 мың теңге сомасында ҚҚС), 3-деңгейдегі өнім берушілер "B" компаниясы (1 224,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 27.07.2022 ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген сенімсіз салық төлеуші 1 224,5 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Сонымен қатар, "А" компаниясы 3-деңгейдегі жеткізуші "M" компаниясы (1 854,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі жеткізуші "M" компаниясы (528 050,6 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі жеткізуші "А" компаниясы (6 298,5 мың теңге сомасында ҚҚС) бойынша есепке жатқызылды.05.07.2022 ж.ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген тәуекел дәрежесі жоғары, тиісінше 1 854,5 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Сондай-ақ, 5-деңгейдегі жеткізуші бойынша "U" компаниясы (342 411,7 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 6-деңгейдегі жеткізуші "N" компаниясы (465 152,3 мың теңге сомасындағы ҚҚС), тәуекел дәрежесі жоғары, ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген 05.07.2022 ж., тиісінше, ҚҚС-қа қайтаруға жатпайды сомасы 1 854,5 мың теңге.

Бұдан басқа, 3-деңгейдегі өнім беруші бойынша "M" компаниясы (1 854,5 мың теңге сомасында ҚҚС) 4-деңгейдегі өнім беруші "K" компаниясы (177 447,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші "S" компаниясы (58 265,0 мың теңге сомасында ҚҚС), 6-өнім беруші есепке жатқызылды "D" компаниясы (32 294,2 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 30.12.2019 ж. бастап сенімсіз салық төлеуші, 30.12.2019 Ж. мемлекеттік қайта тіркеуі жарамсыз деп танылған, тиісінше 1 854,5 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Бұдан әрі 2-деңгейдегі өнім беруші "А" компаниясы өнім берушіден есепке жатқызылды 3-деңгейдегі өнім беруші "С" компаниясы 288 (515,4 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі өнім беруші "D" компаниясы (10 317,1 мың теңге сомасында ҚҚС), 30.12.2019 ж. бастап сот мемлекеттік қайта тіркеуден өткізген сенімсіз салық төлеуші 30.12.2019 ж. жарамсыз деп танылды, тиісінше 1 854,5 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

1.5 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша "T" компаниясы (1 035,2 мың теңге сомасында ҚҚС), 3-деңгейдегі өнім берушілер "Т" жк (1 663,2 мың теңге сомасында ҚҚС), онда 02.09.2022 ж.ЭШФ АЖ-да ЭШФ үзінді көшірмесі шектелген, ол сол күні алынып тасталған.

Сонымен қатар, "T" компаниясы 3-деңгейдегі жеткізуші "М" компаниясы (46 802,1 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі жеткізуші "H" компаниясы (17 313,1 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі жеткізуші "O" компаниясы (1 512,0 мың теңге сомасында ҚҚС) бойынша есепке жатқызылды.22.08.2022 ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ жазылуы шектелген "А" компаниясы (2 931,5 мың теңге сомасында ҚҚС) 6-деңгейдегі өнім беруші тиісінше 1 035,2 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды

1.6 2-деңгейдегі өнім беруші " А " компаниясы (943,2 мың теңге сомасындағы ҚҚС), 3-деңгейдегі өнім беруші "Ш" ЖК (634,4 мың теңге сомасындағы ҚҚС), онда 04.09.2022 ж. ЭШФ АЖ-да ЭШФ үзінді көшірмесі шектелген, ол 05.09.2022 ж. алынған.

Сонымен қатар, "А" компаниясы 3-деңгейдегі өнім беруші бойынша "А" компаниясы (140 071,2 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі өнім беруші "А" компаниясы (10 714,4 мың теңге сомасында ҚҚС), 5-деңгейдегі өнім беруші "С" компаниясы (6 533,8 мың теңге сомасында ҚҚС) есепке жатқызылды.(10 317,1 мың теңге сомасында ҚҚС), қайта тіркеуі жарамсыз деп танылған 30.12.2019 ж.бастап сенімсіз салық төлеуші тиісінше 943,2 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Сондай-ақ, 2-деңгейдегі өнім беруші "А" компаниясы өнім берушіден 3-деңгейдегі өнім беруші "С" компаниясы (1 566,5 мың теңге сомасында ҚҚС), 4-деңгейдегі өнім беруші "D" компаниясы (10 317,1 мың теңге сомасында ҚҚС), 30.12.2019 ж. бастап сот мемлекеттік қайта тіркеуден өткізген сенімсіз салық төлеуші есепке жатқызылды. 30.12.2019 ж. жарамсыз деп танылды, тиісінше 943,2 мың теңге сомасында ҚҚС қайтаруға жатпайды.

Баяндалғанды ескере отырып, екінші және одан кейінгі деңгейлерде анықталған бұзушылықтарды ескере отырып, "G"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 12 247,4 мың теңге сомасында ҚҚС-дан асып кету қайтарылуға жатпайды.

2) "К" компаниясы "С" компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 2 825,1 мың теңге сомасында ҚҚС есепке жатқызылды, онда 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша "С" компаниясы (392 488,7 мың теңге сомасында ҚҚС) сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС төмендету түрінде камералдық бақылаудың бұзушылықтары анықталды 9 835,0 мың теңге сомасына ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген. 26.07.2022 ж. №48-10 Мемлекеттік кірістер басқармасына (бұдан әрі - МКБ) сұрау жіберілді, ол орындалмады. 20.10.2022 ж. №90-1 сұрау салу қайта жіберілді.

Шағымнан көрініп тұрғандай, "с" компаниясы 2022 ж.22.08.2022 ж.ҚҚС бойынша қосымша декларацияны (300.00-нысан) 2022 ж. 1 тоқсанында 3 377,8 мың теңге сомасына ҚҚС есептей отырып ұсынды, бұл ретте жоғарыда көрсетілгендей камералдық бақылау нәтижелері бойынша 9 835,0 мың теңге сомасына бұзушылықтар анықталды.

Сондай-ақ, айта кету керек, 14.03.2023 ж. "С" компаниясы 2022 жылдың 1 тоқсанына 9 773,1 мың теңге сомасына ҚҚС есептей отырып, ҚҚС бойынша қосымша декларация (300.00-нысан) табыс етті.

Демек, "с" компаниясы камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар 29.11.2022 ж. №90 салықтық тексеру аяқталғаннан кейін жойылды, тиісінше, "С"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 2 825,1 мың теңге сомаға ҚҚС асып кетуі қайтарылуға жатпайды.

3) "К" компаниясы ЭШФ АЖ-да 536,8 сомаға көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС төмендету түрінде камералдық бақылаудың бұзушылықтары анықталған " Н " компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 525,0 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызған мың теңге. 01.11.2022 ж. №90-97 МКБ-ға сұрау жіберілді.

Бұл ретте, 03.02.2023 Ж. "К" компаниясының атына жіберілген "Н"компаниясының жауабы емес, МКБ-ның жауабы бұзушылықтарды жоюдың растауы болып табылады.

Баяндалғанды ескере отырып, "Н"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 525,0 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтарылуға жатпайды.

4) "К" компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 262,5 мың теңге сомасында "V" компаниясын, 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша "С" компаниясын (2 427,3 мың теңге сомасында ҚҚС), 3-деңгейдегі өнім берушіде "с" компаниясын (392 488,7 мың теңге сомасында ҚҚС) есепке жатқызған), ЭШФ АЖ-да 9 835,0 мың теңге сомаға көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС төмендету түрінде камералдық бақылаудың бұзылуы анықталды. 26.07.2022 ж. №48-10 МКБ-ға сұрау жіберілді, ол орындалмады. 20.10.2022 ж. №90-1 сұрау салу қайта жіберілді.

Тиісінше, "V"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 262,5 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтарылуға жатпайды.

5) "К" компаниясы ЭШФ АЖ-да 351,0 сомаға көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС-ты төмендету түріндегі камералдық бақылауды бұзу анықталған " С " компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 254,5 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне жатқызған мың теңге. ЖД 01.11.2022 ж. №ОАНДС-341-23 сұрау жіберілді.

Бұл ретте, 07.02.2023 Ж. "К" компаниясының атына жіберілген "С"компаниясының жауабы емес, МКБ-ның жауабы бұзушылықтарды жоюдың растауы болып табылады.

Баяндалғанды ескере отырып, "С"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 254,5 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтарылуға жатпайды.

6) "К" компаниясы 1 деңгейдегі жеткізуші бойынша 216,8 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне "О" компаниясы 2 деңгейдегі жеткізуші бойынша (313,0 мың теңге сомасында ҚҚС), "с" компаниясы 3 деңгейдегі жеткізушіде (279,9 мың теңге сомасында ҚҚС), 9 835,0 мың теңге сомасына ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, қызметтер бойынша ҚҚС-ты төмендету түрінде камералдық бақылаудың бұзылуы анықталды. 26.07.2022 ж. №48-10 МКБ-ға сұрау жіберілді, ол орындалмады. 20.10.2022 ж. сұрау салуы қайта жіберілді. №90-1, бұл ретте салықтық тексеру аяқталған сәтте ЖД-дан жауап алынбады.

Тиісінше, "Ж"ЖК-нің 1-деңгейін жеткізуші бойынша 216,8 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтарылуға жатпайды.

7) "К" компаниясы 1-деңгейдегі жеткізуші бойынша 111,3 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне "Z" компаниясын жатқызды, ол бойынша 2-деңгейдегі жеткізуші бойынша "К" компаниясы (353,0 мың теңге сомасындағы ҚҚС) болып табылады, ол бойынша жоғарыда көрсетілгендей жеткізушілердің әртүрлі деңгейлерінде камералдық бақылаудың бұзылуы анықталды.

Бұл ретте, салықтық тексеру актісінің сипаттамалық бөлігінде жеткізушілердің әртүрлі деңгейлерінде камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар көрсетілгенін көрсету қажет.

Тиісінше, "S"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 111,3 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтаруға жатпайды.

8) "К" компаниясы 1-деңгейдегі жеткізуші бойынша 104,1 мың теңге сомасында "Е" компаниясын есепке жатқызған, онда 2-деңгейдегі жеткізуші бойынша "Г" компаниясы (134 321,6 мың теңге сомасында ҚҚС) Компанияның тікелей жеткізушісі болып табылатын жеткізушілердің әртүрлі деңгейлерінде камералдық бақылаудың бұзылуы анықталған.

Тиісінше, "E"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 104,1 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтаруға жатпайды.

9) "К" компаниясы 1-деңгейдегі жеткізуші бойынша 92,1 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне "Y" компаниясын, 2-деңгейдегі жеткізуші бойынша "Р" компаниясын (354,7 мың теңге сомасында ҚҚС), 3-деңгейдегі жеткізушіде "P" компаниясын (1 870,8 мың теңге сомасында ҚҚС)жатқызды және 4-деңгейдегі өнім берушіде "T" компаниясы (1 616,7 мың теңге сомасында ҚҚС) 1 662,1 мың теңге сомасында ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, қызметтер бойынша ҚҚС төмендету түрінде камералдық бақылаудың бұзушылықтарын анықтады. 20.10.2022 ж. №86/4 МКБ-ға сұрау жіберілді.

Тиісінше, "Ю"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 92,1 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтаруға жатпайды.

10) "К" компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 58,1 мың теңге сомасында " J " компаниясын есепке жатқызған ,онда 3-деңгейдегі өнім беруші бойынша "А" компаниясы (62,3 мың теңге сомасында ҚҚС) көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС төмендету түрінде камералдық бақылаудың бұзушылықтары анықталған ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда 9 166,1 мың теңге сомаға. 19.10.2022 ж. №87-5 МКБ-ға сұрау жіберілді.

Тиісінше, "J"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 58,1 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтаруға жатпайды.

11) "К" компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 37,5 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне "T" компаниясын жатқызған, онда 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша "С" компаниясы (1 050,1 мың теңге сомасында ҚҚС) сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС төмендету түрінде камералдық бақылаудың бұзылуы анықталған, 9 835,0 мың теңге сомасына ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген. 26.07.2022 ж. №48-10 МКБ-ға сұрау жіберілді, ол орындалмады. 20.10.2022 ж. №90-1 сұрау салу қайта жіберілді.

Тиісінше, "T"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 37,5 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтаруға жатпайды.

12) "К" компаниясы "с" компаниясы 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша (1 847,6 мың теңге сомасында ҚҚС) сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС төмендету түрінде камералдық бақылаудың бұзылуы анықталған "П" жк 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 35,1 мың теңге сомасында ҚҚС есепке жатқызылды, 9 835,0 мың теңге сомасына ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген. 26.07.2022 ж. №48-10 МКБ-ға сұрау жіберілді, ол орындалмады. 20.10.2022 ж. №90-1 сұрау салу қайта жіберілді.

Тиісінше, "П"ЖК-нің 1-деңгейін жеткізуші бойынша 35,1 мың теңге сомаға ҚҚС асып кетуі қайтарылуға жатпайды.

13) "К" компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 0,7 мың теңге сомасында ҚҚС есебіне "О" компаниясы, онда 2-деңгейдегі өнім беруші бойынша "С" компаниясы (279,9 мың теңге сомасындағы ҚҚС), декларацияларда көрсетілген өткізілген тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша кеміту түріндегі камералдық бақылауды бұзуды жатқызған ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар бойынша ҚҚС бойынша 9 835,0 мың теңге сомаға. 26.07.2022 ж. №48-10 МКБ-ға сұрау жіберілді, ол орындалмады. 20.10.2022 ж. №90-1 сұрау салу қайта жіберілді.

Тиісінше, "О"компаниясы 1-деңгейдегі өнім беруші бойынша 0,7 мың теңге сомаға ҚҚС-тың артуы қайтаруға жатпайды.

Айта кету керек, 2.10-тармақта. "ҚҚС асып кетуін қайтару мақсатында тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану" тексеру актісінде анықталған бұзушылықтар егжей-тегжейлі көрсетілген, атап айтқанда ЭШФ АЖ-да көрсетілген жазып берілген шот-фактуралар туралы ҚҚС бойынша декларацияларда көрсетілген сатылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша ҚҚС сомаларын төмендету белгіленген бірінші және кейінгі деңгейдегі өнім берушілердің атауы көрсетілген (деректер бойынша берушілер бойынша "Пирамида" қалыптастырылған талдамалық есебі), ҚҚС-ты төмендету сомасы, бұзушылықтарды жою үшін аумақтық мемлекеттік кіріс органдарына жіберілген сұрау салулардың нөмірі мен күні.

Тексеру актісінен көрініп тұрғандай, тексеру аяқталған кезде жоғарыда аталған бірінші және кейінгі деңгейдегі жеткізушілердің камералдық бақылаудың анықталған бұзушылықтары жойылған жоқ.

Баяндалғанды ескере отырып, тексеру нәтижелері бойынша бірінші және кейінгі деңгейлерді жеткізушілер бойынша "Пирамида" Талдамалық есебінің нәтижелері бойынша анықталған және тексеру жүргізу кезеңінде жойылмаған бұзушылықтарға байланысты 16 770,3 мың теңге сомаға ҚҚС асып кетуінің қайтарылуы расталмады.

Осылайша, Салық кодексінің 152-бабының нормаларын ескере отырып, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 16 770,3 мың теңге сомасында ҚҚС асып кеткенін қайтаруға растау негізді болып табылады.

Артық ұсынылған 4 250,9 мың теңге мөлшерінде ҚҚС асып кету сомасына байланысты қайтаруға растамауға қатысты атап өткен жөн.

Салық Кодексінің 429-бабының 1-тармағына сәйкес, егер осы тарауда өзгеше көзделмесе, есепке жатқызылатын қосылған құн салығы сомасының есепті салық кезеңінің соңындағы өспелі қорытындымен декларация бойынша қалыптасқан есептелген салық сомасынан асып кетуі (бұдан әрі – қосылған құн салығынан асып кету) салық бойынша алдағы төлемдер есебіне есептеледі қосылған құн үшін.

Салық Кодексінің 429-бабының 2-тармағына сәйкес нөлдік ставка бойынша салық салынатын өткізу бойынша айналымдар жасалған салық кезеңінің соңында қалыптасқан қосылған құн салығының асып кетуі сату бойынша салық салынатын айналымдар мақсатында пайдаланылатын сатып алынған тауарлар, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер бойынша қайтарылуға жатады.

Бұдан бұрын "К" компаниясы 01.07.2021 ж. бастап 31.03.2022 ж. дейінгі кезеңде декларацияда мәлімделген 2022 ж.1 тоқсаны үшін 24 825,0 мың теңге сомасында, оның ішінде 2022 ж. 1 тоқсаны үшін 16 017,3 мың теңге сомасында ҚҚС қайтару туралы талап қойылды. Бұл ретте, 25.08.2022 ж. №57 алдыңғы тақырыптық тексеру нәтижесі бойынша 2022 ж. 1 тоқсанына 4 250,9 мың теңге сомасында ҚҚС асып кетуін қайтару жүргізілді. Демек, 2022 жылдың 1 тоқсанында ҚҚС асып кеткен сома 11 766,4 мың теңгені құрайды (16 017,3 - 4 250,9). Алайда, 2022 жылғы 2 тоқсандағы ҚҚС бойынша декларацияда (300.00-нысан) көрсетілген ҚҚС асып кетуін қайтару туралы талапқа сәйкес, "К" компаниясы 2022 жылғы 1 тоқсанда қайтаруға 16 017,3 мың теңге сомасында ұсынылды, яғни 2022 жылғы 1 тоқсандағы ҚҚС-тың бұрын қайтарылған сомасы 2022 жылғы 1 тоқсанда қайта ұсынылды. сомасы 4 250,9 мың теңге (16 017,3 - 11 766,4).

Осылайша, Салық кодексінің 152 - бабының нормаларын ескере отырып, салықтық тексеру нәтижелері бойынша 2022 жылғы 1 тоқсанда ҚҚС асып кетуінің артық ұсынылған сомасына байланысты 4 250,9 мың теңге мөлшерінде қайтаруға растамау негізді болып табылады.

17.03.2023ж. өткен апелляциялық комиссия отырысының нәтижелері бойынша., тексеру нәтижелері туралы шағымданған хабарламаны өзгеріссіз, ал шағымды қанағаттандырмай қалдыру туралы шешім қабылданды.

Теги: ҚҚС